Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.001-0582-C01
Наименование на проекта Инвестиции за подобряване на производствения капацитет и увеличаване на износа на " КОЛОР СТУДИО " ЕООД.
Бенефициент 121247019 КОЛОР СТУДИО ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 23.12.2015
Дата на стартиране 23.12.2015
Дата на приключване 10.10.2016
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Монтана, Монтана, гр.Монтана

Описание

Кратко описание на проекта
„КОЛОР СТУДИО“ ЕООД с дейност „Печатане на други издания и печатни продукти“ е специализирана в лазерно гравиране, дигитален, офсетов, широкоформатен и директен плосък печат върху разнообразие от материали – хартия, пластмаса, винил, плат и др. Продуктовата гама включва материали с приложение в екстремния туризъм и спорт – рекламни материали, пана за обозначение на терени за ски и спортно ориентиране, и печат на екипировка за спорт. 
„КОЛОР СТУДИО“ ЕООД има потребност да отговори на повишеното търсене при запълнен производствен капацитет и да повиши качеството и конкурентоспособността на продукцията си, за да разшири позициите си на международни пазари. Фирмата експлоатира физически и морално остаряло печатарско оборудване, което не е достатъчно ефикасно и води до висока трудоемкост, суровиноемкост и нестабилни параметри на производствените процеси.
За да отговори на потребностите, проектът предвижда закупуване на 1 брой широкоформатен принтер, 1 брой плоскопечатен UV принтер, 1 брой Машина за лазерно гравиране и 1 брой Вископрецизна режеща машина. Машините ще увеличат производствения капацитет, ще засилят експортния потенциал и ще осигурят прецизни производствени параметри, които ще подобрят ресурсната ефективност и ефикасността в производствения процес и ще намалят разходите на единица продукция.
Предприятитето попада в допустима целева група с проект в тематична област − Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии на ИСИС и дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес.
Очакваните резултати по проекта са подобряване на конкурентоспособността и създаване на потенциал за експорт, намаляване на производствените разходи и увеличаване на производствения капацитет.
Проектът е насочен към подобряване на производствените процеси, подобряване на съществуващите продукти и внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес.
Дейности
  • Дейност: Дейности за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой Широкоформатен принтер): Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация 1 брой Широкоформатен принтер, който ще бъде позициониран в гр. Монтана в наето помещение от фирма "Колор Студио" ЕООД. В момента капацитетът на принтера, с който разполагаме е равен на 180 м2/час. Със закупуването на новия Широкоформатен принтер ще увеличим капацитета на производство на печат от 180 м2/час с още цели 91 м2/час, или с 50%. Въвеждането му в експлоатация ще подобри производствения процес, като ще позволи прецизен печат, без необходимост от допълнителни манипулации и прекъсвания, ще оптимизира и ще облекчи производствения процес. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител съгласно ПМС №118/20.05.2014 г. (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол от 4-ти до 6-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 7-ми месец) 5. Визуализация и публичност ще бъде осъществена за сметка на Кандидата. Ще бъде изработен и поставен 1бр. визуализационен стикер на актива и 1 бр. постоянна обяснителна табела на видно място в предприятието.(7-ми месец) 6. Отчитане на проекта (8-ми месец), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой Машина за лазерно гравиране): Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация 1 брой Машина за лазерно гравиране. Въвеждането в експлоатация на машината за лазерно гравиране ще подобри производствения процес, като се позволи гравиране без необходимост от допълнителни манипулации и прекъсвания, ще оптимизира и ще облекчи производствения процес. Машината за лазерно гравиране е с максимална скорост на обработка от 254 см/сек и срямо съществуващата с капацитет 240 см/сек, ще увеличи капацитета на предприятието за лазерно гравиране със 105%. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител съгласно ПМС №118/20.05.2014 г. (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол от 4-ти до 6-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 7-ми месец) 5. Визуализация и публичност ще бъде осъществена за сметка на Кандидата. Ще бъде изработен и поставен 1бр. визуализационен стикер на актива и 1 бр. постоянна обяснителна табела на видно място в предприятието (7-ми месец) 6. Отчитане на проекта (8-ми месец), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой плоскопечатен UV принтер.): Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация 1 брой плоскопечатен UV принтер. Със закупуването на плоскопечатен UV принтер ще бъде повишено качеството на печат. Със закупуването му ще се подобрят значително съществуващите продукти с цел повишаване на качеството на печат поради по-точното нанасяне на боите и благодарение на наличието на допълнителен 7-ми цвят, което значително обогатява наситеността на изображението спрямо съществуващия принтер с 6 цвята. По този начин качеството ще се повиши с поне 16%. Освен това, ще бъдат избегнати производствените прекъсвания поради повреда, а оттам и намаляване на брак от бои и материали от 10% на 2%. Средно в момента се регистрират около 4-5 прекъсвания по време на печат и се губят около 35 кв.м. материал и бои за тях, което ще бъде избегнато почти изцяло. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител съгласно ПМС №118/20.05.2014 г. (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол от 4-ти до 6-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 7-ми месец) 5. Визуализация и публичност ще бъде осъществена за сметка на Кандидата. Ще бъде изработен и поставен 1бр. визуализационен стикер на актива и 1 бр. постоянна обяснителна табела на видно място в предприятието (7-ми месец) 6. Отчитане на проекта (8-ми месец), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой Широкоформатен принтер): Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация 1 брой Широкоформатен принтер. Широкоформатният принтер е от последно технологично поколение и се отличава със своята точност на полагане на цветовете, а начинът на полагане им придава по-голяма издръжливост и здравина. Размерът на цветната капка при печат е много малък - само 12 pl, което прави печата много по-качествен, защото позволява да се принтират много ясно финните елементи и детайли. В момента принтерът, с който разполага „КОЛОР СТУДИО“, е с размер на капката 16 pl, което означава, че качеството на принтиране се увеличава с цели 25% Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител съгласно ПМС №118/20.05.2014 г. (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол от 4-ти до 6-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 7-ми месец) 5. Визуализация и публичност ще бъде осъществена за сметка на Кандидата. Ще бъде изработен и поставен 1бр. визуализационен стикер на актива и 1 бр. постоянна обяснителна табела на видно място в предприятието (7-ми месец) 6. Отчитане на проекта (8-ми месец), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой Широкоформатен принтер): Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация 1 брой Широкоформатен принтер. Със закупуването на новия Широкоформатен принтер ще увеличим капацитета на производство на печат от 180 м2/час с още цели 91 м2/час, или 50%. Новозакупеният широкоформатен принтер се отличва с изключително качество на печат и спестяване на суровини при печатането. Боите, които се нанасят на повърхността се разпръскват с висока точност и това води до използване на до 20% по-малко боя при отпечатването на един и същи продукт, което се явява подобряване на ресурсната ефективност на операцията с до 20% на единица продукция. Бракът при широкоформатен печат е генериран почти изцяло от прекъсвания и блокиране на наличния широкоформатен принтер или неправилно и неточно нанасяне на боята, което води до преразход на бои и материали – винил, пластмаса, хартия, плат и др. Благодарение на прецизния и надежден широкоформатен принтер ще намалим производствения брак от 10% на 1%, тъй като производствените прекъсвания са сведени почти до нула, а нанасянето и дозирането на боите е прецизно. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител съгласно ПМС №118/20.05.2014 г. (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол от 4-ти до 6-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 7-ми месец) 5. Визуализация и публичност ще бъде осъществена за сметка на Кандидата. Ще бъде изработен и поставен 1бр. визуализационен стикер на актива и 1 бр. постоянна обяснителна табела на видно място в предприятието (7-ми месец) 6. Отчитане на проекта (8-ми месец), Договорена стойност: 58 675.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой плоскопечатен UV принтер ): Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация 1 брой плоскопечатен UV принтер . Със закупуването на плоскопечатен UV принтер ще бъде повишено качеството на печат, ще бъдат избегнати производствените прекъсвания поради повреда, а оттам и намаляване на брак от бои и материали от 10% на 2%. Средно в момента се регистрират около 4-5 прекъсвания по време на печат и се губят около 35 кв.м. материал и бои за тях, което ще бъде избегнато почти изцяло и ресурсната ефективност на операцията ще нарасне с не по-малко от 90% на единица продукция. Новозакупеният широкоформатен принтер за плосък печат се отличава с изключително качество на печат и спестяване на суровини при печатането на плоски повърхности. Боите, които се нанасят на повърхността, се разпръскват с висока прецизност и това води до използване на до 15% по-малко боя при отпечатването на един и същи продукт, което се явява подобряване на ресурсната ефективност на операцията с до 15%. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител съгласно ПМС №118/20.05.2014 г. (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол от 4-ти до 6-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 7-ми месец) 5. Визуализация и публичност ще бъде осъществена за сметка на Кандидата. Ще бъде изработен и поставен 1бр. визуализационен стикер на актива и 1 бр. постоянна обяснителна табела на видно място в предприятието (7-ми месец) 6. Отчитане на проекта (8-ми месец), Договорена стойност: 645 424.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой машина за лазерно гравиране ): Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация 1 брой машина за лазерно гравиране. Предвидената за закупуване машина за лазерно гравиране е от последно поколение, високотехнологична – разполага с автоматизирано управление, която с прецизността си ще изключи възможността за генериране на брак и ще го намали с до 10%, спрямо използването на настоящите технологии за гравиране. Ресурсната ефективност, породена от намаляване на брака, ще бъде повишена с не по-малко от 10% на единица продукт. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител съгласно ПМС №118/20.05.2014 г. (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол от 4-ти до 6-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 7-ми месец) 5. Визуализация и публичност ще бъде осъществена за сметка на Кандидата. Ще бъде изработен и поставен 1бр. визуализационен стикер на актива и 1 бр. постоянна обяснителна табела на видно място в предприятието (7-ми месец) 6. Отчитане на проекта (8-ми месец), Договорена стойност: 195 583.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой Високопрецизна режеща машина ): Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация 1 брой Високопрецизна режеща машина. Високопрецизната режеща машина е от последно поколение, като отговаря на последните технологични стандарти в печатарската индустрия и е с работна скорост 1 м/сек. Прецизността на рязането е от ключово значение за качеството на готовия продукт. Бракът от рязане ще бъде сведен до 1%, спрямо наличната машина за рязане, генерираща 10%, поради ръбове и кривини, тъй като е физически и морално остаряла. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител съгласно ПМС №118/20.05.2014 г. (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол от 4-ти до 6-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 7-ми месец) 5. Визуализация и публичност ще бъде осъществена за сметка на Кандидата. Ще бъде изработен и поставен 1бр. визуализационен стикер на актива и 1 бр. постоянна обяснителна табела на видно място в предприятието (7-ми месец) 6. Отчитане на проекта (8-ми месец), Договорена стойност: 391 166.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой Плоскопечатен UV принтер): Внедряването на плоскопечатен UV принтер ще подобри производствените процеси. Съществуващият принтер за плосък печат има капацитет 100 кв.м./час, докато предвиденият за закупуване плоскопечатен UV принтер може да достигне 155 кв.м./час, което ще увеличи капацитета за широкоформатен плосък печат с още 155%. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител съгласно ПМС №118/20.05.2014 г. (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол от 4-ти до 6-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 7-ми месец) 5. Визуализация и публичност ще бъде осъществена за сметка на Кандидата. Ще бъде изработен и поставен 1бр. визуализационен стикер на актива и 1 бр. постоянна обяснителна табела на видно място в предприятието (7-ми месец) 6. Отчитане на проекта (8-ми месец), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой Високопрецизна режеща машина) : Новата високопрецизна режеща машина ще бъде от последно поколение, като отговаря на последните технологични стандарти в печатарската индустрия и е с работна скорост 1 м/сек. Капацитетът на рязане на продукти, ще бъде увеличен със 98%, а бракът от рязане ще бъде сведен до 1%, спрямо наличната машина за рязане, генерираща 10%, поради ръбове и кривини. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител съгласно ПМС №118/20.05.2014 г. (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол от 4-ти до 6-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 7-ми месец) 5. Визуализация и публичност ще бъде осъществена за сметка на Кандидата. Ще бъде изработен и поставен 1бр. визуализационен стикер на актива и 1 бр. постоянна обяснителна табела на видно място в предприятието.(7-ми месец) 6. Отчитане на проекта (8-ми месец), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой Високопрецизна режеща машина.) : Капацитетът на рязане с Високопрецизна режеща машина ще бъде увеличен с 98%. Машината ще подобри значително съществуващите продукти и ще повиши тяхното качество. Благодарение на своето устройство за автоматично разпознаване на дълбочината на рязане ще бъдат избегнати недостатъчно дълбоки или криви срязвания. Това пряко ще подобри ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес – нивото на генериран брак и рекламации практически ще бъде сведено до нула, а в момента достига 10%, поради неточности в срязването, водещи до необходимост от повторен печат (с разход на бои и материали), както и срязване наново. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител съгласно ПМС №118/20.05.2014 г. (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол от 4-ти до 6-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол ( 7-ми месец) 5. Визуализация и публичност ще бъде осъществена за сметка на Кандидата. Ще бъде изработен и поставен 1бр. визуализационен стикер на актива и 1 бр. постоянна обяснителна табела на видно място в предприятието (7-ми месец) 6. Отчитане на проекта (8-ми месец), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: МИРАЖ ГРУП ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 290 830.00 , Отчетена стойност**: 645 415.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 16.82 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Вътрешна норма на възвръщаемост, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 201.17 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 31.38 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 7 Нарастване на производителността, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 42.57 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 8 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 355 500.04 , Достигната стойност: 355 501.07

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 290 848.00 BGN
БФП 595 550.35 BGN
Собствено финансиране 695 297.65 BGN
Общо реално изплатени суми 595 541.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на 1 брой Вископрецизна режеща машина, 1 брой Плоскопечатен UV принтер, 1 брой Широкоформатен принтер и 1 брой Машина за лазерно гравиране, Прогнозна стойност: 1 290 848.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN