Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.002-0038-C01
Наименование на проекта Укрепване на общинския капацитет в община Гулянци
Бенефициент 000413691 ОБЩИНА ГУЛЯНЦИ
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 06.02.2023
Дата на стартиране 01.04.2023
Дата на приключване 01.05.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Гулянци

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект е фокусиран върху прилагането на интегрирани мерки с оглед изпълнението на правомощията на Община Гулянци, свързани с осъществяването на отговорностите й по реда на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. В съответствие с целта на процедурата, чрез укрепването на общинския капацитет в сферата, ще се подкрепят процесите по реформирането на системата на социалните услуги и ще се улесни преходът към новите механизми на местно ниво.
Реализацията на проекта ще обхване минимум 25 лица от целевата група и ще допринесе за безпроблемното въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и ще ускори предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най#x2;уязвимите групи от населението ни. За целта ще се реализира комплекс от взаимосвързани мерки, включващ създаване на фронт-офис и наемане, супервизия и обучение на персонала за прилагане на мерките по ЗЛП,ЗХУ и ЗСУ на общинско ниво.
Общината има задължение да организира и ръководи дейностите по предоставянето на услугите, както и отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет, извършва насочване и осъществява контрол и мониторинг. Изпълнението на комплекса от мерки и
дейности по проекта ще осигури необходимата подкрепа и условия за повишаване на капацитета и експертизата на Община Гулянци за упражняване правомощията и задълженията на местната власт, свързани с прилагането на ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ и ще доведе до повишаване на ефективността и качеството на предоставяните услуги в общността за местните уязвими групи.
Дейности
  • Дейност: Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ : Към момента, община Гулянци в качеството си на доставчик предоставя следните услуги в обхвата на трите закона: 1. Социална услуга "Асистентска подкрепа", която включва ежедневна подкрепа в домашна среда на деца и лица с трайни увреждания с определена чужда помощ и на лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване. Услугата се предоставя от 29 броя социални асистенти на територията на цялата община, утвърдения брои потребителите на услугата са 89, а към момента се обслужват общо 93 потребителя. 2. На територията на общината, като ДДД функционира Център за обществена подкрепа с капацитет 20 лица, и персонал 4 души. ЦОП е форма на социална услуга за информиране и консултиране, застъпничество и посредничество, общностна работа, терапия и рехабилитация и обучение за придобиване на умения. Работи се в посока превенция на изоставянето, превенция на насилието, отпадане от училище, деинституционализация и реинтеграция, обучение в умения за самостоятелен живот и социална интеграция на деца от резидентна грижа. В него се извършват социално и психологическо консултиране на деца и семейства в риск; оценяване на родителски капацитет, посредничество в случаи на родителско отчуждение и конфликт при развод/ раздяла, обучение на бъдещи приемни родители и осиновители, консултиране и подкрепа на деца с поведенчески проблеми, реализиране на социални програми за деца и семейства в риск. Средномесечно са реализирани социални услуги за 28 деца и техните семейства. 3. По механизма за „ЛИЧНАТА ПОМОЩ“ в община Гулянци към момента има назначени 272 лични асистенти, които обслужват 265 бр. потребители с трайно увреждане, включително и 11 деца. Чрез механизма се осигурява подкрепа на лицата за пълноценно участие в обществото, за извършване на дейности, отговарящи на индивидуалните им потребности от личен, домашен или социален характер и за преодоляване на бариерите на функционалните им ограничения. Общината има задължение да организира и ръководи дейностите по предоставянето на услугите, както и отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет, извършва насочване и осъществява контрол и мониторинг. В изпълнение на тези свои дейности община Гулянци изпитва необходимост от наемането на допълнителен персонал, както е и идентифицирана нужда от провеждане на обучения и провеждането на регулярна супервизия по прилагането на трите закона - ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. За целта ще бъде обособен фронт-офис в община Гулянци, в който ще бъдат назначени 2 лица на длъжност "Сътрудник социални дейности", ангажирани със следните дейности: - Информиране на лицата относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване; - Съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях социални услуги; - Провеждане на разяснително-информационна дейност; - Посредничество за уреждане на споровете между ползвателя на съответната услуга и неговия асистент; - Извършване на мониторинг на услугите лична помощ; - Посещения на място в домовете на потребителите по отношение на дейностите по ЗЛП и ЗХУ. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на новите служители и на служителите, които участват в изпълнението на правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които се включват в обученията ще се определят спрямо идентифицираните нужди. На обучението ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки служител, участващ в дейността. Предвидените обучения и супервизии в частта по ЗСУ ще бъдат единствено в частта насочване от общините на потребителите. Дейностите по обучения и супервизии ще бъдат провеждани на тримесечие. Предвижда се в тях да вземат участие общо 25 служители, ангажирани с организацията и изпълнението на услугите., Договорена стойност: 51 662.00 , Отчетена стойност: 51 662.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: РУМЕН, Договорена стойност по проекта*: 14 760.00 , Отчетена стойност**: 14 759.25
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 25.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Заети лица, повишили своите компетенции, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 25.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 51 662.00 BGN
БФП 51 662.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 51 661.72 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: ИЗБОР НА ИЗПЪЛНИТЕЛ ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА ОБУЧЕНИЕ, Прогнозна стойност: 14 760.00
  • Обособена позиция 1: Граждански договор
    Изпълнител: РУМЕН
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 760.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN