Идентификация

Номер от ИСУН BG06RDNP001-7.007-0023-C01
Наименование на проекта "Реконструкция на комбинирано игрище "Хандбал и Волейбол""
Бенефициент 000413942 Община Искър
Източник на финансиране ЕЗФРСР ==> Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)
Дата на сключване на договора/заповедта 13.05.2019
Дата на стартиране 13.05.2019
Дата на приключване 13.05.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Искър, гр.Искър

Описание

Кратко описание на проекта
С реализацията на проектно предложение "Реконструкция на комбинирано игрище "Хандбал и Волейбол"" се предвижда да се реконструира съответната спортна площадка на територията на град Искър, като се приведе в състояние да отговаря на изискванията за провеждане на регионални състезания. Ще бъде положена настилка, отговаряща на всички нормативни изисквания, като в същото време ще позволява лесна поддръжка. Ще бъде създадена достъпна архитектурна среда. Ще бъдат монтирани и нови врати за хандбал и мрежа за волейбол.
Дейности
  • Дейност: Строително-монтажни работи по проект „Реконструкция на комбинирано игрище „Хандбал и волейбол“ в гр. Искър, община Искър": С проектно предложение „Реконструкция на комбинирано игрище „Хандбал и волейбол“ в гр. Искър, община Искър" се предвижда да се реконструира съответната спортна площадка на територията на град Искър, като се приведе в състояние да отговаря на изискванията за провеждане на регионални състезания. Ще бъде положена настилка, отговаряща на всички нормативни изисквания, като в същото време ще позволява лесна поддръжка. Ще бъде създадена достъпна архитектурна среда. Ще бъдат монтирани и нови врати за хандбал и мрежа за волейбол. , Договорена стойност: 92 737.24 , Отчетена стойност: 90 922.00
  • Дейност: Строителен надзор по проект „Реконструкция на комбинирано игрище „Хандбал и волейбол“ в гр. Искър, община Искър": Строителният надзор ще се изпълнява в задължителния обхват съобразено изискванията на Закона за устройство на територията, Изискванията на Наредба 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове в областта на строителството в Република България. Изпълнителят осъществяващ строителният надзор е длъжен: а)да притежава валиден Лиценз за извършване на дейностите по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ; б)да упражнява строителен надзор в съответствие с чл.168 от Закон за устройство на територията, като носи отговорност за: -законосъобразно започване на строежа; - осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 - 3; - осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; в) да притежава валидна застраховка „Професионална отговорност” съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ ; Изпълнителят упражняващ строителен надзор ще извършва следните дейности: а)подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба №: 3 от 31.07.2003г.; б) представлява Възложителя и защитава неговите интереси пред строителя; в)вписва всички свои предписания и заповеди в заповедната книга на строежа; г)се задължава след завършване на строежа да състави технически паспорт, съгласно чл. 176А от ЗУТ, в обхвата и съдържанието на Наредба № 5/28.12.2006г. за техническите паспорти на строежите (в случай, че е необходимо съгласно закона и извършените СМР); д)следи за наличие на всички предвидени от законодателството разрешителни документи (лицензи, сертификати и др.), издавани от упълномощените контролни органи; е)следи за осигурени от строителя безопасни условия на труд при извършване на СМР, наличие на актуализирани инструкции по безопасност и здраве на труда, необходимите предпазни и информационни средства и др.; ж)следи за осигурени от строителя средства за индивидуална защита на всеки работник в съответствие с нормативните изисквания. з)следи за навременното изграждане от строителя на всички временни съоръжения като скелета, подходи, диги, рампи и др., необходими за извършване на строително-монтажните работи на обекта, както и за тяхното отстраняване след приключване на работата. и)следи за спазване на всички изисквания по НАРЕДБА № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; к)при нарушаване на техническите правила и нормативи лицето, упражняващо строителен надзор, е длъжно да уведоми регионалната дирекция за национален строителен контрол в 3-дневен срок от установяване на нарушението; След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до Възложителя; Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството., Договорена стойност: 1 402.00 , Отчетена стойност: 1 400.00
  • Дейност: Авторски надзор по проект „Реконструкция на комбинирано игрище „Хандбал и волейбол“ в гр. Искър, община Искър": Дейностите, който ще извършва изпълнителя на дейността авторски надзор по проект„Реконструкция на комбинирано игрище „Хандбал и волейбол“ в гр. Искър, община Искър" са следните: - Осъществява пълни, адекватни и съобразени изцяло с изискванията па Възложителя дейности за упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на СМР по изготвения инвестиционен проект във всички отделни негови части до издаване на „Разрешение за ползване”, респективно „Удостоверение за въвеждане в експлоатация”. - Посещения на обекта (строежа) по време на упражняване на авторския надзор. Изпълнителят се явява за упражняване на авторски надзор при всяко повикване от страна на инвеститорския контрол в срока, посочен от него, като не възпрепятства изпълнението на СМР; - Съдействие на община Искър при реализацията на проекта; - Експертни дейности и консултации; - Изготвяне и заверка на екзекутивна документация; - Участие в приемателна/и комисия/и; - Упражнява качествено авторски надзор, съгласно нормативните изисквания, касаещи проектирането и изпълнението на строителството - Закон за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове към него. - Упражнява Авторски надзор по смисъла на чл. 162 от ЗУТ и носи отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрения инвест. проект и изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; - Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3/31.07.2003г.; - Контролира изпълнението на всички СМР в съответствие с проекта, техническите правила, условия и изисквания; - Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; - Упражнява авторски надзор в присъствието на инвеститорски контрол, посочен от Възложителя на обекта; - Внася и отразява в процеса на строителството направените изменения на проекта след одобряването им от Възложителя; - Нарежда чрез вписване в заповедната книга на обекта отстраняването в определен срок на некачествено извършени работи и допуснати отклонения от утвърдения проект, вложени в строежа или доставени некачествени и нестандартни материали, конструкции и изделия; - За проблеми, възникнали при изграждането на обекта, да дава незабавно компетентни решения и оказва техническа помощ, в срокове посочени от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. - Представя становища и предписания, като вписва в заповедната книга на обекта всички взети решения, промени и/или уточнения на възникналите въпроси в хода на строителството. - Записва в заповедната книга на строежа предписания за изпълнението на строителството или на отделни СМР при установени нарушения и отклонения от утвърдения проект; - Вписва в заповедната книга на обекта състоянието на прегледаните работи и всички нареждания дадени от него по изпълнение на строителството; - Извършва проверки за спазване на дадените от него разпореждания; - Проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ стр. надзор спазването на условията за безопасност, съгл. проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; - Проследява заедно със Строителят и Консултантът, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за ЗБУТ и ВОБД; - Изготвя и съгласува екзекутивни чертежи, съгласно чл.175, ал.1 и ал.2 от ЗУТ; - Участва в удостоверяването с акт годността на конструкцията преди започване на довършителните работи; - Предлага на Възложителя да не изплаща на строителя некачествено извършени СМР, когато не са отстранени или поправени своевременно., Договорена стойност: 927.00 , Отчетена стойност: 925.00
  • Дейност: Консултантски услуги за управление на проект „Реконструкция на комбинирано игрище „Хандбал и волейбол“ в гр. Искър, община Искър": Предоставянето на Консултантски услуги в процеса на управление, изпълнение и отчитане на проект „Реконструкция на комбинирано игрище „Хандбал и волейбол“ в гр. Искър, община Искър"" е важен компонент за реализирането му. Ефективното, управление, изпълнение и отчитане на проекта ще допринесе до постигане на заложените индикатори за въздействие и резултат. В рамките на настоящата дейност на община Искър ще се предоставят консултантски услуги свързани с управление, изпълнение и отчитане на проекта, както следва: - Осигуряване стриктното изпълнение и недопускане на съществени отклонения от договора за безвъзмездна финансова помощ, сключен между Община Искър и Държавен фонд "Земеделие"; - Предоставяне на консултантска помощ на община Искър при изготвянето на доклади, становища, писма и кореспонденция със заинтересованите страни относно управлението, изпълнението и отчитането на проекта, както и участие в срещи между представители на Бенефициента – община Искър и заинтересованите страни; - Предоставяне на консултантски услуги на община Искър в процеса на верификация на разходите по проекта, както и по изготвяне и подаване на искания/заявки за средства чрез ИСУН 2020 пред Държавен фонд "Земеделие" - РА; - предоставяне на консултантска помощ на община Искър в процеса на осъществяване на документални проверки (верификации) върху представените от изпълнителите по отделните договори фактури и други документи с еквивалентна доказателствена стойност. Проверката ще включва проверки на: 1. реквизитите на съответния документ - името на Държавен фонд «Земеделие», № на Договора за БФП и името и № на проекта да са посочени в основанието за плащане на фактурите; 2. точността на заявените суми включваща – (1) при договори за услуги ще се проверява дали е спазена схемата за плащане, приемо-предавателните протоколи за свършената работа и платеното до момента; (2) при договори за доставка ще се проверява по съответния договор какво вече е доставено и разплатено; при договори за строителство ще се проверява дали разходите за съответните СМР не са вече поискани); 3. допустимостта на разходите - ще се проверява дали разходът е в съответствие с договора с конкретния изпълнител, с ценовата оферта, когато тя позволява, както и с начинът на плащане, заложен в съответния договорите с изпълнител; 4.приложени документи, за да се получи увереност, че направените разходи отговарят на физическото изпълнение. От съществено значение за успешната реализация и отчитане на проектите е тяхното добро познаване и стриктно изпълнение. В тази връзка консултантът ще извършва цялостен преглед, както на подготвения инвестиционен работен проект, така и на актовете и протоколите по време на строителството, а също и другите подкрепящи документи към исканията за плащане – сертификати, гаранции и др. От ключово значение за успешното изпълнение на дейностите и приключване на договора за безвъзмездна финансова помощ е ефективното и ефикасно финансово управление на паричните потоци. Успешното управление на паричните потоци по проекта е решаващо за ритмичността на плащанията и верифициране на искания от страна на Държавен фонд „Земеделие” – Разплащателна агенция. Управлението, изпълнението и отчитането на съответния проект е онзи елемент, който сам по себе си включва същината на реализиране на проекта. Този етап се характеризира с техническото и финансово изпълнение на проекта. Именно в тази си част ще проличи реалната ситуация и роля на проектите, както и практическото им отражение върху местното население и региона като цяло. Качественото управление, изпълнение и отчитане на проектите, несъмнено ще създаде благоприятна предпоставка за получаване на максимален размер субсидия, посредством която ще се постигнат всички желани резултати и компоненти. Крайния срок за изпълнение на съответната дейност е до датата на внасяне на искане/заявка за окончателно плащане по финансирания проект., Договорена стойност: 927.00 , Отчетена стойност: 895.00
  • Дейност: Информация и комуникация по проект „Реконструкция на комбинирано игрище „Хандбал и волейбол“ в гр. Искър, община Искър": Целта на дейността е осигуряване на публичност и информиране на обществеността за основните цели, дейности, очаквани и постигнати резултати от проекта, както и промотиране на програмата и приноса на Европейския Съюз. Информирането на широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз по Програмата за развитие на селските райони 2014-2020, е отговорност на всеки бенефициент. Основните цели на дейностите по информация и публичност са свързани с повишаване обществената осведоменост и прозрачността по отношение на финансирането на проекта по ПРСР 2014 -2020; информиране широката общественост за ролята, която играе ЕС, съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; гарантиране прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти; информиране за източника на европейско съфинансиране. При изпълнението на дейността ще се следи спазването на мерките за публичност, съгласно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-202 г., публикуван на сайта на Държавен фонд "Земеделие" - http://www.dfz.bg/bg/prsr-2014-2020/prsr--2014-2020-pulic/. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от община Чипровци изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта чрез чрез поставяне на: 1. Емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, прието от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; 2. Упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта; 3. Общото лого на програмен период 2014-2020 г. Във връзка с изпълнение на дейността Община Искърще включи на уеб-сайта на общината кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва, че финансиращата Оперативна програма за развитие на селските райони се осъществява с подкрепата на Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони. По време на изпълнение на дейността община Чипровци ще постави на видно за обществеността място /в близост до строителните площадки/ временен билборд/ове. На билборда/овете ще се отбележи приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет, емблемата на ЕС и упоменаването на "Европейски съюз", наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименование на Програмата за развитие на селските райони, наименование на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. Не по-късно от три месеца след приключване на проекта община Чипровци ще постави постоянен билборд/ове на видимо за обществеността място. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: А Т С 88 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 610.00 , Отчетена стойност**: 1 425.00
  • Изпълнител: АРТ-СТРОЙ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 109 106.40 , Отчетена стойност**: 90 922.00
  • Изпълнител: ЕВРОСТАРТ 2008 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 880.00 , Отчетена стойност**: 880.00
  • Изпълнител: ЗОЯ ПАСКАЛЕВА ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 1 680.00 , Отчетена стойност**: 1 400.00
  • Изпълнител: ВИК КОНСУЛТИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 074.00 , Отчетена стойност**: 895.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Няма

Финансова информация

Обща стойност на проекта 97 373.24 BGN
БФП 97 373.24 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 95 418.22 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушаване на правилата за държавната помощ 10.00 88.00 0.00 88.00 ЕВРОСТАРТ 2008 ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Предоставяне на Консултантски услуги при изготвяне на Заявления за подпомагане и комплектоване на пълния пакет от документи, необходими на община Искър за кандидатстване по Мярка М07 — „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони”, Подмярка 7.2. Подкрепа за инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура, включително инвестиции в енергия от възобновяеми източници и спестяване на енергия” по „Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г.”, Прогнозна стойност: 17 538.00
  • Обособена позиция 1: „Предоставяне на Консултантски услуги при изготвяне на Заявления за подпомагане и комплектоване на пълния пакет от документи, необходими на община Искър за кандидатстване по Мярка М07 — „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони”, Подмярка 7.2. Подкрепа за инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура, включително инвестиции в енергия от възобновяеми източници и спестяване на енергия” по „Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г.”
    Изпълнител: ЕВРОСТАРТ 2008 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 880.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Актуализация на проект "Реконструкция на спортен център, гр. Искър", Прогнозна стойност: 5 000.00
  • Обособена позиция 1: Актуализация на проект "Реконструкция на спортен център, гр. Искър"
    Изпълнител: А Т С 88 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 500.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на строително – монтажни работи по проект „Реконструкция на комбинирано игрище „Хандбал и волейбол“ в гр. Искър, община Искър", Прогнозна стойност: 92 737.24
  • Обособена позиция 1: АРТ-СТРОЙ ЕООД
    Изпълнител: АРТ-СТРОЙ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 109 106.40
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Информация и комуникация по проект „Реконструкция на комбинирано игрище „Хандбал и волейбол“ в гр. Искър, община Искър", Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на Консултантски услуги при управлението, изпълнението и отчитането на проект „Реконструкция на комбинирано игрище „Хандбал и волейбол“ в гр. Искър, община Искър", Прогнозна стойност: 927.00
  • Обособена позиция 1: ВИК КОНСУЛТИНГ ЕООД
    Изпълнител: ВИК КОНСУЛТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 074.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Упражняване на авторски надзор при изпълнение на СМР по проект „Реконструкция на комбинирано игрище „Хандбал и волейбол“ в гр. Искър, община Искър", Прогнозна стойност: 927.00
  • Обособена позиция 1: АТС 88 ЕООД
    Изпълнител: А Т С 88 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 110.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР по проект „Реконструкция на комбинирано игрище „Хандбал и волейбол“ в гр. Искър, община Искър"., Прогнозна стойност: 1 402.00
  • Обособена позиция 1: ЗОЯ ПАСКАЛЕВА ЕТ
    Изпълнител: ЗОЯ ПАСКАЛЕВА ЕТ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 680.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN