Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0153-C01
Наименование на проекта Развитие на управленския капацитет на ЕРГОДИЗАЙН ООД чрез въвеждане на система за управление на клиентите и продажбите, MES система за управление на производствените процеси и модул за управление на отпадъците
Бенефициент 117672701 ЕРГОДИЗАЙН ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 06.03.2017
Дата на стартиране 06.03.2017
Дата на приключване 19.11.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Русе, гр.Русе

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият инвестиционен проект е насочен към развитие на управленския капацитет и растеж на „ЕРГОДИЗАЙН“ ООД, чрез закупуване и внедряване на ИКТ базирани софтуерни решения - система за управление на клиентите и продажбите - 1 бр., MES система за управление на производството -1 бр. и модул за управление на отпадъците към наличната в компанията ЕРП система. Внедряването на тези софтуерни системи ще доведе до подобряване на процеса на планиране и вземане на решения, процеса на организация на ресурсите, процеса на организация на производствените процеси, процеса на реализация и интернационализация на продуктите и процеса на управление на отпадъците. Реализацията на проекта ще позволи въвеждане на организационна иновация - ще бъде внедрен нов метод на взаимоотношения с клиентите на компанията. В тригодишен период след изпълнението на проекта ще бъде постигнато увеличаване на средните генерирани приходи от износ с над 28% спрямо 2015 г., нарастване на нетните приходи от продажби към инвестицията с 30%, нарастване на производителността на компанията с над 16%.
Дейности
  • Дейност: Насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез доставка и внедряване на система за управление на клиентите и продажбите и MES Система за управление на производствените процеси.: Ще бъдат закупени и въведени ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите-система за управление на клиентите и продажбите-1бр. и MES Система за управление на производствените процеси–1бр. Системата за управление на клиентите и продажбите е онлайн система, която ще осигурява достъп до обем от материали, цветове, обкови и аксесоари до търговските представители на ЕРГОДИЗАЙН, чрез който търговските представители на база на изискванията на клиента ще могат да планират желаното за обзавеждане помещение, разположението и размерите на мебелите в него, на тази база да бюджетират оферта, която да бъде директно заявена за планиране на материалите и производство. Отделно автоматично и на момента ще бъде бюджетирана и оферта за фирмите предлагащи мебелите на Ергодизайн, т.е. системата ще има й "Business to business" функционалност. Управлението на процеса по продажба ще се състои в това, че: 1) всеки търговски представител ще има достъп до различна база данни за окомплектоване на поръчката в зависимост например от района, в който оперира търговският представител: район с по-ниска покупателна способност на клиентите съответно достъп до материали от нисък ценови сегмент или търговски представител на територията на Румъния –достъп до асортимент, който е често търсен от румънските клиенти на компанията, но по-рядко търсен от българските клиенти; 2) експресно ще се получава цената на крайния продукт – в зависимост от специално избраната комбинация от размери, материали, цветове и аксесоари от клиента, без необходимост от изчисляване от конструктор и ценовик и представяне на крайна оферта в момента на запитването, което спомага за генериране на момента на множество от комбинации всяка от които с крайна цена в съответната валута. Управлението на процеса на продажбите оказва пряко влияние върху планирането и вземането на решения за снабдяване и организация на ресурсите, организация на производствените процеси, реализацията и интернационализацията на продуктите. MES Системата за управление на производствените процеси е система, която ще обединява и систематизира клиентските поръчки в производствени поръчки (партиди) по характеристики на детайлите, дата на доставка, материали и др., взаимодействайки си със системата за управление на клиентите и продажбите, която ще бъде закупена в резултат на настоящия проект, и наличните производствен софтуер и ЕРП система. Системата за управление на производствените процеси ще генерира производствени справки за производствената поръчка, показващи етапите на нейното изпълнение и ще подава информация относно параметрите на окрупнените поръчки до производствения софтуер за изпълнение на производствени поръчки, а не на единични клиентски поръчки. Системата ще дава възможност за създаване на нова производствена поръчка (партида) само за дефектираните детайли или дефектиралите детайли да се добавят към друга поръчка за повторно производство. Системата ще съхранява информация за производство на тези детайли, както и статус, през коя операция детайлите са били произведени повече от един път, която информация ще спомогне ръководството да предприеме мерки за намаляване на дефектиралите детайли в тези сегменти от производствения процес където се генерира най-голямо количество брак. Ще се създава производствен маршрут на детайлите. Системата ще позволява маршрута да бъде оптимизиран и поръчката да бъде извършена при равномерно натоварване на мощностите в най-кратък срок. Ще има възможност за поставяне на етикет с QR код, който след прочит с четец ще дава информация на кои машини вече е обработен детайла и на кои предстои да бъде обработен, както и в колко часа се е случило това и част от коя клиентска поръчка е. Тази информация ще постъпва в системата за управление на производствените процеси и така, отчитайки производствените стъпки на детайлите системата ще дава възможност за контрол и обратна връзка от производството., Договорена стойност: 523 008.50 , Отчетена стойност: 523 008.50
  • Дейност: Въвеждане на информационни и комуникационни технологии за управление на отпадъците чрез имплементиране на модул за управление на отпадъците към налична ЕРП система : В резултат на изпълнение на дейността ще бъде закупен и внедрен модул за управление на отпадъците към налична ЕРП система - 1бр. ЕРГОДИЗАЙН спазва стриктно ЗУО и с оглед на това чрез настоящия проект ще автоматизира процеса по управление на отпадъци чрез закупуване и внедряване на ЕРП модул за управление на отпадъците към наличната ЕРП система, който заедно с наличния производствен софтуер ще доведат до оптимално използване на генерираните отпадъци. Основната функция на модула за управление на отпадъците ще бъде да осигури автоматизирано обслужване на дейностите по поддържане на чистотата и управление на отпадъците-планиране, изпълнение, контрол и отчитане, включително предоставяне на справочна информация за различни цели, предназначение и обобщаване на данните. Ще поддържа бази данни и генерира справки относно: генерираните отпадъци по вид, количество, тегло и източник; складови движения на отпадъците; сключени договори с фирми за сметоизвозване; количества извозен отпадък, количества складиран отпадък или количества повторно включен в производствения процес отпадък. Основните производствени отпадъци са отпадащите при разкрой и кантиране части от плочи от дървесни частици /ПДЧ/, пластмасови кантове, декоративни профили и др., Софтуер за оптимизация на разкроя, който не е предмет на настоящия проект ще позволи проследяване къде в производствения процес какво количество суровини остават не включени в изделията и ще подава информация на модула за управление на отпадъците при коя операция колко и с какви размери парчета от плоскости и кантове са отпаднали при изработка на изделията. Тази информация ще постъпва в модула за управление на отпадъците, ще бъде обработвана с него, съпоставяна с количествата суровини постъпили в производствения процес и количествата готова продукция и ще изготвя статистически справки и анализи относно процентно съотношение по вид и количество отпадък и вложени суровини, процентно съотношение по вид и количество отпадък на единица продукция; разрези по видове и количества отпадъци при производството на мебели. Тази статистика ще позволи както вземането на управленски решения относно намаляване на генерирания производствен отпадък така и вземане на решения в кои изделия може да бъдат включени вече отпадналите количества суровини, така че да бъдат използвани оптимално. Целта е колко може по-голямо количество производствен отпадък да бъде върнат и оползотворен в производството. Производственият отпадък, който е с твърде малък размер и в неподходящо състояние за използване в производствения процес ще бъде етикетиран и депониран от компанията, с която в момента ЕРГОДИЗАЙН има сключен договор за извършване на тази дейност. Освен производствения отпадък, който се състои от части от плоскости и кантове в компанията се генерира и битов отпадък, който се състои както от опаковките на суровините-амбалаж, с които те се доставят, така и от ежедневната човешка дейност. Този отпадък е необходимо да бъде обозначаван и извозван и не може да се използва повторно. ЕРП модулът за управление на отпадъците, който ще бъде закупен и внедрен ще позволи: - Ефикасно управление и контрол на потреблението на ресурсите, което ще доведе до намаляване на производствения отпадък и намаляване на разходите за депониране на отпадъци; - Пълна проследимост при кои обработки в производствения процес, какъв и колко отпадък се генерира; - Разпределяне на отпадъка на три категории: производствен отпадък, който ще се използва отново в производството; производствен отпадък за депониране и амбалаж и битов отпадък за депониране; - Планиране на генерирания производствен отпадък, амбалаж и битов отпадък; - Подпомагане изготвянето на анализи и прогнози; - Повишаване на екологичното съзнание на служителите, промяна в мисленето и навиците им и въвеждане на добри "зелени" практики в компанията., Договорена стойност: 25 950.00 , Отчетена стойност: 25 950.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ИНСЕС ООД, Договорена стойност по проекта*: 18 165.00 , Отчетена стойност**: 25 950.00
  • Изпълнител: МОС КОНСУЛТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 366 105.95 , Отчетена стойност**: 523 008.50
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 84 203.41 , Достигната стойност: 84 204.70
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 548 958.50 BGN
БФП 384 270.95 BGN
Собствено финансиране 164 687.55 BGN
Общо реално изплатени суми 384 270.95 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и внедряване на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите: Обособена позиция 1: MES система за управление на производствените процеси - 1 бр. Обособена позиция 2: Модул за управление на отпадъците към налична ЕРП система - 1 бр. , Прогнозна стойност: 230 432.03
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Доставка и внедряване на MES система за управление на производствените процеси - 1 бр.
    Изпълнител: МОС КОНСУЛТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 143 137.42
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Доставка и внедряване на Модул за управление на отпадъците към налична ЕРП система - 1 бр.
    Изпълнител: ИНСЕС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 18 165.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка и внедряване на Система за управление на клиентите и продажбите - 1 бр., Прогнозна стойност: 318 526.47
  • Обособена позиция 1: Доставка и внедряване на Система за управление на клиентите и продажбите - 1 бр.
    Изпълнител: МОС КОНСУЛТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 222 968.53

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN