Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-6.002-0094-C01
Наименование на проекта Патронажна грижа + в община Доспат
Бенефициент 000614906 Община Доспат
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 23.04.2021
Дата на стартиране 20.04.2021
Дата на приключване 17.11.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Смолян (BG424), Доспат

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Дейности
  • Дейност: ДЕЙНОСТ №1 – Патронажна грижа в община Доспат: Дейността в първото основно направление на проекта продължава доказаната в общността услуга "Патронажна грижа", предоставяна от община Доспат в успешно партньорство с Община Девин. Предвижда се услугата да се реализира за срок от 12 месеца, като подкрепа се оказва съобразно установените потребности на потребителите след едномесечен подготвителен период на кандидатстване и извършване на социална оценка. След сключване на договор, комплексната услуга се предоставя на най-малко 21 потребители по график, в рамките на до 2 часа дневно, от наетите по проекта здравни и социални специалисти. Гъвкавост на дейностите се постига чрез разработваните графици, а мобилност /транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа, от/до домовете на лицата/ се осигурява със закупения от общината лек автомобил по проекта по "Патронаж 2" и назначения шофьор- диспечър. Планираните за предоставяне здравно-социални дейности включват: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за лица с увреждания и възрастни хора. в т.ч. помощ в дома ( пазаруване, и др (с лични средства) и медицински услуги в домашни условия, които не дублират дейности по НЗОК /измерване жизнени показатели, поставяне на инжекции, обработка на рани и смяна на превръзки, проследяване прием на изписани от лекар лекарства, консултиране хранителен режим, двигателна рехабилитация в домащни условия и др/. 2. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране на нуждаещите се потребители и техните семейства. 3. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция). Съставът на заетите социалните и здравни специалисти е от съществено значение за постигане качество на предоставяната услуга. Подборът, който се провежда през първия месец на проекта, гарантира привличане на мотивирани и отговорни работници. Преди назначаване се провежда въвеждащо обучение съгласно разработената от МЗ програма, в него участват наетите лица, които не са преминали обучение по този или друг подобен формат. Темите са насочени към обсъждане на трудности и проблеми, възникнали в процеса на работа с различните потребители, към подобряване на професионалните умения и за превенция на професионалния стрес и на прегарянето /бърнаут синдром/ на заетите лица. Дейността по предоставянето на интегрираната здравно-социална патронажна грижа се планира и организира съгласно Методиката за услугата от екипа по проекта, който извършва и съответен контрол и отчетност. Осигурената комплексна патронажна услуга, доказано от досегашните проекти, реализирани в общината, противодейства на социалната изолация и изключване и допринася за подобряване качеството на живот на най-малко 21 нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора в условията на Ковид кризата. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 32 236.90
  • Дейност: Дейност №2 - Превенция на COVID-19 в предоставените социална услуги в "Центърът за обществена подкрепа" (ЦОП) и "Център за деца и/или младежи с увреждания (ЦДМУ)", делегирани от държавата дейности.: В община Доспат към момента има разкрити две социални услуги, делегирани от държавата дейности - Центърът за обществена подкрепа (ЦОП) и Център за деца и/или младежи с увреждания (ЦДМУ), които са помещават в една обща сграда, които са с отделни входове с общ двор и обща спортна зала. Центърът за обществена подкрепа е с капацитет 20 места . Център за деца и/или младежи с увреждания (ЦДМУ) е с капацитет 20 места. Към момента персонала на услугата в Центърът за обществена подкрепа (ЦОП) е общо 6 лица; - директор - 0,5,: - психолог - 0,5; - педагок; - социален работник - 0,5; - касиер-счетоводител-0,5; - шофьор - 0,5, поради което е крайно необходимо да се наеме помощен персонал. От началото на миналата година персонала на услугата в Център за деца и/или младежи с увреждания (ЦДМУ) е общо 10 лица - работници и администрация, в т.ч; - директор - 0,5; - психолог; - двама педагози; - рехабалитатор - 0,5; - детегледач; - доставчик-снабдител; - касиер-счетоводител - 0,5; - шофьор - 0,5; - хигиенист - 0,5; поради което е крайно необходимо да се наеме допълнително помощен персонал. Общо наетия пресонал в двата центъра за предоставяне на делегирани от държавата дейности в ЦОП и ЦДМУ е 11 (единадесет) лица, като 5 (пет) лица заемат по половин щат на непълно работно време и в двата центъра ЦОП и ЦДМУ. Двата центъра разполагат с добра материална база, ползват се санитарно-хигиенни помещения, занималня, спортна зала , медицински кабинет, хранителен блок /кухня, столова, склад/ коридори и стълбища. Задълженията по почистване са близо 700кв.м. площ и са поети само от един санитар, което е силно натоварващо и затруднява работа в ЦДМУ. Поради епидемиологичната обстановка е задължително строго спазване на хигиената и извършване на дезинфекция най-малко 4 (четити) пъти дневно, за което е необходимо наемането на още три хигиенисти за пълно обезпечаване на хигиената. В Центровете е разположено видео наблюдение, но липсват портиери, които са необходими за контролиране на човекопотока и на външни лица при тази пандемиологична обстановка. Затова, съгласно условията на схемата, предвиждаме назначаване на помощен персонал за услугата - 2 хигиенисти на пълно работно време Център за деца и/или младежи с увреждания (ЦДМУ) и 1 хигиенист на пълно работно време Центърът за обществена подкрепа (ЦОП). Това дава възможност за гъвкава организация и покриване на график за хигиенизиране и дезинфекция на ползваните помещения и в двата центъра за делегирани услуги, при ползване на отпуск, болнични и т.н. Също така за контолиране на човекопотока и насочването му е необходимо наемането на един портиер пълно работно време в Център за деца и/или младежи с увреждания (ЦДМУ) и 1 портиер на непълно работно време в Центърът за обществена подкрепа (ЦОП) , които ще работят на двата входа на сградата. Предвиждаме допълнителни мерки за осигуряване на сигурна и безопасна среда за потребителите и персонала - закупуване на подходящи лични предпазни средства на наетия допълнително персонал, въвеждане на допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд, която се извършва текущо по график и при възникнала необходимост, като за целта се закупуват допълнителни средства за дезинфекция /препарати, специализирана UV лампа/, регулярно, медицински изделия и при необходимост тестване на персонала и потребителите. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 40 274.73

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 16.00 , Достигната стойност: 16.00
Индикатор 2 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 61.00 , Достигната стойност: 72.00
Индикатор 3 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 61.00 , Достигната стойност: 72.00
Индикатор 4 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 11.00 , Достигната стойност: 15.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 101 516.28 BGN
БФП 101 516.28 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 101 516.28 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 100.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN