Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.022-0114-C01
Наименование на проекта "Интегрирана програма за специфични обучения в ЕТЕМ БЪЛГАРИЯ ЕАД"
Бенефициент 115252741 ЕТЕМ БЪЛГАРИЯ ЕАД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 04.07.2018
Дата на стартиране 04.07.2018
Дата на приключване 04.07.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект е насочен към повишаване на производителността на труда и адаптивността на 185 заети лица в ЕТЕМ България ЕАД, както и създаване на условия за устойчива заетост чрез предоставяне на възможност за специфични за компанията и работните процеси и места обучения. По проекта е планирано изпълнението на следните специфични обучения, обхващащи всички производствени и бизнес процеси в компанията:
1. Търговски обучения за адаптиране, надграждане и развитие на уменията за работа, комуникация и продажби във все по-глобализиращата се икономика и променена индустриална среда.
2. Обучения за бизнес развитие  за адаптиране, награждане и развитие на уменията на служителите в областта на бизнес планирането и бизнес развитието в глобализирана и динамична икономическа среда.
3. Мениджърски обучения за адаптиране, надграждане и развитие на уменията на служителите за предизвикателството на лидерството и мотивацията в съвременна динамична икономическа среда.
4. Обучения за развитие на човешките ресурси за адаптиране, надграждане и развитие на уменията на служителите за подбор, задържане и управление на човешките ресурси в динамична икономическа среда и предизвикателствата на съвременния пазар на труда.
5. Езикови обучения в областта на английски, гръцки и немски език за адаптиране, надграждане и развитие на комуникативните умения на служителите в среда на динамична комуникация с чуждестранни партньори, колеги и клиенти.
6. Производствени обучения за адаптиране, надграждане и развитие на специфичните производствени умения на служителите в силно иновативна и динамична производствена среда с висока добавена стойност.
Изпълнението на проекта ще подобри качеството на работната сила и ще създаде условия за устойчива заетост на служителите на компанията чрез предоставяне на съвременно и качествено обучение, съобразено с реалните потребности на работодателя.
Дейности
  • Дейност: Организиране и провеждане на специфични за конкретните работни процеси и места обучения в областта на Бизнес развитието: Основната цел на дейността е адаптиране, развитие и надграждане на квалификацията и предоставяне на възможности на устойчиво кариерно развитие и продължаващо обучение на 10 служители чрез провеждане на специализирано обучение в областта на Бизнес развитието. Обучението е пряко насочено и обвързано с идентифицираните проблемни области, свързани с разрастването и управлението на бизнес процесите по един устойчив и стабилен начин при използване на необходимите бизнес инструменти и техники за управление на риска в динамична и глобализирана икономическа и производствена среда. Ето защо основната целева група на дейността са общо 10 експерти „Бизнес развитие“ и продуктови мениджъри, отговорни за анализирането и развитието на дейността и ресурсите на компанията с цел увеличаване на броя на клиентите и обема на продажбите, изготвящи предложения за нови продукти, решения и услуги, съобразени с нуждите на клиентите, активно търсещи и развиващи новите бизнес възможности на компанията. С оглед на това, работодателят идентифицира нуждата от обучение в следните ключови тематични области: управление на проекти и планиране и разработване на стратегии за развитие. В резултат от проведеното обучение ключовите експерти „Бизнес развитие“ и продуктови мениджъри на компанията ще развият, подобрят и надградят знанията и уменията си в планирането, подготовката, структурирането и управлението на бизнес проектите, собствените и външните ресурси, методите и техниките за съгласуване на отделните задачи и постигането на очакваните параметри на отделните производствени и бизнес проекти, как да бъдат по-организирани и гъвкави в съвременна динамична среда. Организирането и провеждането на обучението е планирано да бъде извършено в следните етапи: 1. Етап 1: Провеждане на процедура за избор на обучаваща организация по реда и условията на глава IV от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. 2. Етап 2: Идентифициране и анализ на специфичните за работодателя нужди от провеждане на обучението за съответните работни процеси и длъжности в конкретния производствен сектор и продуктовата гама и индустриални решения, предлагани от работодателя. 3. Етап 3: Разработване на къстомизирана в съответствие с идентифицираните в етап № 2 нужди учебна програма и учебни материали, като едновременно с това се индивидуализира и графика за провеждане на обученията. 4. Етап 4: Провеждане на присъствено обучение за 10 служители на работодателя. Обучаемите лица ще бъдат разпределени в 1 група по 10, така че да бъде постигната добра синергия както на индивидуалната, така и на екипната работа на обучаемите по време на обучението. Планираният хорариум на обучението е 35 часа, така че да бъдат обхванати горепосочените тематични области. 5. Етап 5: Оценка на резултатите от проведеното обучение по отношение на придобитите знания и умения и постигнатата удовлетвореност/неудовлетвореност от обучителния процес. Този етап включва и удостоверяване на завършеното обучение със сертификат/удостоверение за преминато обучение. Издаденият от страна на външният изпълнител документ, удостоверяващ завършването на обучение, ще бъде в съответствие с изискванията на Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и публичност 2014 - 2020 г. Стойност на обучението за 1 лице: 680,00 лева или общо 6 800,00 лева без ДДС. Посочената сума включва всички присъщи разходи за провеждане на обучението: учебни материали и консумативи, възнаграждения на обучители, оборудвана зала за провеждане на обученията от страна на изпълнителя, обучителна и презентационна техника., Договорена стойност: 6 800.00 , Отчетена стойност: 6 800.00
  • Дейност: Организиране и провеждане на специфични за конкретните работни процеси и места чуждоезикови обучения по английски, гръцки и немски езици: Основната цел на дейността е развитие и надграждане на квалификацията и предоставяне на възможности на устойчиво кариерно развитие и продължаващо обучение на общо 80 служители в областта на чуждоезиковото обучение по английски, гръцки и немски езици. Обучението е пряко насочено и обвързано с идентифицирани проблемни области, свързани с развитие и усъвършенстване на уменията за слушане и активна комуникация (писмена и говорима) с клиенти и партньори от Балканите, държавите-членки на ЕС, Азия и Америка, специфично съотносимо към инженерната, проектантската и производствената продуктова и арихитектурна индустриална терминология. В допълнение, чуждоезиковите обучения следва да бъдат персонализирани към терминологията, касаеща конкретни технологични продукти и решения, които са уникални и иновативни за групата на ЕТЕМ, ориентирани към конкретни клиенти на компанията от автомобилната и производствената индустрия. Ето защо основната целева група на дейността са общо 80 служители, в чиито преки служебни задължения влиза активната комуникация на английски, немски и гръцки езици, като промишлени проектанти, инженери, продуктови и производствени специалисти, търговци и маркетолози. Организирането и провеждането на обучението е планирано да бъде извършено в следните етапи: 1. Етап 1: Провеждане на процедура за избор на обучаваща организация по реда и условията на глава IV от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. 2. Етап 2: Идентифициране и анализ на специфичните за работодателя нужди от провеждане на обучението за съответните работни процеси и длъжности в конкретния производствен сектор и продуктовата гама и индустриални решения, предлагани от работодателя, за различни отрасли и индустрии в цял свят. 3. Етап 3: Провеждане на входяща атестация на планираните за обучение лица с оглед удостоверяване на достатъчно добро входящо ниво на конкретния език, като В1 на общо владеене на конкретния чужд език. 4. Етап 4: Разработване на къстомизирана в съответствие с идентифицираните в етап 2 нужди учебна програма и учебни материали, като едновременно с това се индивидуализира и графика за провеждане на обученията. 5. Етап 5: Провеждане на присъствено обучение за 60 служители по английски език, 10 служители по немски език и 10 служители по гръцки език. Обучаемите лица ще бъдат разпределени в групи до 15 човека, така че да бъде постигната добра синергия както на индивидуалната, така и на екипната работа на обучаемите по време на обучението. Планираният хорариум на обучението за всеки отделен език е 210 часа, така че да бъдат обхванати цялостно всички ключови терминологични области, идентифицирани в етап 2. 6. Етап 6: Оценка на резултатите от проведеното обучение по отношение на придобитите знания и умения и постигнатата удовлетвореност/неудовлетвореност от обучителния процес. Този етап включва и удостоверяване на завършеното обучение със сертификат/удостоверение за преминато обучение. Издаденият от страна на външният изпълнител документ, удостоверяващ завършването на обучение, ще бъде в съответствие с изискванията на Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и публичност 2014 - 2020 г. Стойност на обучението за 1 лице: 1 220,00 лева или общо 97 600,00 лева без ДДС. Посочената сума включва всички присъщи разходи за провеждане на обучението: учебни материали и консумативи, възнаграждения на обучители, оборудвана зала за провеждане на обученията от страна на изпълнителя, обучителна и презентационна техника, спомагателни обучителни материали., Договорена стойност: 97 600.00 , Отчетена стойност: 97 600.00
  • Дейност: Организиране и провеждане на специфични за конкретните работни процеси и места обучения в областта на Производственото планиране: Основната цел на дейността е развитие и надграждане на квалификацията и предоставяне на възможности на устойчиво кариерно развитие и продължаващо обучение на 10 служители, отговорни за производственото планиране в дружеството. Обучението е пряко насочено и обвързано с идентифицирани проблемни области като липса на достатъчно знания и умения за проучване и проектиране на дейностите, свързани с производството на продуктите и осигуряване на съответните ресурси в дългосрочен план, извършване на анализ на наличните материали/MRP и натовареност на машинните ресурси/CRP, сравнителни анализи на капацитета на отделните цехове и тяхното натоварване. Ето защо основната целева група на дейността са общо 10 служители специалисти по производствено планиране, инженери производствено планиране и организатори производство от сектор офис производство, отговорни за производственото планиране и проектиране. С оглед на това, работодателят идентифицира следните ключови тематични области на обучение: принципи и технология на производственато планиране, планиране и ресурсна обезпеченост на производствени мощности и поръчки, планиране на производството на един и паралелни продукти, договаряне и процедури. В резултат от проведеното обучение целевата група на дейността ще развият, подобрят и надградят знанията и уменията си за планиране и прогнозиране на технологичните цикли, производството, необходимите мощности и суровини. Организирането и провеждането на обучението е планирано да бъде извършено в следните етапи: 1. Етап 1: Провеждане на процедура за избор на обучаваща организация по реда и условията на глава IV от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. 2. Етап 2: Идентифициране и анализ на специфичните за работодателя нужди от провеждане на обучението за съответните работни процеси и длъжности в конкретния производствен сектор и продуктовата гама и индустриални решения, предлагани от работодателя. 3. Етап 3: Разработване на къстомизирана в съответствие с идентифицираните в етап № 2 нужди учебна програма и учебни материали, като едновременно с това се индивидуализира и графика за провеждане на обученията. 4. Етап 4: Провеждане на присъствено обучение за 10 служители на работодателя. Обучаемите лица ще бъдат разпределени в 1 група, така че да бъде постигната добра синергия както на индивидуалната, така и на екипната работа на обучаемите по време на обучението. Планираният хорариум на обучението е 80 часа, така че да бъдат обхванати цялостно всичи горепосочени тематични области. 5. Етап 5: Оценка на резултатите от проведеното обучение по отношение на придобитите знания и умения и постигнатата удовлетвореност/неудовлетвореност от обучителния процес. Този етап включва и удостоверяване на завършеното обучение със сертификат/удостоверение за преминато обучение. Издаденият от страна на външният изпълнител документ, удостоверяващ завършването на обучение, ще бъде в съответствие с изискванията на Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и публичност 2014 - 2020 г. Стойност на обучението за 1 лице: 1 500,00 лева или общо 15 000,00 лева без ДДС. Посочената сума включва всички присъщи разходи за провеждане на обучението: учебни материали и консумативи, възнаграждения на обучители, провеждане на обученията в лабораторна и производствена среда, обучителна и презентационна техника., Договорена стойност: 15 000.00 , Отчетена стойност: 15 000.00
  • Дейност: Организиране и провеждане на специфични за конкретните работни процеси и места обучения по Произвоствена електропневматика: Основната цел на дейността е развитие и надграждане на квалификацията и предоставяне на възможности на устойчиво кариерно развитие и продължаващо обучение на 15 служители, отговорни за разработването, изграждането и поддръжката на електропневматичните управления на иновативно производствено оборудване, произведено за дейността на ЕТЕМ България ЕАД.Обучението е пряко насочено и обвързано с идентифицирани проблемни области като липса на достатъчно знания и умения за пневматичните цилиндри, електропневматичните вентили, електрическите и пневматични оси и позициониращи системи и други сходни. Ето защо основната целева група на дейността са общо 15 служители електротехници, електричари, началник смени и електроинженери. С оглед на това, работодателят идентифицира следните ключови тематични области на обучение: основи на пневматиката и електропневматиката в производството, разработване и изграждане на електропневматично управление на иновативно производствено оборудване, елекрически задвижвания - принципи и техники. В резултат от проведеното обучение целевата група на дейността ще развият, подобрят и надградят знанията и уменията си за основите и принципите на електропневматиката, разработването и изграждането на електропневматично управление, принципите и техниките на електрическите задвижвания и мястото им в съвременното иновативно производство. Организирането и провеждането на обучението е планирано да бъде извършено в следните етапи: 1. Етап 1: Провеждане на процедура за избор на обучаваща организация по реда и условията на глава IV от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. 2. Етап 2: Идентифициране и анализ на специфичните за работодателя нужди от провеждане на обучението за съответните работни процеси и длъжности в конкретния производствен сектор и продуктовата гама и индустриални решения, предлагани от работодателя. 3. Етап 3: Разработване на къстомизирана в съответствие с идентифицираните в етап № 2 нужди учебна програма и учебни материали, като едновременно с това се индивидуализира и графика за провеждане на обученията. 4. Етап 4: Провеждане на присъствено обучение за 15 служители на работодателя. Обучаемите лица ще бъдат разпределени в 2 групи, така че да бъде постигната добра синергия както на индивидуалната, така и на екипната работа на обучаемите по време на обучението. Планираният хорариум на обучението е 40 часа, така че да бъдат обхванати цялостно всичи горепосочени тематични области. 5. Етап 5: Оценка на резултатите от проведеното обучение по отношение на придобитите знания и умения и постигнатата удовлетвореност/неудовлетвореност от обучителния процес. Този етап включва и удостоверяване на завършеното обучение със сертификат/удостоверение за преминато обучение. Издаденият от страна на външният изпълнител документ, удостоверяващ завършването на обучение, ще бъде в съответствие с изискванията на Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и публичност 2014 - 2020 г. Стойност на обучението за 1 лице: 1 700,00 лева или общо 25 500,00 лева без ДДС. Посочената сума включва всички присъщи разходи за провеждане на обучението: учебни материали и консумативи, възнаграждения на обучители, провеждане на обученията в лабораторна и производствена среда, обучителна и презентационна техника., Договорена стойност: 25 500.00 , Отчетена стойност: 25 500.00
  • Дейност: Организиране и провеждане на специфични за конкретните работни процеси и места производствени обучения по програмируеми контролери: Основната цел на дейността е развитие и надграждане на квалификацията и предоставяне на възможности на устойчиво кариерно развитие и продължаващо обучение на 10 служители, отговорни за използването на програмно-управлявани електронни системи, проектирани за използуване в качеството на промишлено оборудване за логическо управление на различни машини, съоръжения и технологични процеси през цифрови входове/изходи. Обучението е пряко насочено и обвързано с идентифицирани проблемни области като липса на достатъчно знания и умения за работа с програмируемите контролери, принципи и техники за програмиране и препрограмиране/промяна в последователността на изпълняваните операции със съвременно и иновативно производствено оборудване. Ето защо основната целева група на дейността са общо 10 служители оператори на машини, машинни инженери и началник смени. С оглед на това, работодателят идентифицира следните ключови тематични области на обучение: принципи на работа на програмируемите контролери, принципи и техники на програмиране и препрограмиране, осигуряване на циклично управление на лическата програма, фази на оперативния цикъл. В резултат от проведеното обучение целевата група на дейността ще развият, подобрят и надградят знанията и уменията си за основните принципи на работа на програмируемите контролени по отношение на внедрено иновативно оборудване в предприятието. Организирането и провеждането на обучението е планирано да бъде извършено в следните етапи: 1. Етап 1: Провеждане на процедура за избор на обучаваща организация по реда и условията на глава IV от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. 2. Етап 2: Идентифициране и анализ на специфичните за работодателя нужди от провеждане на обучението за съответните работни процеси и длъжности в конкретния производствен сектор и продуктовата гама и индустриални решения, предлагани от работодателя. 3. Етап 3: Разработване на къстомизирана в съответствие с идентифицираните в етап № 2 нужди учебна програма и учебни материали, като едновременно с това се индивидуализира и графика за провеждане на обученията. 4. Етап 4: Провеждане на присъствено обучение за 15 служители на работодателя. Обучаемите лица ще бъдат разпределени в групи, така че да бъде постигната добра синергия както на индивидуалната, така и на екипната работа на обучаемите по време на обучението. Планираният хорариум на обучението е 32 часа, така че да бъдат обхванати цялостно всичи горепосочени тематични области. 5. Етап 5: Оценка на резултатите от проведеното обучение по отношение на придобитите знания и умения и постигнатата удовлетвореност/неудовлетвореност от обучителния процес. Този етап включва и удостоверяване на завършеното обучение със сертификат/удостоверение за преминато обучение. Издаденият от страна на външният изпълнител документ, удостоверяващ завършването на обучение, ще бъде в съответствие с изискванията на Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и публичност 2014 - 2020 г. Стойност на обучението за 1 лице: 780,00 лева или общо 7 800,00 лева без ДДС. Посочената сума включва всички присъщи разходи за провеждане на обучението: учебни материали и консумативи, възнаграждения на обучители, провеждане на обученията в лабораторна и производствена среда, обучителна и презентационна техника., Договорена стойност: 7 800.00 , Отчетена стойност: 7 800.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СмартАпс ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 500.00 , Отчетена стойност**: 15 000.00
  • Изпълнител: ФЕСТО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 23 310.00 , Отчетена стойност**: 33 300.00
  • Изпълнител: ОЛИМПИЯ - 2016 ООД, Договорена стойност по проекта*: 59 780.00 , Отчетена стойност**: 85 400.00
  • Изпълнител: НХ БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 760.00 , Отчетена стойност**: 6 800.00
  • Изпълнител: ПАНЕЛИНИКА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 540.00 , Отчетена стойност**: 12 200.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници, придобили квалификация при напускане на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 125.00 , Достигната стойност: 116.00
Индикатор 2 Заети лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 125.00 , Достигната стойност: 116.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 167 970.00 BGN
БФП 117 579.00 BGN
Собствено финансиране 50 391.00 BGN
Общо реално изплатени суми 112 036.54 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 3 204.60 1 373.40 4 578.00 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Организиране и провеждане на специфични обучения за заети лица, Прогнозна стойност: 55 100.00
  • Обособена позиция 1: „Организиране и провеждане на обучение по Бизнес развитие“
    Изпълнител: НХ БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 760.00
  • Обособена позиция 2: „Организиране и провеждане на обучение по Производствено планиране“
    Изпълнител: СмартАпс ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 500.00
  • Обособена позиция 3: „Организиране и провеждане на обучение по Производствена електропневматика“
    Изпълнител: ФЕСТО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 460.00
  • Обособена позиция 4: „Организиране и провеждане на обучение по Програмируеми контролери“
    Изпълнител: ФЕСТО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 850.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Организиране и провеждане на специфични чуждоезикови обучения за заети лица с 3 обособени позиции: 1. ОП № 1 „Обучение по английски език“ 2. ОП № 2 „Обучение по немски език“ 3. ОП № 3 „Обучение по гръцки език“ , Прогнозна стойност: 97 600.00
  • Обособена позиция 1: ОП № 1 "Обучение по английски език"
    Изпълнител: ОЛИМПИЯ - 2016 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 51 240.00
  • Обособена позиция 2: ОП № 2 "Обучение по немски език"
    Изпълнител: ОЛИМПИЯ - 2016 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 540.00
  • Обособена позиция 3: ОП № 3 "Обучение по гръцки език"
    Изпълнител: ПАНЕЛИНИКА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 540.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN