Техническа рекултивация на депа за закриване, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС по дело С- 145/14: Дейността е насочена към закриване и техническа рекултивация на 32 броя общински депа за неопасни отпадъци, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС във връзка с постановеното Решение на Съда на Европейския съюз от 16.07.2015 г. по дело С-145/14, находящи се в 31 общини: Разлог, Лесичово, Левски, Айтос, Карнобат, Средец, Несебър, Долни чифлик, Две могили, Опака, Ихтиман, Белене, Луковит, Сунгурларе, Мирково (за депа Мирково 1 и Мирково 2), Искър, Горна Оряховица, Пещера, Казанлък, Червен бряг, Велико Търново, Ябланица, Вълчи дол, Опан, Провадия, Балчик, Белослав, Гурково, Раднево, Стражица, Крушари, в съответствие с изготвени инвестиционни проекти за рекултивация по реда на ЗУТ и приложимото законодателство, като общата рекултивирана площ възлиза на 102,56 ха. По-конкретна информация за техническата рекултивация на съответните депа, изготвена по образеца по Приложение № 6 към условията за кандидатстване и приложенията към нея са приложени в секция "Прикачени документи".
Предвиждат се строително монтажни дейности, пряко свързани с реализацията на техническата рекултивация на депата, без които е невъзможно въвеждането на обектите в експлоатация, съгласно ЗУТ и издаване на протокол за приемане, съгласно раздел V от Наредба № 26/1996 г. Всички строителни дейности са изпълнени в периода от 01.01.2014 г. до 31.12.2023 г. включително, съгласно приложимото законодателство в имоти общинска собственост или държавна собственост, с учредено право на строеж в полза на съответната община. Съгласно правилата на ПУДООС за финансиране на проекти в сектор „Управление на отпадъците“, по-специално за съфинансиране на техническа рекултивация на общински депа, неотговарящи на нормативните изисквания, от общините - кандидати се изисква да представят определени документи и актове, изготвени и одобрени/съгласувани съгласно приложимото законодателство, част от които са: работен проект, съгласуван и одобрен по реда на ЗУТ; разрешение за строеж, издадено по реда на ЗУТ; документ за оценка на съответствието на проекта по реда на ЗУТ; подробен разчет на разходите (подробна количествено-стойностна сметка); документ за собственост на земята; документ за промяна предназначението на земята; протокол на комисия по чл. 18 от ПП ЗОЗЗ и в съответствие с чл. 19 и 20 от ППЗОЗЗ, решение на РИОСВ по ОВОС или решение за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС съгласно ЗООС и др. Наличието на тези документи се удостоверява с Отчетен лист на етап „Предварителен контрол“.
След приключване на техническата рекултивация, всяка от общините, които имат сключени договори за финансиране с ПУДООС, ще извърши и биологична рекултивация на съответното/ните депо/а като част от рекултивацията съгласно чл. 4 от Наредба № 26/1996 г. за рекултивация на нарушение терени, подобряване на слабопродуктивни земи, отнемане и оползотворяване на хумусния пласт, като средствата за същата не са предмет на настоящето проектно предложение. След приключване на рекултивацията от страна на общините ще се извършва последваща поддръжка на рекултивираните терени и следексплоатационните грижи за площадката на депото по смисъла на т. 28 от § 1 от Допълнителните разпоредби на Наредба № 6/2013 г., като разходите за извършване на същинския контрол и мониторинг от страна на общините не са предмет на настоящето проектно предложение.
Средствата отпуснати от ПУДООС на общините подлежат на връщане изцяло в случай че не се извърши изцяло техническата и биологичната рекултивация в срока на договора.
От страна на ПУДООС, по време на изпълнение на проекта и в срока на дълготрайност на проектното предложение - 5 години от окончателното плащане към бенефициента по проекта, ще бъдат извършвани проверки за изпълнението на задължението на общините върху рекултивираните терени да не се извършва стопанска дейност. |
43 247 791.31
|
42 819 638.90
|
Информационно събитие извън мерките за публичност: В рамките на дейността ПУДООС ще организира и проведе информационно събитие, в което се предвижда да вземат участие представители на Управляващ орган на ОПОС, МОСВ, РИОСВ, Кметове на общини, всички заинтересовани лица, медии. Целта на събитието е да се популяризират предприетите действия на национално ниво по изпълнение на решението на Съда на Европейския съюз от 16.07.2015 г по дело С – 145/14. Ще се представи презентация, насочена към осигуряване на информация за:
(1) процедурата по нарушение на правото на ЕС и постановеното Решение на Съда на Европейския съюз от 16.07.2015 г. по дело С-145/14;
(2) предприети действия на национално ниво по изпълнение на Решението на Съда;
(3) изпълнените проекти за техническа рекултивация във връзка с постановеното решение.
Етапи – На база на създадена концепция е направено запитване и са получени оферти за организиране на информационно събитие. След анализ на офертите ще бъде избран изпълнител.
За целта е създадена концепция за организацията и провеждането на информационното събитие съгласно, която се предвижда да бъдат осигурени зала с капацитет приблизително 100 души и техническо оборудване, предоставени от Министерство на околната среда и водите. Предвидено е да бъде организиран кетъринг, като след извършено запитване са получени оферти от 4 фирми, чиито основен код на икономическа дейност е сходен с предмета на представената от тях оферта. След анализ ще бъде избрана фирма изпълнител за организация на кетъринга на информационното събитие. |
5 000.00
|
5 000.00
|
Организация и управление, информация и комуникация и подготовка на документации за обществени поръчки по ЗОП: Организацията и управлението на проекта ще се осъществят чрез създаване на екип за управление на проекта, отговорен за подготовката на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за информация и комуникация, съхранение на документите по проекта, както и за координация на дейностите по проекта. Предвижда се екипа за управление на проекта да се състои от служители на бенефициента.
Предвидени са дейности за осигуряване на информация и комуникация за проекта в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. към Националната комуникационна стратегия.
В рамките на дейността ще бъде подготвена документацията за възлагане по реда на ЗОП от страна на ПУДООС на изпълнението на част от дейност 2 за провеждане на кетъринг на информационното събитие и за възлагане на изработка, доставка и монтаж на 34 информационни табели с размер 50 см. х 70 см в рамките на дейност 3.
Разходите за дейностите по организация и управление, информация и комуникация на проекта и подготовка на документации за обществени поръчки по ЗОП ще се възстановяват по чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕФСУ (финансиране с единна ставка, определено чрез прилагане на процент към една или няколко определени категории разходи) в размер 1,05% от стойността на преките допустими разходи.
|
454 154.31
|
449 658.71
|