Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-7.001-0033-C06
Наименование на проекта Лот 33 „Път II-23 Русе–Кубрат от км 21+550 до км 46+771, с обща дължина 25,221 км , области Русе и Разград“
Бенефициент 000695089 АГЕНЦИЯ "ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА"
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 31.07.2020
Дата на стартиране 31.07.2020
Дата на приключване 30.06.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32)

Описание

Кратко описание на проекта
Основният резултат, който ще се постигне с реализацията на проекта е рехабилитиран участък с дължина 25,221 км. Път II-23 обслужва 2 области Русе и Разград, осъществява връзка между областните центрове Русе и Разград, и между общините Русе и Кубрат с двата областни центъра. Пътната отсечка осигурява връзка с път I-2 и път II-49. С подобряването на транспортно-експлоатационните качества на пътния участък, ще се осигурят безопасност на движението и комфорт на пътуващите жители на с. Тетово и с. Беловец до гр. Русе и гр. Кубрат, ще бъде удължен експлоатационния живот на пътя. Подобрените условия за преминаване по участъка ще окажат благоприятно въздействие върху целевите групи по настоящия проект и крайните бенефициенти–населението на  общини Русе и Кубрат, ще допринесе за подобряване на качеството на живот и работна среда, осигуряването на нови възможности за повишаване конкурентно способността в региона и достъпността до TEN-T мрежата на товари и пътници в рамките на региона, с което се постига и целта на настоящата схема за предоставяне на БФП.
Основните дейности, заложени за успешната реализацията на проекта са:
-Сформиране на екип за управление на проекта, който ще управлява и координира всички дейности и участници, ангажирани в реализацията на инвестиционното предложение
-Избор на Изпълнител за извършване на СМР и дейности по информация и публичност на проекта, подписване на договор с него и извършване на рехабилитация на обекта; 
-Избор на Изпълнител на строителен надзор (Консултант), сключване на договор с него и извършване на консултантски услуги за упражняване на независим строителен надзор по време на строителството и през гаранционния период за обекта
-Упражняване на авторски надзор върху изпъленението на СМР   
-Изпълнение на мерките по информация и публичност на проекта
-Въвеждане на обекта в експлоатация, изпълнение на дейностите по проекта, верификация на разходите и отчитане на постигнатите резултати
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: ЕКИП ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Сформиране на екип за управление на проекта, разпределение на функциите. След представяне на проектното предложение със Заповед ще бъде определен екип за управление на проекта, включващ експерти от Агенция “Пътна инфраструктура”. Определянето на членовете на екипа ще бъде съобразено с изискванията на ПМС № 189 от 28 юли 2016 г. за определяне на националните правила за допустимост на разходите по програмите съфинансирани от Европейските структурни инвестиционни фондове за програмен период 2014 - 2020 г и Закона за управление на средствата от Европейските структурни инвестиционни фондове. При избора на членовете на екипа се прилагат утвърдени от УС на АПИ Правила за избор на членове и работа на екипите за управление на проекти на Агенция „Пътна инфраструктура”, финансирани със средства от Оперативна програма „Региони в растеж” (2014-2020)., Договорена стойност: 207 651.34 , Отчетена стойност: 207 800.48
  • Дейност: Строително-монтажни работи: Дейността включва: 2.1.Провеждане на тръжна процедура и подписване на договор с избрания изпълнител. Изготвена е тържна документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител на СМР от експерти на АПИ в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки /ЗОП/, съдържаща: критерии за подбор на участниците и критерии за възлагане на поръчката, посочени в методика за комплексна оценка. На 08.05.2019 г. г. с № 00044-2019-0029 е обявена обществена поръчка с предмет: "Определяне на изпълнител за строителството на 6 /шест/ обекта – Лот 31, Лот 32, Лот 33, Лот 34, Лот 35 и Лот 36 на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 по обособени позиции. На 14.06.2019 г. са отворени офертите на участниците в процедурата. След преглед и оценка от комисията на представените оферти ще бъде изготвено на решение за класирането на офертите в съответствие със заложената в тържната документация методика за оценка на офертите за избор на изпълнител. След публикуване на решението и изтичане на законно установения срок за обжалването му , ще бъде сключен договор с избрания изпълнител. 2.2.Изпълнение на СМР Началото на строителството започва със съставянето на Протокол (Образец) 2а, с което изпълнителят е въведен на строителната площадка. Изпълнителят: - извършва геодезическо заснемане на теренната основа на базата, на който се прави съпоставка между проектните и екзекутивните данни и се уточняват евентуални различия в количествата на съответните видове работи за изпълнение на Строежа. - изготвя и предоставя актуализирана технологично-строителна програма, с включен в нея линеен график за изпълнение на СМР. С одобрението на технологично-строителната програма започва и същинското строителство на обекта. - извършва строително-монтажни дейности съгласно одобрения технически проект, спазвайки Техническите спецификации, изискванията по Договора и Законовите разпоредби. По време на строителството Изпълнителят следва да: - поема пълна отговорност за качественото и срочно изпълнение на дейностите по договора; - съставя пълно и правилно всички актове и протоколи; - осъществява лабораторен контрол с акредитирана строителна лаборатория при спазване на действащите нормативни документи; - взема необходимите мерки за опазване на пътищата ползвани от него по време на строителството и за сигурността на преминаващия пътен трафик; - следи за осигуряването на временната организация по време на строителството; - спазва изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; - не допуска увреждане на трети лица и имоти; - следи за годността на Строежа за въвеждане в експлоатация; Изпълнителят съхранява на строежа Заповедна книга, в която се вписват всички предписания и заповеди, свързани с изпълнението на СМР, издадени от оправомощени за това лица и специализирани контролни органи съгласно Закона за устройство на територията. След изпълнението на Строежа до степен на Съществено завършване, Изпълнителят изготвя екзекутивна документация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията и уведомява за готовността си да предаде Строежа. След извършване на успешни изпитвания на обекта се съставя Констативен акт (Образец) 15 за установяване годността за приемане на строежа. Изпълнителят представя Сертификат за приключилите СМР (Сертификат за съществено завършване)., Договорена стойност: 25 639 507.76 , Отчетена стойност: 22 811 078.21
  • Дейност: Авторски надзор: Авторският надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи на обекта ще се осъществява от проектанта на работния проект, съгласно сключен договор за проектиране на обекта, с който е възложено и упражняването на авторски надзор по време на строителството. Ще се упражнява авторски надзор в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършването на авторски надзор. Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи: -Подписване на протоколи и актове съгласно ЗУТ и сключения договор; -Обсъждане и промяна на конструктивните решения; -Одобряване на конструктивни решения; -Изготвяне на ревизирани чертежи/проекти; -Изменение на проектни части по време на работа; -Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част на площадката за всички етапи на изпълнение на проекта; -Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; -Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; -Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и ВОД (временна организация на движението); -Проектантът съгласува екзекутивни чертежи -Проектантът уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС; -При необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа;, Договорена стойност: 8 482.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Строителен надзор: Изпълнението на дейността включва: 4.1.Провеждане на тръжна процедура и подписване на договор с избрания изпълнител Изготвена е тържна документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител на строителен надзор от експерти на АПИ в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки /ЗОП/, съдържаща: критерии за подбор на участниците и критерии за възлагане на поръчката, посочени в методика за комплексна оценка. На 17.12.2018 г. с № 00044-2018-0121 е обявена обществена поръчка с предмет:"Определяне на изпълнител на консултантска услуга във връзка със строителството на 6 /шест/ обекта – Лот 31, Лот 32, Лот 33, Лот 34, Лот 35 и Лот 36 на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 по обособени позиции". На 01.02.2019 г. са отворени офертите на участниците в процедурата. След преглед и оценка от комисията на представените оферти ще бъде изготвено на решение за класирането на офертите в съответствие със заложената в тържната документация методика за оценка на офертите за избор на изпълнител. След публикуване на решението и изтичане на законно установения срок за обжалването му , ще бъде сключен договор с избрания изпълнител. 4.2. Изпълнение на строителен надзор Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с разпоредбите на Закон за устройство на територията (ЗУТ) и ще включва: осигуряване законосъобразно започване на СМР, контрол по отношение на пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнението на СМР, контрол при изпълнението на СМР, съгласно одобрения проект и изискванията на ЗУТ, контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на СМР, контрол за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност, своевременно съставяне и подписване на всички актове, протоколи и документи, необходими за оценка на строителните дейности във връзка с изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба на Министъра на РРБ за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството, осигуряване на законосъобразно завършване на СМР и въвеждането в експлоатация и др. След приключване на СМР на обекта с подписан констативен акт за установяване годността за приемане на строежа – образец 15 , от изпълнителя на строителния надзор ще бъде извършено геодезическо заснемане в съответствие със Закона за кадастъра и с цел предоставяне на данните от заснемането на Агенцията по кадастър за отразяване в регистрите. За окончателно извършване на услугите по етапа на изпълнение на строежа се определя датата на въвеждане на Строежа в експлоатация, Договорена стойност: 464 400.00 , Отчетена стойност: 351 783.00
  • Дейност: Въвеждане на обекта в експлоатация: Целта на тази дейност е след приключването на рехабилитацията на път II-23 Русе–Кубрат от км 21+550 до км 46+771, с обща дължина 25,221 км , области Русе и Разград, обекта да се въведе в експлоатация. За тази цел е необходимо: заплащане на необходимите такси за въвеждане на строежите в експлоатация, изготвяне на необходимите актове и протоколи съгласно ЗУТ, организиране на Държавна приемателна комисия и подписване на Протокол за установяване на годността за ползване на строежа – Образец 16 и въвеждане на строежа в експлоатация., Договорена стойност: 20 000.00 , Отчетена стойност: 16 600.00
  • Дейност: Мерки за информация и публичност: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него. Постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Част от дейностите по изпълнение мерките по информация и комуникация ще бъдат изпълнявани от изпълнителя на СМР. Дейността включва: 1. Провеждане на тържна процедура с предмет "Изработване и доставка на рекламни материали – Лот 31, 32, 33, 34, 35 и 36 на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 и подписване на договор с избрания изпълнител: Ще бъде изготвена тържна документация в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки /ЗОП/, съдържаща: критерии за подбор на участниците и критерии за възлагане на поръчката, посочени в методика за комплексна оценка. Ще бъде обявена обществена поръчка за избор на изпълнител на дейността. Обществената поръчка ще бъде възложена чрез провеждане на открита процедура по реда на ЗОП, като за целта ще бъде обявена процедура, включваща няколко обособени позиции, които обхващат проектни предложения за кандидатстване за финансиране по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020. Възлагането на изпълнение на дейността ще се извърши след провеждането на процедурата, класирането на офертите в съответствие със заложената в тръжната документация методика за оценка на офертите и сключване на договор с избрания изпълнител. 2. Дейности, които ще бъдат изпълнявани от изпълнителя на СМР: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него. Постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Част от мерките по информация и комуникация за проекта ще бъдат изпълнявани от избраният изпълнител на СМР, съгласно сключен договор. , Договорена стойност: 20 241.60 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Емилия, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Благородна, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 241.60 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ДЗЗД "Кубрат" , Договорена стойност по проекта*: 22 307 224.14 , Отчетена стойност**: 22 811 078.21
  • Изпълнител: "Трансконсулт-БГ" ООД, Договорена стойност по проекта*: 464 400.00 , Отчетена стойност**: 351 783.00
  • Изпълнител: "Виа план" ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 188.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Тодор, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "Трафик Холдинг" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 482.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Таня, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители
  • Подизпълнител: "АВТОМАГИСТРАЛИ ХЕМУС" АД/ "ВИТЕЗ ПРОСПЕКТ" АД, Договорена стойност по проекта*: 10.00
Членове на обединение
  • Член на обединение: "АВТОМАГИСТРАЛИ ЧЕРНО МОРЕ" АД , Договорена стойност по проекта*: 90.00

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Шосеен транспорт: Обща дължина на реконструирани или модернизирани пътища, Мерна единица: километри, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 25.22 , Достигната стойност: 22.37
Индикатор 2 Товаропоток, Мерна единица: хиляди тона, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Засегнати площи в защитени зони и защитени територии, Мерна единица: дка, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Пътникопоток, Мерна единица: хиляди души, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Брой проекти, попадащи изцяло или частично в защитени зони и защитени територии, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 26 360 270.82 BGN
БФП 26 360 270.82 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 20 090 207.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 1 359 833.10 870 889.31 2 230 722.41 ДЗЗД "Кубрат"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 23 220.00 0.00 23 220.00 "Трансконсулт-БГ" ООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Разработване на проекти в пълна степен на проектна готовност, с които Агенция "Пътна инфраструктура" ще има възможност да кандидатства за финансиране по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 – 2020г. по дванадесет обособени позиции", Прогнозна стойност: 2 660 400.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 10 - области Русе и Разград. Път IІ-23 „Русе - Кубрат - Исперих - Дулово”, участък от км 0+030 до км 46+771, с дължина 46,741 км.
    Изпълнител: "Трафик Холдинг" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 482.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Определяне на изпълнител за строителството на 6 /шест/ обекта – Лот 31, Лот 32, Лот 33, Лот 34, Лот 35 и Лот 36 на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 по обособени позиции", Прогнозна стойност: 95 260 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 3 - „Лот 33 Път II-23 Русе - Кубрат от км 21+550 до км 46+771, с обща дължина 25,221 км, области Русе и Разград“;
    Изпълнител: ДЗЗД "Кубрат"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 22 307 224.14
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Oпределяне на изпълнител на консултантска услуга във връзка строителството на 6 /шест/ обекта – Лот 31, Лот 32, Лот 33, Лот 34, Лот 35 и Лот 36 на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 по обособени позици, Прогнозна стойност: 1 970 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 3 - „Лот 33 Път II-23 Русе - Кубрат от км 21+550 до км 46+771, с обща дължина 25,221 км, области Русе и Разград“;
    Изпълнител: "Трансконсулт-БГ" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 464 400.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изработване и доставка на рекламни материали – Лот 31, 32, 33, 34, 35 и 36 на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 , Прогнозна стойност: 60 000.00
  • Обособена позиция 1: Изработване и доставка на рекламни материали – Лот 31, 32, 33, 34, 35 и 36 на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020
    Изпълнител: "ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 241.60

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN