Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.005-0262-C01
Наименование на проекта Разработване на система за 360-градусова визуална сигурност
Бенефициент 201244625 СЕМПЕР ФОРТИС ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 22.05.2018
Дата на стартиране 22.05.2018
Дата на приключване 22.10.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Семпер Фортис ООД е компания с утвърден бизнес в сферата на предоставяне на одитни услуги и управление на риска. Изхождайки от дългогодишния си опит и извършения анализ на пазара в областта на сигурността и управлението на риска, екипът на дружеството установи, че в световен мащаб съществува нужда от създаването на технология за автоматизирано идентифициране на хора и други триизмерни обекти със специфични характеристики с възможност за разпознаване по части от тялото и от различен ъгъл.

В тази връзка компанията сформира мултидисциплинарен екип в партньорство с Университета по библиотекознание и информационни технологии (УНИБИТ), като целта е създаване на нов продукт – интегрирана интелигентна система за 360-градусова визуална сигурност. Системата е иновативна за световния пазар, тъй като предоставя качествено нов метод за идентифициране на хора и други обекти посредством триизмерно (оптично и инфрачервено) сканиране. По този начин се осигурява многократно по-богат набор от характеристики за идентификация в сравнение със стандартните методи за лицево разпознаване, използвани в сигурността.  Това ще бъде изцяло автоматизиран процес (сканиране, обработка и съхранение на големи масиви от данни, 3-D моделиране, разпознаване и известяване), представляващ взаимодействие между специализиран хардуер и набор алгоритмични и семантични решения, които обслужват комуникацията с него и отговорите на различните заявки (търсене, сравнение и пр.). Проектът попада в приоритетно направление „Роботика и автоматизация на процеси“ на тематична област на ИСИС „Мехатроника и чисти технологии“.

Изпълнението му предвижда назначаване на 9 експерти, които ще създадат проект на цялостната архитектура, ще разработят, тестват и демонстрират прототип в релевантна среда - TRL 6. Проектът ще се изпълнява в гр. Плевен, където ще бъде оборудвана лаборатория за реализация на основната научно-изследователска дейност. Общата стойност на предвидените проектни разходи възлиза на 650 434.48 лв.
Дейности
  • Дейност: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 9 души, разходи за външни услуги, наем на визуално и сензорно оборудване): Дейността предвижда извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация - система за 360-градусова визуална сигурност. Тя най-общо ще представлява скенер, съчетаващ оптични (камери) и термични (инфрачервени) сензори, които да генерират триизмерно изображение на заснемания обект. Това е ключова дейност за проекта, тъй като осигурява необходимите механизми за изпълнение на научните изследвания за разработване на иновативния продукт. Дейността е пряко продължение на вече реализираните от част от екипа предварителни проучвания и изпитвания, като в резултат от изпълнението й се очаква да се достигне до ниво на технологична готовност 4 чрез осигуряване на механизмите за разработване на система с всички компоненти в съвкупност (TRL 4). Това включва разработване на основните алгоритми – за заснемане и за разпознаване от страна на участника и за архивиране, търсене и съхранение на образите. Ще бъдат създадени основни прототипи при използване на различни по брой и вид устройства – оптични и инфрачервени камери, като ще бъде установено оптималното съотношение на различните технически параметри на бъдещата иновация – резолюция на заснемане (по отношение на фото и инфрачервените сензори), чувствителност, бързина на заснемане, обем на трансферираните данни, механизми за съхранение и обработка на масивите с информация, оптимизация на трансфера на големи обеми от данни и пр. За целта ще се сформира екип от квалифицирани специалисти. Техният ангажимент ще обхваща провеждане на планираните НИРД. До 6-тия месец от изпълнението на проекта ще се изготви цялостна работна концепция, на базата на която впоследствие ще се извършат необходимите серии от научно-приложни изследвания и тествания, ще се концептуализира парадигмата и ще се разработят алгоритмите, необходими за осигуряване функционирането на системата. За реализация на научните изследвания ще се използва както собствено, така и наето оборудване. Собственото оборудване ще включва преди всичко компютърна и периферна техника и ще бъде използвано за разработване на алгоритми за въвеждане в експлоатация на наетото оборудвне, анализ на данни и протоколиране на изследванията. Ще бъде наето визуално и сензорно оборудване (съгл. техническа спецификация), с което ще се извършват реални замервания на модели с цел да се дефинират и оптмизират компонентите на системата. Тъй като бързината на достъп до базите данни със сканирани обекти ще бъде от съществено значение за качеството на работа на системата, е необходимо да се проведе изследване на скоростта на изчисляване и запис на данни при подаването им в различни части на България и Европа при различно разположение на виртуален сървър, събиращ информацията и базиран на Cloud технология. Също така, предвид очаквания голям обем информация, която ще трябва да се обработва симултанно, ще е необходимо да се проведе практическо изследване на нужната изчислителна мощ при автоматично разпознаване на лица на база подадени предварително сканирани хора от сървър, базиран в облака. Тези изследвания ще бъдат изпълнени от външни изпълнители. Получените данни ще бъдат анализирани от екипа по проекта и резултатите ще бъдат взети предвид при концептуализирането на продукта. Реализацията на дейността ще обхване: 1) ПЕРСОНАЛ - подбор на квалифициран персонал (1-ви месец от изпълнението на проекта) - период на заетост на наетия персонал (от 2-ри до 18-ти месец). 2) НАЕМ НА ВИЗУАЛНО И СЕНЗОРНО ОБОРУДВАНЕ - избор на изпълнител за наем на ДМА (от 2-ри до 6-ти месец) - сключване на договор и изпълнение (от 7-ми до 18-ти месец). 3) ИЗСЛЕДВАНЕ НА СКОРОСТТА НА ИЗЧИСЛЯВАНЕ И ЗАПИС НА ДАННИ ОТ РАЗЛИЧНИ ЛОКАЦИИ - избор на изпълнител за външна услуга (от 2-ри до 6-ти месец) - сключване на договор и изпълнение (от 7-ми до 9-ти месец). 4) ИЗСЛЕДВАНЕ НА НУЖНАТА ИЗЧИСЛИТЕЛНА МОЩ - избор на изпълнител за външна услуга (от 2-ри до 6-ти месец) - сключване на договор и изпълнение (от 7-ми до 9-ти месец)., Договорена стойност: 539 155.92 , Отчетена стойност: 544 273.81
  • Дейност: Създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на продуктова иновация (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 9 души): Дейността предвижда създаването и тестването на прототип на иновацията в релевантна среда. Ще се създаде работещ модел на системата, с което ще се достигне ниво на технологична готовност TRL 6. На база направените експерименти и разработки ще бъде установена оптималната концепция по отношение на използваните алгоритми, брой и вид на устройствата, необходими изчислителни ресурси и памет за съхранение, като по този начин ще бъде създадена иновация, позиционирана в конкурентен ценови сегмент с доказана работоспособност. Специално внимание ще бъде обърнато на изграждане на специфичната архитектура на хранилището за информация с триизмерни образи, за да се гарантира оптимизация на съхранявания обем (сам по себе си попадащ в Big Data областта) и неговото коректно каталогизиране. Това на свой ред да гарантира оптимална скорост на търсене и изпълнение на специфични заявки към създадения архив, така че да бъде минимизирано времето за работа. На база параметрите, установени в Дейност 1, ще се изберат оптималните като качество и цена елементи, които формират базата за практическа реализация на иновацията. Това ще бъде осъществено посредством серия от итерации в лабораторни/ релевантни условия за изследване и усъвършенстване на системата. Това означава, че разработената технология ще бъде тествана в предварително дефинираните сценарии в релевантна среда - т.е. ще бъде имплементирана като самостоятелна система и решение за удостоверяване на ползите в различните случаи на употреба (use-case). Целта е чрез практически тестове и демонстрация в релевантни условия да се гарантира, че разработката отговаря на всички заложени изисквания, както и да се идентифицират възможности за допълнително усъвършенстване на системата и компонентите й. По този начин изпълнението на дейността осигурява данни с функционална и доказателствена стойност не само за реализацията на проекта, но и за успешността на извършените индустриални научни изследвания. За целта е необходимо целият екип, нает в Дейност 1, да продължи да бъде ангажиран и в реализацията на Дейност 2. За изпълнението на дейността ще се използва единствено собствено оборудване на кандидата и партньора. В допълнение на компютърната и периферна техника, ползвана и за целите на Дейност 1, ще бъдат закупени за сметка на кандидата (извън бюджета на проекта) компоненти на визуално и сензорно оборудване, с които ще бъде конструиран прототипа на системата. Конкретната техническа спецификация ще бъде изготвена на база на изследванията, проведени в Дейност 1. Реализацията на дейността ще премине през следните стъпки: 1) ПЕРСОНАЛ - подбор на квалифициран персонал (1-ви месец от изпълнението на проекта) - извършено като част от Дейност 1; - период на заетост на наетия персонал (от 19-ри до .24-ти месец от изпълнението на проекта). 2) ЗАКУПУВАНЕ НА СОБСТВЕНО ВИЗУАЛНО И СЕНЗОРНО ОБОРУДВАНЕ - за сметка на кандидата (не е включено в бюджета на проекта): - избор на изпълнител за закупуване на ДМА (19-ти месец от изпълнението на проекта); - сключване на договор за доставка и изпълнение (20-ти месец от изпълнението на проекта)., Договорена стойност: 110 878.56 , Отчетена стойност: 84 745.54
  • Дейност: Визуализация на проекта (Дейността ще бъде изпълнена чрез изработване на 1 бр. временна информационна табела и 1 бр. постоянна информационна табела): Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта в съответствие с произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на административния договор за безвъзмездна финансова помощ (АДБФП), Насоките за кандидатстване, актуалното към момента Ръководство за изпълнение на АДБФП по ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020 и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Реализацията на дейността ще премине през следните стъпки: 1) Публикуване на новина на уебсайта на кандидата и партьора относно подписания договор за БФП и неговите основни условия (1-ви месец от изпълнението на прокта); 2) Публикуване на новини на уебсайта на кандидата относно провеждане на тръжни процедури, свързани с реализацията на проекта (от 2-ри до 24-ти месец от изпълнението на проекта); 3) Изготвяне на образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира, че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет (1-ви месец от изпълнението на проекта); 4) Поставяне на информационни табели в лабораторията в гр. Плевен - избор на изпълнител и сключване на договор за доставка на временна и постоянна информационна табела (от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта); - излагане на временната информационна табела на видно място в лабораторията в гр. Плевен (от 2-ри до 24-ти месец от изпълнението на проекта). - излагане на постоянната информационна табела на видно място в лабораторията в гр. Плевен (след приключване изпълнението на проекта)., Договорена стойност: 400.00 , Отчетена стойност: 375.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: УНИВЕРСИТЕТ ПО БИБЛИОТЕКОЗНАНИЕ И ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ, Договорена стойност по проекта*: 49 587.36 , Отчетена стойност: 129 535.66
Изпълнители
  • Изпълнител: РЕСЕТ КОМПЮТЪРС ООД, Договорена стойност по проекта*: 119 200.00 , Отчетена стойност**: 149 000.00
  • Изпълнител: "Креатуристик" ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 262.50 , Отчетена стойност**: 375.00
  • Изпълнител: АДЕМАР АД, Договорена стойност по проекта*: 59 200.00 , Отчетена стойност**: 74 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Научни изследвания, иновации: Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за иновации или за научноизследователски и развойни проекти, Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 77 398.67 , Достигната стойност: 74 428.48
Индикатор 2 Научни изследвания, иновации: Брой предприятия, които си сътрудничат с научноизследователски институции, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Финансирани проекти за еко-иновации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 650 434.48 BGN
БФП 499 055.84 BGN
Собствено финансиране 151 378.64 BGN
Общо реално изплатени суми 484 047.70 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Извършване на научни изследвания по две обособени позиции: ОП 1 - Изследване на скоростта на изчисляване и запис на данни при подаването им в различни части на България и Европа; ОП 2 - Изследване на нужната изчислителна мощ при автоматично разпознаване на лица , Прогнозна стойност: 75 000.00
  • Обособена позиция 1: ОП 1 - Изследване на скоростта на изчисляване и запис на данни при подаването им в различни части на България и Европа
    Изпълнител: АДЕМАР АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 59 200.00
  • Обособена позиция 2: ОП 2- Изследване на нужната изчислителна мощ при автоматично разпознаване на лица
    Изпълнител: АДЕМАР АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 59 200.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Изработване на информационни табели - 2 броя, Прогнозна стойност: 400.00
  • Обособена позиция 1: Изработване на информационни табели - 2 броя
    Изпълнител: "Креатуристик" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 262.50
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Наем на визуално и сензорно оборудване за 12 месеца, Прогнозна стойност: 150 000.00
  • Обособена позиция 1: Наем на визуално и сензорно оборудване за 12 месеца
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Наем на визуално и сензорно оборудване за 12 месеца
    Изпълнител: РЕСЕТ КОМПЮТЪРС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 119 200.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN