Идентификация

Номер от ИСУН BG06RDNP001-19.396-0005-C03
Наименование на проекта Реконструкция на ул. "Прилеп", гр. Симитли и улиците "Малчика" и "Иван Вазов" в с. Крупник, община Симитли
Бенефициент 000024987 ОБЩИНА СИМИТЛИ
Източник на финансиране ЕЗФРСР ==> Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)
Дата на сключване на договора/заповедта 20.03.2023
Дата на стартиране 20.03.2023
Дата на приключване 30.06.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Симитли

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът предвижда подобряване на средата и качеството на живот в населените места на община Симитли чрез реконструкция на ул."Прилеп", в гр. Симитли и ул. "Маличка" и ул."Иван Вазов"в с. Крупник, част от общинската улична мрежа. Чрез осъществяването на комплекс от СМР-мерки ще се повиши сигурността и безопасността на движение, ще се намали запрашеността и отделянето на фини прахови частици във въздуха и ще се подобри естетическият вид на целевите улици. Осигуряването на достъпна среда ще създаде равни условия за достъп до административни, здравни, образователни и социални услуги и интеграция на хората в неравностойно положение. 
Постигането на желаното състояние ще бъде възможно чрез реализирането на следните планирани дейности: 
1) Реконструкция на ул."Прилеп", ул. "Иван Вазов"  в гр. Симитли и ул. "Маличка" в с. Крупник– подготвителни работи, реконструкция на уличните платна и тротоари, полагане на пътна маркировка. 
2) Контрол над строителния процес (оказване на строителен надзор и упражняване на авторски надзор). 
3) Организация и управление на проекта. 
Основният резултат от изпълнението на проекта ще бъде реконструирани ул."Прилеп", ул. "Иван Вазов"  и ул. "Маличка" , с изградени нови тротоари, пътна настилка и маркировка.Като цяло реализирането на проекта ще стимулиране развитието на територията на община Симитли чрез обновяване на малка по мащаби техническа инфраструктура и ще бъде предпоставка за нови инвестиции и съхранение на местната идентичност. Осъществяването на проекта ще допринесе за по-високото качество на техническата инфраструктура, достъпност до услуги от различен характер, устойчива и безопасна среда, по-високо качество на живот, задържане на хората по родните им места и опазване на околната среда. 
Проектът ще се осъществява в рамките на 24 м. Изпълнението на проектните дейности, вкл. управлението на проекта, ще бъдат възложени на външни изпълнители, избрани по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП).
Дейности
  • Дейност: Реконструкция на ул."Прилеп" в гр. Симитли и улиците "Малчика" и „Иван Вазов“ в с. Крупник: Основната цел на Дейност 1 е подобряването на средата и качеството на живот в населените места на община Симитли чрез реконструкция на ул."Прилеп" в гр. Симитли и улиците "Малчика" и „Иван Вазов“ в с. Крупник. Задача на проектното предложение е подобряване на транспортно-експлоатационните качества и носимоспособността на настилката и пътните тела на целевите улици, с оглед осигуряване безопасност на движението, подобряване комфорта на пътуване и обезпечаване на добро отводняване на пътните настилки, и оформяне на средата за живеене като цяло. Обектите на проектните интервенции са част от уличната мрежа на община Симитли, които са комуникационни връзки, осигуряващи достъп до имотите в съответните райони. Улица "Прилеп" в гр. Симитли е проектирана по изцяло нов терен, като до момента няма пътна настилка. Улиците "Малчика" и „Иван Вазов“ в с. Крупник са проектирани по нови терени и до момента нямат пътна настилка. За постигане на желаното състояние са предвидени следните видове работи: 1) Подготвителни работи: В рамките на тази дейност ще бъдат развалени, изкопани, натоварени и транспортирани до депо неподходящ материал от улиците „Прилеп“, „Малчика“ и „Иван Вазов“ и съществуващите асфалтобетонова и трошенокаменна настилки от ул. „Прилеп“. 2) Реконструкция на уличното платно: Новите проектни решения са съобразени със съществуващата улична мрежа и действащия регулационен план в съответния район. Строителните дейности ще включват оформяне на пътно легло от 40 см нефракциониран скален материал с непрекъсната зърнометрия 0-63 мм, подравняване и валиране, последващо полагане на асфалтова смес за основен пласт на покритието АС 31.5 и износващ пласт от плътен асфалтобетон АС 12.5. Отводняването ще се осъществява чрез напречните и надлъжни наклони и ще се отвежда гравитачно към изградените отводнителни съоръжения на прилежащите улици. Предвижда се повдигане стените на ревизионни и дъждоприемни шахти по улиците, предмет на проектните интервенции. 3) Реконструкция на тротоар: Тротоарите на улиците ще бъдат изпълнени от унипаваж и ограничени с бордюри 15/25 или 8/16 в зависимост от нивелацията на терена. Конструкцията на тротоара ще бъде изградена чрез полагане и уплътняване на 25 см нефракциониран скален материал с непрекъсната зърнометрия 0-63 мм, след което ще бъде положен и уплътнен пласт циментопясъчна подложка с дебелина 5 см и положен унипаваж. Проектът предвижда скосявания на настилката и понижени бордюри на кръстовищата, позволяващи изравняване нивата на пътното платно и тротоара, отговарящи на Наредба №4/2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. 4) Поставяне на пътна маркировка: Предвижда се полагане на хоризонтална маркировка от бяла акрилатна боя с перли и монтаж на стандартни пътни знаци, типоразмер II със светлоотразително фолио RA2 на нови тръбни стойки ф 60 мм и Н=3.00 м. За осигуряване на безопасност на движението по време на реконструкцията на улиците, предмет на проектното предложение, ще бъде направена временна организация със съответната пътна сигнализация. Всички СМР-дейности ще бъдат осъществени съгласно одобрените технически проекти и КСС-ки., Договорена стойност: 295 497.80 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Контрол над строителния процес и приемане на обектите: Целта на Дейност 2 е да се окаже необходимия контрол над строителния процес, да се изготви необходимата документация и безпроблемното въвеждане на обектите на проектни интервенции в експлоатация. Така ще бъде гарантирано, че обекта ще бъде изпълнена в съответствие с установените стандарти за качество, както на използваните материали, така и на самата работа. В обхвата на мярката ще бъдат изпълнени следните дейности: 1) Оказване на строителен надзор: Необходимостта от тази активност е обоснована от изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) за строг контрол върху строителния процес и категорията на строежите, съгласно Наредба №1/30.07.2013 г. за номенклатурата на видовете строежи. Обектите на проектни интервенции са 4-та категория. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. В ангажиментите на строителния надзор ще бъдат включени: откриване на строителната площадка, заверка на заповедна книга, съставяне на актове по време на строителството, изготвяне на окончателен доклад (акт 16) до Дирекция за национален строителен контрол (ДНСК), Районна дирекция за строителен надзор (РДНСК) или общината, подготвяне на пълен комплект документация за въвеждане на обектите в експлоатация, съблюдаване на нормите (правилата) за безопасност на труда. Строителният надзор ще осигури законосъобразното започване, изпълнение и приключване на строително-монтажните работи, пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, коректно изпълнение на СМР съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания, контрол за спазване на условията за безопасност на труда, качеството на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност. 2) Упражняване на авторски надзор: Съгласно чл. 162 на ЗУТ авторският надзор е задължителен за строежи от първа до пета категория (обектите на проектни интервенции са 4-та категория) и ще бъде оказван от проектанта, изготвил техническата документация по смисъла на Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта му е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на техническия проект. Осъществяването на авторски надзор от проектанта ще включва следните активности: контрол на строителните площадки във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на техническите проекти, консултации на строителните площадки при изпълнение на обектите, участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обектите, съдействие при избор на материалите за изпълнение на строителните работи, изработване на допълнителни чертежи на детайли или извършване на допустими от закона промени в проектите, чрез отразяването им в екзекутивните чертежи. След извършване на СМР, ще бъдат изготвени съответните констативни актове за установяване на годността и приемане на строителните дейности и съответствието на вложените строителни материали. Дейността е възложена на проектанта, изготвил пълната проектно-сметна документация по смисъла на ЗУТ и Наредба №4 с договор., Договорена стойност: 8 864.94 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Организация и управление на проект: Целта на тази дейност е да се създаде необходимата управленска организация, административна подготовка и мобилизация на всички ресурси за правилното, навременно, целесъобразно и законосъобразно изпълнение на проекта, при одобрението му от страна на УО на ПРСР 2014 – 2020 г. и сключване на административен договор. Необходимостта й се основава на желанието за качествено изпълнение на проекта и достигане на планираните цели, задачи и резултати. Дейността по управление и отчитане на проекта ще бъде възложена на външен изпълнител с договор, след провеждане на процедура по реда на ЗОП. Основните задачи на външната консултантска помощ за управление на проекта ще бъдат: 1) Административна подготовка за изпълнението на проекта: Ще бъде създадена необходимата административна организация за изпълнение на проекта; мобилизиране на необходимите финансови, човешки и материални ресурси; изготвяне на процедури за проследяване и мониторинг, правила за документооборот и архивиране, и др. 2) Избор на изпълнители на дейностите по реконструкция на целевите улици и оказване на строителен надзор: Изискването за осъществяването на тази задача произхожда от разпоредбата на чл.5 на ЗОП и изискванията за разходване на публични средства, регламентирани в Условията за кандидатстване по настоящата процедура. Изборът на изпълнители ще бъде осъществен съгласно изискванията на ЗОП и при спазване на критериите за най-добра цена, гаранции за качество на работата и време за изпълнение. Консултантът ще съдейства за подготовката на тръжните досиета, а същинското провеждане на процедурите за възлагане изпълнението на дейностите по реконструкция на улиците и оказване на строителен надзор, и сключването на договори ще бъде отговорност на бенефициента. 3) Отчетност на проекта: В обхвата на тази мярка ще бъдат изготвени необходимите технически и финансови отчети, справки и други документи по проекта, изисквани от УО на ПРСР 2014-2020, МИГ „Струма – Симитли, Кресна и Струмяни“ или ръководството на кандидата. Осъществяването на счетоводната отчетност на проекта ще бъде ангажимент и отговорност на бенефициента. 4) Провеждане на регулярни работни срещи за управление на проекта на екипа на консултанта с екипа на община Симитли: Целта на тези работни срещи ще бъде разпределяне на оперативните задачи, проследяване спазването на графика за изпълнение на дейностите и актуализирането му при нужда. На срещите ще бъдат също идентифицирани и отстранявани възможни рискове, които биха довели до забавяне или понижаване качеството в изпълнението на дейностите. В рамките на управлението на проекта ще бъде осъществяван и вътрешен контрол върху неговото изпълнение от страна на бенефициента – община Симитли. Идеята ни е чрез регулярни проверки да се установява актуалното състояние на оперативните дейности по проекта и да се предприемат регулиращи мерки при констатирани отклонения, за да не се допускат до рискови състояния., Договорена стойност: 2 954.98 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: КАВАНГАРД ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 954.98 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ФИНЕС - Г ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 5 875.99 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: РОУДЕКС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 389.36 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: НИВЕЛ СТРОЙ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 294 648.53 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ИНОВЕЙТИВ СЪЛУШЪНС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 864.94 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: БИ ЕС ПРОЕКТ ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 11 272.57 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой успешно приключили проекти, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Изградени, рехабилитирани или ремонтирани обекти от техническата инфраструктура, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Население, облагодетелствано от дребно мащабните инвестиции, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 9 600.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Брой проекти, финансирани по мярката, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Брой бенефициенти, подпомогнати по мярката, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 330 006.37 BGN
БФП 330 006.37 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 165 003.16 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 90.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Реконструкция на ул. „Прилеп“, гр. Симитли и улиците „Малчика“ и „Иван Вазов“ в с. Крупник, община Симитли по две обособени позиции: Обособена позиция 1: Реконструкция на ул."Прилеп", от О.Т. 96 до О.Т.99 в гр. Симитли и Обособена позиция 2: Реконструкция на ул. "Иван Вазов" и ул. „Малчика“ в с. Крупник“., за Обособена позиция 2: „Реконструкция на ул. "Иван Вазов" и ул. „Малчика“ в с. Крупник“, Прогнозна стойност: 295 497.80
  • Обособена позиция 1: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ 2: Реконструкция на ул. "Иван Вазов" и ул. „Малчика“ в с. Крупник
    Изпълнител: НИВЕЛ СТРОЙ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 222 203.22
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги за управление на проекта, Прогнозна стойност: 2 954.98
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Реконструкция на ул. „Прилеп“ от О.Т. 96 до О.Т.99 в гр. Симитли, Прогнозна стойност: 80 425.51
  • Обособена позиция 1: Реконструкция на ул. „Прилеп“ от О.Т. 96 до О.Т.99 в гр. Симитли
    Изпълнител: НИВЕЛ СТРОЙ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 72 445.31
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на СМР за следните обекти: ул."Прилеп" в гр. Симитли и улиците "Малчика" и „Иван Вазов“ в с. Крупник, Прогнозна стойност: 5 875.99

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN