Създаване на център за интегрирани комплексни социални услуги за хора с увреждания и техните семейства в община Враца: Етапите на създаването на Центъра са следните:
1. Определяне на помещенията в които ще се помещава центъра за интегрирани комплексни социални услуги за хора с увреждания и техните семейства.
2. Разработване на методология за дейността на Центъра - включва описание на концепцията на услугата, методите и инструментариума, технологията на осъществяване на дейността в Центъра.
3. Подбор и назначаване на физически лица наети в Центъра - Ръководител, социален работник, психолог и медицинска сестра.
4. Обзавеждане и оборудване на центъра. Решението за закупуване на оборудване за новоразкритият Център е внимателно обмислено от Бенефициента и изцяло продиктувано от специфичните потребности на потенциалните потребители на социалните услуги. При обстоен анализ на индивидуалните потребности на хората с увреждания от община Враца се очертават следните проблеми :
Хората не знаят към кого да се обърнат за подкрепа при нужда, а много пъти те имат необходимост от незабавно оказване на подкрепа например след злополука, внезапно влошаване на здравословното състояние, при нужда от психологическа помощ и съвет и др. В Дирекция „Социално подпомагане” основната подкрепа, която социално уязвимите лица получават е материално социално подпомагане. Множество лица посочват, че са затруднени при попълване на молби, както и да си набавят придружаващите ги документи до Дирекция „СП”, общинска администрация и други институции. Затова за целевите групи по проекта ще се предлага и иновативна услуга по настоящия проект в центъра — „административни и информационни услуги в общността”. Услугата включва предоставяне на информация по различни въпроси, съдействие при попълване и оформяне на необходимите формуляри и документи при кандидатстване за социално подпомагане, както и други институции; окомплектоване на документи и представянето им пред съответната институция. Хората с увреждания, зависими членове от семействата, лицата, които се грижат за тях, а в същото това време са икономически неактивни или безработни имат голяма нужда от психологическа подкрепа. Потребителите, ще имат възможност да посещават на място Центъра за социално включване. За целевите групи ще бъде създадена и друга иновативна социална услуга - виртуален социален асистент.
В новосъздадения център ще се осигури достъп до всички тези услуги.
За изпълнение на дейността ще се сключи договор с външна фирма -изпълнител на дейностите по доставка и монтаж на обзавеждането и оборудването на центъра. |
54 243.60
|
54 623.92
|
Подбор на потребители на социални услуги, изготвяне на индивидуални оценки на потребностите и включването им в проекта: Дейността ще стартира с разработване на процедура за подбор на потребители. Същата е в задълженията и отговорностите на екипа за управление.Тя ще бъде утвърдена от Кмета на Община Враца. С цел популяризиране на проекта и обхващане максимален брой кандидат потребители ще се реализира информационна кампания сред всички потенциални кандидат потребители. Обявление за прием на заявления ще бъде поставено на всички видни места в общината, включително и в най-отдалечените населени места. Всеки един желаещ кандидат потребител подава заявление за участие. Към него се представят необходимите документи, удостоверяващи принадлежност към целевата група – документ за самоличност /за справка/, медицинска документация, удостоверяваща наличие на трайно увреждане и/или заболяване, актуална медицинска документация и др. Преди подаване на заявление, кандидата ще бъде надлежно информиран и консултиран относно вида на услугите в общността и в домашна среда, тяхната ефективност и нужда от необходимост съобразно физическото и психическо състояние на желаещия да ползва услуги. С подаване на заявлението, на всеки един кандидат потребител се предоставя правото сам да определи и посочи какъв вид социални услуги желае да ползва, както и лицето което да ги предоставя.След подаване на заявлението, на всеки потенциален потребител се изготвя оценка на потребностите. Същата ще се изготви от комисия назначена от кмета на общината. В комисията трябва да участват хора, имащи професионален опит в социалната сфера и работа с лица от рискови социални групи. Подборът на кандидат потребителите ще се извърши след изготвяне на оценките на потребностите на всеки един, и след заседание на комисията за подбор. Всички потребители ще бъдат предварително информирани и консултирани за броя часове които са определени за ползване на услуги в домашна среда и възможностите за ползване на иновативните комплексни услуги, предоставяни от новосъздадения център по проекта - здравни, експертни, психологически, подкрепящи и др. С всички класирани потребители ще бъде сключен договор за услугите въз основа на разработен индивидуален план за предоставянето им за всеки потребител. Активно участие в изготвянето на индивидуалните планове за почасови услуги ще вземат потребителите или техните законни представители. Те ще бъдат изготвени от екипа по управление на проекта, като участие ще вземе и наетото по проекта медицинско лице, работещо в центъра за предоставяне на комплексни социални услуги. |
0.00
|
0.00
|
Стартиране предоставянето на интегрирани комплексни социални услуги за потребителите.
Интегрирани здравно-социални услуги;Социални асистенти; Подбор на лицата предоставящи услугата социален асистент; Иновативни услуги - административни и информационни услуги в общността и разработване на социална услуга – „Виртуален социален асистент“.: Интегрираните комплексни социални услуги, които ще се предлагат по проекта са следните:
1. Интегрирани здравно- социални услуги за лица с увреждания и техните семейства. Услугите ще бъдат предоставяни по разписан месечен график от ръководителя на центъра. Целевите групи ще получават: Индивидуална психологическа подкрепа , Групова терапевтична работа (групова психотерапия), Терапевтично ателие - игрови занимания за хора с увреждания, семейни консултации и др.
2. Социални асистенти;
В тази дейност ще бъде направен и подбор на лицата предоставящи услугата социален асистент. За изпълнение на дейността ще бъде разработена процедура за подбор от екипа по управление на проекта.
3. Иновативните услуги по проекта са: административни и информационни услуги в общността и разработване на социална услуга – „Виртуален социален асистент“.
Услугата „Административни и информационни услуги в общността” включва предоставяне на информация по различни въпроси, съдействие при попълване и оформяне на документи при кандидатстване за социално подпомагане, окомплектоване на документи и представянето им пред съответната институция;
За изготвяне на досиета и предоставяне на услугата „административни услуги в общността” ще се закупят канцеларски материали и консумативи, които са пряко свързани с осигуряване на качество на социалните услуги.
За разработване на социална услуга – „Виртуален социален асистент“ ще бъде закупена и инсталирана уеб базирана социална платформа. Уеб базираният социален асистент ще бъде достъпен за всеки регистриран в общината човек със специфични потребности след създаване на личен акаунт профил. Той е подходящ за хора с увреждания, нуждаещи се от помощ във всички ежедневни дейности, не само в частта на комуналното и битово обслужване. Също така той ще бъде на разположение и на всички социални асистенти, които ще могат да следят онлайн състоянието на поверените им хора.
Уеб базираната социална платформа ще стане собственост на директният доставчик на социални услуги в този случай община Враца. Той ще бъде насочен в подобряване на начина на живот и самостоятелност в следните направления:
- в случай на спешност - информиране на лица за контакт и на личния лекар на човека. (аларма бутон и директно изпращане на мейл, съобщение и др).
- помощ при подготовката на нужните документи за явяване пред ТЕЛК и РЕЛК и при настаняване и/или изписване от болница.
- полагане на грижи след хоспитализация – рехабилитация, лечебна физкултура и др. (въвеждане на редица уеб базирани програми за самостоятелно раздвижване с цел по-бързо възстановяване).
- обработка и автоматизирано/полуавтоматично попълване на документи – НАП, община и др.
- съдействие и контрол при вземането на лекарства; (уеб базиран виртуален дневник, който да следи приема на всички необходими медикамента и действия).
- информация за кариерно развитие
Тази иновативна услуга ще бъде подробно обяснена и обоснована в дейност № 5. |
153 474.18
|
127 162.23
|
Провеждане на супервизия на персонала предоставящ социалната услуга социален асистент: Дейностите по осъществяване на лична помощ, оказване на подкрепа и съдействие за социално включване и извършване на комунално-битовите дейности на потребителите в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги - риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество. Супервизията може да бъде провеждана индивидуално или групово, като се основава на принципа на равнопоставеност и отсъствие на отношения на власт между участниците. Предвижда се провеждане на индивидуална супервизия за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите.
Супервизията ще повиши професионалната компетентност, снемане на напрежението в трудни работни моменти за гарантиране на по-голяма удовлетвореност от работата. |
1 600.00
|
1 600.00
|
Закупуване на уеб базирана социална платформа.
Разработване на иновативна социална услуга – „Виртуален социален асистент“: Уеб базираният социален асистент е виртуален приятел на всеки потребител. Разработена за целта уеб базираната виртуална платформа ще допринесе за по-добра интеграция на хората с увреждания със съвременните технологични средства, а от там и за усъвършенстване на уменията за работа в онлайн среда. От друга страна виртуалният социален асистент постепенно ще облекчи част от задачите с които е натоварен социалният или личният асистент с цел да оптимизира неговата работа и възможностите да обхванат повече хора в нужда.
Виртуалният социален асистент ще улесни живота на хората с увреждания в домашни условия и в оборудваният социален център за услуги към общината. Работата на виртуалния социален асистент цели потребителите да придобият умения за самостоятелно справяне със самообслужването си и грижата за дома, да развият полезни навици и да подобрят социалната си среда, за да намалят риска от попадане в зависимост или в институция, както и да бъдат професионално консултирани и ориентирани.
Уеб базираният социален асистент ще бъде достъпен за всеки регистриран в общината човек със специфични потребности след създаване на личен акаунт профил. Подходящ е за хора с трайни увреждания и ограничени двигателни възможности (предимно физически увреждания), възрастни хора попадащи в риск от социална изолация, нуждаещи се от помощ във всички ежедневни дейности, не само в частта на комуналното и битово обслужване. Също така той ще бъде на разположение и на всички социални и лични работници, които ще могат да следят онлайн състоянието на поверените им хора. От тази услуга ще могат да се възползват в бъдеще:
- Хора с трайни увреждания и ограничени двигателни възможности (предимно с физически увреждания);
- Хора в риск от изпадане в социална изолация;
- Хора в риск от попадане в институция поради неспособност да се грижат за себе си и дома си;
- Хора, които по здравословни причини и трудно достъпна среда, са в невъзможност да напускат сами дома си. |
90 000.00
|
88 560.00
|
Провеждане на 12 консултативно - информационнии кръгли маси на тема: Професионално информиране и консултиране. Подобряване на достъпа до услуги за кариерно развитие, насърчаване участието на пазара на труда и възстановяване на трудовата активност на лица, полагащи грижи за хора с увреждания от семейството си.: В тази дейност се предвижда провеждането на 12 кръгли маси с информационна и консултантска насоченост. За изпълнението на дейността ще бъде осигурен външен изпълнител, който има необходимият капацитет за нейното осъществяване. На всяка от тези срещи ще присъстват двама консултанти - специалисти в професионалното информиране и консултиране. Те ще бъдат на разположение веднъж в месеца в продължение на 12 месеца по 8 часа на ден на лицата полагащи грижи за зависими членове или хората с увреждания в семейството си. С изпълнението на тази дейност ще бъдат изпълнени няколко от целите на настоящата процедура.
Разширяване на възможностите за подобряване качеството на живот на хората с увреждания и техните семейства и повишаване на мотивацията им за независим и самостоятелен начин на живот чрез насърчаване на равните възможности на тези лица за заетост и интеграция на пазара на труда. Подобряване на достъпа до услуги за кариерно развитие и насърчаване участието на пазара на труда и възстановяване на трудовата активност на семейства с деца /включително с увреждания/.Предоставяне на възможности за връщането на пазара на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания. |
14 400.00
|
14 400.00
|
Обучение на икономически неактивни лица и/или възрастни в риск, полагащи грижи за зависими членове или хора с увреждания от семейството си: В тази дейност външен изпълнител ще обучи професионално 25 икономически неактивни лица и/или възрастни в риск, полагащи грижи за зависими членове или хора с увреждания от семейството си. Професията за която ще бъдат обучени е ГОТВАЧ (код 811070), ІI (втора) степен на професионална квалификация.
Бенефициентът избра да обучи тези лица по тази професия, защото в общината има липса на такива кадри, а необходимостта от тях се увеличава.
В община Враца има ОБЩИНСКО ПРЕДПРИЯТИЕ „СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ”с предмет на дейност:
1.Социална дейност
► приготвя и доставя храна на възрастни хора , хора в неравностойно положение , самотни хора от община Враца- домашен социален патронаж на територията на община Враца.
► приготвя и предоставя диетична храна на хора от община Враца със заболявания в три стола на територията на града и една разливна в ЦДГ ” Люляк ”;
► приготвя храна по проект ” Обществена трапезария ” за 98 социално слаби и нуждаещи се от община Враца.
2.Ученическо столово хранене.
►приготвя и доставя храна на ученици в учебни заведения на територията на община Враца и ученици от Спортно училище. Услугата ”ученическо столово хранене”, представлява около 38% от дейността. Храната се приготвя в четири стола на територията на град Враца и три стола в селата. Приготвя се и се доставя храна на всички ученици в град Враца и селата Паволче, Девене, Тишевица и Баница;
3.Други дейности.
► приготвя и доставя храна на лежащо болните и персонал в ”КВЗС - Враца” ЕООД и ”КОЦ – Враца” ЕООД;
► приготвя и доставя храна за домуващите в Дом за стари хора ”Зора” и ДЦДВУ ”Зорница” за около 75 потребители.
► приготвя храна за столуващи служители в Общинска администрация– Враца. Дейността се извършва в стола на Общината. Средно дневно се хранят около 60 човека. Приготвя се храна както по предварителна заявка, така и за свободна продажба;
► предоставя кетъринг услуги на юридически и физически лица. Обслужват се различни общински мероприятия , като подготовката се извършва в стола на Общината;
За изпълнение на основната си дейност , ОП ” Социални дейности ” търси да назначи професионални готвачи, а хората с професионална квалификация - готвач в общината са кът. Затова смятаме, че професията готвач ще бъде добър избор за икономически неактивните лица.
Същата целева група, която ще се обучава по професия "готвач" има нужда да се обучи и придобие знания по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност. На днешно време готвачите използват всекидневно компютър. Създават менюта, работят със специализирани програми, изписват храни и продукти, затова се налага и обучение и в тази насока. |
36 250.00
|
35 208.25
|
Организация и управление на проекта: Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа, както и постоянно отчитане реализацията на дейността. Всички предвидени длъжности по проекта са резултат от преценката на Бенефициента за нуждите му спрямо характера и мащабите на дейността. Предвидените длъжности не се дублират по никакъв начин, като за всеки член на екипа са планирани различни и специфични задължения и отговорности. Работата на всеки представител на екипа ще допринесе за постигане на общите и специфични цели по проекта, както и за достигане на предвидените индикатори. Бенефициентът ще сключи договори с лицата, като за всяка отделна позиция е предвидено да има длъжностна характеристика/задание за изпълнение на длъжността. През цялото времетраене на проекта екипът по проекта ще провежда екипни срещи, на които ще се обсъжда текущото изпълнение, евентуални трудности и проблеми при реализация на дейността. Ще подготвя доклади по проекта /съгласно изискванията на Управляващия орган/, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. Управлението и администрирането на проекта ще допринесе за успешно стартиране и функциониране на Центъра, както и за осигуряването на успешен старт на икономически неактивните лица, които ще участват в дейностите на проекта. В тази връзка успешното управление на проекта допринася за устойчивостта във времето и постигнатите резултати.
Екипът за управление на проекта извършва вътрешен мониторинг и контрол по отношение на договорените социални услуги, начина и времето на изпълнението им от персонала на Центъра. Извършването на мониторинга е ежемесечен, като същия се реализира по предварително изготвен график.Проверките се извършват на място в Центъра за комплексни социални услуги, в дома на потребителите на социални услуги, като резултатите се вписват в разработен от екипа Формуляр за месечен мониторинг. При констатиране на пропуски или проблеми при предоставянето на услуги, тяхното качество или интензитет се предприемат необходимите действия за отстраняването им. Ежемесечно ще се провеждат екипни работни срещи, като същите ще бъдат между членовете на екипа за управление на проекта, и между екипа за управление и персонала за управление на центъра за комплексни социални услуги. На срещите ще се отчитат постигнатите резултати от реализираните дейности, ще се поставят възникналите проблеми и трудности, ще се предприемат мерки за минимизиране на рисковете, както и ще се обсъждат предстоящите дейности за реализиране. От всяка проведена среща ще се изготвя протокол. Екипът за управление на проекта ще изготвя ежемесечни отчети за работата и дейността си. В задълженията му е разработване на документация, свързана с прозрачен избор на изпълнители на стоки и услуги. |
35 000.00
|
22 500.03
|
Информация и комуникация: Дейността ще стартира от първия месец на изпълнение на проектните дейности и ще продължи през целия период на реализация. Основната цел е непрекъснат процес на информиране и популяризиране на проекта, дейностите, финансирането и приноса на ЕС. В рамките на дейността е предвидено да бъдат организирани и проведени две информационни срещи- през първия и последния месец от проекта. На първоначалната информационна среща ще бъде представен проекта, финансирането, основните цели, дейности и очаквани резултати. Ще бъде предоставена информация относно участието на всички потенциални потребители и кандидати за персонал за работа в центъра за интегрирани комплексни социални услуги. Участници ще бъдат представители на целевата група, общественост, общински и държавни институции, неправителствен сектор и др. На заключителната информационна среща ще бъдат представени резултатите от реализирания проект и действията за реализиране на устойчивост на услугите, предоставяни от центърът. През периода на реализация на проекта ще бъдат разпространявани информационни материали - брошури. Ще бъде заложено изработването на две информационни табели. Изброените по-горе информационни материали ще отговарят на всички изисквания за визуализация съгласно правилата и изискванията за визуализация.
Всички дейности, които община Враца ще предприеме за да популяризира проекта са съобразени с документа „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни и местната общност, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности. |
3 504.00
|
0.00
|