Идентификация

Номер от ИСУН BG06RDNP001-5.004-0001-C02
Наименование на проекта "Инвестиции в превантивни мерки, насочени към ограничаване на последствията от вероятни природни бедствия, неблагоприятни климатични явления и катастрофични събития за нуждите на Национален диагностичен научноизследователски ветеринарномедицински институт Проф. Д- р Г. Павлов“
Бенефициент 176986785 Национален диагностичен научноизследователски ветеринарномедицински институт "Проф. Д- р Г. Павлов" (НДНИВМИ)
Източник на финансиране ЕЗФРСР ==> Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)
Дата на сключване на договора/заповедта 31.03.2022
Дата на стартиране 31.03.2022
Дата на приключване 31.12.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект по подмярка 5.1 „Подкрепа за инвестиции в превантивни мерки, насочени към ограничаване на последствията от вероятни природни бедствия, неблагоприятни климатични явления и катастрофични събития“ от мярка 5 на ПРСР включва като основна дейност доставката на специализирано лабораторно оборудване за 2 от лабораториите на НДНИВМИ - в гр. Стара Загора и гр. Велико Търново. Лабораториите извършват научноизследователска, научно-приложна, референтна, диагностична, превантивна и експертна дейност в областта на здравеопазването на животните, безопасността на храните и фуражите. Осигуряването на лабораторния капацитет е в основата на борбата със заразните болести, с оглед ранно и точно диагностициране и адекватен контрол и мониторинг. С реализирането на проекта ще се осигури повишаване нивото на превантивните мерки чрез подкрепа насочена към лабораторно-диагностична и научноизследователска дейност, като ще се повиши капацитета на лабораториите, пряко свързан с превенция и предотвратяване на епизоотии, борбата с тях, включително чрез намаляване на времето за реакция от страна на компетентните органи. През последните години България е изправена пред редица особено опасни заразни болести като епизоотиите от син език (2014 г.), заразен нодуларен дерматит (2016 г.), инфлуенца по птиците (2016, 2017, 2018 и 2019 г.), чума по дребните преживни животни (2018 г.) и АЧС (2018 и 2019 г.) и за навременното диагностициране на заболяването и последващ надзор за ликвидиране на огнищата следва да се поддържа лабораторен капацитет, отговарящ на изискванията на ЕС.
Реализирането на проекта ще допринесе за точно поставяне на диагнози и прилагане на мерки за превенция и контрол. Ще бъдат ограничени последствията от появата, разпространението и ерадикацията на инфекциозните заболявания по животните.
Дейности
  • Дейност: Провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители за дейностите по проекта.: За успешното изпълнение на проектното предложение Бенефициентът – НДНИВМИ ще сключи договори с изпълнители за осъществяването на дейностите по проекта. При избора на изпълнители НДНИВМИ ще приложи Закона за обществените поръчки и съответните поднормативни актове по прилагането му. Ще бъдат проведени две процедури за: 1. Осигуряване на външна експертна помощ за организация и управление на проект „Доставка на специализирано лабораторно оборудване за нуждите на Национален диагностичен научноизследователски ветеринарномедицински институт Проф. Д- р Г. Павлов“ и 2. Доставка на специализирано лабораторно оборудване за нуждите на две лаборатории на Национален диагностичен научноизследователски ветеринарномедицински институт Проф. Д- р Г. Павлов. Ако съответната обществена поръчка е включена в план – графика на НДНИВМИ за съответната година ще се пристъпи към провеждането й. Ако поръчката не е включена в план-графика на НДНИВМИ при необходимост ще се вземе решение за нейното възлагане. Решението за възлагане на обществената поръчка и обосноваването на необходимостта от провеждането й се взима от ръководителя НДНИВМИ. Подготовката и провеждането на всяка конкретна процедура започва с изготвяне на технически спецификации, пълно описание на обекта на поръчката, както и прогнозната стойност на обществената поръчка, определена съгласно разпоредбите на чл. 21 от ЗОП. Прогнозната стойност на обществената поръчка се определя към датата на решението за нейното откриване и включва всички плащания без ДДС към бъдещия изпълнител на поръчката. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: 1. техническите спецификации; методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, когато е приложимо; образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Юристът по проекта ще отговаря и организира своевременното всички необходими документи за осъществяване на предварителна проверка и последващ контрол върху проведените обществени поръчки за изпълнение на дейностите, В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, юристът ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед възложителят назначава комисия по реда на чл.103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител. НДНИВМИ сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Доставка и монтаж на оборудване за нуждите на лабораториита в структурата на НДНИВМИ: НРЛ са задължени да участват периодично в междулабораторни сравнителни изпитвания за пригодност, които се организират от съответните европейски референтни лаборатории. Поради неработещи или остарели апарати се налага отказ от участтие в такива изпитвания или се получават незадоволителни резултати. Правилата на акредитация изискват лабораториите да анализират причините и да предоставят план за отстраняването им. Лабораториите не са в състояние да отстранят несъответствия от такъв тип с наличната апаратура. Съгласно действащите политики, всеки отказ от участие или всеки незадоволителен резултат при участие в междулабораторно сравнение се докладва в ЕК. Осигуряването на лабораторния капацитет е в основата на борбата със заразните болести, с оглед ранно и точно диагностициране и адекватен контрол и мониторинг, тъй като през последните години България е изправена пред редица особено опасни заразни болести. В рамките на дейността ще бъде доставено ново оборудване. Всеки един апарат и оборудване ще има принос за превенцията и ограничаване на вероятните природни бедствия: Ще бъдат закупени - секвенатор - за секвениране на високо патогенните птичи инфлуенчни вируси, за секвениране на вирусите на треска от западен Нил, шап, шарка, син език, АЧС, респираторни и чревни вирусни инфекции. - Real Time PCR - за изследване на много вирусни и бактериални болести по животните,. заболявания са: КЧС, АЧС, син език, чума по едри и дребни преживни животни, шап, туберкулоза, ензоотична левкоза, бруцелоза, паразитозоонози - 2 броя; - Ламинарни боксове – за стерилна бактериологична и вирусологична работа - 4 броя; - Мини центрофуга - за пробоподготовка на пробите за молекулярно биологични изследвания - 2 броя; - Дълбоко замразяващи фризери - за съхраняване на бактериални и вирусни изолати - 2 броя; - Лабораторен хладилник – за култивиране на микроорганизми предизвикващи инфекции - 2 броя; - Настолен секвенатор от следващо поколение базиран на принципа на секвениране чрез синтеза - 1 брой; - Едноканален фрагментен анализатор - 1 брой; - Микро-центрофуга - 1 брой; - Универсална центрофуга - 1 брой; - Окомплектовка за настолен секвенатор - 1 брой; - UPS устройство за специализирано оборудване за недопускане на изгаряне на скъпо струващите апарати - 2 брой; - UPS устройство за конвенционално оборудване за недопускане на изгаряне на скъпо струващите апарати - 2 брой., Договорена стойност: 1 094 062.75 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия проект ще бъде избран консултант, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Ръководител на екипа, 2. Юрист и 3. Технически сътрудник. Консултантът ще бъде избран по реда на ЗОП. Получателят представя на ДФЗ списък на планираните обществени поръчки в ИСУН по образец, утвърден от изпълнителния директор, в срок до 15 работни дни от датата на сключване на договора. В срок до 15 работни дни от сключване на административния договор с НДНИВМИ, Експертите „Ръководител на екипа” и „Юрист” на консултанта ще подготвят списък на планираните обществени поръчки за конкретния договор пред ДФЗ. Документите се представят за извършване на предварителна проверка за законосъобразност на планираните обществени поръчки за възлагане на дейностите, включени в одобрения проект. Същите експерти ще подготвят документация за провеждане на обществена поръчка за избор на доставчик за специализирано лабораторно оборудване. Обществената поръчка, ще бъде проведена в срок до девет месеца от подписването на административния договор, като в този срок се предвижда и да бъдат сключени договори с изпълнители за всички разходи по одобрения проект, с изключение на обществените поръчки, които са прекратени или обжалвани по реда на ЗОП. След провеждането на обществената поръчка, експертите ще подготвят пълно досие на проведената обществена поръчка и ще го публикуват в ИСУН във формат „рdf“ или „jpg“, номерирана в долния десен ъгъл, цялата документация, свързана с възлагането на обществената поръчка за изпълнение на дейност, включена в одобрения проект в срок до десет работни дни от датата на подписване на договора. Представените документи ще послужат на Държавен фонд „Земеделие“ - Разплащателната агенция за извършване на последващ контрол за законосъобразност на възложените обществени поръчки. Ръководителят на екипа и Техническият сътрудник ще подготвят исканията за авансово, междинно и окончателно плащание. При подготовката на авансово, междинното и окончателното плащане, експертите на консултанта ще съдействат за подготовката на заявките за плащане, декларации и други документи към тях, като ще оказват съдействие на НДНИВМИ за представяне на заявките за плащане чрез ИСУН. Ръководителят на проекта, подпомаган от експерт „Юрист”, ще следи за спазване на изискванията на ЗОП и останалата нормативна уредба. Експертите на консултанта ще следят дали Бенефициентът изпълнят изцяло одобрения проект в срока, посочен в административния договор и при спазване на крайните срокове за това. Консултантът и неговите експерти ще съдействат на НДНИВМИ при проверки от представители на ДФЗ - РА, Управляващия орган (УО) на ПРСР 2014-2020 г. и на други, определени с нормативен акт органи, включително на институции на Европейския съюз, за осъществяването на контрол за изпълнението на този административен договор и изискванията на приложимите нормативни актове. Консултантът съдейства на Бенефициента при предоставяне на необходимите документи, данни и информация и оказват всякакво друго съдействие по време на изпълнението на административния договор. С цел осигуряване на публичност и прозрачност по проекта в рамките на дейността, Бенефициентът ще постави на видно за обществеността място временен билборд с размери не по-малко от 3 м височина и 4 м широчина, съдържащ информация за дейността, подпомагана от ЕЗФРСР. Билбордът ще бъде поставен от датата на сключване на АДПБФП до изтичане на срока за мониторинг. НДНИВМИ ще включват на професионалната си електронна страница, кратко описание на подпомаганата дейност, както и целите и резултатите от дейностите по проекта, като се подчертава финансовото подпомагане от Европейския съюз., Договорена стойност: 32 821.87 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Няма

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 148 344.01 BGN
БФП 918 675.19 BGN
Собствено финансиране 229 668.82 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN