Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-2.001-0037-C02
Наименование на проекта Повишаване на енергийната ефективност на административна сграда - държавна собственост
Бенефициент 000235913 ОБЩИНА КРУМОВГРАД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 09.09.2016
Дата на стартиране 09.09.2016
Дата на приключване 08.05.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Кърджали, Крумовград, гр.Крумовград

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът има за цел повишаване на енергийната ефективност на административна сграда – държавна собственост. Настоящата сграда е с предназначение за административна сграда на Общинска администрация – Крумовград. Общинската администрация има важна  решаваща роля в административното обслужване на местната общност, като орган на местното самоуправление. 
Мерките за енергийна ефективност в сградата, обект на интервенция ще се изпълняват въз основа на извършено обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сградата, и обследване за установяване на техническите характеристики на сградата с изготвен технически паспорт. 
На етап реализация на проектното предложение ще бъде изработен инвестиционен проект, съгласно Закона за устройство на територията и Наредба 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. В инвестиционния проект ще бъдат включени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници и всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване.
Дейностите за енергийно обновяване ще удължат живота на сградата, ще намалят разходите за поддръжка и ще стимулират хората да останат да живеят в малките населени места. В резултат от изпълнението им ще се повиши енергийната ефективност на сградата на общината, ще бъдат намалени разходите за електроенергия, което ще доведе до освобождаване на ресурси, които да бъдат пренасочени за други дейности.
Подобряването на енергийната ефективност на сградата е една от основните предпоставки за повишаване качеството на предлаганите услуги на местното население, намаляване на енергийното потребление и опазване на околната среда.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Настоящата дейност е избрана с цел: - Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; - Оптимизиране на използването на проектните ресурси; - Постигане на ефективна координация и комуникация с партньори и изпълнители; - Изготвяне на документация по проекта; - Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; - Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението. Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на партньорство, добро управление, отчетност и прозрачност. Проектът ще се управлява от екип в състав: ръководител, технически сътрудник - строителство и счетоводител и технически сътрудник - административна дейност. Екипът ще бъде сформиран при стартиране на проекта. Задълженията и отговорностите на членовете ще бъдат възлагани при спазване на ПМС №119/ 20.05.2014 г. Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за ясното разпределение на отговорностите и задачите на отделните членове на екипа и възприемането на ефективна система за комуникация между тях. Той ще определи отговорник за изпълнението на всяка от заложените в проекта дейности. Членове на екипа ще провеждат ежемесечни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Екипът ще следи за осъществяването на план-графика, правилното разходване на средствата за постигане на проектните цели; контрол на заложените индикатори за изпълнение и резултат; осъществява връзка с лица и организации, които са свързани пряко или непряко с реализацията на проекта; анализира и обобщава информацията за напредъка на проекта в различните му етапи; осъществява връзката с Управляващия орган на програмата; осъществява вътрешния мониторинг на проекта и съдейства на Управляващия орган при провежданите на мониторинг; осъществява проверка на документите за разплащане – представени от изпълнителите по проекта; организира дейностите по осигуряване информация и публичност по проекта; изготвя междинни и финални доклади за техническо и финансово изпълнение; изготвяне на искания за верифициране на разходите, съгласно изискванията на Управляващия орган. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Същите ще се актуализират и съхраняват подредени в определени за целта шкафове, визуализирани съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., Договорена стойност: 2 890.00 , Отчетена стойност: 2 664.01
  • Дейност: Подготовка и провеждане на процедури по ЗОП: Дейността по подготовката и провеждането на тръжните процедури ще гарантира прилагане на законовите разпоредби по отношение на възлагането на дейности на външни изпълнители. За целта община Крумовград ще проведе процедури за избор на външни изпълнители по реда на ЗОП. Тази дейност включва изготвяне и провеждане на следните процедури: - избор на изпълнител за извършване на инженеринг (проектиране, строително - монтажни работи и авторски надзор); - избор на изпълнител за изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта и извършване на независим строителен надзор; - избор на изпълнител за извършване на дейности по публичност и визуализация. При избора на изпълнители ще се спазване Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Проектиране, строително-монтажни работи и авторски надзор: Предвижда се изготвяне на работен проект съгласно ЗУТ, Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите части в зависимост от допустимите и одобрени за финансиране дейности. Проектът ще бъде придружен с подробни количествено-стойности сметки по приложимите части. Работният проект ще бъде надлежно съгласуван с всички експлоатационни дружества и други съгласувателни органи. Съгласно чл. 142, ал. 4 и чл. 169 от ЗУТ ще бъде изготвен доклад за оценка на съответствието на проекта, въз основа на който ще бъде издадено разрешение за строеж. В инвестиционния проект ще бъдат включени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност и всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване. Съгласно приложените обследвания за енергийна ефективност и техническо обследване на сградата се предвижда: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление „С“; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“, т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"); - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследване; - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградата в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. В изготвеното техническо обследване и обследването за енергийна ефективност, в частта на търговския обект не се предвиждат мерки за енергийна ефективност и други СМР. Строителят ще изпълнява СМР за обновяване за енергийна ефективност за обекта в съответствие с издадените строителни книжа, условията на договора и изискванията на чл. 163 и чл. 163а от ЗУТ. Във връзка с точното спазване на инвестиционните проекти при изпълнението на СМР съответният външен изпълнител посредством отделни правоспособни лица, автори на приложимата проектна документация по части, ще осъществява авторски надзор съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение. С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части на работния проект, се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Обстоятелствата, свързани със започване, изпълнение и въвеждане в експлоатация (приемане) на СМР за обновяване за енергийна ефективност, ще се удостоверяват със съставяне и подписване от участниците на съответните актове и протоколи съобразно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. , Договорена стойност: 135 377.80 , Отчетена стойност: 161 700.00
  • Дейност: Изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта и извършване на независим строителен надзор : Съгласно чл. 142, ал. 4 и чл. 169 от ЗУТ ще бъде изготвен доклад за оценка на съответствието на проекта, въз основа на който ще бъде издадено разрешение за строеж. По време на изпълнението на СМР за обновяване за енергийна ефективност лицензиран консултант – строителен надзор (чл. 166 от ЗУТ) въз основа на сключен договор ще упражнява строителен надзор в обхвата на договора и съобразно изискванията на чл. 168 от ЗУТ. След приключване на всички СМР се съставя окончателен доклад от лицето, упражняващо строителен надзор, като прилага необходимите документи за назначаване на държавна приемателна комисия за въвеждане на обекта в експлоатация и издаване на разрешение за ползване. , Договорена стойност: 7 750.00 , Отчетена стойност: 5 880.00
  • Дейност: Публичност и визуализация на проекта: С цел информиране на обществеността за целите, обхвата и резултатите от проекта и финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж" 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие, са предвидени мерки за информация и публичност. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. В рамките на дейността са предвидени следните мерки за публичност и визуализация: 1. Изработване на информационна табела, съдържаща задължителната изискуема информация, относно параметрите на безвъзмездната финансова помощ. 2. Изработване на банер с информация за параметрите на безвъзмездната финансова помощ. 3. Подготовка и отпечатване на 200 броя брошури за проекта. Ще бъдат изработени информационни материали - брошури в съответствие с насоките на ЕС, които ще информират местното население, медиите и заинтересованите лица за планираните мероприятия и графика за тяхното изпълнение. 4. Провеждане на публични мероприятия. Ще бъдат проведени две официални информационни събития - пресконференции: при стартиране на проекта и след приключване на инфраструктурните дейности по проекта, като на тях изрично ще се упоменава приноса на финансиращия орган 5. Две публикации в регионален вестник: при стартиране и финал на проекта. Първата публикация ще има за цел да информира обществеността за предвидените дейности по проекта и за финансиращата организация. Втората публикация ще бъде при приключване на проекта като ще бъдат изложени резултати от проекта и индикаторите, които са постигнати. 6. Периодични публикации на интернет страницата на община Крумовград. , Договорена стойност: 1 430.00 , Отчетена стойност: 1 406.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: ОБЛАСТНА АДМИНИСТРАЦИЯ - ОБЛАСТ КЪРДЖАЛИ, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: Р.М.Б.К. ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 780.00 , Отчетена стойност**: 650.00
  • Изпълнител: Абидин, Договорена стойност по проекта*: 1 956.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Анелия, Договорена стойност по проекта*: 434.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Боян, Договорена стойност по проекта*: 500.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ДЗЗД "ГЕРТ - ЕНЕРДЖИ" , Договорена стойност по проекта*: 161 700.00 , Отчетена стойност**: 161 700.00
  • Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 756.00 , Отчетена стойност**: 756.00
  • Изпълнител: ДЗЗД Мотива Инвест Консулт, Договорена стойност по проекта*: 5 880.00 , Отчетена стойност**: 5 880.00
  • Изпълнител: Мюмюне, Договорена стойност по проекта*: 434.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение
  • Член на обединение: ИНВЕСТ КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ГЕРТ ГРУП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 161 700.00
  • Член на обединение: МОТИВА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ЕС-ЕНЕРДЖИ ПРОЕКТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 161 700.00

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 34.10 , Достигната стойност: 36.72
Индикатор 2 Енергийна ефективност: Понижаване на годишното потребление на първична енергия от обществените сгради, Мерна единица: kWh/година, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 125 000.00 , Достигната стойност: 134 637.14
Индикатор 3 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 163 135.70 BGN
БФП 163 135.70 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 163 135.70 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 8 085.00 0.00 8 085.00 ДЗЗД "ГЕРТ - ЕНЕРДЖИ"

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „ИЗБОР НА ИЗПЪЛНИТЕЛ ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА ИНЖЕНЕРИНГ (ПРОЕКТИРАНЕ, СТРОИТЕЛНО - МОНТАЖНИ РАБОТИ И АВТОРСКИ НАДЗОР) ЗА ОБЕКТ „АДМИНИСТРАТИВНА СГРАДА - ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ“, Прогнозна стойност: 135 077.80
  • Обособена позиция 1: ИНЖЕНЕРИНГ (ПРОЕКТИРАНЕ, СТРОИТЕЛНО - МОНТАЖНИ РАБОТИ И АВТОРСКИ НАДЗОР) ЗА ОБЕКТ „АДМИНИСТРАТИВНА СГРАДА - ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ
    Изпълнител: ДЗЗД "ГЕРТ - ЕНЕРДЖИ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 161 700.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „ИЗБОР НА ИЗПЪЛНИТЕЛ ЗА ИЗГОТВЯНЕ НА ОЦЕНКА ЗА СЪОТВЕТСТВИЕ И УПРАЖНЯВАНЕ НА НЕЗАВИСИМ СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР“ за обект „Административна сграда - държавна собственост“, гр.Крумовград, Прогнозна стойност: 6 750.00
  • Обособена позиция 1: ИЗГОТВЯНЕ НА ОЦЕНКА ЗА СЪОТВЕТСТВИЕ И УПРАЖНЯВАНЕ НА НЕЗАВИСИМ СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР
    Изпълнител: ДЗЗД Мотива Инвест Консулт
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 880.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Екип по проекта, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Абидин Мехмед Хаджимехмед - Ръководител на проекта
    Изпълнител: Абидин
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 956.00
  • Обособена позиция 2: Анелия Стефанова Хаджиева - Счетоводител и технически сътрудник административна дейност
    Изпълнител: Анелия
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 434.00
  • Обособена позиция 3: Мюмюне Хасан Ибрям - Счетоводител и технически сътрудник административна дейност
    Изпълнител: Мюмюне
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 434.00
  • Обособена позиция 4: Боян Каменов Антонов - Технически сътрудник - строителство
    Изпълнител: Боян
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 500.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на дейности по публичност и визуализация, Прогнозна стойност: 1 430.00
  • Обособена позиция 1: „Изработка, доставка и монтаж на информационни табели и изработка и доставка на печатни, информационни и промоционални материали“ - запазена обществена поръчка съгласно чл. 12 от ЗОП
    Изпълнител: Р.М.Б.К. ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 780.00
  • Обособена позиция 2: „Подготовка и провеждане на публични мероприятия и публикации в регионални вестници“
    Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 756.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN