Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Правосъдие

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение цели да допринесе за подобряване на социално-икономическата интеграция на маргинализирани общности, вкл. ромите на територията на община Борован. Община Борован и партньорите – 2 детски градини, 3 основни училища и 3 НПО предоставят цялостен социален пакет на 700 уязвими жители на общината, атакуващ едновременно комплексните проблеми, пред които са изправени. Интервенциите са насочени към подобряване на достъпа до заетост, образование, социални и здрави услуги, развитие на местната общност и преодоляване на негативни стереотипи. Предвидени са дейности за повишаване на професионалната квалификация и заетостта. Включена е целенасочена подкрепа за децата и учениците за задържане и повишаване на образователните им резултати чрез допълнително обучение по български език, подобряване на образователната интеркултурна среда, участие в клубове за развитие на индивидуалния им потенциал и таланти, психологическа подкрепа, работа с родителите. Подобряването на достъпа до и предоставянето на качествени социални и здравни услуги ще се извърши чрез предоставяне на интегрирани междусекторни услуги, съгласно специфичните нужди на ползвателите, индивидуални консултации, прегледи и социално-здравна медиация, повишаване на информираността относно социалните и здравните права и здравната култура. Активирането на ромската общност и създаването на траен модел на сътрудничество на местно ниво с участието на всички заинтересовани страни ще се постигне чрез функционирането на Общностен център. Всички предвидените съвместни дейности ще подпомогнат преодоляването на негативни стереотипи в местната общност и насърчат толератност.Предвидените дейности са в съответствие с идентифцираните потребности на ромското население на територията на община Борован. Те са в съответствие с Общинската стратегия за интегриране на ромите 2016-2020 г., Планa  за действие  2017-2020  г., Концепцията на община Борован, съотносимите приоритети на ОП РЧР и ОП НОИР.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Направление I:Подобряване на достъпа до заетост. Допустима дейност 5.Предоставяне на обучение за професионална квалификация 1.Професионално обучение за придобиване на професия „готвач” и „ работник озеленяване”.: На територията на Община Борован основен проблем е безработицата, в по-голяма степен основно са засегнати представителите на ромския етнос, поради липсата на образование и квалификация. Общината среща трудности при наемане на лица от целевата група поради слаба мотивация за работа, нужно образование и квалификация. Нужда на общината са лица с професионална квалификация, за готвачи и озеленители На територията на община Борован има общо 2 детски градини с 2 филиала, както и домашен социален патронаж, които приготвят храна за своите потребители, огромна трудност срещат трудност при наемане на готвачи с нужната професионална квалификация. Липсват и професионалисти по отношение озеленяването и облагородяването на общински паркове, площади и градини. Допустимата стойност на финансовата помощ за придобиване на професионална квалификация, която включва безвъзмездната финансова помощ и стойността на собственото участие за един обучаем, съобразно указанията по т. 10 от Условията за кандидатстване е: За част от професия по първа квалификационна степен, с продължителност не по-малка от 200 учебни часа - 400 лв. /„Работник в озеленяването“, 10 лица с образование по-ниско от средно образование или завършен курс по ограмотяване/. 10 х 400 = 4 000 лв. За част от професия по втора квалификационна степен, с продължителност не по-малка от 300 учебни часа - 600 лв. /курс „Готвачи“ , 10 лица със завършено средно образование или най-малко 10-и гимназиален глас./ 10 х 600= 6000 лв. Обучения КК „Общуване на български език“ , Две групи по 20 лица за 16 уч.ч х 68,75 лв. на лице. 40 х 68,75 = 2750 лв. Обучения по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” и с продължителност не по-малка от 45 учебни часа – 250 лв.; 45 х 250 = 11 250 лв. Сумата е 24 000 лв. за цялата дейност. Така организирани и проведени обученията ще се включат по голям брой лица в курсове за квалификация и преквалификация на лица от целевата група, като основно ще бъдат включени роми с основно и средно образование с цел тяхната квалификация и преквалификация за професиите "Готвач" и "Озеленител", КК „Общуване на български език“ и „Дигитална компетентност”. Посочените професии са включени в Списъка на професиите за професионално образование и обучение. Ще бъде наета обучителна организация, предоставяща такива обучения, чрез публична обява и на конкурсен принцип. Подбора на лицата ще се извърши съвместно с експерти от Д"БТ" и Д"СП" , както и представители на Местна активна група. 24 000.00 24 000.00
Направление I:Подобряване на достъпа до заетост.Допустима дейност 9.Включване в заетост 2.Осигуряване на заетост на квалифицирани готвачи и озеленители : По тази дейност се предвижда всички участници преминали успешно курсовете за квалификация за длъжността "готвач" и "работник озеленител" да сключат трудови договори за включване в субсидирана заетост за период от 12 месеца на работа на 6 часов работен ден на МРЗ за страната. Дейността ще стартира през месец 10 ти от проекта с продължителност 12 месеца. При изчисление на заплатите е заложено и предстоящо увеличение на МРЗ през 2019 г. и 2020 г. Работниците за Длъжност “готвач” ще работят към Домашен социален патронаж, детски градини и училища, а работник озеленяване ще работят в паркове и градини на територията на на Общината. 147 420.00 141 818.34
Направление II .Допустима дейност по Подобряване на достъпа до образование.Дейност 2. Насочване към мерки за интеграция в образователна система на деца и младежи Работа с деца и младежи от етнически произход отпаднали от образователната система и с ниски образователни резултати чрез формиране на два футболни отбори за деца и младежи. : На територията на община Борован има добре развита спортна дейност - футболен клуб, чиято основна дейност е работа с деца и младежи. Футболен клуб Торпедо – Борован е отворен и достъпен за всички деца и младежи от община Борован. По настоящата дейност, ще се работи с деца и младежи от етническите малцинства за включването им във футболният клуб. В проекта ще бъдат включени общо 11 деца и 11 младежи от етническите малцинства с ниски образователни резултати или отпаднали от образователната система. Чрез футболът ще се мотивират децата да повишат своите знания или тези отпаднали от образователната система отново да се върнат в училище. Участието на децата и младежите ще бъде поставено под условие, т.е ако даден ученик повиши своя успех и редовно посещава часовете, ще играе във футболният отбор ще участва във тренировките и футболните турни. Ако ученикът е отпаднал от образователната система ще бъде върнат в училище. Към футболен клуб Торпедо Борован, ще бъдат сформирани два отбора: един за 11 деца – на възраст 8 до 13 г. и един за младежи 11-младежи от 14 до 18 години. Всички деца ще бъдат картотикирани към футболният клуб и ще придобият възможност за участие във футболни срещи и турнири на футболният клуб. За работа с децата и младежите ще бъде нает един треньор и един помощник треньор, чиято основна роля е работа с децата и младежите и възпитанието им в духа на спората. Чрез спорта ще мотивираме момчетата със слаби образователни резултати и нередовно посещение да повишат успехът си, като за целта ще проследяваме всеки един от участниците в отбора, чрез интензивна работа с класните ръководители и преподаватели на всеки ученик. С учениците отпаднали от образователната система ще се рабати индивидуално, като с всеки един ще му се окаже методичка помощ за подготовка и връщане в училището, като редовен ученик или задочна форма на обучение. За осъществяване на дейностите ще бъде нает един експерт образователни дейности и спорт,чиято основна роля ще е проследяване на резултатите на участниците в дейността. 37 765.94 34 644.31
Направление III. Подобряване достъпа до социални и здравни услуги Допустима дейност 1. „Подобряване достъпа до и представяне на качествени социални услуги в общността, 4.Предоставяне на интегрирани социални услуги в общността, дейности „Личен асистент” и „Домашен помощник”.„Личен асистент” и „Домашен помощник”.: Необходимостта от дейността се основава на база неудовлетворени потребности на лица от целевата група в т.ч хора с увреждания и възрастни хора със затруднения или невъзможност да се самообслужват от една страна и от друга осигуряване на заетост на безработни лица в дейности, свързани с подобряване качеството на живот на хора с трайни увреждания или тежко болни самотни хора и постигане на социална адаптивност и сигурност в рамките на съществуващите дефицити. Като цяло този проблем засяга лица от ромски етност, които са с по-ниско образование, което е причина да не могат да бъдат включвани в Национална програма „Асистенти на хора с уврежданя” или по проекти на Оперативни програми, където общината е заложила изискване за завършено минимум средно образование. В тази връзка общинска администрация Борован, след анализ на ситуацията и на база потребности на фона на висока необходимост от предоставяне на услугите, както и висок ръст на безработица е отделила специално внимание на тази дейност в настоящото проектно предложение. Основните дейности, който ще бъдат предоставяни са „Личен асистент”, „Домашен помощник”. Дейностт „Личен асистент” цели осигуряване на заетост на безработни лица за облекчаване на положението на семействата, в които има човек с трайни увреждания, нуждаещ се от постоянни грижи. Дейностт „Домашен помощник" е насочена към повишаване качеството на живот на хора с трайни увреждания, чрез осигуряване на помощ за задоволяване на ежедневните им потребности, организиране на бита им и поддържане на хигиената в дома им. Чрез дейността се цели създаване на условия за социална подкрепа на целевите групи, които не могат да се справят самостоятелно с ежедневните дейности и имат нужда от подкрепа. В изпълнение на дейността ще бъдат назначени 13 бр. доставчика – личен асистент и домашен помощник, за предоставяне на социалната услуга предвиждаме сключването на минимум 26 бр. договори за предоставяне на социалната услуга, график по които ще се предоставя, както и изготвяне на индивидуален план за предоставянето с участие на потребителя или негов законен представител. Предвиждаме продължителността на интегрираните социални услуги да бъдат за срок от 12 месеца. Доставчиците ще работят на трудов договор с община Борован 8 часов работен ден, като всеки от тях ще полага грижи за двама или трима потребители в зависимост от потребностите. Ще се осигури възможност на хора с трайни увреждания и, попадащи в риск от социална изолация, хора от маргиналицирани общности нуждаещи се от помощ при битово самообслужване: почистване, пазаруване, помощ при поддържане на личен тоалет, дейности за социално включване.С всички лица, проявяващи интерес и желание да работят като доставчици на социални услуги ще бъде извършен подбор, съгласно изготвена от социалния консултант “Процедура за подбор на доставчици”, която ще бъде утвърдена от Ръководител проект и ще приключи със сключване на трудови договори на одобрените да предоставят социални услуги. Ще се разработят длъжностни характеристики с разписани права и отговорности за всяка една от страните за изпълнение на проекта. Подбора ще се осъществи на два етапа: първи етап класиране по документи и втори етап провеждане на интервю. В подбора на доставчиците ще бъдат включени представители на ДБТ и ДСП Бяла Слатина с изнесено работно място село Борован, както и представител на Общинска администрация село Борован. 105 165.00 105 980.59
Направление III.Подобряване достъпа до социални и здравни услуги Допустима Дейност 1. Подобряване достъпа до и предоставяне на качествени социални и здравни услуги за уязвими общности 5.Осигуряване на профилактични прегледи за превенция на социално-значими заболявания на здравнонеосигурени представители от уязвими групи: По предварителни данни на здравните специалисти от общината, най-висока е заболеваемостта от сърдечно-съдови заболявания – артериална хипертония, инфаркти, мозъчно–съдови заболявания, диабет. По неофциални данни почти 70% от представителите на общността нямат здравни осигуровки. Целевата група ще бъдат: здравно неосигурени лица от маргинализирани общности в община Борован. След извършване на профилактичните прегледи през 2020 г. на здравно неосигурени лица, се идентифицираха лица, които имат отклонения от нормалните стойности на кръвно налягане, наднормено тегло и други рискови показатели. 15 576.00 11 856.00
Направление III Подобряване достъпа до социални и здравни услуги Допустима Дейност 1. Подобряване достъпа до и предоставяне на качествени социални и здравни услуги за уязвими общности 6.Осигуряване на акушеро-гинекологични прегледи на здравнонеосигурени жени/ профилактични прегледи, цитонамазки. : Провеждане на АГ прегледи на здравно-неосигурени жени от целевите места на проекта. Поради трудностите свързани с бедността висок процент от представителите на целевата група не са здравнонеосигурени (80%). Липсата на ранно диагностициране и профилактика води до висока заболеваемост от онкологични заболявания. Сред жените едно от най-разпространеното онкологичното заболяване е ракът на маточната шийка. Този факт е отчетен при определяне на профилактичните прегледи по проекта. Поради тези причини ще осигурим безплатни профилактични прегледи за жени от ромски произход и здравнонеосигурени жени на територията на общината. Жените от ромски произход е необходимо да бъдат продължително време мотивирани и убеждавани за участие в профилактика и наблюдение на АГ прегледи. 3 720.00 2 128.81
Направление III. Подобряване достъпа до социални и здравни услуги Допустима Дейност 1. Подобряване достъпа до и предоставяне на качествени социални и здравни услуги за уязвими общности 7. Подобряване на майчиното и детско здраве чрез предлагане на услуги за здравнонеосигурени бременни жени. : Извършване на прегледи, проследяване на бременността и осъществяване на медикодиагностични на 30 здравнонеосигурени бременни жени от етническите малцинства, маргинализирана общност. По дейността се предвижда извършване изследвания на здравнонеосигурени бременни жени. Бременните жени ще бъдат изследвани за: Пълна кръвна картина, СУЕ, Урина, седимент, Определяне на кръвна група и Rh-фактор, Изследване за сифилис, Изследване за хепатит В (НвS Ag), Изследване за HIV/; (регистрация, изследвания, провеждане на два контролни последващи прегледа); В община Борован медицинското наблюдение и консултиране на бременните жени от уязвимите групи е сериозен проблем. Голяма част от предвидените прегледи и изследвания в извънболничната акушеро-гинекологична помощ трябва да се заплащат от бременните жени. Значителна част от ромските жени не са осигурени, поради което бременността им не се наблюдава. Поради тези причини ще бъдат осигрен необходимият пакет от прегледи и изследвания на бременни жени от маргинализираната ромска общност. 6 300.00 260.00
Направление III. Подобряване достъпа до социални и здравни услуги Допустима Дейност 2. Предоставяне на индивидуални консултации и социално здравна медиация на представителите на целевите групи.: Информираността на маргинализираните общности, ще се подобри чрез иновативни подходи при реализирането на проекта. Ще се осигури възможност за оказване на помощ при разрешаване на проблеми от различен характер. Предоставянето на социалното консултиране ще продължи с лица от целевата група / социално слаби лица на месечно подпомагане по чл.9 от ППЗСП, лица от маргинализирани общности/ ще могат да получат подкрепа по въпроси свързани със социално подпомагане, здравно осигуряване, посредничество при съдействие за намиране на работа, предоставяне на социални услуги, съдействие при получаване на административни услуги и подкрепа за справяне с кризи от различен характер. Социалния консултант ще бъде назначен на граждански договор - 40 часа месечно. Социален консултант ще бъде нает на граждански договор с часова ставка съобразно методиката за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 г. 41 423.00 41 533.24
Направление III.Подобряване достъпа до социални и здравни услуги Допустима дейност 3 .Повишаване информираността относно социалните и здравните права . 9. Повишаване информираността относно социалните и здравните права на уязвими групи. Насърчаване на семейното планиране. Разширавяне обхвата на ЗМ в община Борован и засилване ролята и капацитета на ЗМ: Участието на ЗМ в изпълнение на проектните дейности ще се осигури възможност за повишаване на информираността на целевата група, относно социално-здравните им права, ще се подобри достъпа до здравни и социални услуги на хората от общността и най-маргинализираните групи. Факултета по обществено здраве на Медицински университет – София е осигурил възможност за провеждане на дистанционно обучение в рамките на 4 седмици в работно време, което ще се проведе на платформа за дистанционно обучение www.zoom.us. Дейността на здравния медиатор е особено важна в момент на противоепидемична обстнановка за засилване на информираността на целевата група по проекта. За изпълнение на дейността има възможност Здравния медиатор да бъде назначен на непълно – 4 часа или пълно работно време – 8 часа дневно. При назначаване на пълно работно време, медиатора ще има възможност да осъществи работа на терен с по голям брой представители на целевата група. Средствата за обучение на здравния медиатор са отразени в Раздел V.т.12.1 от бюджета - При полагане на успешен изпит ЗМ ще започне работа по проекта като ЗМ на 4 или 8 часов работен ден. Основна роля на здравният медиатор е оказване на съдействие и работа на терен при реализиране на дейностите по настоящото проектно предложение - Профилактични прегледи, организиране на обучения с местна общност, провеждане на лекции и беседи, провеждане на здравни кампании и пр. Хонорар за Здравен медиатор в размер на 12 540 лв. е отразен в Раздел I т.1.1 лева за период от април 2019 до декември 2020 г.; Командировъчни разходи – за пътувания от населеното място Добролево до Борован или Враца – общо 800 лв; отразен в Раздел I т.2.1 Канцеларски материали общо: 400 лева Раздел II.т.3.1 15 740.00 9 774.64
Направление III.Подобряване достъпа до социални и здравни услуги Допустима дейност 4 . Повишаване на здравната култура. 10. Провеждане на семинар за здравните специалисти, работещи по проекта и родители на територията на община Борован. : Целта на встъпителния семинар е да се изградят позитивни нагласи и модели на общуване, както и умения за ефективна работа и взаимодействие на здравните специалсити, общински служители, здравните медиатори, които работят в и с ромска общност или им предстои да започнат работа с уязвимите групи и ромски активни родители от целевата група на проекта. Целта на дейността е създаването на местни екипи от медицински професионалисти (предимно ОПЛ, медицински сестри) и ЗМ, и родители, които заедно да работят при организиране на здравните дейности по проекта като профилактични прегледи, решаване на конкретни казуси, особено свързани с имунизации, превенция на социално значими заболявания, ранни раждания и др. По време на срещата ще бъдат представени конкретни специфики на ромска общност, които биха могли да спомогнат за подобряване на комуникацията между медицинските екипи и уязвимите общности. В обучението ще вземат участие 11 – ма здравни специалисти – медицински сестри от учебните заведения трима здравни медиатори, 2 – ма назначени по проекта, плюс здравната медияторка назначена към община Борован, ОПЛ, и 10 родители, 2 представители на екипа на проекта. По време на обучението ще бъдат представени теми, които ще улеснят здравните специалисти в работата с общността и родителите. Ще бъдат разяснени конкретни специфики на ромска общност, които биха могли да подобрят комуникацията между медицинските екипи и представителите на уязвимите общности. Всички участници в проектната дейност ще имат възможност да се запознаят помежду си, да задават въпроси и обменят мнения, да положат началото на ефективни модели за работа. Основни теми, които ще бъдат застъпени • История, култура и ромски групи - специфики на ромската общност на териоторията на общината; Здравен статус на ромите в България; • Основни характеристики на маргинализацията. Специфики на работа с маргинализирани семейства; • Традиционни аспекти на ромската култура и традиции, свързани с отношението към здравето. Страхове и митове. • Превенция на ранните бракове/раждания. Ролята на образователните институтции и здравните специалисти, работещи в тях; • Как да организираме ефективни профилактични дейности сред уязвими групи; • Механизми за изграждане на екипи на заинтересованите страни и общността; 753.00 2 287.00
Направление III.Подобряване достъпа до социални и здравни услуги Допустима дейност 4 . Повишаване на здравната култура. 11.Провеждане на двудневен семинар с родители на тема превенция на ранните „бракове” и раждания.: Целта на инициативата е да се подобрят познанията и информираността на родителите от целевата група по здравни теми, които са деликатни за обсъждане в ромските семейства, а понякога даже са табу. Това са теми като - сексуалните норми и традиции в общността, контрацепия и семейното планиране, ранните раждания и „бракове”, пубертета. Семинарът цели подобряването на уменията на участниците за споделяне и обсъждане на споменатите теми. Засегнати ще бъдат темите за пубертета, сексуалния живот на подрастващите, девствеността, трудностите и рисковете при ранно раждане и родителство. Целта на дейността е да привлече и ангажира родителите за съмишленици в изпълнението на проекта, да ги стимулира да участват в иницативите и медицинските прегледи, а не само да подобри информираността им. В инициативата ще вземат участие около 15 родители, трима здравни медиатори, 2-ма експерти. Повишаване информираността на лица от ромски семейства по теми, които касаят пубертета, сексуалния живот на подрастващите, девствеността, трудностите и рисковете при ранно раждане и родителство. 1 490.00 805.85
Направление III.Подобряване достъпа до социални и здравни услуги Допустима дейност 4 . Повишаване на здравната култура. 12.Здравни кампании за подобряване информираността на уязвимите групи с фокус роми по отношение на здравна превенция: Подобрена комуникация между целевата група и здравните специалисти и институции е от ключова важност за изпълнение на проекта – особено в частта за прегледите. По проекта се планират редица прегледи за здравнонеосигурени уязвими групи - АГ прегледи, вторичните прегледи за социално-значими заболявания, профилактични дейности за подобряване на обхвата на имунизациите. Представителите на общността имат нужда от предварителна информираност и мобилизация, за да бъдат профилактичните прегледи ефективни, т.е. целевите групи трябва да имат очаквания, че тези прегледи ще се случат и съответно да ги посетят не само формално, но и с ангажимент да проведат нужното лечение ако се налага. Целта е кампаниите да улесняват прегледите, както и да повишат здравната информираност и култура на уязвимите общности, а това да доведе до формиране на нагласи за профилактика. 2 390.00 200.00
Направление ІV Развитие на местните общности и преодоляване на негативните стереотипи 13. Общностно развитие и преодоляване на негативните стереотипи чрез Общностен център в община Борован - създаване : Подходът ни за общностно развитие е основан на принципите за: -овластяване на местната общност, за да е способна да предприема действия за решаване на проблемите, пред които е изправена; -насърчаване на широко участие на хората; -отговор на практически нужди, идентифицирани от самата общност; -признаване, разбиране и уважаване на различията. Основна предпоставка за развитие на една общност е способността на нейните членове да поемат отговорност и да си сътрудничат за постигането на общи цели. Ето защо, подходът, който ще използваме, цели формиране на хора, заинтересовани и съпричастни към това, което се случва в тяхната общност, хора със собствена визия и споделено виждане за бъдещето на общността им, с чувство за отговорност, самоуверени и с вяра в другите, което им дава нагласа да се обединяват и сътрудничат в името на общи цели. Наличието на такива хора в ромската общност е най-добрата основа както за формирането на активна общност, така и за разрушаването на съществуващите за общността стереотипи и предразсъдъци. Дейностите по това направление предвиждат създаване на обществено пространство, целящо да създаде неформална среда, която насърчава самоорганизацията и обществената ангажираност на маргинализирани групи. Общностен център в с. Борован и с. Малорад като местна подкрепяща структура, предлагаща лесен достъп на социално изключени хора ще продължът дейността. В Центъра ще се провеждат общностни срещи, инициативи и дейности, които ще засилят обществената активност на общността. Те са описани в следващата дейност. За прилагане на подхода за развитие на общността ще бъдат назначени двама общностни работници–един в Малорад и един в Борован, които ще активизират общността, ще подкрепят работата на самоорганизираните групи и ще фасилитират диалога с местните власти и останалите общности. Общностните работници ще получат въвеждащо обучение и поддържащ коучинг от експерт по общностна работа и местно самоуправление. Експертът ще осигури текущо консултиране и насочване и на всички самоорганизирани групи и на местните власти по върпроси, свързани с провеждане на включващи политики за уязвими малцинства. Той ще подкрепи и координатора на Общинската работна група за социално включване, създадена с цел координиране на усилията на всички заинтересовани страни на местно ниво по въпросите на етническата интеграция. Предвиждаме и изграждане на капацитет за интеркултурна комуникация на служители и специалисти, обслужващи и ромско население. Това ще подобри тяхното разбиране за дискриминация и ще повиши сензитивността им към прояви на расизъм във всичките му форми. 59 350.00 33 000.62
Направление ІV Развитие на местните общности и преодоляване на негативните стереотипи 13. Общностно развитие и преодоляване на негативните стереотипи чрез Общностен център в община Борован- функциониране: Създаденият Общностен център в с. Борован и с. Малорад е месна подкрепяща структура, предлагаща лесен достъп на социално изключени хора. В Центъра ще се провеждат общностни срещи, инициативи и дейности, които ще засилят обществената активност на общността. В него ще се провеждат заседанията на Местната Активна Група (МАГ) като отворена гражданска група, обединяваща всички заинтересовани общностни членове. Тя ще се събира периодично, за да идентифицира общите предизвикателства и интереси на общността, както и да обсъжда възможните решения. МАГ ще участва в консултативния процес с местните власти и ще оперира при спазване на демократичните принципи и процедури. Центровете осигуряват широко участие на общността, като предоставят пространство за самоорганизирани дейности на различни групи–лидери, жени, младежи, деца. Тук ще се организират общностни инициативи и празници, ще се отбелязват сакрални дати като 8 Април-Международния Ден на ромите и 6 Май–Хедерлези, които се отбелязват от всички ромски субгрупи. Центърът ще предоставя възможност за промоция на ромската култура. В Центъра ще се провеждат сесии по обществена ориентация, които ще повишат осведомеността на най-уязвимите общностни членове (например ромските жени) относно широк кръг теми. Това ще засили увереността и ще формира проактивно поведение за справяне с различни предизвикателства. Центърът ще е арена на интеркултурни взаимодействия и ще представя местното културно многообразие. В него ще се организират съвместни дейности с представителите на другите етнически общности, което ще насърчи сътрудничеството между всички граждани на общината. За прилагане на подхода за развитие на общността ще бъдат назначени двама общностни работници – един в Малорад и един в Борован, които ще активизират общността, ще подкрепят работата на самоорганизираните групи и ще фасилитират диалога с местните власти и останалите общности. Назначените и обучени Общностни работници ще подпомагат функционирането на Центъра. 15 460.00 25 499.90
„Осигуряване на заетост на дългосрочно безработни, идентифицирани и мотивирани за започване на работа, лица от ромски произход“; - Направление I „Включване в заетост“.: По тази дейност се предвижда, вече идентифицирани трайно безработни лица, повече от 6 месеца, живеещи на територията на Община Борован, които да започнат работа на длъжностти "работник кухня" и "работник поддръжка" да се включат в субсидирана заетост за период от 12 месеца на работа на 8 часов работен ден на МРЗ за страната. Дейността ще стартира през месец 25-ти от проекта с продължителност 12 месеца. При изчисление на заплатите е заложено и предстоящо увеличение на МРЗ през 2021г. Работниците за Длъжност “помощник кухня” ще работят към Домашен социален патронаж, детски градини и училища, цнст. Работник поддръжка ще работят в цнст, детски градини, паркове и градини на територията на Общината. 128 555.99 121 188.70

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.