Управление на проекта / Project management: Цел на дейността: Осигуряване на необходимия експертен и технически капацитет за успешно изпълнение на дейностите, отчитане на постигнатите резултати и верифициране на изразходваните средства в рамките на проекта, съгласно изискванията на Програма "Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност" и на ФМЕИП 2014-2021 г.
За успешното управление и организация на дейностите по проекта ще бъде сформиран Екип за управление на проекта (ЕУП), който включва Ръководител на проект, Финансов експерт, Технически експерт, Координатор и Сътрудник. Всички членове на екипа притежават опит в управлението като тези на позиции Ръководител, Финансов експерт, Технически експерт и Сътрудник, разполагат със специфичен опит от минимум 3 години опит в инфраструктурни проекти, в т.ч. и проекти за енергийна ефективност.
Екипа ще изпълнява функции свързани с администриране, организация, координация и отчитането на проектните дейности за изпълнение за целият период на неговото изпълнение, основните сред които ще бъдат:
- спазване и съблюдаване изпълнението на графика на дейностите по проекта;
- осъществяване на мониторинг и контрол при изпълнение на дейностите от страна на избраните изпълнители;
- финансово-счетоводно отчитане на дейностите по проекта;
- подготовка на искания за авансово, междинни и окончателно плащане;
- подготовка на междинни и окончателен технически и финансови отчети във връзка с отчитане на разходите по проекта;
- вътрешна комуникация между членовете на екипа, представители на бенефициента и на партньора;
- външна комуникация с целевите групи по проекта, представител на заинтересованите страни, експертите на ПО на Програмата и външните изпълнители;
- създаване на архив и съхранение на документите по проекта;
Дейността по управление на проекта ще бъде изпълнявана през цялото време на изпълнение на проекта.
За всеки от предложените членове на Екипа за управление към проектно предложение са приложена автобиографии съгласно приложения образец.
/
Objective of the activity: Ensuring the necessary expert and technical capacity for successful implementation of the activities, reporting of the achieved results and verification of the funds spent within the project, according to the requirements of the Program "Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security" and FMEIP 2014- 2021.
For the successful management and organization of the project activities a Project Management Team (PMТ) will be formed, including Project Manager, Financial Expert, Technical Expert,Coordinator and Assistant. All members of the team have experience in the management, such as the Manager, Financial Expert, Technical Expert and Assistant have specific experience of at least 3 years in infrastructure projects, incl. for energy efficiency projects.
The team will perform functions related to administration, organization, coordination and reporting of project activities for the entire period of its implementation, the main ones of which will be:
- observance and observance of the implementation of the schedule of the project activities;
- monitoring and control during the implementation of the activities by the selected contractors;
- financial and accounting reporting of the project activities;
- preparation of requests for advance, interim and final payment;
- preparation of interim and final technical and financial reports in connection with the reporting of project costs;
- internal communication between the team members, representatives of the beneficiary and the partner;
- external communication with the target groups of the project, a representative of the stakeholders, the experts of the PO of the Program and the external contractors;
- creation of archive and storage of project documents;
The project management activity will be implemented throughout its implementation.
For each of the proposed members of the Management Team, CVs are attached to the project proposal according to the attached template. |
90 000.00
|
86 650.67
|
Информираност и публичност / Informational and publicity: Цел на дейността: Изпълнение на мерки по информация и публичност в подкрепа на общите цели на финансовия механизъм: да допринесе за намаляване на икономическите и социалните неравенства в Европейското икономическо пространство, и за укрепване на двустранните отношения между държавите донори и държавите бенефициери.
Дейността по осигуряване на информация и публичност по проекта ще бъде изпълнена в съответствие с Глава 3 на Регламента за изпълнение на Програмата, Анекс 3 относно изискванията за информация и публичност и Ръководството за комуникация и дизайн на ФМЕИП 2014-2021 г.
Чрез изпълнението на мерките за информация и публичност се постига:
- повишаване на обществената информираност и информиране на широката общественост за приноса и ролята на донорите Исландия, Лихтенщайн и Норвегия,
- прозрачност и легитимност на помощта (ите) на донорите;
- ясна картина за подкрепата от ФМЕИП и Норвегия в държавите бенефициери и донори;
- информираност на потенциалните и действителните бенефициенти и потенциални и действителни партньори от Исландия, Лихтенщайн и Норвегия за подкрепата от ФМЕИП и Норвегия;
- информация за въздействието и резултатите от приноса на донорите на държавите бенефициери.
Предвидените за изпълнение мерки в рамките на проекта имат за цел:
- да формулират последователно и комплексно послание;
- да удовлетворят необходимостта от фактическа информация за програмите и проектите;
- да разясняват общите ценности на схемите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
В изпълнение на горното, и с цел да се подчертае ролята на ФМЕИП и да се гарантира, че помощта от този механизъм е прозрачна, кандидатът ще предоставя информация за проекта до възможно най-широка аудитория на подходящото национално, регионално и / или местно равнище, включително съответната заинтересовани страни.
Мерките по информираност и публичност ще се изпълняват периодично през цялата продължителност на проекта, достигайки до всички целевите групи и всички заинтересовани страни.
/
Objective of the activity: Implement information and publicity measures in support of the overall objectives of the financial mechanism: to contribute to reducing economic and social inequalities in the European Economic Area, and to strengthening bilateral relations between donor and beneficiary countries.
The activity of providing information and publicity under the project will be implemented in accordance with Chapter 3 of the Regulation for implementation of the Program, Annex 3 on the requirements for information and publicity and the Manual for communication and design of FMEIP 2014-2021.
Through the implementation of the measures for information and publicity is achieved:
- raising public awareness and informing the general public about the contribution and role of donors Iceland, Liechtenstein and Norway,
- transparency and legitimacy of donor assistance (s);
- a clear picture of FMEIP and Norway support in beneficiary and donor countries;
- awareness of potential and actual beneficiaries and potential and actual partners from Iceland, Liechtenstein and Norway for support from FMEIP and Norway;
- information on the impact and results of donor contributions from beneficiary countries.
The measures envisaged for implementation within the project aim at:
- to formulate a consistent and complex message;
- to satisfy the need for factual information about programs and projects;
- explain the common values of grant schemes.
In pursuance of the above, and in order to emphasize the role of FMEIP and to ensure that assistance from this mechanism is transparent, the applicant will provide information on the project to the widest possible audience at the appropriate national, regional and / or local level, including relevant stakeholders.
Information and publicity measures will be implemented periodically throughout the project, reaching all target groups and all stakeholders. |
13 000.00
|
3 192.00
|
Извършване на мерки за енергийна ефективност в три сгради на територията на община Перник / Implementation of energy efficacy measures on three buildings on the territory of municipality of Pernik: Цел на дейността: Извършване на мерки за енергийна ефективност в три сгради, с което да се постигне подобряване на енергийните им характеристики и трансформацията им в сгради с близко до нулево потребление.
В рамките на настоящата дейност, кандидата е идентифицирал три сгради общинска собственост намиращи се на територията на град Перник. Всяка от сградите се ползва съобразно основното си неикономическо предназначение - за извършване на образователни дейности.
1.Сграда на VI СОУ "Св.Св. Кирил и Методи". Сградата е Г- образна, състояща се от две крила – северно и южно. Решена е на три и четири етажа с частичен сутерен. В част от северното крило са поместени ОДЗ №1„Миньорче“. В южното крило, в обема на сградата е изграден трафопост. Вертикалната комуникация в сградата се осъществява от две вътрешни, естествено осветени стълбища. Конструкцията е стоманобетонна (плочи, колони, греди и др.) в съчетание с тухлени стени, в сутерена - стоманобетонни.
Сградата се посещава от 391 ученици (около 90 са представители на етнически малцинства), 41 преподаватели и 9 лица помощен персонал. В сградата на училището се намира детска градина "Миньонче", в която са записани 54 деца, за които се грижи персонал от 7 лица.
2.Сграда на физкултурен салон към VI СОУ "Св.Св. Кирил и Методи". Сградата е еднокорпусна, състояща се от спортна зала на едно ниво и двуетажна част, в която са разположени съблекални и санитарни възли, кабинети и складови помещения. Конструкцията е стоманобетонова, изпълнена от монтажни елементи. Сградата се ползва от учениците на VI СОУ.
3. Сграда на ЦДГ №15 "Райна Княгиня". Сградата е еднокорпусна, състояща се от спортна зала на едно ниво и двуетажна част, в която са разположени съблекални и санитарни възли, кабинети и складови помещения. Конструкцията е стоманобетонова, изпълнена от монтажни елементи. ЦДГ се посещава от 150 деца (от тях, около 70 са представители на етнически малцинства) и 20 души персонал.
/
Objective of the activity: Implementation of energy efficiency in three buildings to improve their energy performance and transform them into buildings with close to zero consumption.
In the framework of the present activity, the applicant has identified three municipal buildings located on the territory of the town of Pernik. Each of the buildings is used according to its main non-economic purpose - to carry out educational activities.
1.Building of VI High School "St.St.Cyril and Methodius". The building is L-shaped, consisting of two wings - north and south. It is designed on three and four floors with a partial basement. Kindergarten №1 "Minonche" is located in part of the northern wing. In the south wing, in the volume of the building, a substation has been built. The vertical communication in the building is carried out by two internal, naturally lit stairs. The structure is reinforced concrete (slabs, columns, beams, etc.) in combination with brick walls, in the basement - reinforced concrete.
The building is visited by 391 students (about 90 are representatives of ethnic minorities), 41 teachers and 9 support staff. In the school building there is a kindergarten "Minionche", which enrolls 54 children, who are cared for by a staff of 7 people.
2.Building of a gym at the VI High School "St.St.Cyril and Methodius". The building is single-storey, consisting of a sports hall on one level and a two-storey part, in which there are changing rooms and bathrooms, offices and storage rooms. The structure is reinforced concrete, made of prefabricated elements. The building is used by the students of VI High School.
3.Kindergarten building №15 "Raina Knyaginya". The building is single-storey, consisting of a sports hall on one level and a two-storey part, in which there are changing rooms and bathrooms, offices and storage rooms. The structure is reinforced concrete, made of prefabricated elements. Kindergartens are attended by 150 children (of whom, about 70 are representatives of ethnic minorities) and 20 staff. |
2 103 103.87
|
2 103 103.86
|
Изпълнение на авторски надзор, строителен надзор и изготвяне на тръжни документации / Implementation of author supervision, construction supervision and preparation of tender documents: Цел на дейността: Изпълнение на услуги подпомагащи проектните дейности: Осъществяване на независим надзор за съответствие на извършваните строителни работи по изпълнение на мерки за енергийна ефективност на трите сгради, съгласно ЗУТ, изготвените инвестиционни проекти и подзаконовите нормативни актове, както и подготовка на тръжни документации за провеждане на процедури за избор на външни изпълнители.
Изпълнението на авторският надзор цели да се спази последователността на изработения инвестиционен проект.Този надзор ще се упражнява от проектанта на строежа за времето от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обекта.
Строителният надзор ще бъде изпълняван с цел да се осигури качеството на строителните дейности посредством независим надзор върху тяхното изпълнение съгласно ЗУТ. Лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за:
1.законосъобразно започване на строежа
2.пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството
3.изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти
4.спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството
5.недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството
6.годността на строежа за въвеждане в експлоатация
7.оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания
8.оценката за енергийна ефективност
Изпълнителят на строителния надзор подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение.След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя.
Изготвяне на документации в съответствие със изискванията на ЗОП, за провеждане на процедури и възлагане на дейностите по проекта.
/
Objective of the activity: Implementation of services supporting the implementation of the project activities: Implementation of independent supervision for compliance of the performed construction works on implementation of energy efficiency measures of the three buildings, according to the Spatial Development Act, prepared investment projects and bylaws, as well as preparation of tender documents. procedures for selection of external contractors.
The implementation of the author's supervision aims to observe the consistency of the developed investment project. This supervision will be exercised by the construction designer for the period from the opening of the construction site to the issuance of a permit for use of the site.
Construction supervision will be performed in order to ensure the quality of construction activities through independent supervision of their implementation in accordance with the Spatial Development Act. The person exercising construction supervision is responsible for:
1.lawful beginning of the construction
2.completeness and correct drawing up of the acts and protocols during the construction
3.execution of the constructions according to the approved investment projects
4.observance of the requirements for healthy and safe working conditions in the construction
5.prevention of damage to third parties and properties as a result of the construction
6.the suitability of the construction for putting into operation
7.the assessment for accessibility of the construction by persons with disabilities
8.the assessment for energy efficiency
The contractor of the construction supervision shall sign all acts and protocols during the construction, necessary for assessment of the constructions according to the requirements for safety and their lawful execution.After the completion of the construction and installation works, the person exercising construction supervision shall prepare a final report to the contracting authority.
Preparation of documentation in accordance with the requirements of the PPA for conducting procedures and assigning the project activities. |
34 200.00
|
26 313.60
|
Обмяна на опит, знания и добри практики на управленско и експертно ниво с партньор от Норвегия / Exchange of experience, knowledge and good practices at management and expert level with a partner from Norway : Цел на дейността: Укрепване на двустранните отношения със страните-донори, чрез установяване на партньорски отношения между Община Перник и IDN Research - Норвегия, за обмяна на опит, добри практики и използване на капацитета на партньора за придобиване на знания на управленско и експертно ниво.
Изборът на IDN Research за партньор в рамките на настоящият проект е обусловен от два основни фактора. На първо място, основната дейност на организацията е свързана с предоставянето на услуги в областта на енергийната ефективност, кръговата икономика, зелената енергия и изготвяне на проучвания и провеждане на обучения свързани с повишаване на капацитета на заинтересованите страни в тези области. На второ място организацията притежава солиден опит в изпълнението на проекти в областта на енергийната ефективност, участвайки в над 50 проекта, в това число и редица такива финансирани от ФМЕИП.
В рамките на тази дейност ще бъдат изпълнени следните мерки по обмяна на опит, знания и добри практики на управленско и експертно ниво:
1. Изготвяне на проучване за представяне на добри практики и решения в областта на управление на енергийната ефективност. То ще включва запознаване с техническата документация по проекта, дефиниране на предложения за минимизиране на рисковите фактори, решения за използване на ВЕИ, препоръки за експлоатация и поддръжка и др.
2. Провеждане на конференция в България на теми свързани с енергийният мениджмънт. На събитието е предвидено да участват експерти от страна на кандидата, както и 2 експерти от страна на норвежкия партньор, имащи отношение към въпросите на енергийната ефективност.
3. Организиране на работно посещение и конференция в Норвегия. Предвижда се посещение на 3 експерти от община Перник в Норвегия по време, на което да се запознаят на място с практики в областта на енергийната ефективност и ВЕИ. По време на посещението им ще бъде проведена и конференция свързана с дейностите и целите на настоящият проект.
/
Objective of the activity: Strengthening the bilateral relations with the donor countries, by establishing partnership relations between the Municipality of Pernik and IDN Research - Norway, for exchange of experience, good practices and use of the partner's capacity to acquire knowledge at management and expert level.
The choice of IDN Research as a partner in this project is determined by two main factors. First of all, the main activity of the organization is related to the provision of services in the field of energy efficiency, the circular economy, green energy and the preparation of studies and trainings related to capacity building of stakeholders in these areas. Secondly, the organization has solid experience in the implementation of projects in the field of energy efficiency, participating in over 50 projects, including a number of those funded by FMEIP.
Within this activity the following measures for exchange of experience, knowledge and good practices at managerial and expert level will be implemented:
1.Preparation of a study to present good practices and solutions in the field of energy efficiency management. It will include acquaintance with the technical documentation of the project, definition of proposals for minimization of risk factors, solutions for the use of RES, recommendations for operation and maintenance, etc.
2.Organizing a conference in Bulgaria on topics related to energy management. The event is planned to be attended by experts from the applicant, as well as 2 experts from the Norwegian partner related to energy efficiency issues.
3.Organizing a working visit and conference in Norway. A visit of 3 experts from the municipality of Pernik in Norway is planned, during which they will get acquainted on the spot with practices in the field of energy efficiency and renewable energy sources. A conference related to the activities and goals of this project will be held during their visit. |
58 000.00
|
42 496.18
|
Одит на проекта / Audit of the project: Цел на дейността: Извършване на редовен финансов одит за проверка за констатиране на съответствие (законосъобразност и допустимост) по отношение на разходите направени по проекта.
Изпълнението на тази дейност се налага от необходимостта за независима външна преценка на допустимостта и правилността на направените по проекта разходи.
Изпълнението на дейността предвижда извършване на преглед и проверка от страна на одитора на разходите подлежащи на верификация и удостоверяване на тяхното съответствие с всички изисквания на Програмния оператор, съгласуване на счетоводната система, която ще се прилага при изпълнението на проекта, уточняване на всички реквизити на първичните счетоводни документи.
При изпълнение на дейността ще се съблюдават всички законови разпоредби, правила и указания и стриктно ще бъдат спазвани изискванията за извършване на независим одит на национално и европейско ниво. Проверката ще обхваща законосъобразно и целесъобразно изпълнение на проекта в съответствие с международните одиторски стандарти, осигуряващи принципите на прозрачност, устойчивост и добро финансово управление на проекта. Предмет на одита ще бъдат действително извършени дейности по проекта, надлежно документиране на разходите, счетоводната система за отчитане, рискови области по проекта и др., както от страна на бенефициента, така и от страна на партньора. В резултат на проверката, одиторът ще предостави потвърждение под формата на доклад, приложен към окончателния отчет, че Бенефициентът поддържа адекватна одитна следа и всички дейности по проекта са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване.
/
Purpose of the activity: Carrying out a regular financial audit for verification of compliance (legality and eligibility) in relation to the costs incurred under the project.
The implementation of this activity is necessitated by the need for an independent external assessment of the eligibility and correctness of the costs incurred under the project. The implementation of the activity envisages inspection and verification by the auditor of the expenses subject to verification and verification of their compliance with all requirements of the Program Operator, coordination of the accounting system that will be applied during the project implementation, specification of all requisites of the primary accounting documents. While implementing this activity all legal obligations, provisions, rules and guidelines will be strictly respected and all requirement related to carrying out an independent statutory audit at national and European level will be taken into consideration. The audit will englobe lawful and appropriate execution of the project in accordance with international audit standards guaranteeing the implementation of the principles of transparency, sustainability and good financial governance of the project. The scope of the audit will englobe all activities carried out during the project’s implementation, the records management system and storage, reporting and accountancy system, potential risks as to the execution of the project and others – the audit covers all these fields as to the beneficiary and the partner. As result of the audit, the independent auditor will deliver a conformation report, attached to the final project’s report that the beneficiary maintains an adequate audit trail and that all project’s activities are duly documented as all records related to the expenditure are correctly stored and available to be audited by national and European control authorities when needed. |
4 800.00
|
4 740.00
|