Кратко описание на проекта |
Подкрепата ще бъде насочена към улесняване достъпа и до здравни услуги и към развитие на социални услуги в общността, в подкрепа на социалното включване на хората с увреждания, както и до улесняване
достъпа им до заетост. В резултат на изпълнение на дейностите ще се подобри качеството на живот на възрастните и лицата с увреждания чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, при зачитане на правата им, съобразяване с техните възможности и специфични потребности. Чрез реализацията на операцията ще се предоставят интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане, като ще се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, вкл. и социални и здравни услуги в общността или в домашна среда. Осигуряване на заетост на безработни лица в трудоспособна възраст и
възможност на хората с увреждания да избират желания и необходимия асистент и ще им вдъхне увереност за контрол на средата. Всеки човек с увреждане, съобразно нуждите си, може да ползва различни услуги,
според необходимостта и вида помощ. Възможно е всеки един от предоставящите услуги да отговаря за различни по вид дейности. Това е в зависимост от решението на потребителя. Целта е да се осигури на
представителите на целевата група достъп до дългосрочна здравно-социална грижа, включително и достъп до заетост, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение на основата на индивидуална оценка на потребностите.
|
Дейности |
-
Дейност: Организация и управление на проекта: Да се гарантира доброто управление на проекта и респективно успешното му реализиране. Дейността е организационна и е основополагаща за осигуряването на успешната реализация на проекта. Сформираният екип ще следи за качеството на изпълнение на конкретните дейности, за постигането на индикаторите по проекта, за неговото успешно отчитане и изпращане на информация до управляващия орган с необходимото качество и срок през целия период на проекта с обща продължителност на дейността 21 /двадесет и един/ месеца.
Екип от:
ръководител-1 бр.
счетоводител-1 бр.
координатор-1 бр;
специалист договориране с изпълнители / ЗОП/- 1бр;
Детайлизиране на плана за изпълнение на дейностите по проекта; разпределение на конкретни задачи и
отговорности между членовете на екипа; Членовете на екипа за организация и управление на проекта са служители на кандидата- община Годеч.,
Договорена стойност: 29 103.44
,
Отчетена стойност: 411 512.77
-
Дейност: Дейности за информиране и публичност: Съгласно Регламент на Комисията (EО) № 1828/2006 бенефициентите имат ясни задължения по отношение на изискванията за информация и публичност. Те следва да предоставят информация на широката общественост и да осигурят публичност на изпълняваните от тях проекти,
като използват подходящи комуникационни средства. Всички информационни и комуникационни материали ще съдържат информация за финансовия принос на Европейския социален фонд (ЕСФ) и ОП „РЧР”.,
Договорена стойност: 3 312.00
,
Отчетена стойност: 2 049.00
-
Дейност: Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Обучението цели да запознае обучаващите се с философията и целите на предоставяната услуга, с организацията на работа и функциите на всеки служител, с обхвата на услугата и основната документация.Разходи за обучение на персонала за предоставяне на услугите . Максимално допустимата цена за обучение на персонала е в размер до 10 лв. на лице на ден. В тази цена са включени всички необходими разходи за провеждане на обучението, в това число възнаграждението на обучителя, материали за обучението и др. разходи свързани с неговото провеждане.
Обучението ще се осъществи съгласно правилата на ЗОП,
Договорена стойност: 2 230.00
,
Отчетена стойност: 1 200.00
-
Дейност: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на съществуващо Звено за предоставяне на услуги в домашна среда, в т. ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги; Подбор на персонал на Звеното : Осигуряване на ефективност и качество на предоставяната услуга чрез ангажиране на достатъчно квалифициран персонал работещ с хора с увреждания и техните семейства; и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Потребителите на услугите по процедура "Нови алтернативи" ще бъдат включени след приключване на процедурата и направена нова оценка на техните нужди. Наетия персонал на Звеното ще оказва помощ на потребителите и ще бъде подбран по следните принципи: професионалност, придобита квалификация, социални и лични качества, умения и компетентности и т.н., а тези , които нямат необходимата квалификация ще преминат курс на обучение. Броят на наетите лица ще бъде в такова съотношение, като за целта да бъде постигната ефективност и ефикасност при обслужването и разпределението на човешкия и финансов ресурс.
Функционални умения на персонала: Персонал за управление на Звеното:
Администратор на звеното със следните задължения: Изготвя и поддържа цялостната техническа документация свързана с Звеното, отнасяща се до персонала за предоставяне на социалните услуги, както и личните досиета на потребителите; ежемесечно и/ или по- често/ при възникване на проблем/ информира ръководителя на проекта за качеството на предоставяните услуги; извършва мониторингови посещения в домовете на потребителите като се отчита на ръководителя на проекта.
Персонал на Звеното:
Медицинска сестра, която ще осъществява медицински прегледи на потребителите: ще следи за общото здравословно състояние; ще дава първа помощ при необходимост; ще провежда здравословни консултации- здравословен начин на живот, вреда от употребата на алкохол и други. Участва в мобилната социална работа.
Лични асистенти и социални асистенти, който ще обгрижват потребителите като предоставят качествено социалните услуги предвидени в проекта и разпределени по видове почасови дейности.,
Договорена стойност: 436 526.65
,
Отчетена стойност: 22 966.46
-
Дейност: Предоставяне на психологична подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала предоставящ услугите: Супервизията е един от важните фактори за професионализиране на социалната работа и за нейното развитие като дейност, осъществявана в интерес на подобряване на благосъстоянието на хора от уязвими групи. В този контекст от съществено значение са нагласите на членовете на екипа и за провеждане на супервизия и активното им участие в нея. Супервизията е дейност с ключово значение за практикуващите социални работници и се реализира като споделена отговорност на супервизор и супервизиран, чрез което се осигурява ефективност на подкрепата и
насърчаване на компетентната практика. Посредством нея супервизираните имат възможност да усвояват знания, умения и опит, да получават съвети и подкрепа, да анализират своите и на клиентите мисли, чувства и преживявания, за да се изправят пред предизвикателствата на професионалната среда и да постигнат промяна и развитие по отношение на себе си и клиентите. От съществено значение в тази насока са нагласите на социалните работници към провеждането на супервизия в социалната работа. В страните с определен опит в супервизията за
студенти и за социални работници, особено в началото на професионалния им път, този въпрос се дискутира и се работи за създаване на условия за формиране на позитивни и устойчиви нагласи. Осъществява се при наличието на специалист за провеждане на супервизия и ще допринесе за подобряване на качеството и ефективността на обслужването на потребителите на социални услуги и ефективното функциониране
на социалните услуги и формираната от тях система на местно, регионално и национално равнище. Осигуряването на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение се основава на индивидуалната му оценка. Супервизията като форма на планирана помощ, предоставяна от експерт със сходна практика и професия. Целта е да се проследи и провери работата на супервизирания професионалист, с оглед предоставяне на качествена грижа на уязвимите групи. СУПЕРВИЗИЯТА е процес на подкрепа на работещите в социални услуги с цел подобряване на работата по отношение на качество на услугите, на професионалното развитие на персонала, емоционална подкрепа и превенция на професионалното прегаряне. Супервизиите могат да бъдат индивидуални (обсъждане на работата по конкретен случай и вземане на професионално решение, справяне с емоциите на клиента, справяне с личните емоции по отношение на клиента или колега, взаимоотношения с външни институции по случай, нормативни затруднения в конкретен случай), групови (за обсъждане на случай).Включва теоретична рамка, основни характеристики – цели и целеви групи, основни стъпки, техники и умения за супервизиране, условия и прилагане на модела, работа със съпротиви и др. Работи се усилено върху изграждането и формирането на положителни навици и поведение сред потребителите в Звеното.,
Договорена стойност: 9 553.35
,
Отчетена стойност: 5 237.39
-
Дейност: Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност;: Анализ на техните нужди и проблеми, както и към решаването, на кои от тях е насочен проектът. Представителите на целевата група, включени в проектното предложение, трябва да бъдат описани с техните конкретни характеристики, както и да се посочи колко лица от целевата група ще бъдат включени в проекта. ,
Договорена стойност: 9 553.35
,
Отчетена стойност: 4 189.27
|