Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.008-0299-C01
Наименование на проекта Създаване на качествени работни места в "Технотерм Инженеринг" ЕАД
Бенефициент 202217951 ТЕХНОТЕРМ ИНЖЕНЕРИНГ ЕАД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 19.05.2017
Дата на стартиране 19.05.2017
Дата на приключване 19.03.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Кандидат с настоящия проект е "Технотерм Инженеринг" ЕАД. Проекта е насочен към решаване на идентифицирани проблеми отнасящи се до подобряване достъпа до качествени работни места, произтичащи от липса на достатъчно инвестиции в безопасни условия на труд.
В България все още качеството на работните места измерено през призмата на производителността на труда е ниско като по данни на Евростат производителността на труда е около 1/2 от средната за ЕС (най-ниска за страните членки). Според Изследване на условията на труд на Европейска фондация за подобряване качеството на живот и труд в България 39% от заетите (24% средно за ЕС) смятат, че тяхното здраве е изложено на риск поради работата им. Статистиката на НОИ пък показва увеличаване в броя на трудовите злополуки през настоящата година спрямо 2015 г. В следствие от изброените фактори, провеждането на целенасочена политика за осигуряване на безопасност и здраве при работа е необходим процес свързан с реализиране на съвкупност от законодателни, организационно-икономически и здравни мерки.
В изпълнение на горното, проекта предвижда извършване на инвестиции в човешки капитал свързани с подобряване условията на труд, които да доведат до създаване на качествени работни места, подобряване производителността на труда и създаване на допълнителни ползи за околната среда.
Успешното изпълнение на проекта изисква реалистично планиране на целия процес и балансирано разпределение на дейностите във времето на неговото изпълнение. Дейностите и времевия им обхват са обвързани със заложените цели и са необходими за тяхната реализация, гарантирайки очакваните резултати и индикатори.Те включват управление на проекта,мерки за публичност, разработване на система за развитие на човешки ресурси,закупуване на оборудване свързано с подобряване условията на труд.
При изпълнението на посочените дейности кандидата ще прилага трите хоризонтални принципа: равни възможности и недопускане на дискриминация,равенство между половете,устойчиво развитие.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Период на изпълнение на дейността: от месец 1 до месец 10. Цел на дейността: Успешно управление и отчитане на дейностите по проекта. Описание и обосновка на дейността: Основен фактор за успешна реализация на проекта е обезпечеността му с експертен човешки ресурс, притежаващ необходимия опит за успешното администриране и отчитане на дейностите по проекта. За постигане на предното ще бъде сформиран Екип за управление на проекта /ЕУП/, който ще бъде съставен от от 4 членове: Ръководител, Координатор, Счетоводител и Технически сътрудник. Екипа за управление ще бъде формиран със Заповед на кандидата след подписване на административен договор за получаване на БФП, а с членовете му ще бъдат сключени граждански договори. За Ръководител на проекта ще бъде назначен външен за кандидата експерт, притежаващ необходимия опит в организация, управление и отчитане на проекти. Ще бъде ангажиран 3 часа/ден с работа по проекта. Детайлна информация за функциите и отговорностите на Ръководителя е представена в секция 9 "Екип" на настоящия Формуляр. Съгласно изискванията за кандидатстване по настоящата процедура прилагаме и Автобиография на Ръководителя на проекта. За Координатор ще бъде назначен външен експерт с богат опит в координацията на процеси и дейности свързани с управление на проекти. Ще бъде ангажиран 3 часа/ден с работа по проекта и ще отговаря за координацията между отделните заинтересовани страни - членове на ЕУП, бенефициент, УО на ОПРЧР, външни изпълнители по дейности. Координатора ще носи отговорност за изготвянето на междинен и финален отчет по проекта. За Счетоводител ще бъде назначен служител на кандидата с богат опит и познания във финансово-счетоводната дейност. Ще бъде ангажиран 2 часа/ден с работа по проекта. Счетоводителя ще отговаря за финансовата отчетност на проекта съгласно изискванията на ръководството за изпълнение на проекти по настоящата процедура и приложимото законодателство. Ще отговаря за извършване на плащанията в рамките на проекта. Ще участва в подготовката на искания за авансово, междинно и окончателно плащане, изготвяне на финансовите отчети и прилежащите към тях счетоводно-финансови документи. За Технически сътрудник ще бъде назначен служител на кандидата, който ще подпомага логистичните процеси в хода на управление на проекта и ще следи за изпълнението на мерките по информираност и публичност на проекта. Ще бъде ангажиран 2 часа/ден с работа по проекта. Изпълнението на задълженията си членовете на ЕУП ще удостоверяват с попълване на месечни отчетни доклади, в които ще посочват работата си по отделните дейности и месечната си заетост по проекта. Всеки месец ще се провеждат заседания на членовете на ЕУП, на които ще се обсъжда напредъка в изпълнението на проекта и ще се планира изпълнението на текущи оперативни задачи. Членовете на ЕУП ще участва пряко в оперативното изпълнението на следните дейности в рамките на проекта: - Изготвяне на График за определяне на изпълнители по реда на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ) и ПМС 118 / 2014 г. и представянето му за съгласуване и одобрение от страна на Договарящия орган; - Подготовка на документации за избор на външни изпълнители съгласно ЗУСЕСИФ и ПМС 118 / 2014 г.; - Участие в провеждането на процедури за избор избор на изпълнители: Процедура за избор с публична покана за доставка на оборудване - 1; Избор без извършване на процедура за изпълнение на услуга по разработване на система за развитие на човешките ресурси - 1; Избор без извършване на процедура за изпълнение на услуга по изпълнение на мерки за публичност - 1; - Подготовка на месечни справки за отчитане напредъка по проекта; - Подготовка на искания за авансово, междинно и окончателни плащания в рамките на проекта; Процеса на организация и управление на проекта ще се осъществява съгласно разпоредбите залегнали в Ръководство на бенефициента за изпълнение на договори по процедура BG05M9OP001-1.008 „Добри и безопасни условия на труд“., Договорена стойност: 17 808.00 , Отчетена стойност: 15 236.42
  • Дейност: Осигуряване на публичност на дейностите по проекта: Период на изпълнение на дейността: от месец 2 до месец 10 (дейностите ще се изпълняват периодично във времето на изпълнение на проекта). Цел на дейността: Информиране на широката общественост за източниците на финансиране, дейностите, целите и резултатите по проекта. Описание и обосновка на дейността: Осигуряване на публичност на дейностите по настоящия проект ще бъде в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В тази връзка се предвижда изпълнението на следните конкретни мерки: 1) Изработване и поставяне на 2 броя информационни табели – предвижда се табелите да бъдат поставени на мястото на инвестиция, така че да служат за визуализиращо средство указващо резултатите от получената по ОПРЧР и ЕСФ подкрепа. Една от табелите ще бъде разположена в производствения цех на дружеството, а другата - в административния му офис. Табелите ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране (ОПРЧР и ЕСФ), необходимите емблеми и лога (на ЕС и на програмния период 2014-2020 г.), наименованието на проекта, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ, наименованието на бенефициента. Табелите ще бъдат изработени в съответствие с техническите характеристики приети от Европейската комисия. 2) Изработване и поставяне на 25 броя информационни стикера – стикерите ще бъдат поставени върху закупеното по проекта оборудване и ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране (ОПРЧР и ЕСФ), необходимите емблеми и лога (на ЕС и на програмния период 2014-2020 г.), наименованието на проекта, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. 3) Извършване на 2 публикации в национално печатно издание - ще бъдат изготвени и публикувани две прес-съобщения - едното в началото на проекта, а друго - в неговия край, които ще имат за цел да запознаят обществеността с целите, дейностите, резултатите и оказаната подкрепа от ОПРЧР и ЕСФ по настоящия проект. Те ще бъдат публикувани в национален печатен ежедневник и ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране (ОПРЧР и ЕСФ), необходимите емблеми и лога (на ЕС и на програмния период 2014-2020 г.), наименованието на проекта, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ, наименованието на бенефициента, описание на дейностите, целите и очакваните резултати от проекта. 4) Изработка на 1000 броя информационни материали (брошури) - тяхното изработване е с цел да се повиши обществената осведоменост на заинтересованите страни. Брошурите ще бъдат разпространени както сред служителите, клиентите и партньорите на дружеството, така и сред заинтересованите публичните институции - УО на ОПРЧР, Областен информационен център - София и други. Те ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране (ОПРЧР и ЕСФ), необходимите емблеми и лога (на ЕС и на програмния период 2014-2020 г.), наименованието на проекта, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ, наименованието на бенефициента, описание на дейностите, целите, очакваните резултати и постигнатите индикатори в рамките на проекта. Изпълнението на дейността ще бъде възложено на външен изпълнител посредством избор без провеждане на процедура. С избрания изпълнител ще бъде сключен договор за изпълнение на мерките по публичност, а изпълнението им ще бъде удостоверявано с подписване на приемо-предавателен протокол след тяхното изпълнение., Договорена стойност: 3 400.00 , Отчетена стойност: 2 950.00
  • Дейност: Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в предприятието: Период на изпълнение на дейността: от месец 3 до месец 9. Цел на дейността: Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси, водеща до оптимизация на работните процеси и прилагане на иновативни модели за организацията на труд. Описание и обосновка на дейността: В рамките на дейността се предвижда разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в предприятието, която да надгради съществуващите в дружеството трудово-организационни процеси, като ги развие в насока на: - Въвеждането на гъвкави форми на заетост свързани с по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; - Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на работниците и служителите над 54 години; Към настоящия момент в дружеството функционират системи за управление на процесите засягащи безопасните условия на труд, социалната отговорност, околната среда и качеството на изпълнение на дейностите, като за това то е сертификационно по съответните стандарти. Въпреки, че разработените съгласно тях политики и правила обхващат голяма част от оперативните дейности на дружественото трябва да се отчете, че все още в него не са въведени системи свързана с гъвкави форми на заетост и практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните служители, които в момента са около 1/3 от общия наличен състав на кандидата. Необходимостта от промени в действащата система за развитие на човешките ресурси на предприятието е свързана със стратегията за неговото развитие и се основава на идентифицирана от ръководството потребност от организационни промени засягащи аспекта на по-горе посочените елементи. Това е предизвикано най-вече от факта, че дейността на дружеството, съвременните тенденции в организацията на труда и развитието на информационните технологии позволяват част от служителите да изпълняват задълженията си при гъвкаво работно време (работа от разстояние, плаващ начало и край и др.). Съвременната концепция за сигурност в професионалното развитие изисква подкрепа за осигуряване на плавен преход между различните етапи от трудовия живот. Застаряването на населението и негативните демографски тенденции в България може да доведат до драстични промени във възрастовата структура на населението, а от там и на работна сила. Това представлява реална заплаха за дългосрочната икономическа и фискална устойчивост както на страната, така и на компаниите. в т.ч. и нашата инвестираща и създаващи условия за качествена заетост на територията й. Ето защо е необходимо да се вземат мерки за увеличаване участието на пазара на труда и предлагането на работна сила на по-възрастните работници. В случая на Технотерм Инженеринг при общ брой на работниците и служителите в предприятието от 31 души, повече от 1/3 са на възраст над 54 години. Вземайки предвид спецификата в дейността на кандидата трябва да обърнем внимание на това, че с времето все повече се увеличава дефицита от образовани и добре подготвени кадри идващи от съвременната образователната система, които могат да изпълняват подобна рискова и свързана с опасност за живота. Това прави изключително ценни с опита и квалификацията им настоящите служители в т.ч и тези над 54 години, на които мениджмънта ще продължава да разчита и в бъдеще, както да подпомагат развитието на кандидата, така и да съдействат на по-младите си колеги при навлизането им в тази специфична професия. В този смисъл възможността да се изготви и въведе система на човешките ресурси насочена към въвеждане на подобни иновативни практики ще има висока добавена стойност в бъдещото развитите на дружеството., Договорена стойност: 16 000.00 , Отчетена стойност: 13 200.00
  • Дейност: Закупуване на оборудване свързано с подобряване условия на труд в предприятието: Период на изпълнение на дейността: от месец 4 до месец 10 (в продължителността е включено и времето за подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител). Цел на дейността: Модернизация на съществуващ стопански обект, чрез доставка на оборудване водещо до подобряване условия на труд и здравния статус на работниците в предприятието. Описание и обосновка на дейността: В рамките на дейността кандидата предвижда да закупи оборудване, което ще допринесе за създаване на по-добри и безопасни условия на труд за работниците извършващи дейности по производство, поддържане и ремонт на енергийни системи и съоръжения с повишена опасност (газопроводи,топлопроводи). По-долу е представено предвиденото за закупуване оборудване, като с цел ясното посочване на необходимостта от него, към всеки един вид оборудване е представено описание на настоящото състояние в дружеството и как планираната инвестиция в даденото ДМА ще създаде по-безопасни условия на труд и ще допринесе за минимизиране рисковете за здравето на работещите с тях: 1) Газанализатор: Към момента работниците (оператори) трябва да посещават на място котелните инсталации в непосредствена близост до топлопроводи, както и да се изкачват на високо при проблеми в комините.Това е предпоставка за възникване на трудова злополука от наранявания при спъване, подхлъзване, падане, изгаряне. Предложеното оборудване позволява дистанционно управление и дава възможност за контрол на процеса от разстояние, без да има нужда от многократно преминаване през рискови места за отчитане показанията на уредите. 2) Газдетектор: Към настоящия момент дружеството не разполага с възможности за точно и бързо калибриране на уреди при мерене. В случай, че уреда не е калибриран в необходимите условия е възможно неточно отчитане на резултатите, което води до излагане на риск при работа в експлозивна атмосфера и възникване на риск от експлозия. Предложеното оборудване е планирано за измерване във външни условия като позволява точно и бързо отчитане на данните, което води да намаляване на риска от работа в експлозивна атмосфера и предпазване на живота на лицата извършващи процеса по отстраняване на авария и течове на газ. 3) Одорант метър: Към момента дружеството не разполага с достатъчно възможности за измерване на количествата одорант в газопреносната мрежа, което нарушава процеса на извършване на периодични измервания. Измерването на одорант в мрежата е от изключителна важност, поради необходимостта работниците да разпознават миризмата на газ, тъй като газът няма мирис и за да бъде забелязвано изтичането му, към него се добавя миризлив химикал (одорант). Оборудването ще позволи разпознаване наличието на природен газ и е свързано с осигуряване безопасността на работниците и измерване на необходимото количество одоран при одориране (ароматизиране) на съответният газ. 4) Инфрачервена камера: Липсата на подобно оборудване възпрепятства извършването на навременни ремонти, което усложнява процеса по откриване на причините за аварии в потенциална експлозивна среда. Закупуването на оборудването ще подпомогне работата на сервизните техници, които ще могат значително по-бързо да локализират и отстранят възникнали аварии. 5) Фотосоларен шлем с респираторна пречистваща система: Към момента се използват недостатъчно ефективни предпазни шлемове, които не могат да предпазят работниците от отделящите се по време на заваряване вредни газове от използваните материали, което е особено опасно при работа в по-малки помещения. Фотосоларните шлемове за заваряване с респираторна пречистваща система са с много по щадящи за зрението, като не е необходимо да бъде повдиган или свалян по време на работния процес. Предпазният ефект на шлема се задейства при първата възникнала искра в началото на процеса на заваряване и така предпазва от осветяване и изгаряне. Респираторната пречистваща система позволява на оператора да заварява и в по-малки и не проветриви помещения. , Договорена стойност: 151 195.00 , Отчетена стойност: 151 001.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ГЕВАЛ - КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 560.00 , Отчетена стойност**: 13 200.00
  • Изпълнител: „САЙБЕРИЯ" ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 360.00 , Отчетена стойност**: 2 950.00
  • Изпълнител: Кристина, Договорена стойност по проекта*: 2 083.20 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ИЛИЯН, Договорена стойност по проекта*: 2 083.20 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Станислав, Договорена стойност по проекта*: 5 040.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: НИК-21-МЕЧЕВ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 120 800.80 , Отчетена стойност**: 151 001.00
  • Изпълнител: КОСТАДИН, Договорена стойност по проекта*: 5 040.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 21.00 , Достигната стойност: 21.00
Индикатор 3 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 188 403.00 BGN
БФП 150 722.40 BGN
Собствено финансиране 37 680.60 BGN
Общо реално изплатени суми 145 909.94 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Заемане на длъжност „Координатор на проект“ в Екип за управление по проект BG05M9OP001-1.008-0299 ”Създаване на качествени работни места в "Технотерм Инженеринг" ЕАД”., Прогнозна стойност: 6 300.00
  • Обособена позиция 1: Заемане на длъжност „Координатор на проект“ в Екип за управление по проект BG05M9OP001-1.008-0299 ”Създаване на качествени работни места в "Технотерм Инженеринг" ЕАД”.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Заемане на длъжност „Счетоводител на проект“ в Екип за управление по проект BG05M9OP001-1.008-0299 ”Създаване на качествени работни места в "Технотерм Инженеринг" ЕАД”., Прогнозна стойност: 2 604.00
  • Обособена позиция 1: Заемане на длъжност „Счетоводител на проект“ в Екип за управление по проект BG05M9OP001-1.008-0299 ”Създаване на качествени работни места в "Технотерм Инженеринг" ЕАД”.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Заемане на длъжност „Технически сътрудник“ в Екип за управление по проект BG05M9OP001-1.008-0299 „Създаване на качествени работни места в "Технотерм Инженеринг" ЕАД”., Прогнозна стойност: 2 604.00
  • Обособена позиция 1: Заемане на длъжност „Технически сътрудник“ в Екип за управление по проект BG05M9OP001-1.008-0299 „Създаване на качествени работни места в "Технотерм Инженеринг" ЕАД”.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Закупуване и доставка на оборудване свързано с подобряване условия на труд в предприятието, Прогнозна стойност: 151 195.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване и доставка на оборудване свързано с подобряване условия на труд в предприятието
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на публичност на дейностите по проекта“ за проект BG05M9OP001-1.008-0299 ”Създаване на качествени работни места в "Технотерм Инженеринг" ЕАД”, Прогнозна стойност: 3 400.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на публичност на дейностите по проекта“ за проект BG05M9OP001-1.008-0299 ”Създаване на качествени работни места в "Технотерм Инженеринг" ЕАД”
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN