Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.040-0064-C01
Наименование на проекта Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Плевен
Бенефициент 000413974 ОБЩИНА ПЛЕВЕН
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 25.06.2019
Дата на стартиране 01.07.2019
Дата на приключване 01.05.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Плевен

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Плевен" ще предлага прилагането на комплексен подход за предоставяне на интегрирани почасови мобилни здравно - социални услуги на територията на община Плевен. Целева група на проекта ще са възрастни хора над 65 г, с ограничения или в невъзможност за самообслужване, както и хора с увреждания и техните семейства. Чрез проектът ще се предоставят интегрирани мобилни услуги за хората с невъзможност за самообслужване, както и за хора с увреждания, чрез съчетаване на комплексни действия в посока на осигуряване на дългосрочна грижа, включително социални, здравни и психологически, в общността и/или в домашна среда; ще се оказва подкрепа за организиране на ежедневието и създаване на условия за социални контакти.
Дейности
  • Дейност: Подготвителни дейности за стартиране на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги: За успешната реализация на проекта ще бъде сформиран екип (със Заповед на Кмета на Община Плевен) от 4 служители на Община Плевен. Екипът ще се състои от следните позиции - Ръководител - 1 бр.; Експерт Счетоводство и финанси - 1 бр.; Експерт Социални дейности – 1 бр. и Технически сътрудник - 1 бр. Екипът ще бъде отговорен за осъществяване на проектните цели и дейности, за гарантиране на успешната реализация и спазване на хоризонталните принципи, той ще организира и управлява дейностите по проекта, ще организира подготовката на документация и провеждане на процедури за избор на изпълнители и доставчици, съгласно ЗОП, ще изготвя договори с доставчици и изпълнители, ще участва в наемането на персонала на Центъра, съгласно КТ, ще провежда месечни работни срещи, ще изготвя месечни технически и финансови доклади, справки и др. Първите 10 (десет) месеца от стартиране на проекта ще бъдат за подготовка за изпълнение на планираните дейности: 1. В този срок, екипът за организация и управление на проекта ще разработи необходимите документации и ще проведе обществени поръчки (при необходимост от провеждането им) – 1. за доставка на материали и консумативи, 2. за доставка на два броя автомобили, необходими за услугата, 3. за осигуряване на мерки за информация и комуникация. 2. В същото време, екипът ще изготви и Критерий за наемане на персонал и съгласно Кодекс на труда ще проведе конкурси за наемане на персонал, който ще предоставя услугата. Първоначално ще бъдат проведени конкурси за назначаване на част от екипа на Центъра - Диспечер на услугата; социален работник – 4 бр.; Шофьор – 2 бр. 3. Ще вземе участие в подготовката за провеждане на въвеждащите обучения на наетия персонал - осигуряване на зала/и, техника за провеждането им, както и осигуряването на обучителите., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на транспортни средства за извършване на мобилната работа: За да бъде предоставена качествено и ефективно услугата патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Плевен е необходимо закупуването на два автомобила. В състава на Община Плевен влизат 25 населени места, в които ще има ползватели на новата социална услуга. Общата площ на общината е 809,712 km2, като отдалечеността от гр. Плевен към различните кметства е средно 30 км. Това налага територията условно да бъде разделена на две, като всеки автомобил ще може да обхваща по 12 населени места без гр. Плевен. По този начин мобилната форма на услугата ще се фокусира върху предоставянето на подкрепа за хората в напреднала възраст в домашна среда и ще осигури медицински и социални грижи в техните домове. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Обучение и супервизия на персонала: Предоставянето на почасовите интегрирани здравно-социални услуги, изисква усвояване на допълнителни знания и умения за формиране на необходимата професионална подготовка за работа. Обучението ще започне преди стартиране на услугата, като продължителността, темите и програмата на обучението ще бъдат съгласно Методика разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на Компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. В процеса на обслужване на потребителите, през 12-те месеца на предоставяне на услугите, ще бъдат провеждани ежемесечни супервизии на наетия персонал. Тези супервизии ще бъдат съобразени с решаване на възникнали потребности от умения за справяне в различни ситуации. В зависимост от идентифицираните нужди на доставчиците формата за провеждането им ще е групов или индивидуален, съгласно разработената Методика от Министерство на здравеопазването. За обезпечаване на провеждане на обученията ще бъдат подсигурени необходимите материали и консумативи, подходяща за провеждане на обученията зала, обезпечена с подходяща техника. За да бъдат проведени обученията на специалистите, всички ще бъдат назначени един месец преди стартиране на услугата., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора на територията на община Плевен: Управлението на услугата ще се помещава на ул. „Ген. лейт. Ат. Стефанов“ №4. Обектът е обособено по приключил проект на Община Плевен по Процедура за БФП BG05M9OP001-2.002 „Независим живот“ на ОП РЧР 2014-2020 г. Центърът е обзаведен, оборудван, и с осигурена достъпна среда. Във връзка с администрирането и функциониране на Центъра, е предвидено да се закупят необходимите канцеларски материали и консумативи. Към Центъра ще бъдат назначени следните специалисти: Диспечер на услугата; социален работник–4 бр.; Шофьор–2 бр.; Домашен санитар–35 бр.; Психолог–2 бр.; Рехабилитатор–2 бр. и медицински сестри–6 бр. Общата численост ще е 52 служители с различна компетентност и задължения, разписани в дл. характеристики за съответните позиции. Предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социално услуги ще се осъществява съобразно разработената от МЗ програма /методика/ за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата. В периода от 12 месеца за предоставяне на услугите от Центъра за почасови социални услуги ще бъдат обхванати 334 лица. Към всеки потребител ще бъде приложен индивидуален подход при определяне на вида и оптимално необходимото време на месец за предоставяне на почасовите услуги, като всяко лице от целевата група може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден. За ефективното функциониране на Центъра и предоставянето на качествени услуги на потребителите ще се провежда ежемесечен мониторинг. Центърът ще предоставя следните видове услуги: - оказване на административна помощ (съдействие за изготвяне на необходимите документи за явяване на ТЕЛК и РЕЛК, попълване и подаване на необходимите формуляри като данъчни декларации, молби за получаване на помощи от службите за социално подпомагане или до други учреждения; съдействие при получаване на технически помощни средства); здравни консултации (осъществяване на контакт с лекар специалист, придружаване или довеждане на лекаря в дома на потребителя; съдействие за извършване на изследвания; консултиране и съветване относно здравословното състояние на потребителите, за хигиена и хранене; измерване на кръвно налягане, консултиране относно ползване на медицински изделия; консултиране за хигиена и предпазване от развитието на декубитус при рискови за това пациенти; измерване на витални показатели); психологическа подкрепа (консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата; възстановяване и поддържане на психическото равновесие); рехабилитация (дейности свързани с двигателната активност на потребителите; процедури, масажи и различни видове манипулации; консултиране на близките на потребителите за раздвижване и двигателни умения); помощ в ежедневните задължения (хигиена на дома; смяна и пране на спално бельо; изхвърляне на отпадъците и др. подобни; поддържане на личната хигиена на човека, за когото се грижи; снабдяване с нужните хранителни продукти; помощ при храненето; пазаруване; придружаване извън дома, според потребностите)., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 368 450.37
  • Дейност: Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране: Реализацията на дейността има за цел подкрепа за развитие на нови форми на комплексни услуги в общността и в семейна среда, които гарантират нормално развитие и равен шанс за пълноценно участие на потребителите и техните близки, в реалния живот. Сформираният екип на Центъра ще предостави цялостен пакет от дейности, които подкрепят потребителите в процеса на взаимодействие с другите структури и услуги, когато имат нужда от тях. Предоставяните специализирани услуги в Центъра /подкрепа и консултации от специалисти, със специфичен опит и квалификация/, са продиктувани от изискванията към социалните услуги да предоставят подкрепа съобразно с потребностите и да спомагат за повишаване на качеството на живот на целевата група по проекта. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица над 18 г., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 334.00 , Достигната стойност: 349.00
Индикатор 2 Брой доставчици на услуги за социално включване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой доставчици на услуги за социално включване, разширили обхвата на дейността си, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 334.00 , Достигната стойност: 349.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 773 978.08 BGN
БФП 773 978.08 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 515 828.74 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN