Идентификация

Номер от ИСУН BG06RDNP001-19.296-0003-C02
Наименование на проекта Създаване на иновативно 3-Д печатно студио на територията на МИГ „Исперих“
Бенефициент 205597793 ЕТ "МИБО ПРИНТ - БОЖИДАР КРАСИМИРОВ"
Източник на финансиране ЕЗФРСР ==> Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)
Дата на сключване на договора/заповедта 16.11.2021
Дата на стартиране 16.11.2021
Дата на приключване 23.06.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Исперих, гр.Исперих

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение представя инвестиционните намерения на ЕТ "МИБО ПРИНТ - БОЖИДАР КРАСИМИРОВ", да развие основна търговска дейност, а именно производство на детайли, използвайки технология с 3-Д принтер. Бизнес планът представя финансово и икономически обоснована инвестиция в създаване на производството. Основната цел на настоящата инвестиция е създаване на устойчиво и иновативно производство в сферата на производството на детайли, както и създаване на работни места. Основните дейности по реализацията на проекта предвиждат доставка на оборудване и софтуер за осигуряване на производството. Стойността на инвестиционните разходи е изчислена на 55227.50 лв. След реализация на инвестицията дружеството ще стартира изцяло нова дейност, за да се задоволи нарастващото търсене. Освен това ще се създадат условия за назначаване на допълнителен персонал. Като резултат от реализацията на проекта се очаква устойчиво повишаване на заетостта в селския район, подобряване на качеството и количеството на предоставяните от дружеството услуги, както и намаляване на вредното влияние върху околната среда и подобряване устойчивостта на натиска върху нея.
Дейности
  • Дейност: Доставка на един брой 3-Д принтер с включен софтуер и един брой климатик: В рамките на дейността ще се закупи оборудване за производство на пластмасови детайли (матрици, детайли за риболовни звънци, воблери и блесни, плувки и др.) чрез 3-Д принтиране, което ще е основният производствен продукт на ЕТ "МИБО ПРИНТ - БОЖИДАР КРАСИМИРОВ". Оборудването е необходимо за обезпечаване на производствения процес. Предвидената за закупуване машина е 3-Д принтер от ново поколение, подробно описан в приложената към проектното предложение техническа спецификация. Включеният към принтера софтуер позволява интегриране на външни планове и схеми за изработване на детайлите, като чрез него се извършва управлението на целия производствен процес. Чрез закупуването на 3-Д принтера ще се обезпечи производствената дейност на дружеството, като следва да се има предвид, че технологията е 100% безотпадна (суровината се оползотворява изцяло) и по този начин се постига ограничаване на вредното въздействие върху околната среда. Климатикът се закупува, за да се използва за отопление на производственото помещение в студените зимни месеци, както и за да осигури комфорт през горещите летни дни и по този начин да осигури непрекъсваемост на работния процес и здравословни и безопасни условия на труд на работното място. След изпълнение на посочената дейност, едноличният търговец ще притежава производствената база, за да може да реализира предприемаческата си идея. Ще се достави машина, чиито технически характеристики ще позволят да се поеме очаквания поток от поръчки, с оглед на разрастващото се търсене на детайли, изработени чрез 3-Д принтиране. Закупената машина ще позволи да се обезпечат и новите работни места за оператор на машината, а физическото лице-търговец ще осъществява административното управление на дружеството, ще контролира производствения процес и качеството и ще осъществява връзка с клиентите. Етапи за реализация на дейността (индикативни): 1. Подготовка и провеждане на тръжна процедура по ПМС 160/2016г, за избор на доставчик - тръжната процедура ще бъде изпълнена на две стъпки: 1.1) подготовка на тръжна документация за провеждане на процедурата, както и нейното съгласуване с ДФЗ–РА; 1.2) обявяване и провеждане на процедурата; оценка на постъпилите оферти и сключване на договор/и с избрания/те доставчик/ци. Документацията за предвидената процедура ще бъде изготвена от екипа по проекта с помощта на външния консултант. Поръчката ще бъде разделена на обособени позиции поради естеството на предвидените за доставка активи и възможността всеки актив да бъде доставен отделно. Период за реализация на етапа - 1ви - 4ти месец. 2. Авансови плащания (ако е приложимо), доставка на предвидените за закупуване активи, подписване на приемно-предавателни протоколи. Период за реализация на етапа - 5ти - 9ти месец; 3. Инсталация (ако е приложимо), тестове, пускане в експлоатация. Подписване на окончателни приемно-предавателни протоколи, плащане. Период за реализация на етапа - 9ти - 10ти месец. 4. Подготовка и подаване на заявка за окончателно плащане. Период на реализация на етапа - 10ти месец., Договорена стойност: 60 727.50 , Отчетена стойност: 60 200.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: АКТАТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 880.00 , Отчетена стойност**: 3 200.00
  • Изпълнител: 3ДБГПРИНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 46 350.00 , Отчетена стойност**: 51 500.00
  • Изпълнител: ЕВРОФОНД КЪНСЪЛТИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 485.23 , Отчетена стойност**: 5 500.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия (еквивалент на пълно работно време)/ Работни места, разкрити в подпомогнатите проекти, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Подпомогнатите чрез проекта кандидати са: Млади хора до 40 г.; жени; представители на уязвими групи, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 57 514.11 BGN
БФП 51 715.23 BGN
Собствено финансиране 5 798.88 BGN
Общо реално изплатени суми 51 691.50 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 90.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на оборудване по две обособени позиции, Прогнозна стойност: 55 227.50
  • Обособена позиция 1: ОП 1 - Доставка на един брой 3-Д принтер с включен софтуер за управление
    Изпълнител: 3ДБГПРИНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 46 350.00
  • Обособена позиция 2: ОП 2 - Доставка на един брой климатик
    Изпълнител: АКТАТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 880.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги за подготовка на бизнес план, комплектоване на пакета документи, управление и отчитане на проекта, Прогнозна стойност: 5 000.00
  • Обособена позиция 1: Консултантски услуги за подготовка на бизнес план, комплектоване на пакета документи, управление и отчитане на проекта
    Изпълнител: ЕВРОФОНД КЪНСЪЛТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 485.23

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN