Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0142-C07
Наименование на проекта Осигуряване на топъл обяд в община Бяла 2016
Бенефициент 000093435 ОБЩИНА БЯЛА
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 19.10.2016
Дата на стартиране 01.10.2016
Дата на приключване 31.12.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Бяла

Описание

Кратко описание на проекта
Реализацията на настоящия проект, чрез функционирането на обществена трапезария, е насочена към нуждаещите се лица, в риск от бедност в Община Бяла. Проектът ще се осъществи в съответствие с изискванията на оперативната програма и операцията за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.  Ще бъде извършен подбор на 100 потребители от целевите групи, на които ще бъде осигурен топъл обяд, състоящ се от: супа, основно ястие, хляб и при реализирани икономии – десерт. Продуктите ще се закупуват след проведени тръжни процедури, в съответствие с националното законодателство. Храната за потребителите на обществената трапезария ще се приготвя в стола на ОУ „Отец Паисий“ – гр. Бяла, който е с дългогодишен опит в предоставянето на подобна социална услуга. На потребителите ще се предоставя разнообразно седмично меню, ще се осигурява балансирано хранене, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. За предоставянето на топъл обяд за лицата от целевите групи Общината разполага с подходяща материална база и оборудване за приготвяне на храна и транспорт.
През целия период на предоставяне на услугата ще се реализират и съпътстващи мерки, които ще се изразяват в информиране и консултиране на  потребителите относно възможностите за ползване на социални и административни услуги, за здравословно и балансирано хранене, както и други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми.
В резултат на изпълнението на проекта 100 лица от Община Бяла ще получават топъл обяд в продължение на 24 месеца, ще бъде подобрен достъпът им до социални услуги и ще се допринесе за намаляване на бедността и на социалната им изолация.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1 Информационна кампания и набиране на документи.: В рамките на проекта ще функционира една обществена трапезария, чрез която ще се осигурява обяд на 100 потребители - представители от следните целеви групи: - лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; - лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“; - самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 2 Закупуване на хранителни продукти и приготвяне на храна.: За целите на настоящия проект се предвижда закупуването на хранителни продукти да се извършва на основание сключените договори за доставка на хранителни продукти за нуждите на бюджетните звена на Община Бяла по обособени позиции. Договорите са сключени след проведена открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: 1. Обособена позиция № 1 "Месо и месни продукти и риба ". Обществената поръчка е обявена на 07.08.2015 г. с решение РД 0700428 от 07.08.2015 година. Договорът е сключен на 20.11.2015 г., с входящ № 20-164 и е с крайна дата на изпълнение 26.11.2016 г. 2. Обособена позиция № 2"Мляко, млечни продукти и яйца ". Обществената поръчка е обявена на 07.08.2015 г. с решение РД 0700428 от 07.08.2015 година. Договорът е сключен на 20.11.2015 г., с входящ № 20-165 и е с крайна дата на изпълнение 26.11.2016 г. 3. Обособена позиция № 3"Плодове и зеленчуци в прясно състояние ". Обществената поръчка е обявена на 07.08.2015 г. с решение РД 0700428 от 07.08.2015 година. Договорът е сключен на 20.11.2015 г., с входящ № 20-166 и е с крайна дата на изпълнение 26.11.2016 г. 4. Обособена позиция № 4"Варива, пакетирани стоки, подправки и други ". Обществената поръчка е обявена на 07.08.2015 г. с решение РД 0700428 от 07.08.2015 година. Договорът е сключен на 20.11.2015 г., с входящ № 20-167 и е с крайна дата на изпълнение 26.11.2016 г. 5. Обособена позиция № 5"Хляб и хлебни изделия ". Обществената поръчка е обявена на 07.08.2015 г. с решение РД 0700428 от 07.08.2015 година. Договорът е сключен на 20.11.2015 г., с входящ № 20-168 и е с крайна дата на изпълнение 26.11.2016 г. 6. Обособена позиция № 6"Плодове и зеленчуци преработени или замразени и захарни изделия ". Обществената поръчка е обявена на 07.08.2015 г. с решение РД 0700428 от 07.08.2015 година. Договорът е сключен на 20.11.2015 г., с входящ № 20-169 и е с крайна дата на изпълнение 26.11.2016 г. Община Бяла ще бъде отговорна за закупуването на хранителни продукти за осигуряването на топъл обяд, състоящ се от: супа, основно ястие, хляб и при реализирани икономии – десерт, в съответствие с изискванията на действащото национално законодателство и при спазването на принципите за публичност и прозрачност. Чрез закупените хранителни продукти ще се предоставя разнообразно седмично меню, с което да се осигури балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Доставените хранителни продукти ще отговарят на изискванията на санитарните, санитарно – ветеринарните, хигиенните и други норми, установени от действащото в Република България законодателство и на приложимите нормативни актове на органите на Европейския съюз, и/или на издадени от специализирани държавни контролни органи в съответствие с нормативни изисквания, свързани с производството и търговията с храни. Дейността на обществената трапезария ще бъде с продължителност 16 месеца, като се предвижда: - да стартира на 01.10.2016 г. и да приключи на 30.04.2017г.; - да стартира на 01.10.2017 г. и да приключи на 30.04.2018г.; - да стартира на 01.10.2018 г. и да приключи на 30.04.2019г.; - да стартира на 01.10.2019 г. и да приключи на 31.12.2019г. Обществената трапезария ще предоставя топъл обяд на 100 лица, всеки работен ден в рамките на 24 месеца на предоставяне на услугата. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведени процедури по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00541-2017-0002 и 00541-2017-0006, и № на договори с избрани изпълнители - №20-92/30.11.2017г., №20-93/30.11.2017г., №20-94/30.11.2017г., и №20-14/13.02.2018г., Договорена стойност: 121 350.00 , Отчетена стойност: 100 100.00
  • Дейност: Дейност 3 Осигуряване на топъл обяд.: В рамките на проекта ще функционира една трапезария, за потребители от Община Бяла, която се намира в стола на ОУ „Отец Паисий“ – гр. Бяла, на адрес: гр. Бяла, ул. "Андрей Премянов" № 12 Стола е с дългогодишен опит в предоставянето на социалната услуга обществена трапезария, изразяваща се в ежедневна доставка на топла храна. Стола на ОУ „Отец Паисий“ – гр. Бяла се помещава в собствена материална база – публична общинска собственост, и се състои от 1 канцелария, кухненски блок, състоящ се от подготвително отделение, основна кухня, стая за обслужващия персонал, сервизни помещения и складове. Разполага с необходимия човешки ресурс за изпълнение на проекта – готвач, помощник-готвач, работник кухня, шофьор-разносвач, домакин-управител. Налично е необходимото оборудване за приготвяне на храната готварски печки, кохер, обращателен тиган, картофобелачка, месомелачка, зеленчукорезачка, колбасорезачка, пасатор, миксер, термоустойчиви кутии за доставяне до обособените места и автомобил, с които се осъществява разноса., Договорена стойност: 6 067.50 , Отчетена стойност: 27 317.50
  • Дейност: Дейност 4 Предоставяне на съпътстващи мерки. : Община Бяла като партньорска организация по проекта разполага с необходимия капацитет за предоставяне на съпътстващи мерки на представителите на целевите групи и ще предоставя тези мерки самостоятелно. Съпътстващите мерки ще се изразяват в: информиране и консултиране на потребителите относно възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината и ползването на административни общински услуги. Ще бъдат изготвени брошури, информиращи потребителите за здравословно и балансирано хранене и ще се организират беседи на тази тематика. При необходимост ще се осъществят и други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на потребителите., Договорена стойност: 6 067.50 , Отчетена стойност: 6 067.50

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "СТЕЛИТ 1 ЕООД", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "ЮКОН - БОГДАНОВ" ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 175.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 133 485.00 BGN
БФП 133 485.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 133 485.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка чрез покупка на хранителни продукти за нуждите на бюджетните звена на Община Бяла по обособени позиции” Обособена позиция № 1 „Месо, месни продукти и риба” Обособена позиция № 2 „Мляко, млечни продукти и яйца” Обособена позиция № 3 „Плодове и зеленчуци в прясно състояние” Обособена позиция № 4 „Варива, пакетирани стоки, подправки и други” Обособена позиция № 5 „Хляб и хлебни изделия” Обособена позиция № 6 „Плодове и зеленчуци преработени или замразени и захарни изделия”, Прогнозна стойност: 297 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1 "Месо, месни продукти и риба"
    Изпълнител: "СТЕЛИТ 1 ЕООД"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 „Мляко, млечни продукти и яйца”
    Изпълнител: "СТЕЛИТ 1 ЕООД"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция № 3 „Плодове и зеленчуци в прясно състояние”
    Изпълнител: "СТЕЛИТ 1 ЕООД"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция № 4 „Варива, пакетирани стоки, подправки и други”
    Изпълнител: "СТЕЛИТ 1 ЕООД"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 5: Обособена позиция № 5 „Хляб и хлебни изделия”
    Изпълнител: "ЮКОН - БОГДАНОВ" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 6: Обособена позиция № 6 „Плодове и зеленчуци преработени или замразени и захарни изделия”
    Изпълнител: "СТЕЛИТ 1 ЕООД"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Периодична доставка на хранителни продукти за ДВФУ, ДСП, Защитено жилище, Дейност „Столове“, ЦДГ, ДМК и „Осигуряване на топъл обяд“ на територията на община Бяла в четири обособени позиции“, Прогнозна стойност: 224 700.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 4 "Варива, пакетирани стоки, захарни изделия, тестени изделия, хляб, подправки и други"
    Изпълнител: "СТЕЛИТ 1 ЕООД"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 1 "Месо, месни продукти и риба"
    Изпълнител: "СТЕЛИТ 1 ЕООД"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция № 3 "Плодове и зеленчуци в прясно, замразено и консервирано състояние"
    Изпълнител: "СТЕЛИТ 1 ЕООД"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция № 2 "Мляко, млечни продукти и яйца"
    Изпълнител: "СТЕЛИТ 1 ЕООД"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN