Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0880-C02
Наименование на проекта Разширяване и оптимизиране на производствената дейност в ,„Копиком България” ЕООД посредством закупуването на ново енергийно ефективно оборудване
Бенефициент 200628605 КОПИКОМ БЪЛГАРИЯ ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 09.08.2017
Дата на стартиране 09.08.2017
Дата на приключване 10.06.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
„Копиком България” ЕООД е компания работеща в сферата на предпечат и печат на различни издания и печатни продукти, печатна реклама, печат на проекти свързани със строителството и кадастъра. Дружеството разполага с две производствени бази за реализиране предмета си на дейност, намиращи се в гр. София. Настоящия проект предвижда дейности, водещи до разширяване на производствения капацитет и повишаване енергийната ефективност на дружеството, както и намаляване разходите на фирмата за единица продукция, с цел повишаване на енергийната ефективност и конкурентоспособността на предприятието за постигане на по-ниски нива на производствените разходи и намаляване на вредните емисии на въглероден диоксид в атмосферата. Кандидатът е възложил изработването на енергиен одит, в съответствие с изискването на финансиращата програма и инвестиционните си намерения. За увеличаване на енергийната ефективност и разширяване на капацитета си, компанията предвижда да изпълнението на следните дейности: 
1. Придобиване на ново производствено оборудване: Линия за отпечатване и издаване на книги и учебници - 1 бр., включваща: гилотина, скенер, печатарска машина, ламинираща машина, автомат-рязане биговане и перфорация, подлепваща машина.
2. Придобиване на ново производствено оборудване: Линия за отпечатване и сгъване на чертежи - 1 бр., включваща цифрова инженерна копирна машина и сгъваща машина.
3. Придобиване на ново производствено оборудване: Линия за копиране на растерни изображения - 1 бр., включваща широкоформатен цветен скенер и широкоформатен плотер.
4. Внедряване на механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия  - 1 бр.
5. Придобиване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1 бр.
6. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт EN ISO 50001. 
7. Публичност и визуализация по проекта.
8. Извършване на Обследване за енергийна ефективност.
Дейности
  • Дейност: Разширяване на производствената дейност чрез придобиване на ново енергийно ефективно производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Линия за отпечатване и издаване на книги и учебници - 1 бр.) - Мярка 1: Настоящата Мярка 1 от одита предвижда закупуването на нова енергийно ефективна Линия за отпечатване и издаване на книги и учебници, с която да се разшири производствената дейност на "Копиком България" АД. Линия за отпечатване и издаване на книги и учебници се състои от следните отделения: - гилотина - 1 бр. - скенер до формат А3 - 1 бр. - печатарска машина - 1 бр. - ламинираща машина - 1 бр. - Машина за автоматично рязане, биговане и перфорация - 1 бр. - подлепваща машина - 1 бр. Към момента на кандидатстване компанията няма подобна линия. Отпечатването и издаването на книги и учебници се изпълнява на по-старо технологично поколение машини, свързани в лошо подобие на поточна линия – с не малко количество ръчен труд. Като основните производствени етапи са: 1. Форматиране на „медии” (хартии); 2. Отпечатване; 3. Подготовка за книговезване – ламиниране (само на кориците), обрязване и подравняване на отпечатаните листа; 4. Книговезване – слепване и „събиране” на тялото и кориците; Старата машини за отпечатване и книговезване е са обща инсталирана електрическа мощност от 17,23 kW, производителност от 5 бр./ч. и годишна производителност от 18 480 бр. отпечатани книжни продукти. За увеличаване капацитета на производство се предвижда закупуването на нова енергийно ефективна Линия за отпечатване и издаване на книги и учебници с обща инсталирана електрическа мощност не повече от 8,07 kW, производителност на новата линия за 1 час не по-малко от 15 бр./ч. книги или учебници средно 200 страници всяка една от тях, и годишна производителност 55 440 броя на година. От посочените технически параметри е видна многократно по-високата производителност при по-ниска мощност с -9,16 kW на новата Линия за отпечатване и издаване на книги и учебници в сравнение със старата. Предимството на новото оборудване е ниският брак, който при съпоставяната със съществуващите машини намалява от 0,20% при 1500 листа на 0,5%. Предвидената инвестиция ще помогне за оптимизиране дейността на "Копиком България" ЕООД и за повишаване на нейната конкурентоспособност на пазара. Основните й предимства са: увеличена производителност на предприятието при отпечатването и издаване на книги и учебници, намалени разходите на енергия за единица продукт, повишаване качеството на произвежданите продукти, разширяване на продуктовия асортимент чрез възможност за производството на различни размери книжни продукти, намаляване на производствените разходи вследствие на бракуване и некачествена продукция, занижени разходи за поддръжка и ремонти, по-висока производителност, за сметка на по-нисък разход на енергия, както и ползи за околната среда, чрез намаляване на отделяните въглеродни емисии. Управлението на новата техника води и до намаляване на ръчния труд, което ще допринесе до облекчаване работата на хората и ще позволи пренасочването на оперативен ресурс към други звена на производството. В резултат на изпълнение на дейността се очаква годишните спестявания на енергия от Мярка 3 да е 111 915 kWh/год., фактора на енергийни спестявания (ESR) да е: 80,4%, а спестените въглеродни емисии да достигнат 91,7 т/г., Договорена стойност: 286 806.23 , Отчетена стойност: 286 800.00
  • Дейност: Разширяване на производствената дейност чрез придобиване на ново енергийно ефективно производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Линия за отпечатване и сгъване на чертежи - 1 бр.) - Мярка 2: Настоящата Мярка 2 от одита предвижда закупуването на нова енергийно ефективна Линия за отпечатване и сгъване на чертежи (ЛОСЧ), с която да се разшири производствената дейност на "Копиком България" АД. Линията за отпечатване и сгъване на чертежи се състои от следните машини: - цифрова инженерна копирна машина - 1 бр. - сгъваща машина - 1 бр. Към момента фирмата работи с по-стар аналог на подобна линия. Отпечатването и сгъването на чертежи на въпросната линия се изпълнява на по-старо технологично поколение машини, свързани в поточна линия – с участието и на съществено количество ръчен труд. Основните производствени етапи са: 1. Подаване на входящите файлове (формат .drw), на които са чертежите от помощен компютър към стара копирна машина – копира само черно-бяло; 2. Ръчно пренасяне на отпечатаните чертежи към сгъващата машина („фолдинг” машина); 3. Сгъване на „сгъвачка” (сгъващата машина); 4. Усилване (поставяне на „табове”) и перфорации – ръчна операция; Старата Линия за отпечатване и сгъване на чертежи е с обща инсталирана електрическа мощност от 4,25 kW с годишната часова използваемост (3 696 ч./год.) на старата линия, средна производителност на час от 90 бр. и годишна производителност 332 640 бр./г. Старата линия е технологично остаряла, налагат се чести ремонти, с висок процент на човешкия фактор и с черно-бял печат, което силно ограничава дружеството. За увеличаване капацитета на производство се предвижда закупуването на нова енергийно ефективна Линия за отпечатване и сгъване на чертежи, която ще оптимизира дейността на фирма „Копиком България” ЕООД, ще намали енергийните й разходи, и ще доведе до повишаване на конкурентоспособността й на пазара. Предвижда се общата инсталирана електрическа мощност на новата Линия да бъде не повече от 3,65 kW и производителност за 1 час не по-малко от 210 бр./ч. чертежи с размер А0 (841mm/1189mm). Очакваната годишна производителност от новата ЛОСЧ ще бъде 776 160 бр./г. отпечатани и сгънати чертежи. От посочените технически параметри е видна многократно по-високата производителност при по-ниска мощност с -0,6 kW на новата Линия за за отпечатване и сгъване на чертежи в сравнение със старата. Предвидената инвестиция ще помогне за оптимизиране дейността на "Копиком България" ЕООД и за повишаване на нейната конкурентоспособност на пазара. Основните й предимства са: увеличена производителност на предприятието при отпечатването и сгъването на чертежи, намалени разходите на енергия за единица продукт, повишаване качеството на произвежданите продукти, разширяване на продуктовия асортимент чрез възможност за производството на различни размери чертежи, намаляване на производствените разходи вследствие на бракуване и некачествена продукция, занижени разходи за поддръжка и ремонти, по-висока производителност, за сметка на по-нисък разход на енергия, както и ползи за околната среда, чрез намаляване на отделяните въглеродни емисии. Управлението на новата техника води и до намаляване на ръчния труд, което ще допринесе до облекчаване работата на хората и ще позволи пренасочването на оперативен ресурс към други звена на производството. В резултат на изпълнение на дейността се очаква годишните спестявания на енергия от Мярка 2 да е 15 203 kWh/год., фактора на енергийни спестявания (ESR) да е: 66,5 %, а спестените въглеродни емисии да достигнат 12,5 т/г. , Договорена стойност: 137 200.00 , Отчетена стойност: 137 200.00
  • Дейност: Разширяване на производствената дейност чрез придобиване на ново енергийно ефективно производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Линия за копиране на растерни изображения - 1 бр.) - Мярка 3: Целта на тази дейност, описана като Мярка 3 в одита е да се достави, монтира и въведе в експлоатация нова енергийно ефективна Линия за копиране на растерни изображения (ЛКРИ) в базата на "Копиком България" ЕООД намираща се в гр. София, с помощта на която ще се разшири производствения капацитет на предприятието. Линията се състои от следните машини: - широкоформатен цветен скенер - 1 бр. - широкоформатен плотер - 1 бр. Към момента фирмата разполага с по-стар аналог на подобна линия за копиране на растерни изображения. Копирането на растерни изображения, касае най-често общинските и държавни служби по Геодезия и Картография и свързаните със спецификата на работата им дейности, като възстановяване, актуализация и цифровизация на картите, с които работят. В общия случай картите представляват чертеж с нестандартизиран размер (1060mm/200mm). Основните производствени етапи при старата линия са следните: 1). Старата карта, обикновено с много лоша резолюция и силен фон, се поставя на стария черно-бял скенер за сканиране и цифровизация; 2). Сканираните файлове се отнасят до помощен компютър, откъдето оператор ги въвежда в плотера, след което стартира процеса на отпечатването им; 3). Отпечатване на плотера и навиване на рула; Старата Линия за копиране на растерни изображения е с обща инсталирана електрическа мощност от 0,39 kW. Производителността на старата ЛКРИ не надвишава 15 бр./ч. растерни изображения с размер 1060mm/200mm, тя обаче се постига твърде трудно, предвид недостатъците на старите машини в линията и наличието на ръчен труд. Годишната производителност на старата ЛКРИ е 55 440 бр./г. растерни изображения. За увеличаване капацитета на производство се предвижда закупуването на нова енергийно ефективна Линия за копиране на растерни изображения с обща инсталирана мощност 0,26 kW. Средната производителност на новата линия ще бъде не по-малко от 45 бр./ч. растерни изображения с размер 1060mm/200mm. Очакваната годишна производителност на новата линия е 166 320 бр./г. растерни изображения. От посочените технически параметри е видна многократно по-високата производителност при по-ниска мощност с -0,12 kW на новата Линия за копиране на растерни изображения в сравнение със старата. Предвидената инвестиция ще помогне за оптимизиране дейността на "Копиком България" ЕООД и за повишаване на нейната конкурентоспособност на пазара. Основните й предимства са: увеличена производителност на предприятието при копирането на растерни изображения, намалени разходите на енергия за единица продукт, повишаване качеството на произвежданите продукти, разширяване на продуктовия асортимент чрез възможност за производството на различни размери растерни изображения, намаляване на производствените разходи вследствие на бракуване и некачествена продукция, занижени разходи за поддръжка и ремонти, по-висока производителност, за сметка на по-нисък разход на енергия, както и ползи за околната среда, чрез намаляване на отделяните въглеродни емисии. Управлението на новата техника води и до намаляване на ръчния труд, което ще допринесе до облекчаване работата на хората и ще позволи пренасочването на оперативен ресурс към други звена на производството. В резултат на изпълнение на дейността се очаква годишните спестявания на енергия от Мярка 3 да е 2 635 kWh/год., фактора на енергийни спестявания (ESR) да е: 77,9 %, а спестените въглеродни емисии да достигнат 2,2 т/г. , Договорена стойност: 59 600.00 , Отчетена стойност: 59 600.00
  • Дейност: Намаляване на разходите за енергия в производствените помещения, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия - 1 бр. (Мярка 4).: Настоящата Мярка 4 от одита предвижда закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия в печатарските помещения, в които работи персонала на компанията. Към настоящия момент в производствените помещения на "Копиком България" ЕООД не се използва механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчна топлинна енергия. Мярката предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в производствената сграда на компанията. Инсталацията трябва да осигури средно около 1440 m3/h. Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне на пресния въздух. Затопленият въздух преминава през топлообменник и затопля свежия въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен външен въздух през зимата. Проветряването на производствените помещения чрез отваряне на прозорци води до огромни енергийни загуби. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. В резултат на изпълнение на мярката/ дейността се очаква годишните спестявания на енергия от препоръчаната мярка да е 12 919 kWh/год., фактора на енергийни спестявания (ESR) да е: 37,0%, а спестените въглеродни емисии от мярката да достигнат 10,6 т/г. Предвидената инвестиция ще спомогне за оптимизиране дейността на фирмата и повишаване на нейната конкурентоспособност на пазара. Основните й предимства, в резултат на изпълнение на дейността, ще са следните: След прилагане на мярката се постигат следните значими подобрения: - Намаление на енергийното потребление за единица произведен продукт - подобрено КПД на топлоснабдяването и КПД на системата за вентилация; - Намаление на разходите за осигуряване на топлинен комфорт на работната среда; - Спестяване на количеството отделяни вредни емисии. Инвестицията по настоящата дейност кореспондира с трите препоръчани мерки за повишаване на енергийната ефективност, описани в Енергийният одит – Приложение Б. Времевите параметри на етапите, през които ще премине дейността са както следва: 1. Избор на изпълнител чрез публикуване на ценово съобщение на сайта на ИСУН - от 1 до 2 месец; 2. Сключване на договор с избран изпълнител - 3 месец; 3. Пускане в експлоатация - 12 месец., Договорена стойност: 11 807.70 , Отчетена стойност: 11 773.40
  • Дейност: Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана системи за мониторинг на енергопотреблението - 1 бр. (Мярка 5).: Събирането и съхранението на информация е особено важно за процеса на идентифициране на отклонения от нормалната експлоатация и промените в областта на енергийната ефективност. Важната информация трябва да се събира и обработва през редовни интервали от време. В "Копиком България" ЕООД данните за енергийното потребление трябва да се събират за всеки отделен консуматор. Необходимо е да се осъществява контрол на измервателните уреди, за всяко измерване. Персоналът трябва да бъде обучен да анализира енергийното потребление. Към момента на извършване на одита в компанията няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовите стойности. За целите на проекта, фирмата предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 1, която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 1 – консумация на ел.енергия), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 1 – Линия за отпечатване и издаване на книги и учебници, и ще представлява: 1. Софтуер за енергиен мениджмънт: - разработен на език HTML5; - с възможност за анализ на разходите по различни активи. - с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им - с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри. - с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства. 2. Електромерно табло - табло с елктромер за измерване консумация на ток за монтаж на стена в комплект с електромер за контролно мерене - измерване на параметрите на електрическата енергия, директно свързване, монтаж на DIN-Шина, поддържа различни комуникационни протоколи. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване Линия за отпечатване и издаване на книги и учебници, съобразени с плануваните количества на производството. Системата за мониторинг играе ролята на непрекъсната обратна връзка към органите за оперативно управление на енергопотреблението. Наред с това, тя осигурява пълна и детайлна информация, необходима за периодичното провеждане на енергийните анализи на потреблението, при значително по-високо качество и точност на констатациите, оценките и предложенията. На база функциите на описаната по-горе автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението и според някой световни анализатори на такива системи, само по тази линия се получават икономии на енергия от порядък до 10 %. В резултат на изпълнение на Мярка 5 по проекта се очаква годишните спестявания на енергия от препоръчаната мярка да е 2 452 kWh/год., фактора на енергийни спестявания (ESR) да е: 9,0%, а спестените въглеродни емисии да достигнат 2,0 т/г. , Договорена стойност: 7 000.00 , Отчетена стойност: 6 970.00
  • Дейност: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изи скванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Система за управление на енергията): В съответствие с политиката и приоритета на "Копиком България" ЕООД за постигане на ресурсна и енергийна ефективност, и подобряване на екологосъобразността на процесите, дружеството предвижда въвеждането и сертифицирането на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт EN ISO 50001. Дейността включва изпълнението на следните поддейности: 1. Консултантска услуга за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт EN ISO 50001. 2. Консултантска услуга за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт EN ISO 50001. Внедряването на стандарта ще позволи на дружеството да въведе системи и процеси, необходими за подобряване на енергийната характеристика, което включва енергийна ефективност, използване и потребление на енергия, намаляване на вредните емисиите в атмосферата, разходите за енергия и други въздействия, свързани с околната среда чрез систематично управление на енергийните източници. Стандарт EN ISO 50001 определя изискванията, приложими за използване на енергия и потребление, включително за измерване, документиране и отчитане, проектиране на системи, процеси и персонал, които допринасят за подобрение на енергийните характеристики. Стандартът е приложим за енергийно управление на всякакъв тип енергийни носители - електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, компресиран въздух и др. Стандартът залага изискването за внедряване на енергиен мониторингов план и анализ на енергийната ефективност, акцентира върху управляемите фактори, които са напълно във властта на дружеството, като насочва вниманието към задачата да се подобрява енергийната резултатност за постигане на бърз ефект, чрез най-ефикасното използване на собствените енергийни източници и свързани с енергията активи, при едновременно намаляване на разходите за енергия и консумацията на енергия. Фирма "Копиком България" ЕООД е успяла вече да си създаде основа чрез внедряването на ISO 9001 и особено ISO 14001, и ще трябва просто да разшири усвоените отпреди управленски механизми и начини на мислене в посока към енергийното си стопанство. Необходимата стъпка ще е “интеграция” с действащите системи за управление, която ще мине, в една или друга степен, по добре изпитани и вече механизми. Прилагането на ISO 50001 ще създаде нова обстановка и ново мислене в организацията като насочването на вниманието е към състоянието и начина на ползване на енергийните активи. Системата ще промотира най-добрите енергийни практики и ще изисква от всеки да има “енергийно съобразено” поведение в работата си и то да му е присъщо и постоянно. Ще се дава приоритет на разчетите и обосновките, насочени към въвеждане на енергийно оборудване, базирано на нови енергийно ефективни технологии. Създава се “ефект на облъчване” към участниците във веригата за доставки, улеснява се прилагането на проекти за подобряване, свързани с намаляване на емисиите на парникови газове. Чрез цялостната си политика за управление, организацията ще демонстрира и прилага висок коефициент на ангажираност при решаване на производствените и ресурсните проблеми. Висшето ръководство пряко ще се ангажира с осигуряване на ресурси (материални и нематериални) за постигане на висока ефективност на процесите, за оптимизиране и ефективно използване на ресурсите. Чрез планиране на дейностите по управление на енергийните ресурси, опазване на околната среда, в частност управление на отпадъците и др., ръководството ще усвои като основна цел приобщаване на всички работещи към постигане на "ново мислене" при изпълнението на дейностите, с оглед ефективно управление. Предприетите от ръководството процедури за управление, гарантират планиране на подходящи мероприятия по : • намаляване на разходите за енергийни ресурси; • ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; • подобряване на рентабилността на фирмата; • повишаване на конкурентоспособността. , Договорена стойност: 20 000.00 , Отчетена стойност: 19 800.00
  • Дейност: Публичност и визуализация по проекта: Дейността по визуализация на проекта има за цел да се информира широката общественост за целите по проекта на "Копиком България" ЕООД, заложените дейности и постигнати резултати, както и да се популяризират възможностите и приноса на Европейския съюз, Европейския фонд за регионално развитие и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г. В процеса на подготовка и провеждане на кампанията за информираност и публичност, с цел недопускане на отклонения от нормите и правилата, се предвижда прилагането на следните методи за изпълнение на дейността, които са изцяло съобразени с изискванията, предвидени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020” и общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ, и особеностите и целите на проекта. Ще се осъществяват периодични дейности, които да информират обществеността за хода на изпълнение на проекта и постигнатите резултати – съобщения и информация на сайта на кандидата. Всички разработени, издадени и разпространени в рамките на проекта материали (информационна табела, публикации и съобщения), ще бъдат визуализирани според всички изисквания – емблемата на ЕС; упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014 - 2020г., със съответното наименование на финансиращата програма; наименование на проекта, стойност на БФП и т.н. Чрез реализиране на дейността по информиране и публичност ще се популяризира високият социален ефект от постигнатите по проекта резултати и се създаде предпоставка за устойчиво развитие. Дейността ще се изпълни на два етапа: 1). По време на първия ще бъде избран външен изпълнител за осъществяване на дейността, а по време на втория – ще бъдат изготвени, доставени и монтирани информационните и визуални материали, осигуряващи публичността на проекта. Ще бъдат изготвени следните информационни и визуални материали: - Поставяне на 2 броя информационни табели в печатните бази на "Копиком България" ЕООД в гр. София, с размер 70х50 см, пълноцветен печат, ламарина със самозалепващо фолио, информираща за получената финансова подкрепа по проекта по линия на ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г. На табелите ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“, ЕФРР, като тази информация ще заема минимум 25% от площта на табелата; общото лого на програмен период 2014-2020 г.; наименованието на ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г.; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. - Информационни тефтери – 150 бр. ще бъдат изготвени печатни информационни материали тефтери, които ще съдържат: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014 - 2020г. с наименованието на ОПИК, адреса на единния информационен портал. - Поставяне на стикери - 24 бр. (пълноцветен печат, самозалепващо се фолио) върху закупеното в рамките на проекта оборудване, информиращи за финансовата подкрепа на ЕС, ЕФРР, общото лого за програмен период 2014 - 2020г. и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г., при реализиране на съответната доставка. - Всички документи, които ще се изготвят по време на изпълнението на проекта ще бъдат на бланка, съдържаща логата и слоганите на ЕС, ЕФРР, общото лого за програмен период 2014 - 2020г. и ОПИК; - Периодично публикуване на информация за напредъка по изпълнението на проекта на интернет страницата на компанията. Информация за приноса на ЕС и ОПИК 2014 2020 г. ще бъде включена и в публикуваните обяви за събиране на ценови предложения и публични покани в интернет порталите http://www.eufunds.bg/ и ИСУН 2020., Договорена стойност: 2 750.00 , Отчетена стойност: 2 727.70
  • Дейност: Извършване на Обследване за енергийна ефективност : Тази дейност е предварителна по проекта и цели осигуряване на оценка на състоянието на промишлената система на фирмата за постигане на максимална енергийна ефективност на планираните инвестиции. Намаляването на потреблението на енергия и премахването на загубите на енергия има голямо значение за компанията. Мерките за повишаване на енергийната ефективност все по-често се разглеждат като средство не само за постигане на устойчиви енергийни доставки, намаляване на емисиите на парникови газове, повишаване на сигурността на доставките и намаляване на разходите, но и за увеличаване най вече на конкурентоспособността на предприятието. Енергийният одит, проведен в компанията, систематично изследва енергопотреблението на производствената площадка, сграда, система и организация като цяло, целящо да установи енергийните потоци и да идентифицира потенциала за повишаване на енергийната ефективност. Извършеният енергиен одит се основава на актуални данни от измерване на консумацията на енергия за указания референтен период, съдържа детайлен преглед на енергийния профил на обследвания процес или инсталация, разглежда разходите за енергия от гледна точка на жизнения цикъл. Одитът е достатъчно представителен, за да може да се формира ясна представа за енергийните характеристики и да се набележат най-значимите възможности за подобрение. Съгласно нормативната уредба процесът на извършване на одит премина през следните етапи: –Сключване на договор с избрания изпълнител с предварително зададен обхват на дейността; - Подготвителен етап, включващ оглед на промишлената система; събиране и получаване на първична информация за функционирането й, разходите за енергия за представителен предходен период от време (3 години); - Етап на установяване на енергийните характеристики на промишлената система, която включва следните дейности – анализ на съществуващото състояние и енергопотреблението; изготвяне на енергийни баланси, определяне на базовата линия на енергопотребление; огледи и измервания за събиране на подробна информация за енергопреобразуващите процеси и системи; обработване и детайлизиран анализ на данните; анализ на съществуващата схема за управление на енергопотреблението; определяне на енергийните характеристики и потенциала за тяхното подобряване; - Етап на разработване на мерки за повишаване на енергийната ефективност, включващ следните дейности – изготвяне на списък от мерки за повишаване на енергийната ефективност; остойностяване на мерките, определяне на годишния размер на енергоспестяването; определяне на годишния размер на енергоспестяването с отчитане на взаимното влияние на отделните мерки и технико-икономическа оценка на пакета от мерки; анализ и оценка на количеството спестени емисии CO2 в резултат на разработените мерки за повишаване на енергийната ефективност; - Заключителен етап - изготвяне и представяне на Обследване за енергийна ефективност по образец - Приложение Б от насоките за кандидатстване по процедурата за отразяване на резултатите от обследването. От реализацията на дейността бяха определени за енергийно ефективни следните мерки, водещи до разширяване на производствената дейност на фирмата: Мярка 1: Линия за отпечатване и издаване на книги и учебници; Мярка 2: Линия за отпечатване и сгъване на чертежи; Мярка 3: Линия за копиране на растерни изображения; Мярка 4: Намаляване на разходите за енергия в производствените помещения, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия; Мярка 5: Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана системи за мониторинг на енергопотреблението. Планираните енергийни спестявания за предприятието в резултат от изпълнението на проекта са: - Годишни спестявания на енергия от препоръчания пакет мерки: 145 123 kWh/год. - Планирани енергийни спестявания за предприятието в резултат от изпълнението на проекта (ПЕС): 72,5% - Спестени емисии СО2 - 118,9 т./год., Договорена стойност: 19 000.00 , Отчетена стойност: 19 000.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: КЛИМАТРОНИК ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 241.38 , Отчетена стойност**: 11 773.40
  • Изпълнител: ПСС БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 4 879.00 , Отчетена стойност**: 6 970.00
  • Изпълнител: РЕНОВА КОНСУЛТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 17 100.00 , Отчетена стойност**: 19 000.00
  • Изпълнител: КОЛБИС ИНФОРМАЦИОННА СИГУРНОСТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 338 520.00 , Отчетена стойност**: 483 600.00
  • Изпълнител: ТЮФ НОРД БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 910.00 , Отчетена стойност**: 9 900.00
  • Изпълнител: БОРАД КОНСУЛТИНГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 11 409.93 , Отчетена стойност**: 12 627.70
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Мерна единица: т./год., Базова стойност: 18.50 , Целева стойност: 3.50 , Достигната стойност: 3.50
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 145 123.00 , Достигната стойност: 145 123.00
Индикатор 6 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 7 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 118.90 , Достигната стойност: 118.90

Финансова информация

Обща стойност на проекта 544 153.93 BGN
БФП 389 255.75 BGN
Собствено финансиране 154 898.18 BGN
Общо реално изплатени суми 389 015.31 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението, Прогнозна стойност: 7 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението
    Изпълнител: ПСС БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 879.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на енергоефективни ДМА, включващи: Обособена позиция 1: Линия за отпечатване и издаване на книги и учебници, включваща: Гилотина - 1 бр.; Скенер - 1 бр.; Печатарска машина - 1 бр.; Ламинираща машина - 1 бр.; Автомат-рязане, биговане и перфорация - 1 бр.; Подлепваща машина - 1 бр. Обособена позиция 2: Линия за отпечатване и сгъване на чертежи, включваща: Цифрова инженерна копирна машина - 1 бр.; Сгъваща машина - 1 бр. Обособена позиция 3: Линия за копиране на растерни изображения, включваща: Широкоформатен цветен скенер - 1 бр.; Широкоформатен плотер - 1 бр., Прогнозна стойност: 483 606.23
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на енергоефективни ДМА, включващи: Обособена позиция 1: Линия за отпечатване и издаване на книги и учебници, включваща: Гилотина - 1 бр.; Скенер - 1 бр.; Печатарска машина - 1 бр.; Ламинираща машина - 1 бр.; Автомат-рязане, биговане и перфорация - 1 бр.; Подлепваща машина - 1 бр.
    Изпълнител: КОЛБИС ИНФОРМАЦИОННА СИГУРНОСТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 200 760.00
  • Обособена позиция 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на енергоефективни ДМА, включващи: Обособена позиция 2: Линия за отпечатване и сгъване на чертежи, включваща: Цифрова инженерна копирна машина - 1 бр.; Сгъваща машина - 1 бр.
    Изпълнител: КОЛБИС ИНФОРМАЦИОННА СИГУРНОСТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 96 040.00
  • Обособена позиция 3: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на енергоефективни ДМА, включващи: Обособена позиция 3: Линия за копиране на растерни изображения, включваща: Широкоформатен цветен скенер - 1 бр.; Широкоформатен плотер - 1 бр.
    Изпълнител: КОЛБИС ИНФОРМАЦИОННА СИГУРНОСТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 41 720.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия, Прогнозна стойност: 11 807.70
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия
    Изпълнител: КЛИМАТРОНИК ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 241.38
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на консултантска услуга по Обследване за енергийна ефективност, Прогнозна стойност: 19 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за извършване на консултантска услуга по Обследване за енергийна ефективност
    Изпълнител: РЕНОВА КОНСУЛТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 100.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на услуга по публичност и визуализация по проекта., Прогнозна стойност: 2 740.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за извършване на услуга по публичност и визуализация по проекта.
    Изпълнител: БОРАД КОНСУЛТИНГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 454.93
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнители за извършване на консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001., Прогнозна стойност: 20 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнители за извършване на консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001.
    Изпълнител: БОРАД КОНСУЛТИНГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 955.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнители за извършване на консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001., Прогнозна стойност: 10 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнители за извършване на консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001
    Изпълнител: ТЮФ НОРД БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 910.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN