Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.010-0525-C01
Наименование на проекта Развитие на социално предприемачество в "ПЕТРОВ 95 – ЮРИ НЕНЧЕВ" ЕООД
Бенефициент 201684795 ПЕТРОВ 95-ЮРИ НЕНЧЕВ ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 26.04.2018
Дата на стартиране 01.05.2018
Дата на приключване 01.08.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Долна Митрополия, с.Рибен

Описание

Кратко описание на проекта
Реализирането на настоящото проектно предложение ще допринесе за улесняване на достъпа до заетост и осигуряване на социалното включване на уязвими групи чрез създаване на подходящи условия за тяхната професионална интеграция в сферата на социалната икономика. За целта се предвижда обособяването на структура от "ПЕТРОВ 95 – ЮРИ НЕНЧЕВ" ЕООД в социално предприятие, което ще се стреми да намали  безработицата сред членовете на групи в неравностойно положение и да предостави социална подкрепа на изолирани и уязвими общности, и индивидуални лица. Дейността на новообособената социална структура ще обхваща само допълнителната дейност, която развива предприятието по производство на текстилни изделия като дюшеци, юргани, олекотени завивки, одеяла, възглавници, матраци и др.
Проектното предложение е насочено към основната целева група – специфичните групи на хората с увреждания, дълготрайно неактивните/безработни лица, включително младежи до 29 год. и лица над 54 год., безработни лица с основно или ниско образование. 
Предвидените дейности по проекта включват:
-	Създаване на нови 14 работни места за хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда;
-	Осигуряване на наставници за новонаетите служители;
-	Осигуряване на подходящи работни места на новоназначените лица чрез закупуване на съобразено с нуждите им оборудване.
Очакваните резултати от изпълнението на проекта са повишаване на заетостта сред лицата от групите в неравностойно положение, осигуряване на тяхната професионална и социална интеграция, и стимулиране на пълноценното им включване в активната работна сила и оставането им в нея и след края на програмата.
Дейности
  • Дейност: Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца (част 1): Целта на дейността е да се осигури достъп до заетост на лица от групи, които са традиционно поставени в неравностойно положение при търсене на работа, което обуславя създаването на обособена структура в "ПЕТРОВ 95 – ЮРИ НЕНЧЕВ" ЕООД като социално предприятие. Към тези групи се числят хора с увреждания, безработни младежи до 29 г. и възрастни над 54 г., трайно безработни лица или безработни лица с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация, и др. За изпълнението на тази дейност, "ПЕТРОВ 95 – ЮРИ НЕНЧЕВ" ЕООД ще наеме за период до 12 месеца 14 лица, спадащи към горепосочените групи, които ще бъдат разпределени наполовина (съответно 7 на 7) между длъжностите шивач и крояч, необходими за развитието на дейността по производство на текстилни изделия като дюшеци, юргани, олекотени завивки, одеяла, възглавници, матраци и др. Данните сочат, че хората от посочените уязвими групи изпитват многократно по-големи трудности при намиране на работа от общото население. Те се сблъскват с предразсъдъци, нежелание от страна на работодателите да се ангажират с проблемите им, изолираност и неразбиране от обществото, чувство за непълноценност и липса на увереност в собствените си способности. Работните места за новоназначените лица в новообособената социална структура във фирмата ще бъдат разкрити специално за хора в неравностойно положение, което цели да им даде увереност и усещане, че са действително търсени и желани на пазара на труда. Предвижда се дейността да обхване следната целева група: - Лица с увреждания – 3 бр. - Лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица - 11 бр. (вкл. безработни младежи до 29 г., безработни над 54-годишна възраст, продължително безработни лица или безработни лица с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация) В рамките на 12-месечния период на заетост в социалното предприятие, предвидената целева група по проекта ще придобие значителни знания и умения в сферата на шивачеството и кроячеството, което ще предостави успешен старт на тези лица за непрекъсната трудова ангажираност и след края на проекта. Имайки предвид трудностите на пазара на труда, особено за лица в неравностойно положение, практическите професионални умения, които новонаетите служители ще придобият, ще се окажат ключови за по-нататъшното им интегриране в обществото. В допълнение към професионалната интеграция, настоящата дейност ще съдейства и за постигането на заложените специфични цели за социална интеграция. Освен трудностите, които лицата в неравностойно положение срещат в сферата на професионалната интеграция, те често се сблъскват и със социална изолираност. Липсата на работа, която често е основно място за социализация, принуждава тези лица да водят затворен живот с изключително малки възможности за обществено включване. Поради тази причина, наред с професионалната ангажираност, компанията се стреми да осигури и социална ангажираност за новонаетите лица. Това ще се осъществи посредством насърчаването им да участват пълноценно в дейностите на работния колектив, чрез участието им в различните социални инициативи на компанията, както и чрез активното им включването в социализиране с колеги по време на обедната почивка и/или след работно време. За осигуряването на пълноценно социално включване на 14-те лица от уязвимите групи и ефективно създаване и функциониране на социалното предприятие, ще бъде ангажиран екип на социалното предприятие – ръководител и счетоводител. Този екип има отговорността да сформира и управлява новата социална структура в предприятието., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 123 596.16
  • Дейност: Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца (част 2): В продължение на описанието на дейността „Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца“ от част 1, биха могли да се обособят следните етапи на изпълнение на дейността за осигуряване на заетост за период до 12 месеца: 1) Сформиране на екип на социалното предприятие (от 1-ви до 2-ри месец) – ръководител и счетоводител, които ще бъдат ангажирани на трудови договори за период от 12 месеца и ще имат отговорността да сформират и управляват новата социална структура в предприятието. 2) Подготовка и сключване на трудови договори с лицата от целевата група (от 1-ви до 3-ти месец) – през първите три месеца от започването на проекта ще се осъществи подбор на лицата, които са част от посочените уязвими групи и ще бъдат назначени на съответните длъжности. Трудовите отношения между избраните кандидати и "ПЕТРОВ 95 – ЮРИ НЕНЧЕВ" ЕООД се уреждат чрез сключване на трудови договори на пълно работно време. 3) Изпълнение на работните процеси/ изпълнение на заетостта за срок от 12 месеца (от 4-ти месец до 15-ти месец включително) – новоназначените лица започват работа по съответните позиции, като изпълняват задълженията и отговорностите, произтичащи от тях. 4) Приключване – след приключване на дейността се осигурява запазване на заетостта за период не по-малък от 6 месеца на минимум 7 от наетите по проекта лица на пълно работно време. В допълнение, към дейностите по организация и управление на проекта и прилагане на мерките за информация и комуникация ще се прилагат следните етапи на изпълнение: 1) Осигуряване на отчетността на проекта чрез изготвяне на всички необходими междинни и окончателни отчети съгласно Договора за безвъзмездна финансова помощ (от 1-ви до 15-ти месец). 2) Осигуряване и прилагане на необходимите мерки за публичност и визуализация на проекта (от 1-ви до 15-ти месец). , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на наставник от работодателя за новонаети лица: За групата от 14 новоназначени лица от уязвимите групи ще бъдат осигурени двама наставници – по един за всеки 7 работници. Наставниците ще бъдат избрани измежду настоящите служители на предприятието, които имат натрупан поне 3 месеца опит по длъжността си или сходни дейности. Тъй като новонаетите лица ще бъдат разпределени наполовина между длъжностите „шивач“ и „крояч“, то и наставниците ще бъдат разделени по същия начин – 1 наставник шивач и 1 наставник крояч. Дейността цели да осигури плавното и безпроблемно навлизане на новите служители в дейността на социалното предприятие, както и да им осигури подкрепа през целия процес на усвояване на работните задължения през първите 6 месеца на програмата. Навлизането в същността на нова длъжност е стресиращо за повечето хора, но за лица от уязвимите групи то е многократно по-трудно. Наличието на увреждания, липсата на опит и неувереността в собствените умения често пречат на лицата от необлагодетелстваните групи да се интегрират на новото работно място и да разкрият целия си потенциал. Те често имат нужда от по-подробни обяснения за същността на работата и по-голяма подкрепа по време на усвояване на задълженията си. Поради тази причина, компанията ще осигури наставници на новоназначените си служители, които ще са на тяхно разположение по минимум 40 часа месечно. Осигуряването на наставници е полезно и за двете страни във взаимоотношенията, но е от особено голяма полза за наставляваните лица. Тъй като само по себе си наставничеството представлява неформално обучение, то създава среда, в която хората се учат от другите, адаптират модели, отношение и поведение, и възприемат културата и ценностите на организацията чрез своя личен контакт с колегите. За лица от групи в неравностойно положение тази практика ще бъде изключително ценна, тъй като ще им даде възможност по един лесен и естествен начин да се интегрират в социалната среда на предприятието и наред със своите професионални, да развият и своите социални умения. Етапи на изпълнение на дейността: 1) Подготовка и сключване на трудови договори (от 2-ри до 3-ти месец) – в началото на изпълнение на проекта ще се осъществи подбор на 2 бр. наставници измежду персонала на фирмата, с които ще бъдат сключени допълнителни трудови договори за период от 6 месеца. 2) Изпълнение на заетостта на наставниците за срок от 6 месеца (от 4-ти месец до 9-ти месец включително) – през този период назначените наставници ще наставляват и подкрепят наетите лица от целевите групи да усвояват умения за изпълнение на трудовите си задължения по съответните длъжности шивач и крояч. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 5 579.10
  • Дейност: Оборудване на новосъздадените работни места във връзка с дейността на социалното предприятие: Дейността цели създаване на подходящи условия за социално включване на 14-те лица от уязвимите групи, за които ще бъдат разкрити нови работни места и ще бъдат обезпечени с ново оборудване, съобразно техните нужди. В тази връзка предприятието има нужда да оборудва новите работни места като закупи три нови машини за производството на текстилни изделия, които да спомогнат в осигуряването на пълна и качествена заетост на новопостъпилите лица за длъжностите шивач и крояч. Тъй като попадащите в целевата група лица - хора с увреждания, неактивни и безработни лица (вкл. до 29 г. и над 54 г., трайно безработни, лица с ниско образование) често изпитват чувство за малоценност и са третирани като хора „втора ръка“, е от особена важност да им се осигури адекватна заетост по време на работа, която да развие професионалните им умения и да им даде увереност, че са ценни, нужни и способни членове на екипа на предприятието. Предвиденото за закупуване оборудване е: 1. Затваряща машина (1бр.) - използва се главно за затваряне на матраци, топ матраци и меки възглавници. Главата може да се настройва за работа на различна височина в зависимост от височината на матрака, което я прави особено подходяща за управление от хора с увреждания, които се нуждаят от специфични параметри на машината, за да могат да работят на нея. В допълнение, затварящата машина е изключително лесна за управление, което я прави уместен избор за лица с ниско образование и без квалификация, които тепърва ще трупат професионални умения. 2. Машина за пълнене на възглавници (1бр.) - предназначена е за пълнене на възглавници с късовлакнести материали като пух, полиуретанови парчета, вълна, слепени със смола продукти, др. Обикновено се предлага с вертикален отвор, който позволява максимална скорост и леснота на пълнене, но при нужда може да се произведе и с хоризонтални отвори или отвори със специални размери. Леснотата на работа с машината и гъвкавостта, която конфигурацията й предлага, я правят особено подходяща за целите на социалното предприятие, тъй като може да бъде успешно пригодена към специфичните нужди на управляващото я лице. По този начин работникът ще има възможност да извършва пълноценно и точно работата си, без да изпитва неудобство или затруднения, породени от конкретните му потребности. И двата вида машини се характеризират с интуитивни модели на работа, което позволява на работещите да усвояват бързо и адекватно уменията за управление на тези машини. Това е предпоставка, че социалното предприятие може да ангажира лица с увреждания, с ниска образователна квалификация и без трудов опит в сферата на шивачеството и кроячеството, именно каквато е настоящата целева група по проекта. Закупуването на горепосочените машини ще позволи на новоназначените лица от уязвимите групи да бъдат ефективно включени в работния процес на предприятието, като поради специфичните характеристики на машините ще позволят и създаването на работни места, съобразени с конкретните нужди на бъдещите работници. Планират се разходването на средства за закупуване на материали за обезпечаване на производствената дейност на Социалното предприятие, като платове, конци, опаковки и др. Етапи на изпълнение на дейността: 1) Подготовка и провеждане на процедура за избор на доставчик на машините и сключване на договор за доставка (от 2-ри до 3-ти месец); 2) Доставка и инсталация на оборудването и подписване на приемо-предавателни протоколи (от 4-ти месец до 6-ти месец). , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 25 811.50

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Неактивни и безработни участници в заетост след приключване на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 7.00 , Достигната стойност: 7.00
Индикатор 2 Неактивни или безработни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 14.00 , Достигната стойност: 14.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 180 845.36 BGN
БФП 180 845.36 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 180 845.36 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN