Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Правосъдие

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Патронажна грижа: Дейността е в продължение на изпълнявания от общината договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - К2 и К3. Патронажната грижа ще е с продължителност от 12 месеца. Тя ще се подкрепи необходимостта от грижи между болниците и специализираните институции, ще посрещне нуждата от дългосрочна грижа без институционализация. Патронажната грижа се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в напреднала възраст в тяхната домашна среда. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти: - Медицински сестри - 2 бр. - Домашен помощник - 1 бр. Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график, като ще се проследява всяко лице от ЦГ да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден за период от 12 месеца. Контрола върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други, ще бъде възложено на координатор на услугите, който ще осъществява мониторинга върху предоставянето на услугата. След сключването на ТД с лицата, непосредствено преди стартиране на патронажната грижа, за тях ще бъде проведено обучение, което ще е на база разработената от МЗ програма за специфично обучение, чрез която ще се дадат единни указания на специалистите. Обучението е предвидено само за тези от назначените лица, които до момента не са преминавали същото при изпълнението на предходния проект. Поради тази причина е предвиден и 1 месец за подготвителни дейности. Патронажната грижа ще се предоставя за минимум 11 лица. Патронажната грижа ще включва комплекс от услуги като: - помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; - медицински услуги, недублиращи тези предоставяни по НЗОК - мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; - психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот, да изпълняват социално значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот. - доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Патронажната грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства. Дейността на назначения персонал ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуална и/или групова супервизия със служителите. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според спецификата на характерите и поведението им. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани и комуникативните възможности на служителите и техните уменията за оказване на подкрепа. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване. 0.00 15 288.87
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: На територията на община Сърница функционира Дневен център за деца и младежи с увреждания с капацитет 25 лица. Дневният център е ДДД и неговото управление е делегирано на сдружение с нестопанска цел. Дневният център за деца и младежи с увреждания представлява комплекс от социални услуги, които предоставят условия за цялостна подкрепа и обслужване на деца и младежи с увреждания през деня. Ползването на социалната услуга дава възможност на родителите а потребителите да се включат в обществения живот, да се реализират професионално, да преодолеят социалната изолация, а така също да получат и професионална подкрепа и помощ в отглеждането на децата си. Центърът обслужва деца и младежи, намиращи се на територията на общината – гр. Сърница, с. Побит камък и с. Медени поляни. Основните дейности се свеждат най-общо до създаване на подкрепяща среда за децата и младежите с увреждания и техните семейства, развиване на жизнения потенциал и възможности за социалната им интеграция; дейности и подходи, които да спомагат за социалното включване в общността. Дневната грижа е ангажирана с: - Подобряване физическото, интелектуалното и емоционално състояние на потребителите; - Прилагане на съвременни методи за лечение, обучение и рехабилитация; - Интегриране в системата на масовите училища и детски градини; - Спортно оздравителни и рехабилитационни дейности; - Обучения на родители и близки в умения за обгрижване и развиване на потенциала на децата и младежите с увреждания; - Информиране, консултиране и посредничество на родители на деца и младежи с увреждания; - Психологична помощ и терапия; - Психомоторни занятия; - Музикални занятия; - Рисуване и приложни дейности; - Придобиване на знания за определени базови понятия – измерване, мярка, форми и цветове; - Речево-говорна терапия; - Рехабилитационни процедури; - Организиране на свободното време, на празнични мероприятия и екскурзии; - Експертно-консултативна дейност; - Мобилна социална работа и работа с родители. Настоящият персонал на услугата възлиза на 7 човека. В условията на глобалната пандемия , предизвикана от разпространението на Covid 19 персоналът на услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване както на своето здраве, така и на лицата , за които полагат грижа. Те работят с разширено работно време, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествена и безопасна услуга на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект, се изразява в предоставяне на лични предпазни средства и въвеждане на допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, ДДД, които ще се осъществяват текущо по график и при възникнала извънредна необходимост с цел предоставяне на защитена среда за лицата. Персонала и потребителите на социалните услуги, ДДД ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. За подпомагане на администрацията в дневния център ще бъдат назначени 2 сътрудници на пълен работен ден. Така ще се осигури регулярна дезинфекция в помещенията и възможност за плавно протичане на работния процес в услугата, координация на човекопотока, съобразен с изискването за ограничаване на контактите между лицата и спазван на необходимата дистанция. Сътрудниците ще извършват дейности като дезинфекциране, осигуряване контрол на достъпа, осигуряване спазването на дистанция и други подобни дейности. За услугата ще бъдат закупени и 2 преносими компютъра, които ще бъдат оборотни за услугите и ще бъдат употребявани от лицата, които ще осъществяват своята работа дистанционно от домашна среда. 0.00 20 929.44

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.