Идентификация

Номер от ИСУН BG05M2OP001-3.001-0059-C05
Наименование на проекта Лаборатория за успех
Бенефициент 175807959 ФОНДАЦИЯ "ЕВРОПЕЙСКИ ЦЕНТЪР ПО МЕДИАЦИЯ И АРБИТРАЖ"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Наука и образование за интелигентен растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 27.07.2016
Дата на стартиране 27.07.2016
Дата на приключване 27.07.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Русе

Описание

Кратко описание на проекта
С реализацията на проект “Лаборатория за успех” ще подкрепим създаването на условия за ранно социално приобщаване чрез ефективно предучилищно възпитание и подготовка на децата от етническите малцинства от малките населени места в Община Русе.
За успешната адаптация и подобряването на равният достъп до образователната система, водещи до социална и личностна реализация  ще се осъществят дейности, които ще подпомогнат постигането на стратегическите цели  в Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015-2020 на местно ниво, отразени в План за действие на Община Русе 2015-2017, Приет с Решение № 1276 на Общ.съвет, а именно: 1. Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства; 2. Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства; 3. Утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система; 4. Съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства.
Заложените дейности в проекта са иновативен модел за сътрудничество между общинска администрация, НПО, образователни институции, родители и др. заинтересовани страни в процеса на интеграция на децата от малцинствата. 
Проектът ще се осъществи в рамките на 24 месеца, като основните дейности са свързани с: 
1. Подобряване на комуникационните умения по бълг.ез. на децата, за които той не е майчин; 
2. Повишаване качеството и ефективността на обучението чрез подобряване на образователната среда;
3. Възпитаването в дух на толерантност чрез взаимното опознаване на различните етноси от децата;
4. Овластяване на родителите за включване във възпитателния процес;
5. Преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход.
 Проектът ще се изпълни в партньорство от Кандидата и партньорите-Общ.Русе, СНЦ "ПЕГАС", ОДЗ "Снежанка", ОДЗ "Приказен свят" и СОУ "В.Левски".

Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Основната цел на дейността е да осигури прозрачно, ефикасно и ефективно управление на проекта. Дейността се изпълнява от Кандидата чрез сформиран екип за управление на проекта. Екипът, установява системи за управление и контрол на проекта; Координира и съгласува дейностите на партньорите по проекта; Наблюдава и контролира изпълнението на проекта; Анализира информацията и изготвя междинни и финален отчети за изпълнението на проекта и искания за авансово и междинни плащания към ДО; Осъществява на непрекъснат финансов мониторинг и контрол; Представя проекта пред медиите. Екипът за управление на проекта е в състав: 1. Ръководител екип - Установява системи за управление на проекта; Контролира цялостната дейност на екипа; Координира и съгласува дейностите на партньорите по проекта с цел достигане на целите на проекта ; Наблюдава и контролира изпълнението на проекта по отношение на времевата и финансовата рамка на проекта; Анализира информацията и изготвя междинни и краен отчети за изпълнението на проекта; Осъществява финансов мониторинг и контрол; Представя проекта пред институции, организации и медии. 2. Администратор на проекта - Координира организацията на работа и извършва цялостно ежедневно управление; Разпределя и съгласува дейностите по проекта; Участва в подготовката на документацията по проекта; Събира и обработва информацията по изпълнение на проекта; Ръководи разпределението на дейностите и изпълнението на поетите ангажименти от членовете на екипа. Контролира изпълнението на планираните доставки и услуги.Участва в проверки на място при изпълнение на проектните дейности; Участва в изготвянето на междинните и крайния отчети на проекта; Участва в подготовката на информационната кампания; Предоставя информация за проекта при запитване. 3. Счетоводител - Установява системи за финансово управление на проекта; Контролира цялостната дейност по извършване на разходи, осчетоводяване и обработка на финансовите документи; Анализира счетоводната информация, подава текущи данни за разходването на бюджета и изготвя междинните и крайния финансови отчети за изпълнението на проекта. , Договорена стойност: 22 914.50 , Отчетена стойност: 23 082.99
  • Дейност: Информиране и публичност: Целта на дейността е да осигури прозрачност и разгласа в публичното пространство на целите и резултатите на проекта по настоящата процедура за безвъзмездно финансиране и популяризиране на финансовия принос на ЕС и ОП"НОИР". Конкретните задачи на Дейността са: • Прозрачност при изпълнение на дейностите заложени в проекта • Прозрачност при разходване на средствата от безвъзмездната финансова помощ • Информираност на обществото и всички заинтересовани страни за достигане на заложените цели • Споделяне на добри практики Изпълнението на дейността е съобразено с изискванията заложени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Разработените информационни материали в рамките на проекта ще съдържат името на проекта, приоритетната ос, логата на ЕС и ОП НОИР. За постигане на заложената цел на дейността ще се осъществят действия, чрез които ще информираме широката общественост за целите и достигнатите резултати по проекта, за целите и финансовия принос на ЕС и ОП НОИР. За осъществяване на целите на Дейността ще приложим разнообразни комуникационни методи: • Официална кореспонденция • Кореспонденция по е-поща Лични контакти и неформална комуникация: • Съобщения за печата и „чат-шоу”, пресконференции, медии, доклади за периодична оценка за напредъка по проекта • Рекламни материали с логото на ЕС и ОП "НОИР". Пресконференции – при стартиране и приключване на проекта, за представяне , обзор на напредъка по проекта и отчитане на постигнатите резултати. Съобщения и обзори за медии, включително изчерпателна информация по конкретни теми, снимки, обзор на проекта, прилагане на добри практики, обзор на публичното разходване на средства. Съобщения за медиите, които ще са средство за осведомяване на широката общественост относно дейностите и достиженията на основната и специфичните цели на проекта. Присъствие в „социалните мрежи” в интернет пространството - достъпен за всички посетители. В рамките на проекта ще се осъществят 2 пресконференции - откриваща и закриваща, напредъка по дейностите и постигането на поставените цели ще отрази в 2 пъти в местните медии. За популяризиране на програмата и проекта е предвидено изработването на следните информационни материали: - Банер - 2 бр. - Информационни брошури - 250 бр. - Плакати – 30 бр. - Информационни табели - 6 бр. по една за всеки от партньорите по проекта - термо лепенки за трансферен печат - 100 бр. - стикери за обозначаване на закупеното оборудване - 50 бр. , Договорена стойност: 2 270.00 , Отчетена стойност: 2 062.10
  • Дейност: Допълнително обучение по български език за деца, за които българският език не е майчин не е майчин: Основната цел на дейността е усвояването на официалният език от децата, за които българският език не е майчин. Недостатъчното владеене на български език от децата от етническите малцинства, води до незадоволителни резултати от обучението в училище или до естественото им отпадане от образователната система. Задържането и пълноценното включване на децата от етническите малцинства в образователният процес и социалното им приобщаване ще се осъществи чрез целенасочена допълнителна работа от ранна детска възраст за преодоляване на езиковата бариера, което от своя страна е превенция срещу отпадането от следващите образователни етапи. 1.1. Допълнителната подготовка, стимулираща усвояването на българския език от децата от етническите малцинства, ще се осъществи чрез адаптирани методики и учебни планове за провеждане на приобщаващо обучение. Допълнителното обучение по български език ще се осъществи с инструментариума на неформалното обучение, чрез нестандартни форми включени в учебните програми, различни от формалните, които се характеризират с по-малки групи обучаеми и са пригодени към индивидуалните им нужди. тези програми съчетават индивидуалната с груповата работа, изкуството с науките, класната стая с природата, обучението с възпитанието. Допълнителното обучение по български език ще се осъществи в 4 групи и ще обхване до 60 деца от етническите малцинства от детските градини и подготвителните групи на училището - партньори по проекта. То ще се осъществява в рамките на 2 уч.ч./седмично след задължителната учебна програма. Допълнителното обучение по бг.ез. ще се осъществи в 4 групи от по 12 деца от малцинствата на територията на гр.Русе, с.Николово и с. Просена, общ.Русе. 1.2. По време на летните ваканции за утвърждаване на постигнатите резултати неформалният образователен процес ще продължи под формата на "Лятна лаборатория за палавници". Образователната дейност в нея е свързана с преговор на изучавания през учебна година материал чрез занятия по български език, четене на любими детски книги и интерактивни занимания за усвояване на правоговора на българския език. Заниманията в нея ще обхванат 30 деца от партньорските образователни институции, с които ще се работи в рамките на 4 уч.ч. ежедневно през 3 от ваканционните месеци. , Договорена стойност: 26 361.50 , Отчетена стойност: 22 309.13
  • Дейност: Повишаване качеството на обучението и подобряване на резултатите от него чрез подобряване на образователната среда: Реализацията на тази дейност е предпоставка за пълноценното изпълнение на част от дейностите от проекта - организиране на творчески лаборатории на успеха, организиране на изложби, различни тематични мероприятия, спортни състезания, работа с родители и др. Освен това подобрявайки образователната среда в партньорските учебни заведения ще подпомогнем устойчивостта на дейностите след приключване на проекта. В момента, в някои от учебните заведения-партньори, наличните учебно-технически средства и помагала са морално остарели и не отговарят на високите цели и задачи, поставени пред образователната ни система. Поради недостатъчен финансов ресурс, те не могат системно да закупуват модерни техника и материали за създаване на интерактивна образователна среда. С цел повишаване качеството на образователния процес и създаване на привлекателна образователна среда, ще закупим и предоставим учебно-технически средства и материали, подходящи за възрастта на децата и улесняващи работата на педагогическите специалисти, както следва: 1. Закупуване на дидактически материали и пособия за повишаване качеството на преподаване (в това число: игри, развиващи логичното мислене, съобразителност и сръчност, въображение и фина моторика на децата в ранна детска възраст; игри за смятане; магнитна азбука, цифри и карти с картинки; пъзели и карти, представящи по забавен начин животни, растения, органи, функции; пътни знаци и ситуации; пъзели; конструктори; магнити и др. ) на стойност по-ниска от прага на същественост съобразно счетоводната политика на Кандидата; 2. Закупуване на образователни, спортни и музикални пособия за повишаване на резултатите в образователния и възпитателния процес (в това число: музикални инструменти; уреди за масов спорт; топки; гимнастически постелки и уреди; пластмасови къщи за игра; традиционни народни носии и костюми на етносите; театрални и карнавални костюми; сцени за куклен театър, декори и петрушки и др.) на стойност по-ниска от прага на същественост съобразно счетоводната политика на Кандидата. 3. Закупуване на технически средства за онагледяване на учебния процес (лаптопи; мултимедийни проектори; екрани; масички за мултимедия; звуко - възпроизвеждаща и озвучителна техника и др.) на стойност по-ниска от прага на същественост съобразно счетоводната политика на Кандидата. 4. Закупуване на обзавеждане и оборудване (столове; маси; бели дъски; дидактически шкафове и секции, способстващи за формиране на подходяща образователна среда за педагогическите ситуации; закачалки и др.) на стойност по-ниска от прага на същественост съобразно счетоводната политика на Кандидата. , Договорена стойност: 89 349.00 , Отчетена стойност: 77 190.00
  • Дейност: Осигуряване на психологическа подкрепа за децата, представители на целевата група: Целта на дейността е да бъдат подкрепени децата от целевата група за преодоляване на чувството за обреченост и емоционалните дефицити и изграждането на емоционална и социална компетентност. Всяко дете има нужда от любов, топлота, безопасност и разбиране. Родителите не винаги успяват бързо да се адаптират към промените у детето. Те често не разбират мотивите за една или друга негова постъпка. С течение на времето у родителите се появява неразбиране, злоба, обида или раздразнение, а у детето се натрупват тъга, обида, вина. В тези случаи вътрешният свят на детето е застрашен от разруха. То става уязвимо и затворено. В този период от живота помага внимателното и разбиращо отношение към детето умелата подкрепа на детския психолог. Той помага да се открият решения за повечето проблеми чрез творчество и емпатия. Тези проблеми могат да бъдат: - Трудност в общуването с родители и връстници; - Агресивност и хиперактивност; - Неуспеваемост; - Стресови ситуации; - Смяна на детското заведение и среда; - Страх, неувереност и др. Детският психолог провежда диагностика на психическото състояние на детето, използвайки специализирани методики. С помощта на безопасни способи той разбира от какво произлиза състоянието на детето. С осъществяването на тази дейност лицата от целевата група ще получат психологическо консултиране по въпросите на детско-родителските и семейните отношения. С децата ще провеждаме развиващи занятия /памет, внимание, творчески способности/ и ще осъществим подкрепа за постъпване в училище. В срещите си с психолога детето развива навици за общуване, усеща своята ценност и повишава самооценката си, развива творческите си способности. Тренират се успеваемост, укрепване на паметта и вниманието. За пълноценно реализиране и добиване на очаквания ефект,според конкретните потребности на партньорите - учебни заведения разделяме дейността на: 1) индивидуална и групова психологическа работа с децата от етническите малцинства в СОУ "В.Левски". Груповата психологическа работа ще се осъществи от психолог, подкрепян от социален педагог, като за времето на проекта ще се осъществят по 20 групови срещи. За времето на проекта психологът и социалният педагог ще осъществят по 100 индивидуални консултации на деца от етническите малцинства. 2) В ОДЗ "Снежанка" ще бъде назначен психолог. 3) В ОДЗ "Приказен свят", в това число и за филиала в с.Просена ще бъде назначен психолог. , Договорена стойност: 12 324.00 , Отчетена стойност: 9 994.82
  • Дейност: Познавателни дейности за съхраняване и развитие на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интегрирана мултикултурна среда.: Целта на дейността е пълноценното включване в образователния процес и развиването на творческият потенциал на децата от етническите малцинства чрез съхраняване и развиване на културната им идентичност в интеграционна мултикултурна среда. Дейността ще се осъществи чрез: 1. Създаване на творчески лаборатории на успеха 1.1. Лаборатория "Песни и танци на народите". Ще се създадат 3 лаборатории - 2 в гр.Русе и 1 в с.Николово/Просена.Целта на лабораторията е децата да се запознаят с фолклора на всеки един от етносите, живеещи на територията на община Русе и чрез езика на песните и танците да приемат и разберат различието, да осъзнаят несъществеността на разликите помежду им. 1.2. Лаборатория "Шарена работилничка". Ще се създадат 3 лаборатории - 2 в гр.Русе и 1 в с.Николово/Просена. Лабораторията има за цел формирането на ценности, естетическо отношение към действителността, приемане и разбиране на различието, усвояване на нови техники и материали за работа, характерни в бита на всеки етнос, живеещ на територията на общината. 1.3. Лаборатория "Приказка омайница". Ще се създадат3 лаборатории - 2 в гр.Русе и 1 в с.Николово/Просена. Лабораторията има за цел да възпитава, развива и образова децата чрез преживяванията на приказните герои. Те ще се запознаят с български, турски и ромски приказки, ще търсят поука във всяка една от тях, която да им бъде добър пример в живота. 1.4. Лаборатория "Златното сърце". Ще се създадат 3 лаборатории - 2 в гр.Русе и 1 в с.Николово/Просена. Лабораторията има за цел да възпитава, развива и образова децата в съпричастност, добротворчество и толерантност чрез лични преживяванията на съпричастност. Във всяка лаборатория ще бъдат включени по 12 деца. Работата в ателиетата ще се осъществява след приключване на задължителната учебна програма по 2 уч.ч./седмично. За обмен на идеи и умения в рамките на проекта ще се направят: - 8 тематични изложби при всеки 1 от партньорите - 2 концерта за Празника на детето - 2 пъти участие в традиционния за Русе “Русенски карнавал” - С песен и танц ще се пресъздаде по 2 пъти в рамките на проекта, всеки от обичаите "Коледуване", "Василица", "Лазаруване", "Едерлези" и "Идрелези" - 4 драматизации за времето на проекта на приказки от различните етноси 2. Познавателни дейности свързани с бита и културата на етносите, живеещи в България. Целта на съвместните познавателни дейности с деца от мнозинството е да се засили интеграционният ефект. Провежданите съвместни познавателни дейности с децата от другите етноси благоприятства за осъзнаването на етно-културните различия и способства за преодоляване на предразсъдъците. 2.1. Посещение на куклен театър 4 пъти в рамките на проекта. За целта ще бъдат подбрани постановки на народни приказки. Процесът на приобщаване на децата към културата и изграждане на стил на поведение започва от ранна възраст. Кукленият театър е едно от средствата, оказващо въздействие за формиране на усет към красивото в поведението на детето. Той вълнува и радва, кара го непринудено да откликва на прекрасното, както в изкуството, така и в живота. Осъзнаване на основните естетически категории чрез кукления театър е предпоставка за формиране на активна жизнена позиция у деца. 2.2.Осъществяване на 4 екскурзии в рамките на проекта на исторически и културни забележителности. Предвидено е посещение на етнографските музеи в Габрово - Етъра и Русе - Калиопа; Шумен - Мадара и в Русе - Природно научния музей. Децата ще имат възможност да погледнат назад във времето и да се запознаят отблизо с бита на дедите си, както и с националните и универсални общочовешки ценности. 2.3. При осъществяване на познавателните дейности за подпомагане на интеграционния процес ще се осъществят и 4 посещения на кино. Подбраните филми ще са много близки до емоционалната природа на децата и така ще стимулират и развиват тяхното мислене, възпитават вниманието и укрепва волята. , Договорена стойност: 76 357.00 , Отчетена стойност: 79 570.81
  • Дейност: Насърчаване на участието на родителите във възпитателния процес: Чрез тази дейност се цели промяна в отношението на родителите към предучилищното възпитание и подготовка на техните деца в посока насърчаване посещаемостта и задържане на децата в детските заведения, преодоляване на негативни стереотипи и стимулиране на толерантност у родителите с различен етнически произход. Ангажирането на родителите е ключов фактор както за превенцията на отпадането на децата от детската градина, така и за превръщането й в център на местната общност. Ангажирането и овластяването на родителите във възпитателния процес е "мисия възможна" чрез изпълнение на следните под дейности: 7.1. Създаване на база данни за семействата на децата обхванати или подлежащи на предучилищна подготовка и възпитание. Създаването на базата се осъществява от екип специалисти, включващ 1 социолог и 2 статистици, които осъществяват анкетиране на терен по метода "от врата на врата". Базата данни обхваща респонденти от отговарящи на профила на целевата група по проекта. Тя съдържа информация относно образователния, социалния и икономическия статус на респондентите, склонност към пътувания в чужбина и/или други региони на България и други фактори, които са важни за успешната работа с родителите от целевата група. Екипът ще осъществи дейността в рамките на по 200 часа за всеки от статистиците и 150 часа за социолога. 7.2. Създаване на Родителски лаборатории към учебните заведения – партньори по проекта. Те са ефективна форма за овластяване на родителите и затова са съставени от по-широк кръг от родители. Техните цели са: Привличане на родителите и ангажирането им с училищния живот; Ангажиране на родителите в решаването на проблеми, свързани с превенция на отпадането на деца от училище и работа със застрашени от отпадане ученици; Развиване на положително отношение на децата към ученето и редовно посещение на училище; Поддържа постоянна връзка с педагогическия екип на детската градина и дава идеи за организиране на извънкласни дейности и различни мероприятия в нея и населеното място. За да може да постигне своите цели Родителската лаборатория трябва да си постави и задачи, които да реализира през учебната година. Част от тях са: 1. Да осигурява активното участие на родителите в дейности, организирани от детската градина – отворени врати, открити уроци, празници, тържества, екскурзии, спортни събития и др.; 2. Да работи в сътрудничество с учители, специалисти, институции по превенция на отпадането на децата; 3. Да организира събития в общностите, които имат за цел популяризиране на детската градина като институция; 4. Да реализира дискусии/срещи на следните теми: - кои деца са застрашени от отпадане и се обсъждат се причините - набелязва се план за действие за задържане на детето в детската градина заедно с педагогическия специалист - разпределят се отговорности – всеки родител поема някаква отговорност за реализиране на определена точка от плана за задържане на детето в детската градина – акцент се поставя върху работата със семейството на детето, както и с други представители на общността, които биха могли да помогнат за решаване на проблем; - какви са текущите нужди на училището (на децата, на учителите, на родителите) и как и къде те могат да бъдат адресирани - Провеждане на анкета за впечатленията и удовлетвореността на родителите от материалната база, учебния процес, отношенията и живота в уч. заведение - Организиране на събития в общността. Родителските лаборатории се събират 2 пъти в месеца в рамките на по 2 часа за среща. В тях участват най-малко 7 родители, но всеки желаещ родител може по всяко време да присъства на срещите на Родителските лаборатории. Всяка Родителска лаборатория има: 1. Подходящо място, където да се събира и да прави своите срещи; 2. Медиатор, които подпомагат дейността й. , Договорена стойност: 8 746.00 , Отчетена стойност: 6 055.05
  • Дейност: Работа с родители от уязвими семейства, с фокус върху ромите, които възпрепятстват децата си подлежащи на задължителна предучилищна подготовка от редовно посещение на детска градина: Целта на тази дейност е създаване на устойчив модел на работа с родителите на деца от етническите малцинства за подобряване на качеството на вземаните родителски решения, относно образованието на децата им. За постигане на по-голям ефект разделихме дейността на под дейностите: 6.1. „SOS родители» – Пътуваща приемна за родители предоставяща комплекс от услуги, насочени към консултиране и подкрепа на социалната активност на родителите на децата от етническите малцинства, застрашени от отпадане. През изминалият програмен период екип от специалисти, на Кандидата и Партньора – СНЦ ПЕГАС, изготвиха методика „SOS родители» и я апробираха в Приемната за родители, изградена по проект “Заедно – ръка за ръка”. Това се оказа една добра практика с положителен ефект за работа с родители, възпрепятстващи децата си от редовно посещение на детска градина, която ще приложим при работата с лицата от целевата група. Приемната се реализира ежеседмично по предварително изготвен график на обслужващите я експерти в съответствие с потребностите на лицата от целевата група. В работата на „SOS родители” ще бъдат привлечени експерти - юрист и медиатор. Експертите ще работят по мотивацията на родителите на деца от етническите малцинства освен да подкрепят децата си редовно да посещават детската градина, самите те активно да се включват в живота на училището. 6.2. "Училище за родители" чрез провеждане на родителски лектории за повишаване на информираността на родителите и тяхното активизиране за подкрепа на образованието на техните деца; за ключовите институции, права и задължения в сферата на образованието; Правата и задълженията на родителите и др. Лекториите ще бъдат провеждани 1 път месечно в рамките на 1 час при всеки от партньорите – уч. заведения. "Училището за родители" е насочено към по-широк кръг родители като превантивна мярка за отпадането на децата от образователната система. В работата на "Училището за родители" ще бъдат привлечени експерти - юрист и медиатор. , Договорена стойност: 10 200.00 , Отчетена стойност: 3 803.41
  • Дейност: Преодоляване на негативните обществени нагласи, основана на етнически произход и културна идентичност: Дейността има за цел да включи педагогическите специалисти, родителите, представителите на местната администрация, гражданския сектор, медиите и обществеността в съвместни публични форуми, които да помогнат за преодоляване на негативните обществени нагласи към различните етноси. Чрез дейността ще подкрепим изпълнението на Плана за действие на община Русе (2015-2017) в изпълнение на областната стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход и други граждани в уязвимо социално положение, живеещи в сходна на ромите ситуация (2013-2020). Дейността е съвкупност от мерки, действия и събития с публичен характер, провеждани с дейното участие на партньорите в проекта: 9.1.Провеждане на кампания сред заинтересованите среди за преодоляване на проявите на език на омразата и насърчаване на толерантно общуване в образователна среда в Община Русе. Кампанията се провежда от доброволци на Кандидата от изградения с финансовата подкрепа на Програма за подкрепа на НПО в България по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство Граждански ресурсен център за защита от дискриминация по проект “За равни права и възможности”. 2. Провеждане на публични събития (конференции и семинари), на които представители на учебните заведения-партньори, заинтересованите институции и общинска администрация ще представят мерки за интеграция в социалната и образователна сфера пред заинтересованите професионалисти. Популяризиране на политиките на Община Русе, насочени към интеграция и обмяна на добри практики. 9.3. Изграждане на Центрове за активен междукултурен диалог към партньорските организации В тях ще се прилагат вариативни форми на социализация на деца от различни етноси с различни семейни модели. Центровете чрез методите на неформалното образование/лекции, тренинги, презентации и др/ще засегнат злободневни теми като: -Интеркултурното образование в условията на съвременната детска градина -Детското искам -Агресията при децата -Толерантност в отношенията в мултикултурна и билингвистична среда. Центровете ще се ръководят от модератори, доброволци към Гражданския ресурсен център за защита от дискриминация., Договорена стойност: 4 000.00 , Отчетена стойност: 2 998.80

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: ДЕТСКА ГРАДИНА "СНЕЖАНКА", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: ОБЩИНА РУСЕ, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: СДРУЖЕНИЕ "ПЕГАС", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: ДЕТСКА ГРАДИНА" ПРИКАЗЕН СВЯТ", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: СРЕДНО УЧИЛИЩЕ "В.ЛЕВСКИ", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: Елеонора, Договорена стойност по проекта*: 5 184.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЕС БИ ЕС ТРЕЙДИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 68 672.71 , Отчетена стойност**: 67 952.71
  • Изпълнител: Камелия, Договорена стойност по проекта*: 2 176.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Даниела, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 980.00
  • Изпълнител: Галина, Договорена стойност по проекта*: 2 610.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Елка, Договорена стойност по проекта*: 1 950.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Светла, Договорена стойност по проекта*: 3 328.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Мариела, Договорена стойност по проекта*: 2 600.00 , Отчетена стойност**: 2 598.85
  • Изпълнител: Адриан, Договорена стойност по проекта*: 2 600.00 , Отчетена стойност**: 2 598.85
  • Изпълнител: ИВ-ТУРС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 398.40 , Отчетена стойност**: 3 398.80
  • Изпълнител: Елеонора, Договорена стойност по проекта*: 2 176.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: БРЯГ МЕДИА ГРУП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 396.00 , Отчетена стойност**: 192.10
  • Изпълнител: Маргарита, Договорена стойност по проекта*: 2 944.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Антоанета, Договорена стойност по проекта*: 7 296.00 , Отчетена стойност**: 2 680.76
  • Изпълнител: Светла, Договорена стойност по проекта*: 3 328.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Теодора, Договорена стойност по проекта*: 3 328.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ДИМИТЪР АНГЕЛОВ-АЛФА ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 94 613.88 , Отчетена стойност**: 25 727.36
  • Изпълнител: КОПИСОФТ-ООД ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 470.00 , Отчетена стойност**: 1 470.00
  • Изпълнител: Елена, Договорена стойност по проекта*: 9 720.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Петрония, Договорена стойност по проекта*: 2 176.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Емилия, Договорена стойност по проекта*: 3 328.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Еленка, Договорена стойност по проекта*: 3 328.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Траян, Договорена стойност по проекта*: 4 560.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Людмила, Договорена стойност по проекта*: 6 272.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Димитър, Договорена стойност по проекта*: 6 720.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Искрена, Договорена стойност по проекта*: 3 328.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Величка, Договорена стойност по проекта*: 2 944.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Росица, Договорена стойност по проекта*: 6 272.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Полина, Договорена стойност по проекта*: 3 328.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Анелия, Договорена стойност по проекта*: 2 610.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ВЕКТРА ТРАВЕЛ ООД, Договорена стойност по проекта*: 32 838.00 , Отчетена стойност**: 31 611.72
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Деца, ученици, младежи от етнически малцинства (включително роми), интегрирани в образователната система, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 130.00 , Достигната стойност: 183.00
Индикатор 2 Нетен коефициент на записване в детските градини, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 84.00 , Достигната стойност: 75.10
Индикатор 3 Деца, ученици и младежи от маргинализирани общности (включително роми), участващи в мерки за образователна интеграция и реинтеграция, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 130.00 , Достигната стойност: 301.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 252 522.00 BGN
БФП 252 522.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 153 177.73 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 23 653.47 0.00 23 653.47 ДИМИТЪР АНГЕЛОВ-АЛФА ЕТ
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 8 209.51 0.00 8 209.51 ВЕКТРА ТРАВЕЛ ООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на материали и консумативи за изпълнение на дейностите", Прогнозна стойност: 6 778 155.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: “Доставка на материали и косумативи”
    Изпълнител: ЕС БИ ЕС ТРЕЙДИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 68 672.71
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: “Доставка на обзавеждане и оборудване”
    Изпълнител: ЕС БИ ЕС ТРЕЙДИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 68 672.71
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на материали и консумативи за изпълнение на дейностите, Прогнозна стойност: 93 655.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на материали и консумативи
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Доставка на обзавеждане и оборудване
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Организация и провеждане на публични събития и информиране и публичност, Прогнозна стойност: 5 225.00
  • Обособена позиция 1: Организация и провеждане на публични събития и информиране и публичност
    Изпълнител: ИВ-ТУРС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 398.40
  • Обособена позиция 2: Организация и провеждане на публични събития и информиране и публичност
    Изпълнител: БРЯГ МЕДИА ГРУП ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 396.00
  • Обособена позиция 3: Организация и провеждане на публични събития и информиране и публичност
    Изпълнител: КОПИСОФТ-ООД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 470.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Организация на съвместни познавателни дейности, предвидени в Дейност 6, Прогнозна стойност: 27 458.33
  • Обособена позиция 1: Организация на съвместни познавателни дейности, предвидени в Дейност 6
    Изпълнител: ВЕКТРА ТРАВЕЛ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 32 838.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Подбор на персонал за длъжност - Медиатор, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Подбор на персонал за длъжност - Медиатор
    Изпълнител: Антоанета
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 296.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Подбор на персонал за длъжност - Социолог, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Подбор на персонал за длъжност - Социолог
    Изпълнител: Елка
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 950.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Подбор на персонал за длъжност - Юрист, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Подбор на персонал за длъжност - Юрист
    Изпълнител: Даниела
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Подбор на персонал за длъжност “Психолог”, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Подбор на персонал за длъжност “Психолог”
    Изпълнител: Траян
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 560.00
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Подбор на персонал за длъжност “Статистик”, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Подбор на персонал за длъжност “Статистик”
    Изпълнител: Мариела
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 600.00
  • Обособена позиция 2: Подбор на персонал за длъжност “Статистик”
    Изпълнител: Адриан
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 600.00
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Публична покана за избор на изпълнител за "Доставка на материали и консумативи за изпълнение на дейностите", Прогнозна стойност: 93 655.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на материали и консумативи
    Изпълнител: ДИМИТЪР АНГЕЛОВ-АЛФА ЕТ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 94 613.88
  • Обособена позиция 2: Доставка на обзавеждане и оборудване
    Изпълнител: ДИМИТЪР АНГЕЛОВ-АЛФА ЕТ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 94 613.88
Процедура 11 Предмет на предвидената процедура: Съобщение за прекратяване на процедура за избор на изпълнител с публична покана “Доставка на материали и консумативи за изпълнение на дейностите” по проект “Лаборатория за успех”, АД № BG05M2OP001-3.001-0059-C04, финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове. Предмета на поканата е обособен в две обособени позиции: Обособена позиция 1: “Доставка на материали и консумативи” ; Обособена позиция 2: “Доставка на обзавеждане и оборудване”. , Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на материали и консумативи
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Доставка на обзавеждане и оборудване
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN