Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.005-0064-C02
Наименование на проекта Разработване на продуктова иновация - платформа като услуга в областта на Информатиката и ИКТ
Бенефициент 131403559 ТЕХНО ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 17.09.2018
Дата на стартиране 17.09.2018
Дата на приключване 21.12.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Техно ООД е малко предприятие от гр. София притежаващо значителен иновационен капацитет. В рамките на настоящия проект кандидатът ще сформира екип от висококвалифицирани експерти и изследователи в областта на свързаните сензорни мрежи, Big Data, Cloud и Grid технологиите и информационните технологии в сферата на самообучаващите се компютърни програми и алгоритми, които съвместно ще изследват, разработят и тестват пилотен иновативен продукт за измерване, прогнозиране и планиране на публиката и ефективността на големи дигитални видео дисплеи (билбордове) до ниво на технологична готовност TRL 6.

Предвидено е закупуване на материали, ДМА и ДНА, както и наемане на специализирано оборудване, необходими за изработване и тестване на прототипа.  

Проектът ще се осъществи в партньорство с научна организация - Университет по Библиотекознание и Иноформационни Технологии - УниБИТ, гр. София.

По своята същност създаването на иновацията представлява планирани индустриални научни изследвания за придобиването на нови знания и умения за разработване на прототип на нов продукт от сензори и интелигентен софтуер, базиран на алгоритми в сферата на изкуствения интелект и е новост на националния, европейския и световния пазар. Разработката на прототипа на новия продукт ще включва тестове в лабораторна среда и в релевантна среда със симулирани интерфейси. 

Иновативното решение попада в направление безжични сензорни мрежи, Big Data, Grid и Cloud Technologies от тематична област "Информатика и ИКТ" на ИСИС, което го прави приоритетно за ЮЗР, където се намира мястото за изпълнение на проекта (гр. София). 

В резултат на изпълнението на настоящия проект ще се постигнат следните резултати:
1. Проведени планирани научни изследвания в областта
2. Създаден и тестван прототип на продукта състоящ се от хардуерен и софтуерен компонент
3. Придобити ДМА и ДНА, необходими за изпълнението на проекта
4. Успешно извършени дейности по визуализация на проекта
Дейности
  • Дейност: Извършване на изследвания, измервания и изпитвания, необходими за разработването на продуктова иновация : В настоящата дейност ще се извършат планираните научни изследвания, необходими за разработване на иновативния продукт. Фазите, през които ще премине изпълнението на дейността са следните: 1. Концептуално изследване на възможностите и тенденциите за създаване на продуктовата иновация. В това индустриално научно изследване се включват следните изследвания и научни разработки: 1.1 Изследване за създаване на концептуален модел за измерване на размера и вида публика, която присъства пред рекламните (дигитални) дисплеи посредством анализ на получени SMART сигнали, за преход към отворени системи и интегрирани среди и платформи, които поддържат множество приложения със социална значимост. 1.2 Изследване на потенциала за интеграция на архитектури и компоненти на иновативния продукт с облачни решения и подходи за управление на големи масиви от данни, обосноваване в дълбочина. 1.3 Изследване и демонстриране на взаимосвързаните случаи на използване на Smart обекти и валидиране на концепциите за генеричните технологии, които могат да обслужват множество среди. Анализ на методите и алгоритмите на системата за управление на големи масиви от данни. 2. Създаване на алгоритми, методи и модели за анализ на големи масиви от данни: 2.1 Създаване на концептуален модел за откриване на съвпадения в големи масиви от данни. 2.2 Разработване на интелигентен интегриран метод за откриване и анализ на еталонни данни, подходящи за управление на Smart устройствата в реално време. 2.3 Синтез на алгоритми за филтриране на необходимите данни на базата на предложения метод. 2.4 Верификация и валидиране. За тази цел ще бъдат използвани получените по време на експериментите данни. 3. Създаване на модел, метод, алгоритъм и експериментално изследване на прототип на софтуер за анализ на големи масиви от данни. 3.1 Експериментално изследване на получените данни и статистическо моделиране на топологии за изграждане на устойчива среда за обмен на достоверни данни. 3.2 Създаване на схема на прототип и експериментално изследване на елементите на системата за предаване на сензорните данни и тяхната последваща обработка. Оценка на проведените експерименти. 3.3 Изследване и анализ на възможностите за съхранение и обработка с достатъчно висока скорост на получаваните в реално време големи масиви от данни (big data). При реализацията на дейността ще бъдат спазени основни методи и принципи за откритост и публичност на научно-изследователската работа: периодично отразяване и съпровождане на дейностите чрез проектен web-портал, периодични отчети, публикуване на постигнатите научни резултати и тяхното популяризиране (вкл. медийно представяне), коректно позоваване на финансиращата програма. Планиран е голям обем от индустриални научни изследвания, необходими за преминаване към фазата на разработка на прототип на системата. Поради тази причина, в проекта ще бъдат ангажирани 4 изследователи от партньорската организация УниБИТ, както и тримата експерти от екипа на ТЕХНО ООД. Това представлява целият екип по проекта. Предвидено е дейността да се изпълни в рамките на 12 месеца, а научните изследвания да продължат общо 11 месеца Настоящата дейност допринася за изпълнение на специфични цели 1, 3, 4 и 5, както и за общата цел на проекта. Всички планирани научни изследвания са от особено значение за разработване на прототипа на системата и по този начин представляват интегрална част от изпълнението му. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: - Подбор на квалифициран персонал - 1-ви проектен месец. - Период на заетост на експертите - от 2-ри до 12-ти проектен месец. - Специфициране, придобиване и изследване на консумативите и материалите за създаване на иновативния проект - от 3-ти проектен месец - Включване в изследванията на придобитите ДМА и ДНА по Дейности 2 и 3 - от 5-ти проектен месец. , Договорена стойност: 180 052.87 , Отчетена стойност: 229 764.47
  • Дейност: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на иновативния продукт: Настоящата дейност включва придобиването на следното оборудване, представляващо дълготрайни материални активи, необходими за разработването на прототипа: 1. LED видео стена с размер 4.8 м х 2.88 м - 2 броя. Ще се използват за изграждане на симулирани условия за тестване на иновативния продукт в лабораторна среда. Ще се симулират 2 вида условия, в които ще се проведат тестовете. Спецификациите на изграждане на симулираните условия ще се уточнят в рамките на научните изследвания, предвидени в Дейност 1. В приложение Ж са описани подробно минималните технически спецификации, на които трябва да отговаря оборудването. 2. Компютър за централизирано управление на видео стени - 1 брой. Необходим е за централното управление на показваното съдържание на LED видео стените по т. 1. и е част от изграждането на симулирани лабораторни условия за тестване на иновативния продукт. В приложение Ж са описани подробно минималните технически спецификации, на които трябва да отговаря оборудването. 3. Компютър за управление на видео стена - 2 броя. Необходими за локалното управление на всяка една видео стена и за осигуряване на правилното и функциониране и свързване със системата за централно управление. Част е от изграждането на симулираните лабораторни условия за тестване на иновативния продукт. В приложение Ж са описани подробно минималните технически спецификации, на които трябва да отговаря оборудването. 4. Комплект за видео наблюдение - 1 брой. Ще се използва, за да се постави на местоположенията на тестване на прототипа, за да се документира поведението и потока от хора и да се анализират и валидират данните, получени от иновативния продукт (сензорните мрежи и софтуера). Записите от видеонаблюдението ще служат като доказателство за получените резултати от теста на прототипите. За всяко местоположение са необходими минимум 2 броя камери за наблюдение, така че да обхващат напълно наблюдаваната територия на тестовата локация. Местоположенията са три. В приложение Ж са описани подробно минималните технически спецификации, на които трябва да отговаря оборудването. Оборудването ще се асемблира и инсталира от екипа на проекта и ще се използва за провеждане на необходимите тестове на прототипа. Настоящата дейност допринася за изпълнение на специфични цели 1 и 2, както и за общата цел на проекта. Планираните за доставка ДМА са изцяло свързани с разработката и тестването на прототипа и по този начин представляват интегрална част от изпълнението на проекта. Стъпките, необходими за изпълнение на дейността, са: - избор на изпълнител за доставка на оборудването ( ДМА 1, 2 3 и 4 ) - от 4-ти до 5-ти месец от изпълнение на проекта - доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването - от 6-ти до 9-ти месец от изпълнение на проекта. , Договорена стойност: 143 574.99 , Отчетена стойност: 163 014.00
  • Дейност: Придобиване на специализиран софтуер, представляващ дълготраен нематериален актив (ДНА), необходим за разработването на иновативния продукт : Настоящата дейност включва доставката на следните видове специализиран софтуер, представляващ дълготрайни нематериални активи, необходими за разработването на прототипа на продуктовата иновация: 1. Софтуер за управление на съдържанието на видео стени - използва се за симултантно управление на съдържанието, показвано на видео стени, предлага голямо разнообразие от функционалности, с които могат да се тестват способностите на прототипа да измерва поведение на публиката пред дисплеите. Има възможност за интеграция в Cloud и по този начин да се тества интеграцията му с разработваната иновация. Служи и като контролер на сървъра за съхранение на съдържанието, което се показва на дисплея. Основна част е при изграждането на функционираща лабораторна среда за тестване на иновативния продукт, разработван по проекта. Този софтуер представлява доставка, а не разработка. 2. Комплект софтуер за разработване на приложения - ще се използва от екипа на проекта за разработване на прототипа на иновативния софтуер, компонент на създаваната продуктова иновация. Подобни софтуерни инструменти дават възможност за бързо писание, компилиране, пакетиране и инсталиране на native cross-platform приложения. По този начин се оптимизират значително разходите за разработване на прототипи на приложения, подобрява се качеството и се пестят време и средства. Този софтуер представлява доставка, а не разработка. Двата софтуера ще се въведат в експлоатация и ще се инсталират от екипа на проекта и ще се използват за разработката на прототипа и за провеждане на необходимите тестове на прототипа. Настоящата дейност допринася за изпълнение на специфични цели 1, 2 и 4, както и за общата цел на проекта. Планираните за доставка ДНА са изцяло свързани с разработката и тестването на прототипа и по този начин представляват интегрална част от изпълнението на проекта. Стъпките, необходими за изпълнение на дейността, са: - избор на изпълнител за доставка на дълготрайните нематериални активи ( ДНА 1 и 2) - от 4-ти до 5-ти месец от изпълнение на проекта - доставка и въвеждане в експлоатация на дълготрайните нематериални активи - 6-ти месец от изпълнение на проекта., Договорена стойност: 99 200.01 , Отчетена стойност: 98 510.00
  • Дейност: Създаване и тестване на прототип на продуктовата иновация: Настоящата дейност включва разработването на прототип на база на получените резултати от провдените индустриални научни изследвания в Дейност 1. Тази дейност ще премине през следните фази на изпълнение: 1. Създаване на хардуерен прототип - като резултат от Дейност 1 ще се определят хардуерните компоненти (материали и консумативи), които ще се използват за създаване на прототипа. Те са най-общ в две категории: (1) микровълнови радарни датчици и (2) инфрачервени и wifi датчици. Те ще бъдат асемблирани от инженерния екип под ръководството и с експертизата на научния екип на партньора. Ще бъдат разработени три модела на хардуерен прототип, които ще се тестват последователно в лабораторна и релевантна среда. 2. Програмиране на софтуерен прототип - инженерният екип и програмистите, заедно с научния екип на партньора ще създадат софтуерния прототип на системата, който ще управлява и чете данните от хардуерният компонент и ще извършва съответните анализ на публиката и ефективността. Софтуерната система ще има изискуемите функционалности и технически спецификации, определени в техническата документация, резултат от Дейност 1. Софтуерът ще се разработи с използването на комплект софтуер за разработване на приложения по спецификация (ДНА 2), като това значително ще улесни работата на екипа и ще ускори времето за създаване на прототипа. 3. Тестване в релевантна среда - ще бъдат извършени 2 вида тестове, в лабораторна среда и в релевантна среда. За първите, общият прототип (хардуер и софтуер) ще бъде инсталиран на два броя видео стени (ДМА 1) в лабораторни условия. Видео стените и необходимите компютри (ДМА 2 и ДМА 3) и софтуер за управлението им (ДНА 1) ще бъдат придобити в Дейности 2 и 3. За втория вид тестове се предвижда прототипът на иновативния продукт да бъде инсталиран на три броя рекламни видео дисплеи (разходи по бюджетно перо 18.1) в релевантна среда на оживени локации. Тези дисплеи ще бъдат наети за период от 3 месеца. За всички тестове ще се използва и видео оборудване (ДМА 4), с което да се заснеме аудиторията с цел анализ и валидиране на получените резултати от тестовете. В изпълнението на дейността ще се включи целият екип на проекта. В прототипирането на хардуерният компонент ще участват експерти 1, 2 и 3, които ще бъдат подпомагани и от научния екип. В разработката на софтуерният компонент ще се включат експерти 1, 4, 5, 6 и 7, които е предвидено да са с високи компетенции и експертиза в програмирането и създаването на софтуерни приложения в сферата на Big Data, Cloud технологиите, управлението на сензорни безжични мрежи и софтуерните приложения с изкуствен интелект. Общата продължителност на разработката на прототипа ще отнеме 2 месеца, лабораторните тестове ще са 1 месец, а тестовете в релевантна среда 3 месеца. Общата продължителност на дейността е 6 месеца. Всички експерти ще бъдат заети през този 6-месечен период на разработване и тестване на прототипа. Тестовете ще се извършат от екипа на проекта и ще включат потенциални потребители на системата, както и представители на ключови потенциални пазари на иновативния продукт Настоящата дейност допринася за изпълнение на специфични цели 1, 2 и 5, както и за общата цел на проекта. Планираните фази на изпълнение на дейността са изцяло свързани с разработката и тестването на прототипа и по този начин представляват интегрална част от изпълнението на проекта. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: - Период на заетост на експертите - от 13-ти до 18-ти проектен месец. - Асемблиране на хардуерния компонент - 13-ти и 14-ти проектен месец - Програмиране на софтуерния компонент - 13-ти и 14-ти проектен месец - Изграждане на симулираните лабораторни среди за тестване на иновацията в лаборатория - от 13-ти проектен месец. - Провеждане на лабораторни тестове - 15-ти проектен месец. - Предоставяне на външна услуга по наемане на външни видео дисплеи за провеждане на тестове в релевантна среда - от 16-ти до 18-ти проектен месец., Договорена стойност: 221 758.13 , Отчетена стойност: 119 450.00
  • Дейност: Визуализация на проекта: Дейността включва осигуряването на необходимите мерки за визуализация и публичност на проекта. Целта на дейността е да бъдат спазени отговорностите от задължителен характер за бенефициентите по ОП “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 г., за информиране и публичност на изпълняваните дейности в рамките на настоящото проектно предложение. При стартиране и изпълнение на проекта ще бъдат стриктно спазвани насоките от “Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.”, в частите отнасящи се до настоящото проектно предложение, за да се постигнат на целите на тази дейност. Кандидатът е длъжен да постави най-малко един плакат с информация за проекта, в който да бъде спомената финансовата подкрепа от ЕС, съгласно т. 3.4. от Единния наръчник, за да бъдат информирани участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата в реализацията на настоящия проект. При закупуване на машини, обзавеждане или оборудване, кандидатът е длъжен да постави информационни стикери, съгласно т. 3.12 от Единния наръчник. Също така, фирмата-кандидат е длъжна да публикува на подходящо място в своята Интернет страница, когато такава съществува, подробна информация за одобрения за финансиране проект. Тази публикация трябва да бъде направена в рамките на два дни от сключването на договор за финансиране и да съдържа най-малко посочената в т. 3.10 от Единния наръчник информация. Бенефициентът е длъжен да отчита мерките по информация и комуникация, чрез необходимите доказателствени материали съгласно т. 4 от Единния наръчник и да спазва изискванията за визуализиране на логото, наименованието и слогана на финансиращата програма, съгласно Раздел 6 на Единния наръчник. Настоящата дейност ще се извърши на следните етапи: 1. Публикуване на информация за проекта на интернет страницата на кандидата в срок до два дни от сключването на договор. 2. Изработване и поставяне на твърда информационна табела с размер не по-малък от формат А3 в офиса на кандидата 3. Изработване и поставяне на твърда информационна табела с размер не по-малък от формат А3 в офиса на партньор 1. 4. Изработване и поставяне на информационни стикери, след като предвиденото в проекта оборудване е закупено и доставено. 5. Събиране и предоставяне на Управляващия орган на доказателствени материали за предприетите мерки по информация и комуникация. , Договорена стойност: 350.05 , Отчетена стойност: 350.05

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: УНИВЕРСИТЕТ ПО БИБЛИОТЕКОЗНАНИЕ И ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ, Договорена стойност по проекта*: 36 632.96 , Отчетена стойност: 80 702.19
Изпълнители
  • Изпълнител: "МЕДИАВИЖЪН" ООД, Договорена стойност по проекта*: 264 540.00 , Отчетена стойност**: 360 850.00
  • Изпълнител: ГАМА ЕНД ТРЕЙДИНГ, Договорена стойност по проекта*: 245.03 , Отчетена стойност**: 350.05
  • Изпълнител: ДЖИ ДИ АР СИСТЕМС, Договорена стойност по проекта*: 16 099.20 , Отчетена стойност**: 20 124.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Финансирани проекти за еко-иновации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Научни изследвания, иновации: Брой предприятия, които си сътрудничат с научноизследователски институции, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Научни изследвания, иновации: Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за иновации или за научноизследователски и развойни проекти, Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 86 408.10 , Достигната стойност: 81 731.72
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 644 936.05 BGN
БФП 475 936.49 BGN
Собствено финансиране 168 999.56 BGN
Общо реално изплатени суми 452 590.44 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на хардуерно оборудване и софтуер по следните обособени позиции: Обособена позиция 1: - LED видео стени - 2 броя; - компютър за централизирано управление на видео стени - 1 брой; - компютър за управление на видео стени - 2 броя; - закупуване на комплект за видео наблюдение - 1 брой; Обособена позиция 2: - закупуване на комплект софтуер за разработване на приложения - 1 брой; - софтуер за управление на съдържанието на видео стени - 2 броя;, Прогнозна стойност: 242 775.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: - LED видео стени - 2 броя; - компютър за централизирано управление на видео стени - 1 брой; - компютър за управление на видео стени - 2 броя; - закупуване на комплект за видео наблюдение - 1 брой;
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: - закупуване на комплект софтуер за разработване на приложения - 1 брой; - софтуер за управление на съдържанието на видео стени - 2 броя;
    Изпълнител: "МЕДИАВИЖЪН" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 68 957.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на хардуерно оборудване: - LED видео стени - 2 броя; - компютър за централизирано управление на видео стени - 1 брой; - компютър за управление на видео стени - 2 броя; - закупуване на комплект за видео наблюдение - 1 брой; , Прогнозна стойност: 143 574.99
  • Обособена позиция 1: Закупуване на хардуерно оборудване: - LED видео стени - 2 броя; - компютър за централизирано управление на видео стени - 1 брой; - компютър за управление на видео стени - 2 броя; - закупуване на комплект за видео наблюдение - 1 брой;
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Закупуване на хардуерно оборудване: - LED видео стени - 2 броя; - компютър за централизирано управление на видео стени - 1 брой; - компютър за управление на видео стени - 2 броя; - закупуване на комплект за видео наблюдение - 1 брой;
    Изпълнител: "МЕДИАВИЖЪН" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 100 023.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на: микровълнови радарни датчици по спецификация (комплект); инфрачервени и wifi датчици по спецификация (комплект)., Прогнозна стойност: 20 150.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на: микровълнови радарни датчици по спецификация (комплект); инфрачервени и wifi датчици по спецификация (комплект)
    Изпълнител: ДЖИ ДИ АР СИСТЕМС
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 16 099.20
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изработване на материали за визуализация - 2 броя табели с информация за проекта; 11 броя стикери., Прогнозна стойност: 350.05
  • Обособена позиция 1: Изработване на материали за визуализация - 2 броя табели с информация за проекта; 11 броя стикери
    Изпълнител: ГАМА ЕНД ТРЕЙДИНГ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 245.03
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Наемане на външни видео дисплеи - 3 броя., Прогнозна стойност: 119 997.00
  • Обособена позиция 1: Наемане на външни видео дисплеи - 3 броя.
    Изпълнител: "МЕДИАВИЖЪН" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 95 560.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN