Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0210-C02
Наименование на проекта Създаване на център към Домашен социален патронаж гр. Разград за почасово предоставяне на услуги за социално включване
Бенефициент 000505910 ОБЩИНА РАЗГРАД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 21.12.2015
Дата на стартиране 01.02.2016
Дата на приключване 01.01.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Разград, Разград

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът предвижда създаване на Център  за социални услуги към Домашен социален патронаж (ДСП) гр. Разград, като алтернативна и гъвкава форма на обгрижване на лица с увреждания и възрастни хора в невъзможност за самообслужване на територията на община Разград.  Дейността на центъра ще бъде насочена към: лица с увреждания в т.ч. и  деца, възрастни хора с ограничения, затруднения и /или невъзможност за самообслужването. Реализацията на заложените дейности по проекта цели постигане на по-добро качество на живот и достойно съществуване на лицата от целевата група. Надграждане на дейността на ДСП-Разград и постигнатите добри резултати по схема "Алтернативи" по ОП РЧР и налагане на нов метод и подход за комплексно  обгрижване, с оглед постигане на по-високо качество и ефективност на предоставяните услуги. Очаквани резултати:  в рамките на 18 месеца  20 лични асистенти и 15 домашни помощника ще предоставят помощ и подкрепа на  общо 200 лица в риск.  Центърът за социални услуги ще предоставя почасова комплексна услуга за лична помощ и домашна грижа, за социална подкрепа и помощ при комунално-битови дейности. В същото време ще бъде наложен нов подход на грижа  за постигане на физическо, психическо, емоционално и социално благополучие, посредством създадена възможност за здравно наблюдение и грижа, от наето медицинско лице и възможност за превенция, профилактика, лечение  и възстановяване на двигателната активност  на потребителите, чрез кинезитерапия по домовете от кинезитерапевт. Гарантиране на  качество и професионализъм, наетите лица ще бъдат обучени, на същите ще бъде оказвана професионална подкрепа за вентилиране на емоциите и освобождаване на напрежението,  супервизия и психологическо консултиране, оказване на професионална подкрепа и за целевата група и техните близки. За създаване на професионална работна среда се предвижда извършване на текущ ремонт и оборудване на налични помещения, за обособяване на офис и организиране на необходимите сектори за консултиране. 
Дейности
  • Дейност: Организация и управление. : Спецификата на Проекта налага изграждането на управленски екип включващ: ръководител, счетоводител, координатор, технически сътрудник и юрист. Конкретните ангажименти и обхватът на отговорностите им ще бъдат детайлно разписани при стартиране изпълнението на дейностите по Проекта. Екипът ще бъде сформиран със заповед на кмета на Община Разград. Ръководител проект ще отговаря за цялостната организация, координация и управление на дейностите по Проекта; контролира навременното изпълнение на дейностите, съобразно времевия график. Счетоводителят ще отговаря за правилното финансово отчитане на Проекта, съгласно действащото законодателство, принципите и регулациите на Оперативна програма ”Развитие на човешките ресурси"; контролира правилното разходване на средствата по Проекта, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера Координатор, който ще отговаря персонално за изпълнението на Проекта , като организира и следи за навременното изпълнение на дейностите, съгласно Плана за действие и в съответствие с изискванията за качество на предоставяната социалните услуги; изисква, приема и анализира информация за изпълнението на Проекта, участва в осъществяването на мониторинг на изпълнението на всички дейности по Проекта. Технически сътрудник ще отговаря за събиране, класиране и съхранението на цялата документация по Проекта; участват при подготовката отчетите за изпълнението на Проекта; води кореспонденция и поддържа връзка със заинтересованите страни; завеждат документацията и кореспонденцията по Проекта. Юристът ще оказва съдействие за за подготовка на документацията, обявяване и провеждане на обществени поръчки по Закона за обществените поръчки. Помощта на експерта ще се ползва и за решаване на юридически казуси по време на реализацията на Проекта. За администрирането на проекта е необходимо да бъдат осигурени материали и консумативи – офис консумативи, канцеларски материали и др. За обезпечаването им ще бъдат избрани изпълнители чрез обществени поръчки или такива ще се закупуват по проведените от Община Разград обществени поръчки, допускащи присъединяване. Екипът за организация и управление ще организира дейностите по проекта, ще следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори за изпълнение и целесъобразното разходване на средствата и осъществяването на мониторинг. Ангажимент на екипа ще е мониторинг по прилагане на методическите насоки за предоставяне на социалните услуги. Екипът ще е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му и за поддържането и съхраняването на необходимата документация, съгласно изискванията на Договарящия орган. При поискване ще предоставя наличната документация на Договарящия орган и одитиращи органи. Екипът ще ръководи и организира дейностите на различните участници при изпълнение на проекта и ще контролира провеждането на процедури за избор на изпълнител по ЗОП за целите на Проекта. Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта ще се създават и съхраняват в посочените от българското и общностното законодателство начини и срокове. Документите ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Архивирането и съхранението на финансовите документи ще се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и разпоредбите на чл. 90 от Регламент (ЕО) № 1083/2006. Отговорност за спазване на законодателството при изпълнението и управлението на дейностите ще носят всички членове на екипа. , Договорена стойност: 29 000.00 , Отчетена стойност: 21 605.53
  • Дейност: Информация и публичност: Целта е да се повиши информираността на широката общественост, потенциалните потребители и техните близки, реализацията на настоящото проектно предложение, за различните етапи на развитие на дейностите, както и информация за услугите, които ще се предоставят. Популяризиране на проекта и целите на финансиращата програма; Запознаване на местната общност,представители на местната власт,структури на държавната власт, заинтересованите страни , организации , институции и професионални общности с цели, дейности и очаквани резултати. по проекта. Съгласно Регламент No. 1828/2006 г. и Комуникационната стратегия и план на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” с цел осигуряване на широка публичност и популяризация на дейностите по проекта и финансовата подкрепа от ЕСФ чрез ОП „Развитие на човешките ресурси” непосредствено след подписване на договора за финансиране на проекта ще стартира информационно-разяснителна кампания за информиране на широката общественост относно проекта, целите и средствата, с които те ще се постигнат и ролята на ЕС и българската държава.С оглед на по-голямата информираност на обществото относно проекта, периодично ще се изготвят прессъобщения- 4 на брой, които ще бъдат разпространявани чрез местната преса . Ще бъдат организирани 3 пресконференции отразяващи изпълнението на дейностите по проекта: при стартирането на проекта за популяризацията му сред обществеността, в средата, отчитаща постигнатото до момента; заключителна пресконференция за оповестяване на резултатите от проекта. На пресконференциите ще бъдат поканени около 40 участника - представители на всички медии в региона, ръководители специалисти на заинтересовани институции и организации, социални работници от града и региона, граждани и др. Ще бъдат раздадени информационни материали. Също така ще бъде направена мултимедийна презентация на проектните дейности. Също така провеждането на пресконференциите ще бъде документирано.Ще бъдат изготвени и издадени следните печатни рекламно-информационни материали:рекламно- информационна табела за визуализация 2 брой, банер- 1 , дипляни- 300 броя, рекламни еко папки-300 броя, рекламен блок-нот-300 броя, рекламни еко химикали-300 броя, рекламни USB устройства 40 броя, рекламни дъждобрани PVC тип пончо -80 броя , разделител за книга с лупа- 80 бр.По време на пресконференциите ще бъдат раздавани описаните по-горе рекламни материали . Предвижда да се да бъде раздавани част от рекламните материали както по време на пресконференциите така и по време на реализиране на проектните дейности сред заинтересованите страни- институции и организации, чиято дейност е свързана с лица в неравностойно положение както и медицински и здравни центрове и общо практикуващи лекари. На Интернет страницата на община Разград ще се публикува регулярно информация за изпълнението на проекта. Ще бъдат изработени 2 бр. информационни табели за визуализация, указваща приноса на ЕС популяризиране ролята на ЕСФ , съдържащи описание на съответния проект, ролята на ЕС и българската държава, и 1 броя банер- които ще бъда поставяни по време на пресконференциите. До участниците в пресконференциите ще бъдат раздадени официални покани, за идентифициране на участници ще бъдат изготвени списъци на участниците. По време на пресконференциите се предвижда организиране и осигуряване на кафе- пауза., Договорена стойност: 4 896.00 , Отчетена стойност: 3 299.83
  • Дейност: Подбор, наемане и обучение на персонал за предоставяне на почасови услуги.Подбор и наемане на персонал за организация на работата на центъра за социални услуги.: Подбор на подходящи лица, които са в състояние да защитават, здравето, сигурността и благополучието на потребителите. Сформиране на екип, който да има практически умения в предоставяне на социални услуги в домашна среда. Гарантиране на професионална и качествена грижа за лица с увреждания и възрастни хора с ограничения, затруднения и /или невъзможност за самообслужването.Гарантиране на ефективно и качествено управление на центъра за социални услуги. , Договорена стойност: 1 150.00 , Отчетена стойност: 899.31
  • Дейност: Подбор на потребители на услугите, оценка на потребностите: Определяне на целевата група: 200 лица с увреждания и възрастни хора с невъзможност за самообслужване , Договорена стойност: 1 500.00 , Отчетена стойност: 759.78
  • Дейност: Организация на работата по предоставяне на услугите: Създаване на правилна и надеждна организация на работа и ефективно управление на процеса по обгрижване . Изграждане на център за социални услуги. Организацията и управлението на дейността по предоставяне на услугите на преките ползватели ще се извършва в сграда на ДСП гр.Разград. Ремонт на офис и доставка на обзавеждане и оборудване необходимо за предоставяне на социалните услуги. Утвърждаване на иновативен, гъвкав модел на организация и управление на социални услуги в домашна среда. Организация на работата е свързана с подготовка ,позиционирането и обзавеждане на центъра за социални услуги. По дейността се предвижда и разработване на необходимия инструментариум за работа , разработени следните документи: Правилник за вътрешния ред на дейността; длъжностни характеристики за наетия персонал- домашни санитари; декларация за конфиденциалност и не разгласяване на лични данни; договор за предоставяне почасовите услуги; индивидуален план за предоставяне на услугите; оценка на изпълнението на индивидуалния план; дневник на потребителя; правила и процедури за предоставяне на услугите и управление на основните рискове, и др. документи необходими за ефективното управление на процеса по предоставяне на услугите. , Договорена стойност: 13 416.00 , Отчетена стойност: 17 982.46
  • Дейност: Предоставяне на услугите на целевата група : Удовлетворяване на специфичните потребности на целевата група, постигане в максимална степен на интеграция, ре социализация и подобряване качеството на живот на потребителите по проекта, предотвратяване риска от институционален тип грижи. Иновативен подход на обгрижване, чрез предоставяне на комплексно обслужване., Договорена стойност: 425 300.00 , Отчетена стойност: 410 184.97
  • Дейност: Психологическа помощ, подкрепа и консултиране на потребителите на услугите, техните близки и родственици, нает персонал : На потребителите, техни близки и наетите лица за изпълняване на услугите , за периода на проекта ще бъде осигурена и предоставяна услуга- психологическа подкрепа Подкрепа цели осигуряване на психо емоционален комфорт, консултация за предотвратяване и преодоляване на психо емоционалните бариери, на лица от целевата група , както и снемане на психологически статус на същите с цел по качествено и ефективно обгрижване., Договорена стойност: 5 900.00 , Отчетена стойност: 5 162.00
  • Дейност: Дейности по мониторинг и контрол върху предоставянето на социалните услуги: Наблюдение, проверка, контрол и оценка на качеството на работата по предоставяне на услугите . Дейностите по предоставяните услуги подлежат на мониторинг, проверка и контрол.Същите се предоставят при спазване на разработена процедура за вътрешен мониторинг и наложен контролен механизъм., Договорена стойност: 860.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Супервизия на наетия по проекта персонал : В хода на реализация на проекта ще бъде осигурена супервизия на наетите лица по проекта. Подобряване качеството на работа на наетите лица , създаване на условия за осъзнаване на собствената роля и подобряване на работната ситуация, Договорена стойност: 1 050.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Предоставяне на специализирани услуги в центъра- медицинско наблюдение и здравни грижи и извършване на кинезитерапевтична пропедевтика и двигателно- възстановителна дейност. : С оглед страданията, високата заболеваемост, силно ограничената двигателна активност, дегенеративните физически изменения на потребителите - целева група по проекта ще бъде създадена възможност за оказване на здравно наблюдение и грижа, като в същото време с оглед максимално полагане на грижи и осъществяване на комплексно обслужване ще бъде осигурена кинезитерапевтична помощ за предотвратяване на обездвижване, възстановяване на двигателна активност и раздвижване, подобряване и възстановяване на увредените функции и засегнати части на клиентите с оглед постигане на самостоятелност и независимост в ежедневния живот. Посочените дейности са иновативни , те надграждат и разширяват възможностите и дейностите на центъра и допринасят за постигане на ефективна и пълноценна грижа. , Договорена стойност: 15 484.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СТРОЙЕКСПЕРТ КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 071.52 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ОФИС КОНСУМАТИВИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 7 176.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: МАРГОТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 176.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Росен, Договорена стойност по проекта*: 1 950.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ДОМИНАНТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 7 176.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СИТОНА ГРУП ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 293.56 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 125.00 , Целева стойност: 200.00 , Достигната стойност: 179.00
Индикатор 2 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 125.00 , Целева стойност: 200.00 , Достигната стойност: 179.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 498 556.00 BGN
БФП 498 556.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 462 730.52 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Ремонтни работи в помещенията, в които ще се предоставят социални услуги на представителите на целевите групи“ по Проект BG05M9OP001-2.002-0210-C001 „Създаване на център към Домашен социален патронаж гр. Разград за почасово предоставяне на услуги за социално включване“, реализиран от Община Разград съгласно сключен с Министерство на труда и социалната политика, чрез Главна дирекция „Европейски фондове, международни програми и проекти" договор за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020., Прогнозна стойност: 4 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на канцеларски материали и консумативи по девет обособени позиции за потребностите на Община Разград - администрация, общински предприятия, културни институти, кметства на територията на община Разград и други общински структури. , Прогнозна стойност: 210 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиции № 1 "Изделия от хартия или картон".
    Изпълнител: ОФИС КОНСУМАТИВИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 176.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 "Формуляри".
    Изпълнител: МАРГОТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 176.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция № 3 "Калкулатори и изчислителни машини, използвани за водене на счетоводство".
    Изпълнител: ОФИС КОНСУМАТИВИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 176.00
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция № 4 "Самокопирна хартия или други видове хартия за копиране".
    Изпълнител: МАРГОТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 176.00
  • Обособена позиция 5: Обособена позиция № 5 "Безконечна хартия за принтери".
    Изпълнител: МАРГОТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 176.00
  • Обособена позиция 6: Обособена позиция № 6 "Оборудване и принадлежности за офиса".
    Изпълнител: МАРГОТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 176.00
  • Обособена позиция 7: Обособена позиция № 7 "Принадлежности и консумативи за мастиленоструйни и матрични принтери".
    Изпълнител: МАРГОТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 176.00
  • Обособена позиция 8: Обособени позиции № 8 "Принадлежности и консумативи за черно - бели лазерни принтери".
    Изпълнител: ДОМИНАНТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 176.00
  • Обособена позиция 9: Обособена позиция № 9 "Принадлежности и консумативи за цветни лазерни принтери".
    Изпълнител: ДОМИНАНТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 176.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Изработване на материали за информация и публичност по Проект № BG05M9ОP001-2.002-0210-C001 „Създаване на център към Домашен социален патронаж гр. Разград за почасово предоставяне на услуги за социално включване“, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г., Прогнозна стойност: 4 080.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN