Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.096-0053-C01
Наименование на проекта Детски кът за децата на работещите в Община Главиница
Бенефициент 000565380 ОБЩИНА ГЛАВИНИЦА
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 26.05.2021
Дата на стартиране 01.07.2021
Дата на приключване 04.10.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Силистра (BG325), Главиница, гр.Главиница

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът цели осигуряване условия за по-доброто съвместяване на професионалния с личния живот на работниците и служителите в Община Главиница, чрез създаване на кът за деца. Това ще спомогне за превенция на отсъствието от работа, допринасяйки за улесняване достъпа до заетост за работещите родители в общинската администрация. Чрез създаването на социална придобивка за съчетаване на семейния с професионалния живот, от една страна се цели запазване равнището на трудовата и икономическа активност на родителите от община Главиница, а от друга - запазване качеството на работната сила и повишаване мотивацията за труд и производителността на труда на персонала.
Резултатите от проекта водят до постигане на целите, като работодателят ще подобри условията на труд и ще спомогне за съвместяване на личния и служебния живот на 29 служители с 33 деца до 12 годишна възраст чрез изграждане на детски кът в помещение на Община Главиница. В резултат от проекта ще се извърши ремонт на помещението и оборудване в съответствие с нуждите на различните възрастови групи деца. Ще се допринесе за увеличаване броя на включените в заетост безработни чрез обучение и заетост на 6 лица, регистрирани в ДБТ, които да полагат почасова грижа за децата на служителите. Това ще допринесе за по-добро съвместяване на професионалния с личния живот, до повишаване мотивацията за труд и производителността на труда в общинската администрация.    
Проектът е в пълно съответствие с целите и приоритетите на ОП РЧР, като дават принос към Инвестиционни приоритети (ИП) 1, 3 и 7 на Приоритетна ос (ПО) 1 на ОП РЧР чрез обучение и заетост на 6 безработни лица, както и чрез изграждане и функциониране на детски кът за работниците в администрацията, което е иновативна за община Главиница социална придобивка за развитие на човешките ресурси и подобряване на условията на труд.
Продължителността на проекта е 18 месеца.
Дейности
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки в предприятията (кът за деца), посредством адаптиране и оборудване на подходящо помещение за полагане на почасови грижи за деца.: Целта на дейността е да се създаде иновативна за Община Главиница социална придобивка - нов детски кът за деца на работещи в администрацията служители. Мястото, което ще бъде адаптирано и оборудвано за детски кът е апартамент частна общинска собственост, с площ 106,24 кв.м., в непосредствена близост до сградата на Община Главиница. Апартаментът разполага с 3 стаи (площ: стая 1 -19 кв.м., стая 2 -17 кв.м., стая 3 -38 кв.м.), 2 тоалетни (7 и 2 кв.м.) и тераса (12 кв.м.), коридор (11.24 кв.м). Площта (без санитарните помещения и терасата), която ще се адаптира за детския кът е над 83 кв.м. Всяка стая има над 14 кв.м. отваряеми прозорци, които осигуряват достатъчна дневна светлина и възможност за проветряване, но са с остаряла дървена дограма, която не се затваря добре. Подовите настилки в помещенията са балатум, а на коридора и терасата - мозайка. Стените на помещенията и коридора са боядисани със замърсен и амортизиран латекс. Тоалетните разполагат с необходимата санитария (мивка и тоалетна чиния) и фаянс по стени, теракота по подове, които са стари, амортизирани и напукани. Помещенията имат излаз на тераса, чиито перила са с височина 95 см. Етап 1. СМР. Обосновка на необходимостта и видове СМР: Ремонтът се налага, с оглед осигуряване на хигиенични, безопасни и достъпни условия за децата, както и за превенция срещу възможни рискове, застрашаващи живота и здравето на ползвателите и на техните придружители. Предвидените СМР ще доведат до съответствие със заложените в Условията за кандидатстване минимални изисквания: - Осигуряване на естествена светлина и естествена вентилация, посредством достатъчни на брой и по размер прозорци, които имат отваряемо крило и са подходящо обезопасени. Трите стаи на детския кът ще се обособят като 3 зони за почасови грижи за децата в съответствие с възрастовите групи и с възможност за игри и забавления, и за тихи интелектуални занимания. Ще се извърши смяна на амортизираната дървена дограма на 3-те прозореца (с размери: 2 бр.-135/105 см. и 1 бр.-180/135) с ПВЦ-дограма с комплексно отваряне, и предпазни мрежи, така че проветряването да се извършва по безопасен начин. - Осигуряване на безопасни и хигиенични подови настилки. Помещенията по пода на стаите са с балатум, а коридора и терасата с мозайка, което прави пода опасен и нехигиеничен. Техните подове ще се покрият със саморазливна каучукова (за помещенията и коридора - 85.24 кв.м) и гумена (за терасата 12 кв.м) настилка, която ще осигури ударопоглъщаща, нехлъзгава повърхност, устойчива на дезинфекционни разтвори и удобна за лесно почистване. Така ще се осигури гаранция, че настилките не създават условия за развитие на организми, паразити и насекоми. - Обезопасяването на терасата, към която имат излаз и трите помещения ще се извърши с надграждане на парапета до височина 1,50 м. - Осигуряване на санитарни възли. Ще се обособи отделен санитарен възел за децата до 3 г. и друг с 2 WC клетки и преддверие с мивка за децата от 3 до 12 г. Санитарията, теракота и фаянса в наличните тоалетни са на повече от 20 год., амортизирани, замърсени и напукани. Това налага следните СМР: тоалетна за деца до 3 г., с площ 2 кв.м. - полагане фаянс по стени (14 кв.м.)и теракота (не хлъзгава) по под, умивалник фаянс с обла форма, тоалетен блок-фаянс, монтаж вентилатор; тоалетна деца от 3 до 12 г., площ 7 кв.м. - стени от гипс картон за обособяване на 2 кабинки и преддверие; полагане фаянс по стени (40 кв.м.) и теракота (не хлъзгава) по под, умивалник от фаянс с обла форма, тоалетен блок-фаянс-2 бр., вентилатор. - За обезопасяването на инсталациите в помещението (осветителна, отоплителна и др.) ще се монтират ел. ключове и контакти на недостъпни места за децата и подходящо обезопасени. - Стените и таваните (500 кв.м) на детския кът ще се боядисат с латекс. Етап 2. Оборудване на детския кът. Предвиденото обзавеждане и оборудване на детския кът ще е безопасно, съобразено с броя и възрастта на децата. Дейността се реализира през първите месеци на проекта., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Подбор на безработни лица, регистрирани в ДБТ, за определяне на възможностите им за включване в заетост и/или в обучение при необходимост, свързано с полагане на грижи за деца.: Основна цел на дейността е да осигури 6 безработни лица от целевата група, за включването им в обучение и заетост при бенефициента, което ще доведе до кадрово осигуряване на детския кът. За избора на безработни лица от целевата група ще се приложат следните подходи: 1.Взаимодействие с ДБТ - съвместен подбор между дирекция бюро по труда и кандидата за избор на регистрирани безработни лица за включване в проекта: - Писмо и заявка до ДБТ с информация за целите и дейностите по проекта и изискванията на работодателя. - Дълъг списък и профили на подходящи регистрирани безработни от ДБТ и кратък списък от бенефициента. - Провеждане на групово професионално ориентиране от експерти на ДБТ и представяне на изискванията на новите работни места в детския кът от бенефициента. - Интервю с работодателя с унифицирани въпроси, еднакви за всички кандидати; 2.Широка информираност за проекта и търсенето на нова работна сила за изградения детски кът: - Ще се направи публикация на сайта на Община Главиница относно проекта, целите и целевата група, което ще послужи за популяризиране на социалната придобивка и ще стигне до всички потенциални кандидати за новоразкритите работни места. При спазване принципите за равенство на половете и недискриминация не се предвиждат ограничителни изисквания към кандидатите. Мероприятията за подбор на целевата група осигуряват равен достъп до обучение и заетост на кандидатите без оглед на пол, раса, вероизповедание или здравословно състояние. В рамките на дейността ще се осигурят 6 безработни и неактивни лица. Непосредствено след избора им те ще бъдат насочени към обучение за полагане на почасови грижи в детския кът. Дейността и целевите групи са в обхвата на приоритетна ос 1 "Подобряване достъпа до заетост и качество на работните места" от ОПРЧР 2014-2020. Налице е принос към специфичните цели на Инвестиционен приоритет №1: Спец. цел 1: Увеличаване броя на започналите работа безработни или неактивни лица на възраст между 30 и 54 г. и Спец. цел 3: Увеличаване броя на започналите работа безработни или неактивните лица над 54 годишна възраст. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Предоставяне на обучение на безработни лица за придобиване на умения за полагане на грижи за деца.: Дейността цели да осигури необходимите знания и умения на подбраните за заетост в детския кът безработни лица, за полагане на качествени почасови грижи за децата, които ще го посещават. Дейността отговаря на идентифицираните нужди от придобиване на необходимите знания и умения на целевите групи, тъй като предварителното проучване на кандидата по данни на ДБТ сочи, че към момента не са налице регистрирани безработни лица, които притежават образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или не са преминали обучение за полагане грижи за деца. Ако това състояние на пазара на работна сила се запази и към момента на реализация на дейността, всички подбрани лица ще имат необходимост от обучение за упражняване на професията. В рамките на тази дейност кандидатът ще извърши обучение на лицата за придобиване на умения за полагане на грижи за деца. Обучението ще обхваща минимум следните теми: - придобиване на познания за развитието на детето (деца със специални нужди); - дневен режим на детето и ролята на игрите в различна възраст; - безопасност на детето и възможности за предотвратяване на критични и опасни за здравето и живота му ситуации; - придобиване на познания за реакция в случай на инцидент, остро заболяване и/или насилие; - дисциплината като средство за защита и възпитание на детето; - придобиване на познания за стандартите за етично поведение на работещите с деца в сферите на образованието, здравеопазването, социалните грижи, правосъдието, вътрешните работи и др., посочени в Етичния кодекс на работещите с деца; - придобиване на познания относно разработени процедури за достъп на външни лица в кътовете и такива за приемане и предаване на децата от и на техните родители; - хигиена на детето и безопасност на средата; - игри и занимания с деца. Дейността ще протече на следните етапи: 1. Избор на квалифицирани преподаватели в обучението - психолози и/или педагози и/или социални работници, които имат необходимия професионален опит и квалификации за провеждане на обучението. С преподавателите ще се сключи договор за услуга, тип граждански. Работата ще се приеме с приемо-предавателен протокол (ППП). 2. Осигуряване на подходяща база и условия за провеждане на обучението с 6 седящи места на необходимото отстояние (в случай, че при реализацията на проекта все още не е преодоляна пандемията от Ковид 19), мултимедия, бял екран, дъска, тетрадка и химикалка за всеки участник. Кандидатът разполага със собствени конферентни зали, които ще бъдат осигурени за срока на обучението. 3. Разработване на учебен план-график и учебни материали и презентации. На преподавателите ще се възложи освен провеждане на обучението разработване на учебните материали. Съвместно с преподавателите ще се разработи учебен план график по дни и часове, който ще се утвърди от бенефициента. Обучението ще бъде с продължителност 30 уч. часа по 6 часа на ден. 4. Провеждане на обучението. Ще се води ежедневна присъствена с подпис на обучаемите лица и съответния преподавател. На обучаемите ще се раздадат срещу подпис тетрадка, химикалка и учебни материали, разработени от преподавателите. Обучението ще завърши със сертификат, издаден от бенефициента. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Включване на безработни лица в субсидирана заетост при работодател за почасово или целодневно полагане на грижи за деца за период до 12 месеца. : Дейността цели осигуряване условия за по-доброто съвместяване на професионалния с личния живот на работниците и служителите в Община Главиница, чрез кадрово осигуряване с възпитатели и детегледачи на изградения по проекта кът за деца. Това ще спомогне за превенция на отсъствието от работа, допринасяйки за улесняване достъпа до заетост за работещите родители в общинската администрация. Чрез създаването на социална придобивка за съчетаване на семейния с професионалния живот, от една страна се цели подобряване достъпа до заетост на безработните лица, а от друга - запазване равнището на трудовата и икономическа активност на родителите от община Главиница, запазване качеството на работната сила и повишаване мотивацията за труд за труд на персонала. Дейността отговаря на идентифицираните нужди от социалната придобивка, тъй като понастоящем една трета от персонала на Общината са служители, които имат деца до 12 годишна възраст. Работодателят е инвестирал в тяхното развитие чрез обучения, така че те представляват ценен човешки ресурс. Същевременно необходимостта от грижа за децата водят до чести отсъствия от работното място в рамките на работния ден за родителите. Тези служители имат 2 пъти по-висок дял на ползваните платен и неплатен отпуск, като и отпуски поради грижа за болен член от семейството. Това от една страна нарушава организацията на работа, а от друга намалява производителността на труда и качеството и ефективността на обслужване на гражданите и клиентите на администрацията. Дейността ще стартира след материалното осигуряване на детския кът, подбора и обучението на безработните лица. С избраните лица ще бъдат сключени трудови договори на пълен работен ден, за осигуряване на 12 месечна заетост по проекта при бенефициента на длъжности: - Код - 23596008, позиция - Възпитател, брой лица - 4; - Код - 53111001, позиция - Детегледачка, брой лица - 2. Лицата назначени на позиция Възпитател ще полагат почасови грижи за децата от 3 до 12 години, а Детегледачите - за децата до 3 годишна възраст. Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица от работодателя, ще се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Лицата ще бъдат наети на пълен работен ден, в съответствие с нуждите на служителите на кандидата, тъй като броят на работещите родители е над една трета от персонала и ежедневно на голяма част от тях се налага да отсъстват от работа, поради нужди от грижи за децата. На всички наети лица ще се връчат длъжностни характеристики срещу подпис. Работодателят ще изпрати в срок уведомления към НАП. Ще се водят трудовите досиета, форма за явяване и неявяване на работа. Ще се изплащат редовно и в срок трудовите възнаграждения, данъците и осигурителните вноски към съответните фондове. Едно наето безработно лице ще полага грижи за минимум 5 деца, тъй като броят на децата е 33, а предвиденият брой на персонала, зает в детския кът е 6 лица. Работодателят ще осигури двусменен режим на работа на детския кът, което ще осигури по-голям комфорт за родителите, когато се налага да останат след работно време или да отделят време за себе си и за дома преди и след работното си време. Дейността дава принос към ПО 1 на ОПРЧР, СЦ 1 и 3 на Инвестиционен приоритет № 1: "Достъп до заетост за търсещите работа и неактивните лица, включително трайно безработни и лица, отдалечени от пазара на труда, а също и чрез местните инициативи за заетост, и подкрепа за мобилността на работната сила", както и към Инвестиционен приоритет № 7: "Приспособяване на работниците, предприятията и предприемачите към промените", Специфична цел 1: "Увеличаване броя на обхванатите заети в предприятията с въведени нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и подобряване на организацията и условията на труд"., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 97 529.55

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Заети/родители/, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 29.00 , Достигната стойност: 32.00
Индикатор 3 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Безработни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 6.00 , Достигната стойност: 7.00
Индикатор 5 Брой заети лица /родители/ с осигурено съвместяване на семейния и професионалния живот, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 29.00 , Достигната стойност: 32.00
Индикатор 6 Безработни лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 6.00 , Достигната стойност: 9.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 136 487.60 BGN
БФП 136 487.60 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 136 487.60 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN