Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-1.023-0004-C01
Наименование на проекта Основен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда общинска собственост и изграждане на Център за работа с деца на улицата
Бенефициент 000505910 Община Разград
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 02.08.2018
Дата на стартиране 02.08.2018
Дата на приключване 10.11.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Разград, Разград, гр.Разград

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение предвижда извършването на основен ремонт на сграда общинска собственост, в която ще бъде пребазиран Центърът за работа с деца на улицата (ЦРДУ). Проектът е част от Инвестиционната програма на община Разград и се осъществява в рамките на инвестиционен приоритет "Социална инфраструктура", група дейности "Социална инфраструктура".
ЦРДУ ще се разположи на втори етаж от сграда с идент.№61710.504.122.2 с площ от 398 кв.м. (условно наречена блок А) и втори етаж от сграда с идент.№61710.504.122.3 с площ от 217 кв.м. (условно наречена блок Б), които с проекта се свързват функционално, като се запазва входа в блок Б, а към блок А се проектира на ниво втори етаж нов вход чрез пасарел достъпен за хора с увреждания. Обектът на интервенция се намира в жк "Орел". 
ЦРДУ е с общ капацитет за 15 потребителя, като се предвиждат помещения, зони и околни пространства със съответното оборудване и обзавеждане, необходими за пълноценното функциониране на обекта и за създаване на удобна, уютна и естетична среда за неговите ползватели.
В блок А ще се разположат помещение за първоначален прием, кабинети и помещения за персонала, помещения за лични вещи, санитари и перално, санитарен възел за персонала, ателиета по интереси, салон за игри и физически занимания. В блок Б ще се разположат два броя занимални, дневна (общо помещение за провеждане на групови занимания), столова с разливочна, санитарни възли и бани за пребиваващите деца. За да се осигури предвиденото функционално решение се предвижда да се премахнат всички вътрешни преградни зидове, Ел. и ВиК инсталации. 
Между двата блока ще се проектира стълбищно рамо и монтаж на подемна платформа за осигуряване придвижване на деца с увреждания. Всички  стени ще се топлоизолират, а покривът ще се топло- и хидроизолира, съгласно предвидените мерки за енергийна ефективност.
Дейности
  • Дейност: Организация, управление и вътрешен мониторинг: Основната цел на тази дейност е да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, както и да се координира и контролира постигането на заложените цели. Дейността ще бъде организирана в следните етапи: 1.Определяне и назначаване на екип за управление на проекта: Екипът ще бъде сформиран от експерти с квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване и със спецификата на предвидените дейности. Той ще бъде съставен от: - Ръководител проект; - Счетоводител; - Координатор СМР; - Юрист; - Технически секретар. Подробното описание на задълженията и отговорностите на всеки член на екипа е дадено в Раздел 9. Екипът на проекта ще е съставен от общински служители. 2. Текущо управление на проекта: - детайлно запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР за реализацията на договора за изпълнение на проекта (ДБФП); - провеждане на периодични срещи на екипа (ако е необходимо срещите ще бъдат ежемесечни, особено ако са възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с ДБФП). - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители за изпълнение на дейностите по проекта и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; - при необходимост ще се организират и отделни технически срещи, включително и на място на обектите, включени в проекта; - поддържане на комуникация с УО на ОПРР, с цел осигуряване на прозрачност на проекта, докладване на нередности и разрешаване на проблеми, изискващи намесата на финансиращият орган. 3. Финансово управление на проекта: - вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението, лесното архивиране и проследяване на документацията по проекта; 4. Провеждане на процедури за избор на изпълнители: - актуализиран и съгласуван с УО график на обществените поръчки; - организация на изготвянето на документациите за избор на изпълнители; - организация на процедурите за избор на изпълнители; - контрол на процеса по изпълнение на договорите с избраните изпълнители. 5.Вътрешен мониторинг на проекта: - периодично актуализиране на план – графика на проекта и графиците на всяка задача; - 100 % документални проверки – междинни и при извършване на плащане - за качество и за достоверност и допустимост; - доклади за документална проверка - при подписване на приемо-предавателни протоколи и оформяне на плащане., Договорена стойност: 16 236.06 , Отчетена стойност: 13 402.41
  • Дейност: Изпълнение на строително-монтажни работи чрез инженеринг: С цел функциониране на Центъра за работа с деца на улицата е необходимо сградата, предназначена за целта, да претърпи основен ремонт и да бъдат внедрени мерки за енергийна ефективност. Центърът за работа с деца на улицата ще се разположи на втори етаж от сграда в рамките на два блока, които с проекта ще бъдат свръзани функционално. Ще бъде запазен входът в единия блок, а към втория ще се проектира нов вход от юг чрез пасарела, който ще бъде достъпен за хора с увреждания. Центърът е с капацитет 15 потребителя, като са предвидени всички помещения, зони и околни пространства със съответното оборудване и обзавеждане, необходими за пълниценното функциониране на обекта и за създаване на удобна, уютна и естетична среда за неговите ползватели. Сградата и околните пространства отговарят на изискванията на Наредба 4/01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания и други нормативни актове, свързани със строителство и благоустройство на територията. Функционалното решение предвижда следното разпределение на помещенията: Блок А - помещение за първоначален прием със санитарно помещение и пералня; кабинети и помещения за персонала (директор, психолог, възпитател, касиер, социален работник, лекар и домакин); помещение за лични вещи, санитари и перално; санитарен възел за персонала; ателиета по интереси (музикално, художествено, кюмпютърно); салон за игра и физически занимания. Блок Б - два броя занимални, дневна, столова с разливочна, санитарни възли и бани за пребиваващите деца. За да се осигури предвиденото функционално решение, следва да се премахнат всички вътрешни преградни зидове, Ел инсталация и ВиК инсталация. Приложеното към документацията функционално решение е примерно и препоръчително, но може да бъде променено частично с оглед постигане на по-икономично решение, улесняване на достъпа до отделни помещения и др. Новопроектираният подход (пасарела) се предвижда да бъде изграден от масивна стоманобетонова конструкция. Предвижда се топлоизолация на външните стени и топло и хидро изолация на тавана. Ще бъдат подменени фасадните прозорци. Фасадите ще бъдат изпълнени с подходяща мазилка, а вътрешните стени - съобразно предназначението (тавани с латекс, стените на сервизните помещения следва да бъдат с фаянс до тавана), подовете ще бъдат изпълнени съобразно предназначението (стълбища, тераси, коридори, площадки, столова с разливочна - с гранитогрес, а дневна, кабинети, занимални, ателиета по интереси, салон за игри - с хетерогенни PVC настилки. В стойността на тази дейност са включени разходите за енергийни обследвания и технически паспорт (6 237.60 лв. с ДДС) и подготовка на техническа документация (2 736.00 лв. с ДДС)., Договорена стойност: 700 532.00 , Отчетена стойност: 894 611.53
  • Дейност: Упражняване на строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Той ще се извършва от изпълнител, избран по реда на ЗОП. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ и подзаконовата нормативна уредба, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител за упражняване на строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи Изпълнителят ще изготви окончателен доклад., Договорена стойност: 30 000.00 , Отчетена стойност: 13 320.00
  • Дейност: Мерки и дейности за информация и комуникация: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1303/2013 в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на ЕС за изпълнението на предвидените интервенции и за ефекта, който те ще имат за развитието на община Разград. Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник). Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целеви групи и преки бенефициенти по проекта; - Широка общественост (на общинско и областно ниво); - Разпространители на информация (местни, регионални и национални медии). Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност – изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност – всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност – всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство – всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност – ще се предоставя информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Онлайн медии (включително социални мрежи); - Областен информационен център - Разград; - Директна комуникация (пресконференции, официални церемонии, информационни дни, разработване на брошури и промоционални материали); - Външна реклама (постоянни обяснителни табели). Съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация при всички мерки, предприети от бенефициента се указва съфинансирането на фондовете на ЕС чрез поставяне на: - Емблемата на ЕС; - Наименование на съответния фонд (в случая ЕФРР); - Общото лого на програмен период 2014-2020. Всички документи и материали, свързани с изпълнението и отчитането на дейностите по проекта ще съдържат гореописаните реквизити и дизайнът им ще бъде съобразен с изискванията на Единния наръчник., Договорена стойност: 6 468.00 , Отчетена стойност: 5 616.00
  • Дейност: Одит на проекта: Бенефициентът ще организира извършването на одитна проверка за проекта с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на Европейския съюз. При изпълнение на дейността по извършване на ангажименти по договорени процедури ще се прилага Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средствата от Структурните и фондове и Кохезионния фонд на ЕС на ниво бенефициент (Инструкцията), издадена от Сертифициращия орган (Дирекция "Национален фонд" в Министерство на финансите). Одитът ще бъде извършен от избран по реда на Закона за обществените поръчки изпълнител, съобразно заложената стойност в бюджета. Целта на ангажимента също така е и да установи наличие на констатации, които могат да бъдат: - Съществени констатации – установени недостатъци, които имат пряко отражение върху верифицирането на разходите. Такива констатирани пропуски могат да доведат до финансови корекции и необходимост от възстановяване на средства от бенефициента. Тези недостатъци изискват вземането на незабавни решения и предприемането на конкретни дейности от бенефициента, които са насочени към промяна/засилване на контролните дейности от самия бенефициент. - Второстепенни констатации – установени недостатъци, които при определени обстоятелства може да окажат влияние върху допустимостта на разходите, респ. на размера на средства от СКФ, които следва да се възстановят от ЕК. Такива недостатъци могат да се отстранят от бенефициента. - Несъществени констатации – добри практики, оптимизиране на дейността, т.е. тези констатации нямат пряко отражение върху допустимостта на предоставените средства. Тези недостатъци имат формален характер., Договорена стойност: 7 803.27 , Отчетена стойност: 9 363.60
  • Дейност: Доставка на оборудване и обзавеждане: За изпълнението на тази дейност бенефициентът планира да обяви процедура за избор на изпълнител за доставка и монтаж на необходимото оборудване, обзавеждане и инвентар за Центъра за работа с деца на улицата, съгласно приложената към проектното предложение остойностена техническа спецификация. Предвид естеството на социалната услуга, която ще бъде разкрита, бенефициентът е предоставил списък с базовото оборудване и обзавеждане, необходими за нормалното функциониране на Центъра. Оборудването и обзавеждането, които ще бъдат закупени в рамките на тази дейност включват най-общо: - Кухненско обзавеждане, оборудване и кухненски инвентар; - Оборудване и обзавеждане на общите помещения, включително трепезария, дневни, складови помещения; - Обурдване, обзавеждане и аксесоари за санитарни възли; - Щори, завеси, пердета, килими и др. - Оборудване и обзавеждане за офисите на управителя и персонала; - Оборудване и обзавеждане на залите за занимания по интереси; - Специализирано оборудване за хора със затруднена мобилност. , Договорена стойност: 57 522.00 , Отчетена стойност: 53 399.07

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Милен, Договорена стойност по проекта*: 2 802.90 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Велина, Договорена стойност по проекта*: 2 802.90 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 41 179.33 , Отчетена стойност**: 41 179.33
  • Изпълнител: "СТЕМО" ООД, Договорена стойност по проекта*: 12 219.74 , Отчетена стойност**: 12 219.74
  • Изпълнител: Света, Договорена стойност по проекта*: 2 555.24 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Мирослава, Договорена стойност по проекта*: 2 802.90 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: В.Л.М. - ЕНЕРДЖИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 237.60 , Отчетена стойност**: 6 237.60
  • Изпълнител: ДИПС-2 - СТОЯНКА НИКОЛОВА ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 1 428.00 , Отчетена стойност**: 1 008.00
  • Изпълнител: КИРИЛ-КИРИЛОВА ООД, Договорена стойност по проекта*: 9 363.60 , Отчетена стойност**: 9 363.60
  • Изпълнител: Билял, Договорена стойност по проекта*: 2 802.90 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "САВ - МАТИС"ДЗЗД, Договорена стойност по проекта*: 802 800.00 , Отчетена стойност**: 885 637.93
  • Изпълнител: "ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 608.00 , Отчетена стойност**: 4 608.00
  • Изпълнител: ГЕОПРЕЦИЗ-ИНЖЕНЕРИНГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 736.00 , Отчетена стойност**: 2 736.00
  • Изпълнител: "ДЕМА" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 13 320.00 , Отчетена стойност**: 13 320.00
  • Изпълнител: Илин, Договорена стойност по проекта*: 5 024.46 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой на модернизираните обекти за социални услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Представители от маргинализирани групи, включително роми, които се ползват от модернизирана социална инфраструктура, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 38.00 , Достигната стойност: 67.00
Индикатор 3 Население, ползващо подобрени социални услуги, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 240.00 , Достигната стойност: 535.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 699 107.40 BGN
БФП 699 107.40 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 699 107.40 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 200 700.00 0.00 200 700.00 "САВ - МАТИС"ДЗЗД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 2 058.97 0.00 2 058.97 "СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ" ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 610.99 0.00 610.99 "СТЕМО" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 666.00 0.00 666.00 "ДЕМА" ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на обзавеждане и оборудване, Прогнозна стойност: 57 522.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1 "Обзавеждане и оборудване"
    Изпълнител: "СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 41 179.33
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 "Компютърна техника"
    Изпълнител: "СТЕМО" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 219.74
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Извършване на одит по проект “Основен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда общинска собственост и изграждане на Център за работа с деца на улицата “, гр. Разград“, Прогнозна стойност: 7 803.27
  • Обособена позиция 1: Извършване на одит по проект “Основен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда общинска собственост и изграждане на Център за работа с деца на улицата “, гр. Разград“
    Изпълнител: КИРИЛ-КИРИЛОВА ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 363.60
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на технически документации във връзка с кандидатстване на Община Разград с две проектни предложения за основен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда общинска собственост и изграждане на Център за работа с деца на улицата, и за изграждане на социални жилища за настаняване на малцинствени и социално слаби групи в кв. "Орел", гр. Разград, по Приоритетна ос 1 на ОП "Региони в растеж 2014 - 2020 г.", Прогнозна стойност: 5 700.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на технически документации във връзка с кандидатстване на Община Разград с две проектни предложения за основен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда общинска собственост и изграждане на Център за работа с деца на улицата, и за изграждане на социални жилища за настаняване на малцинствени и социално слаби групи в кв. "Орел", гр. Разград, по Приоритетна ос 1 на ОП "Региони в растеж 2014-2020 г."
    Изпълнител: ГЕОПРЕЦИЗ-ИНЖЕНЕРИНГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 736.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на дейности по информация и комуникация по обособени позиции по проект “Основен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда общинска собственост и изграждане на Център за работа с деца на улицата “, гр. Разград“, Прогнозна стойност: 6 468.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1 "Изработка и монтаж на постоянна обяснителна табела и билборд, изработване на банер, информационни материали и конферентни пакети"
    Изпълнител: "ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 608.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 "Организиране на церемонии и пресконференции"
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Инженеринг - проектиране, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор по проект "Основен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда общинска собственост и изграждане на Център за работа с деца на улицата", гр. Разград", Прогнозна стойност: 700 532.00
  • Обособена позиция 1: Инженеринг - проектиране, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор по проект "Основен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда общинска собственост и изграждане на Център за работа с деца на улицата", гр. Разград"
    Изпълнител: "САВ - МАТИС"ДЗЗД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 802 800.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Обследване за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики на сграда общинска собственост - бивш Дом за медико - социални грижи за деца., Прогнозна стойност: 5 198.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Организиране на церемонии и пресконференции по проект “Основен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда общинска собственост и изграждане на Център за работа с деца на улицата “, гр. Разград“ , Прогнозна стойност: 1 210.00
  • Обособена позиция 1: Организиране на церемонии и пресконференции по проект “Основен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда общинска собственост и изграждане на Център за работа с деца на улицата “, гр. Разград“
    Изпълнител: ДИПС-2 - СТОЯНКА НИКОЛОВА ЕТ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 428.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Упражняване на строителен надзор по проект "Основен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда общинска собственост и изграждане на Център за работа с деца на улицата", гр. Разград", Прогнозна стойност: 30 000.00
  • Обособена позиция 1: Упражняване на строителен надзор по проект "Основен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сграда общинска собственост и изграждане на Център за работа с деца на улицата", гр. Разград"
    Изпълнител: "ДЕМА" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 320.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN