Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Вътрешни работи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда въвеждане на мерки за енергийна ефективност и достигане най-малко клас на енергопотребление "С" в осем многофамилни жилищни сгради в гр. Варна. Обектите на интервенция са избрани след провеждане на информационна кампания и процедура за оценка и приоритизиране на Заявления за интерес и финансова помощ от Сдружения на собствениците, регистрирани в гр. Варна. Осемте сгради се намират в зона за въздействие с публични функции с висока обществена значимост от ИПГВР на Варна. Реализирането на проектните дейности ще приведе сградите в съответствие със задължителните предписанията на енергийните обследвания и част "Конструктивна" на техническите паспорти, при спазване изискванията на действащото законодателство в Република България и ще подобри архитектурния облик на съответните жилищни райони. Изпълнението на проекта ще доведе до по-висока енергийна ефективност и ще допринесе пряко за намаляване на крайното енергийно потребление в жилищните сгради, както и ще подобри достъпа до тях на хората с увреждания, и косвено ще допринесе за намаляване на емисиите на парникови газове в атмосферата. Чрез реализацията на проекта ще се допринесе за постигане на националната цел по отношение на повишаване на енергийната ефективност, а именно - достигане на 25% по-висока енергийна ефективност към 2020 г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: След сключване на ДБФП, бенефициентът - Община Варна ще сформира Екип за управление на проекта /ЕУП/. Управлението се осъществява през целия период на проекта. Чрез тази дейност ще се осигури ефективното и качествено изпълнение на заложените дейности и постигане на поставените цели. ЕУП ще се състои от 4-ма члена, като в него ще бъдат включени физически лица. Състав на ЕУП: • Ръководител на проекта; • Счетоводител на проекта; • Технически сътрудник; • Експерт "Строителство". Сформираният екип ще: - организира, координира и контролира изпълн. на дейностите по проекта и постигане на заложените цели; ще отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите; - отговораря за качествено изпълнение на дейностите, правилното изразходване на предвидените в бюджета средства и разплащания по договорите с изпълнители в нужни те срокове; - спазва и изпълнява механизми за вътрешна оценка и контрол; - извършва мониторинг в/у напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; - изготвя отчетна документация по проекта - техничека и финансова. ЕУП ще изпълнява задълженията си, спазвайки условията на ДБФП, изискванията и указанията на УО на ОПРР, вътрешните правила на Община Варна и др. нормативни актове, касаещи управлението на проекти. Екипът периодично ще провежда срещи с фирмите изпълнители, с представителите на експлоатационните дружества с цел по-добро координиране на действията, минимизиране на рисковете от забавяне и неточно изпълнение на възложените работи. Ръководителят на проекта и експерт "Строителство", съвместно с представители на строителния надзор, ще осъществяват посещения на мястото на строителната площадка с цел осъществяване на пряк контрол на извършваните СМР. Управлението на проекта ще се изпълнява от служители на бенефициента и не е необходимо провеждане на процедури по ЗОП, тъй като изпълнението се извършва в самата организация. При определяне на възнагражденията на членовете на екипа ще се спазва ПМС № 189 от 2016 г. При формиране на възнагражденията за целите на бюджета на проекта освен ПМС 189 са взети предвид и размера на месечното възнаграждение на различни експертни длъжности от съответните дирекции в Община Варна и са предвидени осигуровки от страна на работодателя. Възнагражденията на ЕУП ще се финансират от бюджета на проекта. Част от него е от БФП, а друга част е съфинансиране от Община Варна /недопустими разходи/, предвид това, че прага на допустимост на разходите е до 2% от преките допустими разходи, който процент не може да осигури възнаграждения на ЕУП за целия период на проекта. Стойността на Допустимите разходи за възнаграждения на ЕУП, бюджетен ред за 1.1 е в размер на 18 658.65 лв. и се формира както следва: - за Ръководител на проект - 540 часа х 11.70 лв. лв./час = 6 318 лв., - за Технически сътрудник - 560 часа х 7.35 лв./час = 4 116 лв., Счетоводител -559 часа х 7.35 лв./ча с= 4 108.65 лв. и Експерт "Строителство"-560 часа х 7.35 лв./час = 4 116 лв. Стойността на Недопустимите разходи за възнаграждения на ЕУП, бюджетен ред 53.1, са в размер на 62 341.35 лв, и се формира както следва: - за Ръководител на проект - 1860 часа х 11.70 лв. лв./час = 21 762 лв., - за Технически сътрудник - 1840 часа х 7.35 лв./час = 13 524 лв., Счетоводител -1841 часа х 7.35 лв./час = 13 531.35 лв. и Експерт "Строителство" - 1 840 часа х 7.35 лв./час = 13 524 лв. Общата стойност за изпълнение на дейността е 81 000 лв. 81 000.00 81 000.00
Инженеринг - проектиране, извършване на строителни и монтажни работи и осъществяване на авторски надзор на осем МЖС по проект „Енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Варна“: Обекти на интервенция са осем многофамилни жилищни сгради с адреси в гр. Варна: 1. ул. "Граф Игнатиев" №6; 2. ул. Белгород" №6; 3. ул. "Белгород" №14; 4. ул. "Белгород" №8-8а; 5. ул. "Цар Самуил" №10; 6. ул. "Белгород" №12; 7. ул. "Ростов" №12-12а; 8. ул. "Ростов" №7. Сградите са разположени в зона на въздействие „Зона с публични функции с висока обществена значимост“ от ИПГВР. Общата РЗП на сградите е 6480.89 кв. м. За обектите на интервенция, Община Варна разполага с Доклади от обследвания за енергийна ефективност на сгради в експлоатация, изготвен по реда на Наредбата на чл. 48 от ЗЕЕ и с Доклади за обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169 от ЗУТ. В рамките на проекта, Община Варна ще възложи по реда на ЗОП дейности по инженеринг за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградите, което включва: 1. Изготвяне на пълна проектна документация, съгласно разпоредбите на ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. 2. Упражняване на авторски надзор. Проектът ще предвижда изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за всяка сграда в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на всяка сграда съгласно Техническия паспорт, както и изпълнение на мерки, свързани с подобряване на достъпа на лица с увреждания в сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. По време на осъществяване на инженеринга, изпълнителят на дейността по независим строителен надзор ще изготви доклади за оценка на съответствие на строежите, на база на които ще се издадат Разрешения за строеж. СМР ще бъдат осъществени посредством инженеринг. Размерът на допустимите разходи е в съответствие с предвиденото в одобрената Инвестиционна програма. Индикативната стойност за изпълнение на дейността е формирана от бюджетен ред 6.1.Разходи за инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) на осем МЖС по проект „Енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Варна“ - БФП в размер на 863.178.60 лв., бюджетен ред 6.2 Разходи за СМР, инфлационна добавка в размер на 121 903.80 лв.(бюджетен ред: Разходи за инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) на осем МЖС по проект „Енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Варна“) и, 4 146.40 лв. (бюджетен ред: 53.2 Разходи за инженеринг на осем МЖС по проект „Енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Варна“ и 586.20 лв. (бюджетен ред: 53.5 Разходи за СМР, инфлационна добавка, съфинансиране) в раздел VI НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ. 989 815.00 1 186 117.18
Оценка на съответствието на инвестиционни проекти и осъществяване на строителен надзор при изпълнението на строително-монтажни работи по проект „Енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Варна“: Изпълнителят на дейността ще бъде избран по реда на ЗОП. Той носи отговорност за дейностите и задълженията си като участник в инвестиционния процес, регламентирани в чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, както и за тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ и другите приложими разпоредби на законодателството. Строителният надзор ще се изпълнява в обхват съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3/2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове. Тъй като изпълнението на обекта се възлага на инженеринг, консултантът ще има ангажимент да изготви и оценка за съответствие (включително оценка за съответствието на част ”Конструктивна”, съгласно чл. 142, ал. 10 ЗУТ) за съответния обект на интервенция . Предвид на това, че работният проект вклюва част ЕЕ, същата ще бъде оценена за съответствие с изискванията на чл.169, ал.1, т.6 от ЗУТ. 2. СМР, съгласно изготвения и одобрен по съответния ред инвестиционен проект. Консултантът трябва да притежава лиценз от Министъра на РРБ съгласно правилата на Наредба за условията и реда за издаване на лицензи на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор. Той ще подписва всички актове и протоколи за откриване на строителна площадка и по време на строителството, необходими за оценка на строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение. Предписанията му, ще се вписват в дневника на строежа и са задължителни за строителя и техническия ръководител на строежа. След приключване на СМР и след издаване на всички писмени становища от специализираните органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация лицето, упражняващо строителен надзор, ще изготви окончателен доклад - констативен акт, с който удостоверяват, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация и изискванията към строежите, както и съгласно условията на сключения договор. След издаване на Констативен Акт обр.15 ще бъде издадено Удостоверение за въвеждане на експлоатация от органа, издал разрешението за строеж, при условия и по ред, определени в Наредба № 2/2003 (Глава 3 „А“). Индикативната стойност за дейността е формирана от бюджетен ред 15.1. Разходи, свързани с оценка на съответствието на инвестиционните проекти за прилагане на мерки за ЕЕ в осем МЖС по проект „Енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Варна“ - 3 574.07 лв. и бюджетен ред 24.1. Разходи за строителен надзор на осем МЖС по проект „Енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Варна“ - 8 696.40 лв. Недопустимите разходи са отнесени в раздел VI НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, бюджетни редове: 53.4. "Разходи свързани с оценка на съответствието" - 25.29 лв. и 53.3. "Разходи за строителен надзор на осем МЖС" - 52.24 лв. Общият размер на разходите за дейността е 12 348 лв. без ДДС, от които 12 270.47 лв. допустими и 77.53 лв. недопустими. 12 348.00 14 809.99
Въвеждане в експлоатация на обектите на интервенция: След приключване на СМР и съставяне на констативен акт обр. 15, с който се удостоверява, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите и сключения със съответния изпълнител договор, предвид това, че строежите са от четвърта и пета категория същите ще бъдат въведени в експлоатация въз основа на Удостоверение за въвеждане на експлоатация от органа, издал разрешението за строеж, при условия и по ред, определени в Наредба № 2/2003 (Глава 3 „А“). Удостоверението се издава в седем дневен срок от постъпване на Заявлението. Таксите за този вид административни услуги се определят от Наредба на Общински съвет-Варна за определянето и администририрането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Варна. Освобождаването от такси за технически услуги е регламентирано от чл. 55 и чл. 79 а (ал.2 до 4) от същата. Осемте МЖС обекти на интервенция в рамките на проекта не попадат в тази категория. Предвид това този разход е в бюджета на проектното предложение и е формиран от бюджетен ред 27.1 „Разходи, свързани с въвеждането на обектите в експлоатация“ – 4 600 лв. без ДДС. 4 600.00 0.00
Одит на проекта: Основната цел на одита е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента - Община Варна разходи, описани във финансовия отчет по ДБФП, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът на проекта ще бъде възложен по реда на ЗОП на регистриран експерт-счетоводител, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. Приложимите стандарти, по които следва да бъдат извършвани одитите по проекти са Стандартите, издавани от международната организация на върховните одитни институции (INTOSAI), Международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит, издавани от Международния институт на вътрешните одитори и Международните одиторски стандарти, издавани от международната федерация на счетоводителите. Изборът на стандарти ще бъде съобразен с обхвата на ангажимента. В случай, че някой от компонентите на ангажимента не са изпълнени в съответствие с избраните стандарти, този факт изрично трябва да се обяви в одитния доклад, както и следва да се обяви причината за това несъответствие. Одиторът следва да потвърди, че: - всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдават; - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Стойността за дейноста е отнесена към бюджетен ред 37.1. "Разходи за одит по проект „Енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Варна“ - 772.00 лв. без ДДС 772.00 926.40
Публичност и визуализация: Бенефициентите, изпълняващи проекти по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие, са длъжни да информират широката общественост относно финансовия принос на ЕС за изпълнението на проектите. Спазвайки принципите на добрите практики, изпълнението на тази дейност ще подпомогне община Варна да популяризира изпълнението на проекта сред целевите групи и да формира обществено доверие към неговата реализация. Изпълнението на тези дейности ще повиши степента на информираност на широката общественост за специфичните цели на проекта, като същевременно с това ще покаже приноса и подкрепата на ЕС и на българската държава за развитието на регионите. Дейностите по публичност и визуализация ще бъдат изпълнявани в съответствие с Националната комуникационна стратегия и Приложение № 2 към нея «Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.»; изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013 г. и Регламент за изпълнение (ЕС) №821/2014 на Комисията от 28.07.2014 г. Всички мерки за публичност и визуализация ще отговорят на конкретните указания в цитираните документи и в Общите условия към АДБФП. Предвижда се поставянето на два временни билборда, които след приключване на строителните работи ще бъдат заменени от постоянни обяснителни табели (8 броя); изработване на рол-банер от винил; изговяне, отпечатване и разпространение на две дипляни, първата за популяризиране на проекта, неговите цели, планираните дейности и очакваните резултати, както и за финансовия принос на ЕС за изпълнението на проекта. Втората дипляна има за цел да популяризира постигнатите резултати. Дипляните ще се разпространяват от бенефициента, на пресконференциите на официалните събития и др. В рамките на проекта е предвидено изработването и на няколко рекламни артикула, а именно: брандирани химикалки, тефтери и рекламни торби, които ще бъдат разпространявани на пресконференциите и официалните церемонии. В рамките на проекта е предвидено да се организират две официални пресконференции - встъпителна и заключителна, официална церемония "първа копка", както и официална церемония "откриване на обект". Съгласно изискванията на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ на интернет страницата на Община Варна ще бъде публикувана информация за проекта след сключване на ДБФП – наименование на проекта, стойност на проекта, цели, обекти, дейности, целеви групи, очаквани резултати, която след приключване на дейностите ще бъде заменена от информация за постигнатите резултати. Разходът за дейността е от БФП и е отнесен в бюджетен ред 36.1.Разходи за публичност по проект „Енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Варна“- 6 056 лв. 6 056.00 1 267.20
Извършване на Обследвания за енергийна ефективност на осем многофамилни жилищни сгради и Обследвания за установяване на техническите характеристики на осем многофамилни жилищни сгради.: В изпълнение на Насоките за кандидатстване и Приложение Н "Указания за изпълнение на проекти за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради по Инвестиционен приоритет „Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради” на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020" относно изискуемите документи на етап оценка на проектни предложения за обекти без готови инвестиционни проекти, Община Варна възложи: 1. Осем обследвания за енергийна ефективност на сгради в експлоатация - осем многофамилни жилищни сгради в гр. Варна. Община Варна като бенефициент, осигурява извършване на обследвания за енергийна ефективност по реда на ЗЕЕ и сертификати за енергийни характеристики на сгради в експлоатация, издадени по реда на Наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ на многофамилни жилищни сгради с адреси: гр. Варна, ул. "Граф Игнатиев" №6, ул. Белгород" №6, ул. "Белгород" №14, ул. "Белгород" №8-8а, ул. "Цар Самуил" №10, ул. "Белгород" №12, ул. "Ростов" №12-12а и ул. "Ростов" №7., във връзка с подготовката на проект: „Енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Варна“, включен в Инвестиционна програма на Община Варна по Споразумение с рег.№ BG16RFOP001-1.040-0038-С01 в рамките на Инвестиционен приоритет „Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради". 2. Обследване за установяване на техническите характеристики на осем многофамилни жилищни сгради. Община Варна като бенефициент осигурява извършване на обследване и изготвяне на технически паспорт на съществуващ строеж съгласно Наредба №5/2006 г. с екзекутивно заснемане за установяване действителните технически характеристики на строежите, по проект: „Енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Варна“, включен в Инвестиционна програма на Община Варна по Споразумение с рег.№ BG16RFOP001-1.040-0038-С01 в рамките на Инвестиционен приоритет „Енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Варна". Средствата за изпълнение на тази дейност, която предхожда разработването и внасянето за оценка на проектното предложение, са отразени като допустим разход от БФП в бюджетен ред 30.1 - 23 017.06 лв. Стойността в бюджетен ред 30.1 се формира като сбор на сумите от разходите за изготвяне на осем технически паспорта в размер на 18 583.35 лв. и разходите за извършване на осем енергийни обследвания в размер на 4 433.71 лв. 23 017.06 24 952.13
Геодезическо заснемане на обектите на интервенция по проект „Енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Варна“: Геодезическо заснемане на обектите на интервенция в настоящия проект, след приключване изпълнението на строително-монтажните работи във връзка с изпълнение на задълженията на възложителя по чл. 54 от Закона за кадастъра и имотния регистър. В резултат на изпълнение на дейността ще се постигне и допълнителна прецизност при отчитане на изпълнението. Стойността се формира от бюджетен ред 39.1. - 6 200.00лв. 6 200.00 7 440.00
Провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнители на дейностите по проекта: Община Варна като възложител на обществени поръчки по ЗОП е задължена да разходва средствата за изпълнението на дейности по проекта при спазване на правилата на нормативната уредба в областта на обществените поръчки. Изхождайки от необходимостта от допълнителна експертиза при разработването на проектната документация и с цел качественото изпълнение на тази дейност, Община Варна има сключен договор с външен изпълнител за подготовка на тръжните документации. Целта е тръжните процедури да бъдат подготвени и обявени при възможност преди сключване на АДБФП, за да се избегне риска от неизпълнение на изискванията на последния от сключване на договори с изпълнители до 12 месеца след подписването му. Всички тръжни процедури за избор на изпълнители на дейностите по проекта са обявени преди подписване на АДБФП. Сключени са два договора, а именно: Договор №Д19001399ВН/22.07.2019 г. по Обособена позиция № 1: "Извършване на геодезически услуги в рамките на проект „Енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр.Варна" по Процедура BG16RFOP001-1.002 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014 - 2020 Варна", включен в Инвестиционната програма на Община Варна, одобрена за реализация със Споразумение № BG16RFOP001-1.040-0038-C01 по Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие" на ОП „Региони в растеж" 2014 – 2020 г. и Договор №Д19001316ВН/11.07.2019 г. Обособена позиция № 1: „Одит на проект „Енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Варна", по процедура BG16RFOP001-1.002 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014 - 2020 Варна", включен в Инвестиционната програма на Община Варна, одобрена за реализация със Споразумение № BG16RFOP001-1.040-0038-C01, по Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие” на ОП „Региони в растеж” 2014 - 2020 г. ". Разходът за изпълнение на дейността е недопустим за финансиране по настоящата схема и като такъв не е включен в бюджета на проекта. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.