Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR003-1.001-0043-C04
Наименование на проекта Топъл обяд в община Ябланица
Бенефициент 000291723 ОБЩИНА ЯБЛАНИЦА
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Програма "Храни и основно материално подпомагане" 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 24.11.2022
Дата на стартиране 01.10.2022
Дата на приключване 30.09.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Ловеч (BG315), Ябланица

Описание

Кратко описание на проекта
Процедура „Топъл обяд“ е продължение на успешното изпълнение на тази операция в рамките на програмен период 2014 – 2020 и се реализира в съответствие с конкретната цел на Програмата за справяне с материалните лишения чрез предоставянето на храни и/или основно материално подпомагане на най-нуждаещите се лица, включително децата, и прилагане на съпътстващи мерки, които подпомагат социалното им приобщаване. Чрез подпомагането с топъл обяд се цели да се осигури здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд на хора, които не са в състояние сами или с помощта на свои близки да си осигуряват такава. Ползвателите на „топъл обяд“ ежедневно разчитат на тази помощ и са силно зависими от нея. Топъл обяд за най-нуждаещите се лица се предоставя целогодишно в отговор на установени трайни и/или неотложни нужди. Услугата достига и до по-отдалечени места, където хората изпитват още по-сериозни затруднения за осигуряване на прехраната си.
Дейности
  • Дейност: Приготвяне на топъл обяд: Приготвянето на топъл обяд в община Ябланица ще се реализира от избран изпълнител по националното законодателство. Уникалният номер на поръчката е 00818-2022-0016. Сключеният с Изпълнителя „Гери 81“ ЕООД Договор № 07-85 от 27.02.2023 г. е със срок до 30.09.2025 г. и няма да има риск от прекъсване на услугата.“ Във връзка с увеличаване на разхода за единица продукт за Топъл обяд, считано от 01.07.2024 г., е сключено Допълнително споразумение с Изпълнителя № 07-144/25.06.2024 г. Помещението, в което изпълнителя ще приготвя топлия обяд е с адрес: гр. Червен бряг, п. к. 5980, ул. „Цар Иван Асен“ №4. Базата за приготвяне на обяда е предоставена за ползване на „Гери 81“ ЕООД, съгласно договор за наем - безсрочен. Фирмата разполага с модерна материална база с квадратура 180,00 кв.м., със следните помещения: кухненски блок; миялно помещение; складова база; помещение за хранене за 120 човека; градина за 50-60 човека. Професионално оборудване за приготвяне на храна, състоящо се от: пещи; 6 броя фурни; 6 броя котлони; 2 броя max и 4 броя стандартни; 6 броя хладилници и фризери; 1 брой професионална скара и плоча; 1 брой кухненски робот; миксери, професионална картофобелачка и друго спомагателно оборудване;1 брой машина за рязане на колбаси; аспирация над котлони и фурни; 3 бр. транспортни средства за доставяне на храна и хранителни продукти. Фирмата разполага с 6 човека персонал, нает на трудови договори. Храната се приготвя до 09.00 часа, сипва се в кутии за еднократна употреба - отделно супа, второ и десерт. Организирани са противоепидемични мерки в работните помещения - извършен е инструктаж на персонала за правилна хигиена на ръцете, спазване на дистанция, носене на лични предпазни средства. Община Ябланица и фирмата изпълнител са отговорни за осигуряването на здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето, Закона за храните и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Транспортното средство - Фолксваген Кади, Рег. № ОВ3848АХ, е регистрирано по ЗХ за транспортиране на хлебни изделия и топли храни., Договорена стойност: 507 808.00 , Отчетена стойност: 198 400.00
  • Дейност: Предоставяне на топъл обяд: Община Ябланица ще предоставя приготвената храна до домовете на крайните потребители при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи. За целта ще се използва автомобил марка Фолксваген, модел КАДИ, Рег.№ОВ3848АХ, собственост на община Ябланица. В изпълнението на тази дейност ще бъдат ангажирани един шофьор и двама помощници за разнос на храната по домовете на потребителите. Избран е този начин на предоставяне на топлия обяд поради планинския терен, върху който е разположена община Ябланица, разпокъсаност на територията, отдалеченост на много от махалите и селата от хранителни магазини, аптека, административни органи и други услуги. Има се предвид и целевите групи, към които попадат потребителите, по-голямата част от тях са хора с увреждания, самотноживеещи, много възрастни. Със Заповед са указани и наложени за спазване противоепидемичните мерки при разноса на топлия обяд - носене на маски, ръкавици и избягване на пряк контакт с потребителите, дезинфекция на автомобила. Всеки потребител предварително съобщава на кое място да се оставя на удобно място помощникът да оставя кутиите с обяда и хляба. При попълване документацията, свързана с доказване на получената храна от потребителите, се следва същия подход - оставя се на удобно място от помощника, където потребителят се подписва. Транспортното средство - Фолксваген Кади, Рег. № ОВ3848АХ, е регистрирано по ЗХ за транспортиране на хлебни изделия и топли храни. С цел недопускане разхищението на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация, ше се предоставя на определените резерви, съгласно Процедурата за подбор и реда за включване на конкретни лица, на които да се предостави приготвен, но неполучен в съответния ден топъл обяд, Той се предоставя на други лица от допустимите целеви групи, отразени като резерви в протоколите от извършен подбор. Получаването на топъл обяд от резервите се доказва с отделен протокол, в който са отразени трите имена на крайния получател, за когото е бил предназначен топлия обяд, причината, поради която не е получен от титуляра, както и референция към протокола за подбор, където лицето, получило топлия обяд е определен за резерва и актуален списък с всички лица, определени като резерви към съответната дата. В протокола на комисията ще бъдат описани мотивите, въз основа на които конкретно лице от списъка с резерви получава нераздадения топъл обяд., Договорена стойност: 35 546.56 , Отчетена стойност: 13 888.00
  • Дейност: Реализиране на съпътстващи мерки: Предоставянето на топъл обяд ще се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа. Те ще се реализират от община Ябланица през целия период на изпълнение на административния договор и ще изразяват в насочване към компетентните служби, които подпомагат социалното приобщаване на крайните получатели или насърчаване на социалната интеграция на хора, изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица и децата. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен краен получател. Тази дейност общината ще я изпълнява самостоятелно, без партньорство с неправителствени организации, Съпътстващите мерки ще се изразяват в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване., Договорена стойност: 35 546.56 , Отчетена стойност: 13 888.00
  • Дейност: Определяне на целевите групи : Поради спецификата на Операцията, тази дейност ще започне преди стартирането на договора и ще се изпълнява през целия период на изпълнение. Целевите групи за получаване на топъл обяд по настоящата процедура са определени в Раздел II, чл. 6 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд плюс Основна целева група за предоставяне на топъл обяд са: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица – обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. е групи, Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой крайни получатели, които получават подкрепа с храна, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 200.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 578 901.12 BGN
БФП 578 901.12 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 335 761.92 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 90.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN