Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.004-0002-C05
Наименование на проекта Повишаване качеството, ефективността и ефикасността на предлаганите от Патентно ведомство на Република България услуги за бизнеса, свързани със закрилата на обектите на индустриална собственост.
Бенефициент 000695121 ПАТЕНТНО ВЕДОМСТВО НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 26.10.2017
Дата на стартиране 26.10.2017
Дата на приключване 19.07.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Патентното ведомство е националният държавен орган за правна закрила на индустриалната собственост в Република България. То осъществява държавната политика в областта на индустриалната собственост на територията на страната, представлява Република България в международни организации по индустриална собственост и осигурява изпълнението на поетите задължения, както и международното сътрудничество в тази област. Основна целева група за изпълнението на проектното предложение е българският бизнес. Преките бенефициенти са микро, малки, средни и големи предприятия, физически лица, заявители и ползватели на услугите, предоставяни от ПВ, в това число представители по индустриална собственост, организации, занимаващи с научно-изследователска и изобретателска дейност, международни организации, работещи в областта на индустриалната собственост;
Основните дейности на проектното предложение са:
1. Надграждане и интеграция на информационно-технологичната среда на Патентно ведомство за постигане на комплексно електронно управление на системата за закрила на индустриалната собственост, развитие на електронните услуги и регистри, предоставяни от ПВ на представителите на бизнеса и  останалите заинтересовани страни. 2. Обновяване на сградния фонд на звената, обслужващи бизнеса и физическите лица, заявители и ползватели на услугите на ПВ. 3. Създаване на условия за ускоряване експертизата на заявки за патенти. 4. Обновяване и модернизиране на уеб сайта на ПВ, преструктуриране на наличната информация. 5. Популяризиране на системата за закрила на обектите на индустриална собственост, чрез повишаване знанията и информираността сред бизнеса. 6. Подобряване качеството и ефективността на звеното, натоварено административно-наказателна дейност в Патентно ведомство. 7. Изготвяне на анализи и проучвания в областта на индустриалната собственост;
Проектното предложение включва и съответните дейности по външно възлагане, информация и публичност, организация и управление на проекта и одит.
Дейности
  • Дейност: Надграждане и интеграция на информационно-технологичната среда на ПВ с цел ефективното управление на услугите,предоставени на бизнеса чрез:анализ,реинженеринг на работни процеси,проектиране и софтуерна разработка на единна платформа за документооборот и управление на работните процеси,както и за по-нататъшно развитие на електронните услуги и регистри на всички обекти на индустриалната собственост.: За ефективно управление на индустриалната собственост е необходимо да се възприеме единен подход,базиран на единно управление чрез обща информационна система.Ведомството разполага със значителни по обем бази данни и документни масиви,за управлението на повечето,от които се използват множество различни информационни системи,отговорни за отделни аспекти от дейността.Въпреки че съществува интеграция между част от системите,като цяло информационната среда е много фрагментирана и хетерогенна.Част от дейностите на ведомството са извън обхвата на софтуерните системи,включ. всички дейности на правната и международната дирекции.Всичко това води до недостатъчно ефективно управление на системата на ИС,което рефлектира пряко върху заинтересованите представители на бизнеса.Необходимо е да се изгради модерна информационна инфраструктура (комплекс от електронни подсистеми,регистри и услуги),осигуряваща качественото изпълнение на задълженията на ПВ по събиране,поддържане и съхраняване на информация за обектите на ИС,както и ефективното осъществяване на дейността му на авторитетен държавен орган и активен участник в работата на европейската и международна IP общност.Необходимо е и изграждането на вътр. електронна платформа за експертизата на патентите на изобретения и полезни модели.Надграждането на информационната система предвижда покриване на пълния обхват дейности и процеси на всички звена във ведомството.Дейността ще бъде изпълнявана от избран чрез процедура по възлагане на обществена поръчка изпълнител с активното участие на екипа на ПВ.Дейността включва няколко поддейности:Дейност1.1. Анализ,реинженеринг на работни процеси,проектиране и софтуерна разработка на единна платформа за документооборот и управление на работните процеси,цялостно интегриране в нея на съществуващата система за цялостно вътрешно администриране на обектите на ИС,създаване на вътрешна електронна платформа за експертизата на патенти за изобретения и полезни модели,както и новоразработени модули за управление на дейностите,свързани с административно-наказателната дейност,спорове и нарушения,с възможности за поддържане на нива за класификация на информацията.По-нататъшно развитие,разширение и унификация на електронните услуги и регистри за всички обекти на индустриалната собственост в рамките на така изградената платформа.Миграция на данни и внедряване.Дейност1.2.Осигуряване на хардуерно оборудване за поддържане на надградената софтуерна система.За използването на новата единна информационна система,се предвижда закупуването на хардуерно оборудване,което да бъде присъединено към наличното за да се осигури оползотворяване капацитета на новия софтуер. Оборудването включва:4 бр. сървъри;1бр.дисков масив;2 бр.непрекъсващи токозахранващи устройства (UPS),1бр. комуникационен шкаф,2бр. комутатори тип 1,6бр. комутатори тип 2,3 бр. комутатори тип 3.Дейност1.3.Осигуряване на бърз и мултифункционален скенер за нуждите на дигитализирането на архивните единици.В рамките на Дейност1.1 от настоящия проект е предвидено изграждане на единна интегрирана софтуерна платформа за цялостна автоматизация на работните процеси във ведомството.Тази платформа ще обхваща,включително и цялостния документооборот и електронните архиви на ведомството.В рамките на същата дейност е предвидена миграция на данните като съществена предпоставка за стартирането на единната платформа,която да включва както импорт на данни от съществуващи структурирани бази данни и дигитализиране на материали в не-електронен формат,което ще позволи поддържането на изцяло електронни досиета и преминаване към безхартиени технологии.Но след еднократното дигитализиране на съществуващите материали,за постигане на устойчивост на резултатите от проекта е необходимо да се осигурят технически средства за ежедневно дигитализиране на ежедневно постъпващия значителен брой хартиени документи.С оглед на това, е необходимо закупуването на високо производителен скенер,който да е в състояние да поеме очаквания обем документи за дигитализиране., Договорена стойност: 4 854 235.00 , Отчетена стойност: 4 884 601.20
  • Дейност: Извършване на ограничени строително-монтажни работи (СМР) за подобряване на състоянието на сградния фонд на Патентно ведомство, с цел създаване на по-добри условия за потребителите на услугите му.: Сградният фонд на звената, обслужващи клиентите на Патентно ведомство, е остарял и амортизиран и неподходящ за извършване на дейностите в една модерна администрация. Подобно е състоянието на Централната патентна библиотека (ЦПБ),, което оказва негативно влияние върху желанието на потребителите да се възползват от услугите на нашата администрация. Обновяването на помещенията на ЦПБ, обслужващи бизнеса и физическите лица, заявителите и ползвателите на услугите на ведомството , целящо създаването на по-добри условия за потребителите на услугите, оптимизирането на дейностите и ефективно изпълнение на задълженията, свързани с установяването на нарушения и налагане на санкции за нарушения на права върху индустриалната собственост. Предвижда се обновяване и на архивните помещения, в които се съхраняват веществените доказателства, с цел подреденост и структуриране на иззетите веществени доказателства. Дейността включва няколко поддейности: Дейност 2.1. Ремонт на помещенията на Централна патентна библиотека, с който се цели модернизация и подобряване на условията за потребителите на услугите. В тази дейност се предвижда извършване на освежителен ремонт на помещенията на ЦПБ, включително читалнята (помещение 311) и прилежащите й части, в които се съхраняват допълнителни архивни материали, ползвани от потребителите (помещения 301 и 302), коридори, сервизни помещения- два броя тоалетни, стълбища към архива, архива. Предвижда се премахване на старата настилка, полагане на нова, боядисване и освежаване на стените с латекс, включително полагане на замазка и гипсокартон, където е необходимо, доставка и монтаж на: скрито лед осветление с окабеляване, пожароустойчив окачен таван, врати, дограма, парапети, радиатори, оборудване за тоалетни и др. Извършването на тези дейности е в резултат от необходимостта за предоставянето на по-качествени услуги на потребителите, чрез създаване на здравословна, благоприятна и удобна за работа среда за използване на ресурсите на ЦПБ, както и освежаване на помещенията, в които се съхранява архивния фонд. Предвижда се оборудване и монтаж на климатици. Оборудването цели модернизиране на читалня, която да улесни използването на услугите, предоставяни от ПВ, включително бързото, лесно и технически достъпно обслужване и използване на ресурсите от потребителите. Ще бъдат създадени условия за използване на читалнята от голям брой потребители едновременно, провеждане на срещи, обучения, работни групи между представителите на бизнеса и служители на Патентно ведомство. Обновяването на материалната база включва оборудването на рецепция, оборудване на помещението с мебелни конструкции, позволяващи обособяването на две отделни по своята функционалност части на помещението, които ще бъдат отделени визуално чрез поставяне на врата, тип - хармоника. Едната се състои от конструкции от маси и столове за провеждане на горепосочените срещи, в които вземат участие по-голяма група от хора, а другата – от мека мебел, необходима за по-удобното провеждане на срещи на малки работни групи, събеседване, изчакване за получаване на материали и т.н. Предвижда се закупуване на необходимата за презентиране техника (мултимедиен проектор със стойка, моторизиран екран за проектор, озвучителни тела, миксер с усилвател), както и поставяне на климатици. Последните са необходими за създаването на благоприятна и здравословна микросреда за ползвателите, както и за осигуряване на изискванията за осигуряване на микроклимата, необходим за съхраняване на архивните материали (досиета на обекти по индустриална собственост), съгласно изискванията на Закона за националния архивен фонд, които предвиждат поддържането на определени фиксирани параметри за влажност и температура на помещенията. В архивните помещения ще бъдат поставени и стабилни метални стелажи/стелажни конструкции, позволяващи надеждното съхранение на досиетата и другите документи, ползвани от потребителите на ЦПБ. Ще бъдат освежени и тоалетните помещения, непосредствено до архива., Договорена стойност: 960 000.00 , Отчетена стойност: 1 121 083.66
  • Дейност: Създаване на условия за ускоряване експертизата на заявки за патенти, чрез възлагане на патентни проучвания към патентни ведомство по индустриална собственост в рамките на Европейския съюз.: В Патентно ведомство се наблюдава известно закъснение спрямо заложения от Закона за патентите и регистрацията на полезните модели срок за изпращане на проучвания и експертиза по заявките за патенти /ЗПРПМ/. Въпреки, че този срок е инструктивен, стремежът е да се ускори производството по тези заявки, тъй като това е от значение за бизнеса с цел навременно осигуряване на средства за внедряване на иновативните продукти на пазара. В голяма степен наблюдаваното забавяне се дължи на липсата на достатъчно човешки ресурс, тъй като съгласно ЗПРПМ решения по заявки за патенти и полезни модели се взимат от държавни експерти. Към настоящия момент в Дирекция „Експертиза и закрила на изобретения и промишлен дизайн“ работят 5 държавни експерти. Според направените изчисления във ведомството, годишно един държавен експерт може да направи проучване и експертиза по не повече от 58 заявки за патент в случай, че не е ангажиран с други дейности. За периода 2011 – 2014 има над 500 нерешени заявки, а годишно според отчетите на Патентно ведомство постъпват средно по 250 заявки за патент. Едновременно с това се наблюдава увеличение на заявките за полезни модели, които се разглеждат от същата дирекция, като за 2016 г. те са 462. Във връзка с изложеното следва да се търсят други варианти за компенсиране на закъснението в патентната експертиза. В други държави съществува същия проблем, като националните ведомства възприемат подход за решаването му, чрез изнасяне на дейността към ведомства по индустриална собственост, притежаващи нужния капацитет. Необходимо е подпомагане извършването на проучванията по заявки за патенти да се осъществява, чрез пренасочването им към друго ведомство по индустриална собственост, което има експертен капацитет да изпълни услугата. Такъв подход от страна на българското Патентно ведомство би спомогнал за ускоряване на експертизния процес и осигуряване на качествен резултат от проучванията. Това би намерило позитивно отражение за бизнеса и би имало стимулиращ ефект по отношение на заявителската активност за иновативни продукти през следващите години. При възприемане на такъв подход ще се направи проучване и анализ за възможностите на различни ведомства по индустриална собственост. По първоначално проучване средствата, които са необходими за този вид услуга, за една заявка не следва да възлизат на повече от 800 евро на заявка, с включени средства за превод на патентните претенции. През последните години Патентно ведомство значително е ускорило производството по експертиза на изобретенията. А с настоящата дейност се предвижда наваксване при изготвянето на забавените проучвания. При реализирането на поставената целева стойност в индикаторите по настоящия проект, следва проучванията и експертизата по заявките за патенти да се изготвят в предвиден в Закона за патентите и регистрацията на полезните модели срок, от страна на Патентно ведомство на Република България. , Договорена стойност: 320 000.00 , Отчетена стойност: 293 374.50
  • Дейност: Обновяване и модернизиране на уеб сайта на Патентно ведомство чрез използване на нова платформа, позволяваща по-бързо и добро структуриране на търсената от бизнеса информация.: Уеб сайта на Патентно ведомство е изграден преди повече от 10 години. Базиран е на остаряла платформа, която не позволява много добро структуриране на наличната в него информация. Това води до значителни затруднения за обслужване на бизнеса и потребителите на услуги. Потребителите трудно се ориентират къде да намерят необходимата информация, касаеща релевантните за тях процедури. Изложеното рефлектира и оказва негативно влияние върху желанието на бизнеса да създава и защитава обекти на индустриална собственост, което от своя страна води до недостатъчно използване на иновативния капацитет на предприятията. Настоящата дейност предвижда обновяването на уеб сайта на ведомството чрез използване на нова платформа, позволяваща по-бързо и добро структуриране на търсената информация. Предвижда се създаване на нова платформа, без промяна на домейна, т. е. запазване на стария адрес в интернет страницата на Патентно ведомство. , Договорена стойност: 84 000.00 , Отчетена стойност: 83 580.00
  • Дейност: Популяризиране на системата за закрила на обектите на индустриална собственост, чрез повишаване знанията и информираността сред бизнеса.: Бизнесът и малките и средни предприятия не притежават необходимото дори базово ниво на знания по отношение на обектите и системата на закрила на индустриалната собственост. В този смисъл не осъзнават, че индустриалната собственост е актив, водещ в дългосрочен план до успешно развитие на предприятието, до повишаване на неговата конкурентоспособност и реализация на пазара, и в резултат увеличаване на приходите. Необходимо е повишаване нивото на знанията и осведомеността за индустриалната собственост сред представителите на бизнеса, начините на защита на различните обекти на индустриална собственост и ползите от това. Предвидено е популяризиране на системата за закрила на обектите на индустриална собственост, с което се цели повишаване знанията и информираността сред бизнеса и малките и средни предприятия и на потребителите на услугите предоставяни от ПВ. За постигане на поставените цели в дейността се включват няколко поддейности, а именно:Разработване и отпечатване на информационни материали за системата на закрила на обектите на индустриална собственост, съдържащи информация свързана с обектите на индустриална собственост, целяща осведоменост и повишаване знанията на потребителите на услугите на ПВ, със следните параметри:8 информационни брошури-формат А5; 4 страници;150 гр. мат;пълноцветен печат 4+4;тираж: 8 000 общо; 4 наръчника (подробни информационни материали):формат: А5 (146/210 мм след обрязване);32 до 48 страници (кратно на 4 без корица);хартия за тяло: 115 гр. мат или 130 гр.мат;хартия за корица – 200 гр. мат;печат на тяло – 4+4;печат на корица 4+0, двустранен мат ламинат;Тираж: 4 000 общо;Създаване на образователни видеоклипове относно обектите на ИС.Създаване на 6 броя образователни видеоклипове с продължителност до 30 секунди, в национална медия, относно процедурите по заявяване и/или услугите свързани с обектите на индустриална собственост.Медийно планиране и закупуване на рекламно време и излъчване по национална медия.В рамките на тази дейност ще бъдат подбрани подходящи медии и ще бъде изготвен план за излъчване на изработените видеоклипове, съобразен с предвидените събития за трите години.Провеждане на годишни конференции по индустриална собственост.В рамките на проекта се планира провеждането на 2 годишни конференции по индустриална собственост насочени към бизнеса и малките и средни предприятия, с цел представяне на проблемите при процедурите по заявяване и/или услугите свързани с обектите на индустриална собственост, излагане на възможностите за повишаване информираността на потребителите и нивото на знанията за обектите на индустриална собственост сред бизнеса, потребителите на услугите, гражданите и малките и средни предприятия.Провеждане на обучителни семинари и кръгли маси за бизнеса и заявителите.Провеждане на 4 обучителни семинара за системата на закрила на индустриалната собственост насочени към бизнеса и малките и средни предприятия.С тази дейност се цели повишаване нивото на знанията и осведомеността за индустриалната собственост сред представителите на бизнеса и малките и средни предприятия, начините на защита на различните обекти на индустриална собственост и ползите от това.Провеждане на 3 кръгли маси за обсъждане проблемите на бизнеса, свързани с начините за защита на обектите на индустриалната собственост, процедурите по заявяване на услуги и трудностите, срещани при подготовката на документи. С тази дейност се цели внасяне на яснота по въпроси, които възникват сред бизнеса и потребителите на услугите, както и предлагане на възможни решения, относно възникналите трудности във връзка със способите и процедурите за защита на обектите. Цели се повишаване на осведомеността на потребителите и запознаването им с различните процедури по защита, мерките и действията свързани с установяването на нарушения и налагане на санкции за нарушения на права върху обектите на индустриална собственост., Договорена стойност: 1 030 000.00 , Отчетена стойност: 941 340.00
  • Дейност: Подобряване качеството и ефективността на звеното, натоварено с контролни функции в Патентно ведомство, чрез закупуване на 1 (един) лек автомобил, 1 (един) високопроходим автомобил и 1 (един) микробус за целите на проверките, свързани с административно-наказателната отговорност.: За адекватно и бързо осъществяване на вменените по закон функции на Патентно ведомство в областта на административно - наказателната отговорност е необходимо закупуването на 1 (един) лек автомобил, 1 (един) високопроходим автомобил и 1 микробус за нуждите на осъществяваните проверки в цялата страна. Към настоящия момент ведомството не разполага с нужното количество МПС, за да може бързо да се отзове на всички подадени сигнали и искания за съдействие от органите на МВР. Не на последно място при подобни проверки понякога се изземат големи количества веществени доказателства, които трябва да бъдат транспортирани до помещенията за съхранение с превозни средства, отговарящи на обема им. Годишно в Патентното ведомство се получават около 150 сигнала за нарушения. Дирекция „Правни дейности и спорове“, която към настоящия момент осъществява функциите, свързани с административно - наказателната отговорност разполага с 20 служители. За покриване на всички подадени сигнали е необходимо повече служители от дирекцията да извършват проверки на място. За съжаление поради липсата на мобилност служителите на ведомството не могат да се отзоват на всички подадени сигнали. Използва се наличния автомобилен парк на ведомството, който се ползва от всички звена. В допълнение автомобилите са в значителна степен амортизирани и не са надеждни за бързо отразяване на всеки сигнал. За подобряване качеството и ефективността на звеното, натоварено с контролни функции в Патентно ведомство, следва да се закупят на 1 (един) лек автомобил, 1 (един) високопроходим автомобили 1 микробус за целите на проверките, свързани с административно-наказателната отговорност. По този начин ще се постигне по-ефективна защита срещу нарушенията на права върху обектите на индустриална собственост, което от своя страна ще доведе до създаване на сигурна и защитена среда за бизнеса и създадената от него индустриална собственост. С осигуряването на нови автомобили – конкретно за нуждите на звеното, натоварено с контролни функции, ще се осигури възможност за бърза реакция при подаване на сигнал за нарушение и защита обектите на интелектуална собственост. , Договорена стойност: 214 000.00 , Отчетена стойност: 205 410.00
  • Дейност: Изготвяне на анализи и проучвания, които да подпомагат в максимална степен представителите на бизнеса при заявяването, регистрирането и поддържането на права върху индустриална собственост.: В Патентното ведомство не съществуват механизми за проследяване на удовлетвореността на потребителите от предоставяните услуги, достъпността и лесното ориентиране на сайта на ведомството и обратна връзка от клиентите. Няма и достатъчно информация по отношение на добрите практики на други национални патентни ведомства на държавите в Европа. Всичко това създава неясноти относно нуждите на бизнеса, с оглед планиране на тяхното бъдещо подобряване и предоставяне на адекватни услуги, отговарящи на съвременните нужди на клиентите. В тази връзка е необходимо изготвяне на анализи и проучвания, които да подпомагат в максимална степен представителите на бизнеса при заявяването, регистрирането и поддържането на права върху индустриална собственост. Дейността включва няколко поддейности: Дейност 7.1. Анализ относно добрите практики в други патентни ведомства в Европа. Основната целева група на тази дейност са както Патентно ведомство като институция, така и гражданите и бизнеса, които използват услугите на ведомството. Резултатите от този анализ ще допринесат за прилагането във ведомството на доказали се добри практики и натрупан опит, подобряване на неговата работа и взаимодействие с клиентите, а от там и по-добро административно обслужване. Дейност 7.2. Проучвания за степен на удовлетвореност на клиентите по различни показатели. Основната целева група на тази дейност са основно гражданите и бизнеса, с акцент върху малките и средни предприятия. Резултатите от този анализ ще допринесат за идентифициране на слабите места в работата на ведомството и комуникацията му с потребителите и предприемане на съответни мерки за подобряване. Дейност 7.3. Преглед и анализ на европейското законодателство и правоприлагане. Основната целева група на тази дейност е Патентно ведомство. Резултатите от този анализ ще допринесат за идентифицирането на добри практики нормативната уредба въз основа, на които могат да се предприемат инициативи за подобряването и хармонизирането й с Европейското и международното законодателство. Това ще доведе до преки ползи и за потребителите на услугите, предоставяни от ведомството, изразяващи се в подобрено функциониране на системата за индустриална собственост като цяло. Дейност 7.4. Проучване за отношението на потребителите към стоки и продукти, обозначени с търговски марки или географски означения Основната целева група на тази дейност са основно гражданите и бизнеса, с акцент върху малките и средни предприятия. Резултатите от този анализ ще допринесат за извличане на стратегически насоки за развитието на системата на индустриална собственост и поставяне на приоритети върху популяризиране на отделни нейни аспекти и/или подобряване на определени дейности във ведомството., Договорена стойност: 200 000.00 , Отчетена стойност: 154 920.00
  • Дейност: Дейности по информация и комуникация по проекта: Бенефициентът е длъжен „да направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че договорът се финансира или съфинансира от Европейския социален фонд.“ Затова ще бъдат предприети мерки в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Във всички обяви или публикации, свързани с договора, както и на планираните пресконференции, бенефициентът ще изпълнява задължението си да уточнява, че договорът е получил финансиране от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. В процеса на изпълнение ще бъдат спазвани задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, техническите характеристики, начините и методите за тяхното изпълнение на ниво конкретен проект, съобразно указанията, дадени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Тази дейност ще се провежда с цел популяризиране и представяне на резултатите от проекта до възможно най-широк кръг граждани, представители на бизнеса и държавни институции с цел от една страна разясняване и осигуряване на максимална полза от проекта за целевата група, а от друга страна - стимулиране на заявителския интереси и достигане до по-широк кръг потенциални клиенти на услугите на Патентно ведомство. Дейностите по информация и комуникация са специфично и задължително изискване на процедурата. Благодарение на тези дейности ефектът на проекта се подсилва, мултиплицира и се подпомага устойчивостта на постигнатите резултати. Ще се постигне висок обществен интерес към услугите, предоставяни от Патентно ведомство., Договорена стойност: 88 000.00 , Отчетена стойност: 57 960.00
  • Дейност: Дейности по организация и управление на проекта. Изготвяне на одит по проекта.: Дейности, свързани с организация и управление обхващат цялостната система за добро управление на проекта, за гарантиране на пълната му реализация и постигане на заложените цели. За успешната реализация на проекта ще бъде сформиран екип, отговорен за осъществяване на проектните цели и дейности, за гарантиране на успешната реализация и спазване на хоризонталните принципи на проекта За реализирането Дейност 9, следва да се включат следните поддейности: Дейност 9.1. За административното управление на проекта ще бъде създаден екип от ведомството, наети по служебно и/или трудово правоотношение, с длъжностни характеристики и/или Заповед от органа по назначаване съгласно ПМС 189 и/или Трудов договор по реда на чл.110 от КТ. За постигане на оперативност при работата ще бъдат разработени персонални отговорности и конкретни задачи, които ще се спазват и изпълняват по време на целия проект. Екипът извършва оперативния мениджмънт и изпълнява следните задачи за постигането на тази цел: Организира и управлява дейностите по проекта; Подготвя необходимата документация за сключване на договори с изпълнители; Провежда месечни работни срещи; Изготвя справки и др. Изготвя цялата информация, относно изпълнението на договора, изисквана от УО и Сертифициращия орган и др. Екипът на проекта ще осъществява координацията на проектните дейности и текущ контрол върху дейността на изпълнителите, включително качеството на изготвените анализи, документи, технически описания и разработки, верификация на направените разходи мониторинг на дейностите по проекта. Екипът на бенефициента ще изготвя регулярни финансови и технически отчети, съгласно изискванията на Оперативната програма "Иновации и конкурентоспособност", попълване и подреждане на Досието на проекта, Екипът ще има за задача - архивиране на цялата налична документация и предаване за съхранение от ръководството на Бенефициента за срок определен в ДБФП. Администрирането и изпълнението на проекта ще е съобразено със „Закон за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове” . Дейност 9.2. Предвижда се извършване на цялостен одит след приключване на основните дейности по проекта и изготвяне на одиторски доклад. Дейността ще гарантира прозрачност и правилно изразходване на средствата по проекта., Договорена стойност: 880 000.00 , Отчетена стойност: 859 237.03
  • Дейност: Подготовка на процедури и разработване на документация за предвидените по проекта обществени поръчки, осигуряване на техническа помощ при изготвяне на технически спецификации.: В тази дейност се включват и консултантски услуги за разработване на документация за предвидените по проекта/ите обществени поръчки и осигуряване на техническа помощ при изготвяне на техническите спецификации. В рамките на тази дейност ще бъдат разработени документации за възлагане на обществени поръчки за изпълнение на проектните дейности и техническите спецификации към тях. Ще бъдат проведени процедури при спазване изискванията на Закона за обществените поръчки и Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки. Контролът по изпълнението и следенето за законосъобразно изпълнение на процедурите и сключването на договорите е предвидено да се осъществява от Патентно ведомство. ПВ няма достатъчно наличен капацитет да разработи необходимите документации за участие и технически спецификации по обществените поръчки. Качествената подготовка на документацията е гаранция за прозрачност и спазване на хоризонталните политики на ЕС при възлагане изпълнението на дейностите по проекта. Поради това дейност 10.не само допринася, но е и основна предпоставка за постигането на целите на настоящата процедура и на всички специфични цели на проекта. Предвижда се осъществяването на следните поддейности: 10.1 Осигуряване на правни консултации за изработване на документация на обществените поръчки. 10.2 Oсигуряване на техническа помощ при изготвяне на техническа спецификация на разви-тие на информационната среда на ПВ 10.3 Осигуряване на техническа помощ при изготвяне на техническа спецификация на разви-тие на уебсайт на ПВ 10.4 Осигуряване на техническа помощ при изготвяне на проект за обвяване на сграден фонд на ПВ 10. 5. Осигуряване на техническа помощ при изготвяне на характеристики на превозни средс-тва за нуждите на ПВ. Изборът на изпълнители за реализиране на дейността ще бъде извършена в съответствие с действащото национално законодателство. Ще се спазват разпоредбите на ЗОП и ППЗОП. , Договорена стойност: 171 000.00 , Отчетена стойност: 170 536.80

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЛЕКС.БГ АД, Договорена стойност по проекта*: 96 840.00 , Отчетена стойност**: 96 840.00
  • Изпълнител: КРИСТАЛ БОЛ ПРОДАКШЪНС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 108 000.00 , Отчетена стойност**: 108 000.00
  • Изпълнител: ЕУРАТЕК АУТО ООД, Договорена стойност по проекта*: 139 872.00 , Отчетена стойност**: 139 872.00
  • Изпълнител: МОТО-ПФОЕ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 65 538.00 , Отчетена стойност**: 65 538.00
  • Изпълнител: Консултантска къща Решения ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 126 240.00 , Отчетена стойност**: 126 239.76
  • Изпълнител: Адвокатско дружество "Попов, Арнаудов и партньори", Договорена стойност по проекта*: 58 080.00 , Отчетена стойност**: 58 080.00
  • Изпълнител: БЛ АДВЪРТАЙЗИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 450 000.00 , Отчетена стойност**: 450 000.00
  • Изпълнител: К и Б Клима ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 83 472.00 , Отчетена стойност**: 82 608.00
  • Изпълнител: ЕНТЕК EООД, Договорена стойност по проекта*: 35 916.08 , Отчетена стойност**: 35 916.08
  • Изпълнител: Ай Пи Сек ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 339 600.00 , Отчетена стойност**: 339 600.00
  • Изпълнител: С.А. Консултинг ДЗЗД, Договорена стойност по проекта*: 4 538 400.00 , Отчетена стойност**: 4 538 400.00
  • Изпълнител: ИНДЕКС-БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 6 601.20 , Отчетена стойност**: 6 601.20
  • Изпълнител: КУЦАРОВ 2000 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 83 712.00 , Отчетена стойност**: 83 712.00
  • Изпълнител: ЕКОСТАЙЛ БГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 31 600.80 , Отчетена стойност**: 31 600.80
  • Изпълнител: АУТО ФМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 680.00 , Отчетена стойност**: 7 680.00
  • Изпълнител: Европатис, Договорена стойност по проекта*: 244 478.75 , Отчетена стойност**: 293 374.50
  • Изпълнител: Национална одиторска компания ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 000.00 , Отчетена стойност**: 10 000.00
  • Изпълнител: ИНТЕРПРОМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 786 942.38 , Отчетена стойност**: 786 942.38
  • Изпълнител: РЕИНВЕСТ СТРОЙ ООД, Договорена стойност по проекта*: 83 760.00 , Отчетена стойност**: 83 760.00
  • Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 22 500.00 , Отчетена стойност**: 22 500.00
  • Изпълнител: НЕО СЪРВИСИС ООД, Договорена стойност по проекта*: 47 496.00 , Отчетена стойност**: 47 496.00
  • Изпълнител: Проконтракт ООД, Договорена стойност по проекта*: 131 905.20 , Отчетена стойност**: 131 905.20
  • Изпълнител: СИЕЛА НОРМА АД, Договорена стойност по проекта*: 502 650.00 , Отчетена стойност**: 502 380.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой нови електронни услуги в областта на патентите и полезните модели, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 12.00 , Достигната стойност: 78.00
Индикатор 2 Процентно покритие на сигналите за нарушения на индустриалната собственост, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 100.00
Индикатор 3 Брой проучени заявки за патенти и полезни модели на годишна база, Мерна единица: брой на година, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 250.00
Индикатор 4 Брой обучени за системата на закрила на индустриалната собственост представители на бизнеса, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 150.00 , Достигната стойност: 372.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 8 735 488.67 BGN
БФП 8 735 488.67 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 8 733 436.27 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 3 399.60 0.00 3 399.60 НЕО СЪРВИСИС ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 1 350.00 0.00 1 350.00 НЕО СЪРВИСИС ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 768.00 0.00 768.00 АУТО ФМ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 СИЕЛА НОРМА АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 СИЕЛА НОРМА АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 5 400.00 0.00 5 400.00 КРИСТАЛ БОЛ ПРОДАКШЪНС ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 8 347.20 0.00 8 347.20 К и Б Клима ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 13 190.52 0.00 13 190.52 Проконтракт ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 4 185.60 0.00 4 185.60 КУЦАРОВ 2000 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 453 840.00 0.00 453 840.00 С.А. Консултинг ДЗЗД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и монтаж на климатици, таванен тип за нуждите на Централна Патентна библиотека, Прогнозна стойност: 69 960.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и монтаж на климатици, таванен тип за нуждите на Централна Патентна библиотека
    Изпълнител: К и Б Клима ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 83 472.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка и монтаж на обзавеждане за нуждите на Централната патентна библиотека, Прогнозна стойност: 109 944.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и монтаж на обзавеждане за нуждите на Централната патентна библиотека
    Изпълнител: Проконтракт ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 131 905.20
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка и монтаж на оборудване във връзка с изпълнение на проект№BG16RFOP002-1.004-0002 - Повишаване качеството, ефективността и ефикасността на предлаганите от Патентно ведомство на Република България услуги за бизнеса, свързани със закрилата на обектите на индустриална собственост., Прогнозна стойност: 276 609.05
  • Обособена позиция 1: ОП1 - Доставка и монтаж на хардуерно оборудване за поддържане на надградената софтуерна система.
    Изпълнител: Ай Пи Сек ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 339 600.00
  • Обособена позиция 2: ОП2 - Доставка и монтаж на бърз, мултифункционален скенер за нуждите на дигитализирането на архивните единици.
    Изпълнител: ИНДЕКС-БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 601.20
  • Обособена позиция 3: ОП3 - Доставка и монтаж на техническо оборудване за Централната патентна библиотека
    Изпълнител: ЕНТЕК EООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 35 916.08
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и гаранционно обслужване на цифрова инфрачервена система за симултантен превод за 120 слушатели за нуждите на Патентно ведомство на Република България, Прогнозна стойност: 69 989.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и гаранционно обслужване на цифрова инфрачервена система за симултантен превод за 120 слушатели за нуждите на Патентно ведомство на Република България
    Изпълнител: КУЦАРОВ 2000 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 83 712.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Закупуване и доставка на 3 броя моторни превозни средства – 2 леки автомобила и 1 микробус за нуждите на административно наказателната дейност в Патентно ведомство на Република България., Прогнозна стойност: 177 900.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1: „Доставка на един брой автомобил с повишена проходимост за целите на проверките, извършвани от Патентно ведомство“
    Изпълнител: ЕУРАТЕК АУТО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 78 936.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2: „Доставка на един брой лек автомобил за целите на проверките, извършвани от Патентно ведомство“
    Изпълнител: ЕУРАТЕК АУТО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 60 936.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция № 3: „Доставка на един брой микробус за целите на проверките, извършвани от Патентно ведомство“
    Изпълнител: МОТО-ПФОЕ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 65 538.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Избор на двама външни експерти, които да бъдат включени в Екипа по „Дейност по организация и управление на проекта, Прогнозна стойност: 90 000.00
  • Обособена позиция 1: Експерт „Отчетност на дейностите по проекта“
    Изпълнител: Консултантска къща Решения ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 45 120.00
  • Обособена позиция 2: Експерт „Финансова отчетност на дейностите по проекта“
    Изпълнител: Консултантска къща Решения ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 45 120.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Извършване на цялостен одит след приключване на основните дейности по проекта и изготвяне на одиторски доклад, Прогнозна стойност: 8 333.33
  • Обособена позиция 1: Извършване на цялостен одит след приключване на основните дейности по проекта и изготвяне на одиторски доклад
    Изпълнител: Национална одиторска компания ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 000.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на анализи и проучвания, които да подпомагат в максимална степен представителите на бизнеса при заявяването, регистрирането и поддържането на права върху индустриална собственост., Прогнозна стойност: 166 500.00
  • Обособена позиция 1: ОП 1 - Изготвяне на анализ относно добрите практики в други патентни ведомства в Европа
    Изпълнител: Адвокатско дружество "Попов, Арнаудов и партньори"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 30 360.00
  • Обособена позиция 2: ОП2 - Изготвяне на преглед и анализ на европейското законодателство и правоприлагане в областта на закрилата на индустриалната собственост
    Изпълнител: Адвокатско дружество "Попов, Арнаудов и партньори"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 27 720.00
  • Обособена позиция 3: ОП3 - Изготвяне на проучвания за степен на удовлетвореност на клиентите по различни показатели
    Изпълнител: ЛЕКС.БГ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 51 000.00
  • Обособена позиция 4: ОП4 - Проучване на отношението на потребителите към стоки и продукти, обозначени с търговски марки или географски означения
    Изпълнител: ЛЕКС.БГ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 45 840.00
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги за оказване на правна и техническа подкрепа при изготвяне на документации за процедури по реда на Закона за обществени поръчки, Прогнозна стойност: 69 800.00
  • Обособена позиция 1: Консултантски услуги за оказване на правна и техническа подкрепа при изготвяне на документации за процедури по реда на Закона за обществени поръчки
    Изпълнител: РЕИНВЕСТ СТРОЙ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 83 760.00
  • Обособена позиция 2: Консултантски услуги за оказване на правна и техническа подкрепа при изготвяне на документации за процедури по реда на Закона за обществени поръчки
    Изпълнител: НЕО СЪРВИСИС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 33 996.00
  • Обособена позиция 3: Консултантски услуги за оказване на правна и техническа подкрепа при изготвяне на документации за процедури по реда на Закона за обществени поръчки
    Изпълнител: НЕО СЪРВИСИС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 500.00
  • Обособена позиция 4: Консултантски услуги за оказване на правна и техническа подкрепа при изготвяне на документации за процедури по реда на Закона за обществени поръчки
    Изпълнител: АУТО ФМ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 680.00
  • Обособена позиция 5: Консултантски услуги за оказване на правна и техническа подкрепа при изготвяне на документации за процедури по реда на Закона за обществени поръчки
    Изпълнител: ЕКОСТАЙЛ БГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 31 600.80
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги за разработване на технически спецификации за предвидените по проекта обществени поръчки., Прогнозна стойност: 72 700.00
  • Обособена позиция 1: Създаване на техническа спецификация към документация за провеждане на процедура по реда на ЗОП с предмет: “Надграждане и интеграция на информационно-технологичната среда на Патентно ведомство за постигане на комплексно електронно управление на системата за закрила на индустриалната собственост, развитие на електронните услуги и регистри, предоставяни от ПВ на представителите на бизнеса и останалите заинтересовани страни
    Изпълнител: НЕО СЪРВИСИС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 33 996.00
  • Обособена позиция 2: Създаване на техническа спецификация към документация за провеждане на процедура по реда на ЗОП с предмет: „Обновяване на сградния фонд на звената, обслужващи бизнеса и физическите лица, заявители и ползватели на услугите на ПВ
    Изпълнител: ЕКОСТАЙЛ БГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 31 600.80
  • Обособена позиция 3: Създаване на техническа спецификация към документация за провеждане на процедура по реда на ЗОП с предмет: „Обновяване и модернизиране на уеб сайта на ПВ, преструктуриране на наличната информация
    Изпълнител: НЕО СЪРВИСИС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 500.00
  • Обособена позиция 4: Създаване на техническа спецификация към документация за провеждане на процедура по реда на ЗОП с предмет: „Осигуряване на 2 бр. МПС и 1 микробус за нуждите на административно-наказателната дейност на ПВ
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 11 Предмет на предвидената процедура: Медийно планиране, закупуване на рекламно време и излъчване по национална медия на образователни видеоклипове относно обектите на индустриална собственост, Прогнозна стойност: 450 000.00
  • Обособена позиция 1: Медийно планиране, закупуване на рекламно време и излъчване по национална медия на образователни видеоклипове относно обектите на индустриална собственост
    Изпълнител: БЛ АДВЪРТАЙЗИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 450 000.00
Процедура 12 Предмет на предвидената процедура: Надграждане и интеграция на информационната среда на Патентно ведомство. Обновяване и модернизиране на уебсайта на Патентно ведомство., Прогнозна стойност: 3 852 695.83
  • Обособена позиция 1: Надграждане и интеграция на информационно-технологичната среда на Патентно ведомство за постигане на комплексно електронно управление на системата за закрила на индустриалната собственост, развитие на електронните услуги и регистри, предоставяни от ПВ на представителите на бизнеса и останалите заинтересовани страни
    Изпълнител: С.А. Консултинг ДЗЗД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 538 400.00
  • Обособена позиция 2: Обновяване и модернизиране на уеб сайта на Патентно ведомство, във връзка с изпълнение на Проект № BG16RFOP002-1.004-0002-C01
    Изпълнител: СИЕЛА НОРМА АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 83 850.00
Процедура 13 Предмет на предвидената процедура: Ограничени строително-монтажни работи на помещенията на Централната патентна библиотека и помещенията за съхраняване на веществени доказателства на Патентно ведомство, Прогнозна стойност: 659 166.00
  • Обособена позиция 1: Ограничени строително-монтажни работи на помещенията на Централната патентна библиотека и помещенията за съхраняване на веществени доказателства на Патентно ведомство
    Изпълнител: ИНТЕРПРОМ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 786 942.38
Процедура 14 Предмет на предвидената процедура: Повишаване на информираността на гражданите и бизнеса като потребители на услуги оказвани от Патентно ведомство, Прогнозна стойност: 556 634.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция №1 - Организиране на конференции, семинари и кръгли маси за бизнеса във връзка с индустриалната собственост
    Изпълнител: СИЕЛА НОРМА АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 336 000.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2: „Създаване на образователни видеоклипове относно обектите на индустриална собственост“
    Изпълнител: КРИСТАЛ БОЛ ПРОДАКШЪНС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 108 000.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция № 3: „Разработване и отпечатване на информационни материали за системата на закрила на обектите на индустриална собственост и във връзка с осъществяване на мерки за информация и комуникация по проект BG16RFOP002-1.004-0002-C01“
    Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 22 500.00
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция № 4: „Услуги по осигуряване на информация и комуникация по проект BG16RFOP002-1.004-0002-C01“
    Изпълнител: СИЕЛА НОРМА АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 82 800.00
Процедура 15 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на външен експерт „Мониторинг информационна среда и сигурност на информацията“, Прогнозна стойност: 36 000.00
  • Обособена позиция 1: Предоставяне на външен експерт „Мониторинг информационна среда и сигурност на информацията“
    Изпълнител: Консултантска къща Решения ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 36 000.00
Процедура 16 Предмет на предвидената процедура: Създаване на условия за ускоряване експертизата на заявки за патенти, чрез възлагане на патентни проучвания към патентни ведомство по индустриална собственост в рамките на Европейския съюз., Прогнозна стойност: 266 666.67
  • Обособена позиция 1: Създаване на условия за ускоряване експертизата на заявки за патенти, чрез възлагане на патентни проучвания към патентни ведомство по индустриална собственост в рамките на Европейския съюз.
    Изпълнител: Европатис
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 244 478.75

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN