Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.090-0001-C02
Наименование на проекта Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания – Етап 2 – предоставяне на новите услуги, Център за грижа за лица с различни форми на деменция гр. Димитровград
Бенефициент 000903533 Община Димитровград
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 09.03.2021
Дата на стартиране 09.03.2021
Дата на приключване 30.12.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Димитровград

Описание

Кратко описание на проекта
С изпълнението на проектното предложение ще се обезпечи създаването и предоставянето на нова услуга в общността на територията на община Димитровград - Център за грижа за лица с различни форми на деменция гр. Димитровград,  за която е изградена подходяща социална инфраструктура със средства по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020. 
В Центъра ще се предоставят комплекс от услуги и подкрепа за хора, които страдат от различни форми на деменция и се нуждаят от помощ за извършване на ежедневните си дейности и/или имат нужда от някои постоянни медицински грижи за продължителен период от време.
Проектното предложение е в съответствие с Плана за действие за периода 2018 – 2021 г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа и е част от цялостния процес по изграждането на алтернативна подкрепа в общността чрез предоставянето на качествени, достъпни, ефективни  и устойчиви междусекторни услуги за дългосрочна грижа, съобразени с индивидуалните нужди на потребителите и  реалните потребности на хората в общността.
Дейности
  • Дейност: Закупуване на обзавеждане и оборудване за Център за грижа за лица с различни форми на деменция: Дейността предвижда да бъдат доставени и монтирани оборудване, съоръжения и обзавеждане според нуждите на центъра, което ще спомогне за повишаване на качеството на живот на хората. Центърът се помещава на първи етаж в масивна сграда на три етажа и сутерен (бивша болница), която се намира в гр. Димитровград, ул."Шандор Петьофи", област Хасково. Прилежащото дворно пространство граничи непосредствено с най-големия горски парк в града - парк "Вапцаров". На помещенията е извършен цялостен ремонт по преустройството на етажа от сградата в Център за настаняване от семеен тип, а прилежащото дворно пространство е облагородено със средства по административен договор BG16RFOP001-5.002 -0016-C01, за изпълнение на проектно предложение с вх. рег. №: BG16RFOP001-5.002-0016, „Център за настаняване от семеен тип на възрастни хора с деменция”, финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020, процедура BG16RFOP001-5.002 - „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания”. Достъпът към сградата е осигурен за хора с тежки физически увреждания, като за целта е изградена рампа. Отоплението е с климатици във всяко помещение и коридорите. В центъра са обособени 8 двойни спални помещения, всяко от които със собствен санитарен възел (като 2 от тях със специализирано оборудване за хора с увреждания), стая за персонала, перално/сушилно помещение, складове, кабинет на управителя, изолационно и приемно фоайе, помещения за социални контакти – помещение за хранене и кухня с възможност за самостоятелно приготвяне на храна от потребителите, дневна стая с кът за трудотерапия. В обзавеждането и оборудването, което ще бъде закупено със средства по настоящата процедура, е предвидено за всеки потребител самостоятелно легло, шкафче за лични вещи и гардероб, както и по една маса с два стола за всяко спално помещение. Ще се осигури и подходящото обзавеждане и оборудване на останалите изброени по-горе помещения. За кухнята е предвидено необходимото за съхранение и приготвяне на храна и хранене оборудване, домакински електроуреди, съдове и прибори. За дневната е предвидена библиотека, аудио-визуална техника, шкаф за трудотерапия с обособен кът за това, подходящи маси и столове, удобна и мека мебел за разговори и почивка В мокрото/перално помещение е предвидено необходимото обзавеждане и оборудване за пране, сушене и гладене. В складовите помещения е предвидено оборудване и обзавеждане в зависимост от спецификата им - обособени за санитарно-хигиенни, перилни и миещи препарати и за други материали и пакетирани хранителни продукти. Предвидено е обзавеждане за трапезарията, стаята за персонала, стаята на управителя, изолационното и приемното фоайе., Договорена стойност: 49 396.46 , Отчетена стойност: 48 974.06
  • Дейност: Подбор и наемане на персонал в създадената услуга Център за грижа за лица с различни форми на деменция гр. Димитровград: Подбор и наемане на персонал за предоставяне на услугите в Център за грижа за лица с различни форми на деменция - Димитровград За ефективното осъществяване на планираните в проектното предложение дейности, които ще се реализират в Центъра за грижа за лица с различни форми на деменция, ще бъде нает персонал с численост 14 човека, която е съобразена с 24-часовия режим на работа и капацитета на услугата, така че да се осигури предоставянето на качествени грижи, съобразно индивидуалните планове за грижа и специфичните потребности и нужди на потребителите. Персоналът ще включва следните длъжности: 1. Управител на социална услуга в общността - 1 (НКПД 1344 7003) 2. Социален работник - 1 (НКПД 2635 6002) 3. Трудотерапевт - 1 (НКПД 5329 1008) 4. Медицинска сестра за социални дейности - 2 (НКПД 2221 6007) 5. Санитари - 8 (НКПД 53211002); 6.Хигиенист/ работник поддръжка -1 (НКПД 9112 0004). При необходимост, могат да бъдат наемани и други членове на персонала. Конкретните задължения и отговорности на персонала на Центъра ще бъдат разписани в длъжностна характеристика за всяка длъжност. В съответствие с действащото законодателство и в зависимост от потребностите на потребителите, с цел подкрепа на дейностите при предоставяне на услугата, могат да бъдат назначени специалисти на почасова работа, които да окажат съдействие и подкрепа на персонала на услугата в случаи на потребители с проблемно/предизвикателно, автоагресивно и агресивно поведение., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 23.88
  • Дейност: Разработване на вътрешни правила за дейността на услугата Център за грижа за лица с различни форми на деменция : За да се гарантира мултидисциплинарният подход и качеството на предоставянето на услугите, ще се разработят детайлни правила за работа и изисквания, регламентиращи дейността по функционирането на новосъздадената услуга. Вътрешните правила имат за цел да представят условията за функциониране на Центъра за грижа за лица с различни форми на деменция, Договорена стойност: 999.32 , Отчетена стойност: 975.44
  • Дейност: Създаване на Център за грижа за лица с различни форми на деменция и предоставяне на услуги в него за период от 1 година: Центърът за грижа за лица с различни форми на деменция е услуга в общността от резидентен тип. В центъра ще се осигури възможност за настаняване в среда, близка до семейната – оказване на съдействие за постигане в максимална степен на самостоятелност, в комбинация с други социални, здравни, образователни и други подкрепящи/съпътстващи услуги в съответствие с потребностите на настанените лица. В новата услуга ще бъдат настанени лица от общността. Капацитетът на Центъра, съгласно функционалните изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата по ОП РР, е 15 лица. В центъра ще се предоставя подкрепа на пълнолетни лица с деменция и/или болест на Алцхаймер с трайно намалена работоспособност/вид и степен на увреждане над 71 на сто, установена с експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК или медицински протокол от специализирана (психиатрична) лекарска консултативна комисия . Потребителите на услугата ще са с висока степен на зависимост от грижа, при която ще получават необходимата им индивидуализирана професионална подкрепа за водене на относително самостоятелен и независим живот, задоволяване потребностите от уединение и даване на възможност за създаване и поддържане на социални контакти и живот в общността. Центърът ще осигурява качествена грижа за потребителите на услугата, като не се допуска социална изолация и изключване на потребителите. Те ще разполагат с необходимите за нормален живот битови условия за цялостното им обслужване, свързани със съвместнопо приготвяне и предоставяне на храна, задоволяване на ежедневните, здравните, образователните и рехабилитационни потребности, както и организация на свободното време и лични контакти. Архитектурната среда на Центъра за грижа за лица с различни форми на деменция - Димитровград е съобразена със спецификата на предоставяната услуга. Същата е ремонтирана по проект BG16RFOP001-5.002-0016, финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020, процедура BG16RFOP001-5.002 - „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания”. Осигурена е благоприятна среда за предоставяне на качествена и ефективна услуга., Договорена стойност: 198 227.45 , Отчетена стойност: 192 489.85
  • Дейност: Начално и надграждащо обучение на персонала и осигуряване на супервизия и подкрепа при предоставянето на услугата Център за грижа за лица с различни форми на деменция.: Въвеждащото/началното обучение ще се осъществи по предварително изготвена програма, следваща идентифицираните потребности и нужди от целевата група. Ще се обърне специално внимание за запознаване на екипа със специфичните потребности на хората с деменции, промените в здравословното им състояние, рисковите фактори, свързани с тях, процеса на остаряване, специфичната им роля в обществото, както и правните възможности за гарантиране на правата им. Целите на обучението са: - да се запознят обучаващите се с философията и целите на услугата, с организацията на работа и функциите на всеки служител, както и с обхвата на услугата и основната документация; - да подкрепя персонала в установяването на подхода си, съобразно изискванията на предоставяната услуга и груповата динамика и процес; - да осигури информация за политиките и практиките по отношение на хората с увреждания, в частност с деменция, за основните нормативни документи, институции и партньорски организации, свързани с предоставянето на услугата; - да се обучи екипа за работа с поверителна информация и оказване на първа долекарска помощ; - да се придобият базисни познания и умения за разбиране на специфичните нужди и потребности на потребителите с деменция, настанени в институция; - всеки служител да има ясно разбиране за същността и обхвата на неговата дейност; ценностите и философията, на които е основана тя; отговорностите и задълженията, които трябва да спазва; организационните връзки и взаимоотношения (вътрешни и външни). Съдържанието на надграждащото обучение на персонала ще следва съвместно идентифицираните потребности и нужди от целевата група, изработване на общи дейности и планове за социалното им включване. Неговата цел е да надгражда придобитите професионални умения и знания, както и да предоставя работно пространство за обсъждане на конкретни случаи от практиката и за развитие на екипните принципи на работа. На всеки член на персонала, включително и на ръководителя на Центъра, е необходимо да се осигури продължаващо обучение минимум от 21 учебни часа на година. По време на обучението отново ще се актентира върху специфичните потребности на хората с деменции, промените в здравословното им състояние, рисковите фактори, свързани с тях, процеса на остаряване, специфичната им роля в обществото, както и правните възможности за гарантиране на правата им. Супервизия и поддържащо методическо консултиране: Освен обучения, ще се осигурят индивидуални и групови супервизии на персонала, където всеки член на екипа ще може да представи случай или професионален проблем, възникнал в хода на работата му. През целия период на работа всеки член на персонала ще получава един път месечно индивидуална супервизия и ще има възможност да участва веднъж месечно в групова супервизия. Индивидуалната супервизия дава възможност на всеки специалист да прегледа своята работа, да провери усещанията и чувствата си, да изясни ролите и очакванията си във връзката си с клиента. Индивидуалната супервизия има същите цели като груповата, но е насочена към конкретен член на екипа и е конфиденциална. С груповата супервизия ще се цели персоналът да получи подкрепа, която ще доведе до подобряване качеството на работа. Груповата супервизия цели повишаване на професионалната компетентност; снемане на напрежението в трудни работни ситуации; създаване на пространство за изява и преработка на чувства; гарантиране и подобряване на качеството на работа; профилактика на взаимоотношенията в екипа; ориентиране на професионалните действия към целите и към по-голяма степен на удовлетвореност. Тя помага на персонала да бъде мотивиран и отдаден, което пък ще осигури добро качество на грижите. След всяка среща, супервайзорът ще изготвя доклад, в който ще отразява работата си по конкретния казус, идентифицираните проблеми, постигнатите резултати и необходимостта от последваща среща. Докладът е конфиденциален, но е на разположение при осъществяване на контрол върху качеството на услугата., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 177.61

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: АА МЕДИКЪЛ БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 838.50
  • Изпълнител: ЕНДИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 73.00
  • Изпълнител: ЕНДИ СИН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 246.26
  • Изпълнител: Майя, Договорена стойност по проекта*: 567.00 , Отчетена стойност**: 177.61
  • Изпълнител: "ЕСКОМ" ООД, Договорена стойност по проекта*: 420.00 , Отчетена стойност**: 483.50
  • Изпълнител: М и М-2012 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 200.00 , Отчетена стойност**: 107.60
  • Изпълнител: КООПЕРАЦИЯ ПАНДА, Договорена стойност по проекта*: 48 974.06 , Отчетена стойност**: 48 974.06
  • Изпълнител: ИСА МИЛЕНИУМ 3 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 200.00 , Отчетена стойност**: 540.00
  • Изпълнител: Мирослав, Договорена стойност по проекта*: 5 140.00 , Отчетена стойност**: 4 710.96
  • Изпълнител: ВИК ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 295.74
  • Изпълнител: „Токи Пауър" АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 489.55
  • Изпълнител: ПЕТРАНКА ХРИСТОВА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 51.92
  • Изпълнител: МАГИКОМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 230.40
  • Изпълнител: ПАУЪР СИСТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 19 200.00 , Отчетена стойност**: 11 678.28
  • Изпълнител: СТАЛТРЕЙД ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 413.55
  • Изпълнител: СТЕП КОМЕРС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 066.30
  • Изпълнител: А1 БЪЛГАРИЯ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 200.00 , Отчетена стойност**: 118.67
  • Изпълнител: КЕРИТЕКС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 342.00
  • Изпълнител: ЕКО КОНТРОЛ ДДД ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 488.00
  • Изпълнител: ВОДОСНАБДЯВАНЕ И КАНАЛИЗАЦИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 209.70
  • Изпълнител: ЕТ КАТЯ КРАНТОВА КАЙОР, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 291.62
  • Изпълнител: ПОЖАРНИКАРЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 542.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници над 18 г., получаващи социални и здравни услуги в общността, след извеждането им от институция и от психиатрични болници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 21.00
Индикатор 2 Лица над 18 г., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 21.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 250 058.38 BGN
БФП 250 058.38 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 250 058.38 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на нетна активна електрическа енергия ниско напрежение и избор на координатор на балансираща група за нуждите на Община Димитровград“ , Прогнозна стойност: 1 539 200.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция №1 „Доставка на нетна активна електрическа енергия ниско напрежение и избор на координатор на балансираща група за нуждите на Община Димитровград“
    Изпълнител: ПАУЪР СИСТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 19 200.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 „Доставка на нетна активна електрическа енергия и координатор на балансираща група за нуждите на улично осветление на Община Димитровград”.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: ДОСТАВКА И МОНТАЖ НА ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ ЗА ЦЕНТЪР ЗА ГРИЖА ЗА ЛИЦА С РАЗЛИЧНА ФОРМА НА ДЕМЕНЦИЯ, Прогнозна стойност: 41 101.56
  • Обособена позиция 1: ДОСТАВКА И МОНТАЖ ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ ЗА ЦЕНТЪР ЗА ГРИЖА ЗА ЛИЦА С РАЗЛИЧНА ФОРМА НА ДЕМЕНЦИЯ. ПРЕДВИЖДА СЕ ДА БЪДАТ ДОСТАВЕНИ И МОНТИРАНИ ОБЗАВЕЖДАНЕ И ОБОРУДВАНЕ ЗА СТАИ ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ, КУХНЯ, СТОЛОВА, ДНЕВНА, СКЛАД, ПРИЕМНА/ЧАКАЛНЯ, СТАИ ЗА ПЕРСОНАЛ.
    Изпълнител: КООПЕРАЦИЯ ПАНДА
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 48 974.06

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN