Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0249-C02
Наименование на проекта Право за независим живот
Бенефициент 000193065 ОБЩИНА БОРОВАН
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 11.05.2016
Дата на стартиране 11.05.2016
Дата на приключване 01.03.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Борован

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящата процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M90PO001-2.002 „НЕЗАВИСИМ ЖИВОТ” цели подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността. 
Проект "Право за независим живот" има за основна цел да подобри качеството на живот на възрастните хора в община Борован и да окаже подкрепа на лица/деца с увреждания, като създаде условия за подкрепа и упражняване правото им на независим живот и социално включване, зачитане на правата им, съобразяване с индивидуалните им потребности и съобразно техните възможности. Предоставянето на интегрирана социална услуга ще даде възможност на хората над 65 години с ограничени възможности за самообслужване и лицата/децата с увреждания да получат подкрепа чрез комплексни действия и осигуряване на дългосрочна грижа, включваща социални, здравни услуги в общността или в домашна среда. Ще се осигури възможност на лицата полагащи грижи за близки с увреждания да се върнат на реалния пазар на труда. Ще бъде създаден първи по рода си център за предоставяне на почасово предоставяне на услуги в Община Борован, който да положи основи за предоставяне на интегрирани услуги за хората над 65 години с невъзможност да се самообслужват, ще подпомогне лицата/децата с увреждания да получат необходимата им подкрепа в общността, ще осигури заетост на безработни лица. Чрез реализацията на операцията ще се предоставят интегрирани услуги за лицата от целевата група, като се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, вкл. и социални и здравни услуги в общността или в домашна среда. Това ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, а от друга ще се даде възможност на хората с увреждания да ползват различни услуги, съобразно нуждите си.
Дейности
  • Дейност: Сформиране на екип за организация и управление на проект : Сформиране на екип за изпълнението на проекта, включващ следните длъжности: ръководител - 1, счетоводител-1 и координатор -1, които ще отговарят изцяло за качественото изпълнение на проектните дейности. Дейността на екипа ще осигури необходимото ниво на организация, координация и управление на проектните дейности. Ще следи стриктно за избор на изпълнители по правилата на Закона за обществени поръчки, действащото законодателство в страната и изискванията на УО. В хода на изпълнение на проекта ще бъдат разработени Правила и изисквания за интегрираните услуги, които ще се предоставяте в центъра, с което ще се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Екипа по проекта, съвместно със социалният консултант ще разработи Процедура за подбор на персонала в Центъра, както й процедури за информиране, набиране и подбор на целевите групи, които ще бъдат включени в проекта. Разработването на Правилник за вътрешният трудов ред ще осигури възможност за проследяване навременното изпълнение на дейностите, тяхното отчитане. С разработена Процедура за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд съобразно спецификата на отделните дейности ще се осигури нормално и безопасно изпълнение на дейностите по проекта. Ще се разработят още процедура за вътрешен мониторинг; Процедура за действие при възникване на кризисни ситуации при предоставянето на интегрираните социални в т.ч здравни услуги; Процедура за подаване, разглеждане и предприемане действия по жалби; Инструкция за защита имуществото и финансовите средства на потребителите. Екипа ще осъществява цялостното администриране и контрол по дейностите на Проекта. Ще подпомага работата на Центъра за почасови услуги. Отговаря за връзки с други институции, неправителствени организации с цел надграждане дейностите по проекта, ще осигурява комуникацията между Центъра, заинтерсованите лица. , Договорена стойност: 36 454.00 , Отчетена стойност: 36 455.88
  • Дейност: Информиране и публичност: Екипа по проекта предвижда изготвянето на 50 бр. плакати, 500 бр. брошури, 2 бр. платени публикации в регионален вестник, две пресконференции /в началото и края на проектните дейности/, 1 бр. информационна табела, 100 бр. чаши и 100 бр. чадъри с който да се популяризира приноса на ЕС, запознаване на обществеността за предстоящите проектни дейности, сроковете на изпълнение, финансовия принос на Европейския съюз и държавата за подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни на хора с увреждания и на лица над 65 годишна възраст в невъзможност за самообслужване, с цел да преодолеят последиците от социалното изключване и бедността и не на последно място връщането на реалния пазар на труда на безработни лица, на лица който не могат да упражняват друг вид труд полагащи грижи за тежко болни близки с увреждания., Договорена стойност: 4 800.00 , Отчетена стойност: 4 116.00
  • Дейност: Обзавеждане и оборудване на Центъра за почасови грижи: За обособяване на работни места за екипа за организация и управление на проекта и персонала на Центъра е необходимо създаване на оптимални условия за предоставяне на услуги в новосформирания Център за предоставяне на социални услуги в общността или в домашни среда. Ще бъдат оборудвани две стаи за работа в едната ще се помещава екипа за организация и управление. За техническо обезпечаване работата на екипа ще бъде закупен преносим лаптоп, който ще се използва от ръководител, счетоводител и координатор така ще се осигури възможност във всеки един момент да бъде предоставена информация за изпълнението и дейностите в работно или извън работното време по проекта. Във втората стая ще бъдат закупени две компютърни конфигурации, на тях ще работи персонала на центъра за почасови услуги ( социален работник, социален консултант, технически сътрудник, психолог, медицински специалист) ще се подготвят и приемат отчетни документи на одобрените за доставчици на социални услуги. Ще бъдат закупени 4 бр. бюра; 4 бр. стола; 2 бр. офис стелажи за документи; 2 бр. закачалки; 2 бр. компютърни конфигурации; 1 бр. лаптоп; 1 бр. мултифункционално устройство; 2 бр. климатик, 2 бр. кошчета. , Договорена стойност: 13 587.10 , Отчетена стойност: 10 800.00
  • Дейност: Набиране на персонал за работа в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. : Набиране на персонал за работа в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, включващ: 1 бр. социален работник; 1 бр. социален консултант; 1 бр. медицински специалист; 1 бр. психолог; 1 бр. технически сътрудник; Набиране на доставчици в т.ч (10 бр. лични асистенти и 50 бр. домашни помощници) за предоставяне на почасови социални услуги в общността или в домашна среда., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 3 671.89
  • Дейност: Подбор на потребители са социалните услуги "личен асистент" и "домашен помощник", оценка на потребностите и класиране за предоставяне на интегрирани социални услуги по проекта.: Всички нуждаещи се лица с увреждания и лица над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване могат да подадат заявления за участие в проекта. Лицата които са ползвали услугите по процедура "Нови алтернативи" също могат да кандидатстват за предоставяне на социални услуги по този проект, като за целта на всички кандидат потребители ще бъде изготвена нова оценка на потребностите. Към настоящият момент на територията на община Борован се подпомагат по реда на Закона за интеграция на хора с увреждания – 637 лица с увреждания, както и 254 лица и семейства безработни на месечно социално подпомагане, които могат да кандидатстват за доставчици на социални услуги., Договорена стойност: 4 718.58 , Отчетена стойност: 4 718.58
  • Дейност: Обучение на доставчиците, който ще предоставя услугите личен асистент и домашен помощник.: Въвеждащото обучението на доставчиците ще бъде проведено в административната сграда на Община Борован преди да започне предоставянето на социалните услуги в общността или в домашна среда, така че да се гарантира качество на предоставяните услуги за социално включване. Въвеждащото обучение ще се реализира в рамките на три дни по четири часа дневно за всяка група. Ще бъдат осигурени от общинска администрация безвъзмездно за ползване помещение за обучение. Дейността ще бъде материално обезпечена, чрез закупуване на материали и пособия на обучаемите лица. В месец осми от предоставяне на социалните услуги ще бъде проведено еднодневно надграждащо обучение по групи на всички доставчици на социалните услуги "личен асистент" и "домашен помощник". Разходите за изпълнение на дейността са посочени в раздел III, т.8.1 - 1175,24 лв. от сумата без ДДС., Договорена стойност: 1 175.24 , Отчетена стойност: 1 234.78
  • Дейност: Предоставяне на интегрирани социални услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение, въз основа на индивидуална социална оценка, чрез центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.: Създаване на условия за социална подкрепа на целевите групи, които не могат да се справят самостоятелно с ежедневните дейности и имат нужда от подкрепа за водене на независим живот. Предоставянето на социалната услуга предвижда сключването на 110 бр. договори за предоставяне на социалната услуга, график по които ще се предоставя, както и изготвяне на индивидуален план за предоставянето с участие на потребителя или негов законен представител. Предвиждаме продължителността на интегрираните социални услуги предоставяни от Центъра да бъдат за срок от 18 месеца. , Договорена стойност: 423 527.56 , Отчетена стойност: 404 679.27
  • Дейност: Предоставяне на психологическа подкрепа, социално консултиране, супервизия на персонала, мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на социалните услуги според тяхната потребност.: Психологическата подкрепа ще бъде насочена към персонала и потребителите на Центъра за почасови услуги в домашна среда или в общността. Супервизията ще бъде насочена към доставчиците на социалната услуга. Социалния консултант ще подпомага Екипа за организация и управление по време на изпълнение на проекта, ще изготвя съдейства за изготвяне на междинни и технически доклади за изпълнението на проектните дейности, ще оказва подкрепа на персонала на Центъра за почасови социални услуги в домашна среда или в общността, както и към потребителите на социални услуги., Договорена стойност: 15 586.52 , Отчетена стойност: 30 953.73

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Ирина, Договорена стойност по проекта*: 500.00 , Отчетена стойност**: 555.13
  • Изпълнител: Ирена, Договорена стойност по проекта*: 500.00 , Отчетена стойност**: 555.13
  • Изпълнител: Сълзица, Договорена стойност по проекта*: 1 110.00 , Отчетена стойност**: 599.54
  • Изпълнител: Мая, Договорена стойност по проекта*: 500.00 , Отчетена стойност**: 555.13
  • Изпълнител: Венета, Договорена стойност по проекта*: 150.00 , Отчетена стойност**: 166.54
  • Изпълнител: Йорданка, Договорена стойност по проекта*: 2 600.00 , Отчетена стойност**: 2 886.65
  • Изпълнител: Йорданка, Договорена стойност по проекта*: 11 200.00 , Отчетена стойност**: 14 800.74
  • Изпълнител: Сълзица, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 635.24
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 68.00 , Целева стойност: 110.00 , Достигната стойност: 194.00
Индикатор 2 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 68.00 , Целева стойност: 110.00 , Достигната стойност: 194.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 499 849.00 BGN
БФП 499 849.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 494 877.93 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на оценка на потребностите, Прогнозна стойност: 150.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на оценка на потребностите
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на оценка на потребностите, Прогнозна стойност: 500.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на оценка на потребностите
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Изготвяне на оценка на потребностите
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Изготвяне на оценка на потребностите
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Обучение, Прогнозна стойност: 540.00
  • Обособена позиция 1: Обучение на доставчици
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Обучение, Прогнозна стойност: 570.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Процедура за избор на Експерт методист, Прогнозна стойност: 2 600.00
  • Обособена позиция 1: Избор на Експерт методист
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Социално консултиране, Прогнозна стойност: 11 200.00
  • Обособена позиция 1: Социално консултиране
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN