Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-5.002-0019-C02
Наименование на проекта Алтернатива за живот
Бенефициент 000875920 ОБЩИНА ТЪРГОВИЩЕ
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 18.01.2019
Дата на стартиране 18.01.2019
Дата на приключване 10.05.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Търговище (BG334), Търговище, с.Съединение

Описание

Кратко описание на проекта
С проектното предложение „Алтернатива за живот“ Община Търговище изпълнява политиките за деинституционализацията на грижата за възрастните хора и хората с увреждания. По проекта ще бъде създадена необходимата инфраструктура за разкриване на две нови социални услуги: Център за грижа за лица с психични разстройства и  Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване. Двете услуги ще се помещават в обща сграда, общинска собственост, намираща се в село Съединение, на 12 км от град Търговище. Предвидената интервенция включва реконструкция, пристрояване, оборудване, обзавеждане и разполагане на нови за Община Търговище социални услуги за  обезпечаване с места за настаняване на лица с психични разстройства и възрастни хора в риск, чрез инженеринг при спазване на функционалните изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата за съответните социални услуги. След приключване на проектирането в МТСП ще се внесе за съгласуване техническият проект, както и списъкът с оборудването и обзавеждането. Проектът включва задължителните дейности за „Информация и комуникация“, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Двете нови услуги ще бъдат с капацитет по 15 места всяка, съгласно Картата на резидентните услуги и Картата на услугите за подкрепа в общността. 
Реализирането на проектното предложение на Община Търговище допринася за постигане на интегрирания подход при грижата за възрастните хора и хората с увреждания, с ясен социален ефект и въздействие върху целевите групи.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление: Необходимостта от тази дейност е продиктувана от нуждата от добро планиране и управление на необходимите ресурси, предоставени от ОПРР, както и създаване на система за успешна и навременна реализация на дейностите, което да доведе до постигане на заложените цели и резултати. Основната цел на дейността е да се постигне максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата. В рамките на настоящата дейност ще бъде назначен екип на проекта, който ще поеме отговорността за ефективното, навременното, законосъобразното и в съответствие с указанията на УО на ОПРР, реализиране на планираните дейности. Дейността ще бъде изпълнявана през целия период на проекта (24 месеца). Поради силно ограничения финансов ресурс за екип за управление, според насоките за кандидатстване, е предвидено екипът за управление на проекта да е от 2 души: ръководител и счетоводител, служители на Община Търговище. Подробна информация за задълженията на всеки член на екипа е поместена в точка 9. Екип от настоящия формуляр. Детайлно задълженията на членовете на екипа ще бъдат разписани в заповедта за сформиране на екипа и в длъжностните им характеристики., Договорена стойност: 9 175.29 , Отчетена стойност: 7 841.87
  • Дейност: Подготовка на документация и възлагане на дейности по Закона за обществени поръчки: Община Търговище е възложител по смисъла на ЗОП, при избор на изпълнител/и, като задължително прилага и указанията на УО на ОПРР. В съответствие с българското законодателство е необходимо да се проведе прозрачен избор на външни изпълнители, като изборът се извърши в условия на равнопоставеност на кандидатите и условия на лоялна конкуренция. В дейността са включени следните задачи: •Актуализиране на графика за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки. •Подготовка на тръжни документации; •Провеждане на процедури за възлагане на обществените поръчки. В съответствие с разписаните дейности се предвижда да се разработят документации и проведени следните процедури за избор на външни изпълнители: 1) Публично състезание по чл.18, ал.1, т.12 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор); 2) Пряко договаряне по чл.18, ал.1, т.13 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за консултанстки услуги извършвани от строителен надзор; 3) Пряко договаряне по чл.18, ал.1, т.13 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за изпълнение на дейности по информация и комуникация във връзка с изпълнение на проекта; 4) Събиране на оферти съгл. чл. 20, ал. 3, т.2. от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за доставка на оборудване и обзавеждане; Като приложение към проектното предложение е предоставен индикативен списък на необходимото оборудване (Анекс Б1), но точните параметри на артикулите и количеството им ще станат ясни едва след изготвяне на част „Интериор и обзавеждане“ от техническия/работен проект, който ще се изготви след подписване на договор с изпълнител за „ Инженеринг – проектиране, строителство и авторски надзор” и след съгласуване на проектната документация, включително списък на оборудването от МТСП. Поради тази причина, обявяване на процедурата по т. 4 за доставка на оборудване и обзавеждане ще се осъществи след изпълнение на горепосочените условия. Ако предметът на някой от посочените процедури съвпада с аналогични обществени поръчки на Община Търговище се предвижда поръчките по настоящия договор да представляват обособени позиции от обща процедура за възлагане. Дейността ще започне да се изпълнява след подаване на проектното предложение за оценка и ще приключи със сключването на всички договори за обществени поръчки, не по-късно от 8-ми месец от изпълнението на ДБФП., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Инженерениг (проектиране, строителство и авторски надзор): Дейността инженериг (проектиране, строителство и авторски надзор) се изпълнява за следните два обекта: Обект 1. Център за грижа за лица с психични разстройства, с капацитет 15 лица; Обект 2. Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване, с капацитет 15 лица; Предвижда се създаване на подходяща инфраструктура за разполагане на две нови социални услуги чрез реконструкция на съществуваща двуетажна сграда, общинска собственост - бивше училище в село Съединение, община Търговище. За нуждите на двете нови социални услуги за възрастни хора е необходимо следното, съгласно функционалните изисквания за всяка една от услугите : За Обект 1. „Център за грижа за лица с психични разстройства“ - Създаване на помещения/обособяване на: индивидуални спални помещения, препоръчително за едно лице, като е допустимо обособяването и на двойни спални със санитарни помещения с баня към тях; санитарно помещение с баня за персонала; стая/стаи за персонала; кухненски бокс (кухня), разливочно и трапезария (кът за хранене); дневни стаи; стая за терапия; мокро помещение за пране, сушене и гладене, складови помещения, обслужваща площ. За Обект 2. „Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване“ - Създаване на помещения/обособяване на: индивидуални спални помещения за не повече от две лица, като се предвиди обособяването на поне 3 единични спални; санитарни помещения с баня - минимално - едно санитарно помещение на всеки две спални; санитарно помещение с баня за персонала; стая/стаи за персонала; кухня (разливочно/миялно) и трапезария (кът за хранене); дневна стая; мокро помещение за пране, сушене и гладене, складови помещения, обслужваща площ. Необходимо е да се извърши: преустройство; саниране на сградата; ремонт на покрив; подмяна на дограма; ремонт на входни стъпала; ремонт на тротоарна настилка. Съществуваща ситуация: първи етаж, площ от 294 кв.м, разположени са 2 стаи за персонала, 2 складови помещения, столова и трапезария, разливочно, кухня, помещения за подготовка и отпадъци, умивалник и санитарни помещения. Втори етаж, площ от 294 кв.м, състои се от 3 класни стаи, 1 учителска стая, склад и хранилище. Конструкцията на сградата е монолитна, стоманобетонова, скелетно-гредова, състояща се колони, греди и плочи. Всички оградни стени са тухлени с дебелина 38 см. Съществуващите настилки и мазилки са компрометирани, подкожушени, на места липсват. Отоплението на сградата се е осъществявало с печки на твърдо гориво. Отводняването е външно, посредством улуци и водосточни тръби, по-голяма част от които липсват и водата се излива свободно по фасадата и в основите на сградата. Водопроводно-канализационната и електрическа инсталации са физически и морално остарели и е необходимо изграждане на водоплътна изгребна яма. Предвиждат се конструктивни промени: от съществуващите помещения ще се обособят нови, с необходимите изисквания за минимална квадратура и наличие на санитарни помещения към тях, както и да се пристрои пристройка от около 116 кв.м на етаж, която да се разположи на северната страна, като продължение на съществуващия коридор, за да се обособят необходимите стаи за занимания, почивка, складови помещения и т.н. Ще се монтира вътрешен асансьор за хора с увреждания. Двете услуги ще са административно и физически разделени, а асансьорът ще се използва за достигане до втория етаж на хора с двигателни увреждания. Паркова среда: предвиденият за интервенция терен е 5765.00 кв.м, от които на площ от 500 кв.м ще се разположи дворното място за всяка услуга – обособено дворно пространство от 250 кв. м. за всяка услуга, като се извърши благоустрояване и озеленяване на дворното пространство и осигуряване на достъпна среда. За изпълнение на дейността е предвидено да бъде обявена процедура за избор на изпълнител на инженеринг по реда на ЗОП. , Договорена стойност: 700 320.00 , Отчетена стойност: 838 237.54
  • Дейност: Осъществяване на независим строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство, за изпълнение на строителните дейности се предвижда осъществяване на строителен надзор. Предвидената за цялостно обновяване сграда е 4-та категория, съгласно ЗУТ. Строителният надзор трябва да се осъществи от лицензирана фирма – консултант съгласно чл.168, ал.2 от Закона за устройство на територията за проектни предложения, включващи строежи от първа до четвърта категория, който ще бъде избран след проведена тръжна процедура. Дейността по надзора включва: Оценка на съответствие на техническия проект със съществените изисквания към строежите, съгласно чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ, изготвена като комплексен доклад. Строителен надзор по време на строителството, упражняван в съответствие с всички нормативни изисквания, съгл. ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителни дейности. Избраният изпълнител ще подписва актове и протоколи по време на строителството и ще изпълнява задължителните дейности, съгласно изискванията на чл.168 от ЗУТ и наредбата за актове и протоколи, съставяни по време на строителството. След приключване на строително – монтажните работи, избрания консултант ще актуализира технически паспорт на сградата и ще изготви окончателен доклад до Възложителя., Договорена стойност: 5 310.00 , Отчетена стойност: 6 372.00
  • Дейност: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Дейността предвижда доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване на сградата и помещенията за предоставянето на двете услуги, като част от цялостното им обновяване, съгл. приложение Б1 - Индикативен остойностен списък на предвиденото за закупуване оборудване/обзавеждане, приложен към настоящото проектно предложение. Посоченото обзавеждане и оборудване е подходящо, отговаря на функционалните изисквания на двете социални услуги и гарантира безопасна и сигурна среда за възрастните хора и хората с увреждания. Възможно е след изготвяне на част "Интериор и обзавеждане" от разработения инвестиционен проект част от артикулите и/или количествата и параметрите, в списъка да се променят. , Договорена стойност: 102 915.63 , Отчетена стойност: 87 647.63
  • Дейност: Дейности за информация и комуникация: В рамките на тази дейност се предвижда да се извърши серия от мерки, които ще се осъществят съгласно чл. 6 от Общи условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и в пълно съответствие на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Предвидените мерки са съобразени с изискването за проекти, които общата публична подкрепа надхвърля 500 000 евро, каквото е настоящото проектно предложение. Дейностите целят постигането на прозрачност на полученото финансиране и разпространяване на информация относно целите и дейностите на проекта, финансирани по ОПРР. В рамките на настоящото проектно предложение са предвидени следните мерки: 1. Билборд – 1 бр. с размер 4 Х 3 м - Временен билборд, който следва да бъде поставен в близост до строителната площадка. Монтажът ще бъде извършен преди официалната церемония „Първа копка“. Предвижда се изграждането на 1 конструкция за билборд, която при разработване на инвестиционния проект ще бъде решен начина на монтаж и разположението му при обекта. Върху тази конструкция ще бъде монтиран винила – по време на изпълнението. 2. Постоянна обяснителна табела - ще се постави след приключване на СМР. 3. Публични събития в град Търговище - 2 бр. 3.1. Начална пресконференция, за представяне обхвата, целите и дейностите на проекта. 3.2. Информационен ден за представяне на резултатите от проекта, който ще се проведе в края на проекта. Публичните събития ще бъдат предварително анонсирани чрез разпространение на прессъобщение до средствата за масова информация, чрез публикуване на рекламно – информационно каре в регионална медия и на интернет – страницата на Община Търговище. Предварителната информация се изпраща и до офиса на информационния център. След приключване на събитието се изготвя и разпространява прессъобщение, което се публикува и на страницата на общината. 4. Официални церемонии – 2 бр. Ще бъдат организирани официални церемонии на обекта в село Съединение: за ефективния старт на проекта „Първа копка“ и за откриване на обекта. Подготовката и организацията на церемониите ще бъдат извършени по методиката на УО. 5. Печатни информационни материали Дипляни за промотиране на резултатите от проекта - 100 бр. Стикери за закупеното по проекта оборудване, които да се поставят върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПРР - 160 бр. 6. Банер за онагледяване на подкрепата на финансиращата програма при провеждане на събития и официалните церемонии – 1 бр. 7. Интернет страница на Община Търговище – поместване на информация за проекта, кратко описание, цели, резултати, финансовата подкрепа от ЕС, както и периодични публикации, отбелязващи техническия и финансов напредък по проекта., Договорена стойност: 7 306.00 , Отчетена стойност: 6 856.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Деница, Договорена стойност по проекта*: 2 175.29 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: НАУТИЛУС ДИЗАЙН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 306.00 , Отчетена стойност**: 6 856.00
  • Изпълнител: Димо, Договорена стойност по проекта*: 7 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СИТИ БИЛД СТУДИО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 839 064.00 , Отчетена стойност**: 838 237.54
  • Изпълнител: Кооперация ПАНДА, Договорена стойност по проекта*: 4 696.01 , Отчетена стойност**: 3 570.48
  • Изпълнител: СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 116 231.37 , Отчетена стойност**: 84 077.15
  • Изпълнител: ДЗЗД "Консорциум Мултиплекс инженеринг - Лайф Енерджи" , Договорена стойност по проекта*: 6 372.00 , Отчетена стойност**: 6 372.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой подкрепени обекти на социалната инфраструктура в процеса на деинституционализация, Мерна единица: обекти, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 2.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 903 150.91 BGN
БФП 903 150.91 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 903 150.91 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 41 953.20 0.00 41 953.20 СИТИ БИЛД СТУДИО ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на оборудване и обзавеждане с обособени позиции , Прогнозна стойност: 69 662.58
  • Обособена позиция 1: Доставка и монтаж на оборудване, обзавеждане и техника по проект "Алтернатива за живот" по ОПРР 2014-2020, Процедура "Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания", по обособени позиции", по обособена позиция №1: "Доставка и монтаж на ново мебелно обзавеждане за Центъра за грижа за лица с психични разстройства и Центъра за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване"
    Изпълнител: СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 45 225.54
  • Обособена позиция 2: Доставка и монтаж на оборудване, обзавеждане и техника по проект "Алтернатива за живот" по ОПРР 2014-2020, Процедура "Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания", по обособени позиции", по обособена позиция №2: "Доставка и монтаж на ново медицинско оборудване и обзавеждане за Центъра за грижа за лица с психични разстройства и Центъра за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване"
    Изпълнител: СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 37 043.96
  • Обособена позиция 3: Доставка и монтаж на оборудване, обзавеждане и техника по проект "Алтернатива за живот" по ОПРР 2014-2020, Процедура "Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания", по обособени позиции", по обособена позиция №3: "Доставка и монтаж на нова черна и бяла техника за Центъра за грижа за лица с психични разстройства и Центъра за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване"
    Изпълнител: СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 33 961.87
  • Обособена позиция 4: Доставка и монтаж на оборудване, обзавеждане и техника по проект "Алтернатива за живот" по ОПРР 2014-2020, Процедура "Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания", по обособени позиции", по обособена позиция №4: "Доставка и монтаж на ново компютърно оборудване и периферни устройства за Центъра за грижа за лица с психични разстройства и Центъра за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване"
    Изпълнител: Кооперация ПАНДА
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 696.01
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на дейности по информация и комуникация във връзка с изпълнение на проекта, Прогнозна стойност: 9 166.00
  • Обособена позиция 1: ОП №1 "Изработка и монтаж на временен билборд, изработка и монтаж на постоянна обяснителна табела, изработване на банер и изготвяне на информационни стикери (лепенки)"
    Изпълнител: НАУТИЛУС ДИЗАЙН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 727.00
  • Обособена позиция 2: ОП №2 "Организиране и провеждане на публични събития, официални церемонии и изготвяне и публикуване на публикации в регионални медии"
    Изпълнител: НАУТИЛУС ДИЗАЙН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 329.00
  • Обособена позиция 3: ОП №3 "Изработване на печатни информационни материали-дипляни"
    Изпълнител: НАУТИЛУС ДИЗАЙН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 250.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор), Прогнозна стойност: 822 600.00
  • Обособена позиция 1: Изпълнение на инженеринг - проектиране, строителство и авторски надзор за обект по ОП "Региони в растеж 2014-2020", процедура "Подкрепа за деинстититуционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания"
    Изпълнител: СИТИ БИЛД СТУДИО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 839 064.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Упражняване на строителен надзор, Прогнозна стойност: 15 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на консултант по смисъла на ЗУТ за извършване на оценка на съответствието на инв-проект и осъществяв. на независим строителен надзор по време на строителството за обект по ОП "Региони в растеж" 2014-2020
    Изпълнител: ДЗЗД "Консорциум Мултиплекс инженеринг - Лайф Енерджи"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 372.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN