Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.019-0028-C01
Наименование на проекта "Създаване на нови форми на социални услуги от резидентен тип в община Разград, гарантиращи живот в семейна среда и достъп до грижи и услуги според индивидуалните потребности на децата и младежите"
Бенефициент 000505910 Община Разград
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 21.12.2020
Дата на стартиране 01.02.2021
Дата на приключване 31.12.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Прекратен (към дата на прекратяване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Разград, гр.Разград

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение ще допринесе за развитието на устойчив модел за деинституционализация на деца и младежи, настанени в специализирани институции, чрез разкриване на социални услуги от резидентен тип. По проекта ще бъдат създадени две нови услуги в гр.Разград - "Преходно жилище", с капацитет 8 деца и "Наблюдавано жилище", с капацитет 4 младежи. В среда, близка до семейната, потребителите ще придобият знания и умения за водене на самостоятелен и независим живот в общността. Те ще получат достъп до грижи от квалифицирани специалисти, според индивидуалните им потребности.
За организацията и управлението на проекта ще бъде сформиран екип, който ще изпълни и всички предвидени мерки за информация и комуникация.
След съгласуване на плана на обществените поръчки с Управляващия орган на Оперативната програма, екипът ще организира предвидените процедури за избор на изпълнители, в съответствие с разпоредбите на ЗОП.
В началото на проекта, с конкурс, ще бъде направен подбор на персонал, който ще бъде ангажиран в новите социални услуги.
Ръководителят на "Преходно жилище" и "Наблюдавано жилище", подпомогнат от проектния екип, ще изготви задължителната документация, необходима за предоставянето им.
На децата и младежите, преди настаняването, ще бъде осигурена адаптация, чрез предварителна подготовка и провеждане на опознавателни срещи.
Планира се, функционирането на социалните услуги да започне от 01.07.2021г. До края на месец юни 2023г. Община Разград ще подаде искане за предоставяне на услугите "Преходно жилище" и "Наблюдавано жилище" като делегирани от държавата дейности, считано от 01.01.2024г.
Дейности
  • Дейност: Провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка за "Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане в помещенията, в които ще се предоставят новите услуги - "Преходно жилище" и "Наблюдавано жилище": Процедурата включва: -ОП 1 „Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване“ ПЖ: Кухня/кухн.шкаф-3000лв.,съд.маш.-700,аспир.-150,авт.за вода-150,ел.кана-50,пасат.-50, 2бр. миксер х50-100, 2бр. тост.х50-100, 2бр. тост.за санд. х50-100,фритюр.-100,кафе маш.-200,уред скара и грил-200,кош-20,климатик-1300/; Дневна/климатик-1300/; Мокро помещение/2бр. суш.маш.х900-1 800, 2бр. сушил. х40-80,прахос.-200, 8бр. кош за пране х25-200, 5бр. компл.за почис.х30-150,кош-20, 5бр. кофа х5-25, 5бр. леген х5-25/; Спални/4бр. шкаф х200-800, 4бр. етажерка х50-200, 40бр. закач.за дрехи х0,50-20, 4бр. закачал. х30-120, 4бр. посет.стол х40-160, 4бр. ютия х50-200, 4бр. маса за гладене х30-120, 4бр. кош х5-20/; Офис/3бр. бюро х200-600, 3бр. офис стол х90-270, 3бр. шкаф х150-450, 3бр. етаж. х100-300, 3бр. кош х5-15,закачалка-30,авт.за вода-150,климатик-1 300/; НЖ: Кухня/кухн.шкаф-1500 лв.,съд.маш.-700,аспир.-150,авт.за вода-150,ел.кана-50,миксер-50,тост.-50,тост.за санд.-50,фритюр.-100,кафе маш.-200,уред скара и грил-200,кош-20,суш.маш.-900,сушил.-40, прахосмук.-200, 4бр. кош за пране х25-100, 3бр. компл.за почис.х30-90,кош-20, 3бр. кофа х5-15, 3бр. леген х5-15/; Дневна:/бюро-200,офис стол-90; 4бр. посет.стол х40-160,шкаф-150,етаж.-100,кош-5/; Спални/2бр. шкаф х200-400, 2бр. етажерка х50-100, 20бр. закач.за дрехи х0,50-10, 2бр. закачал. х30-60, 2бр. офис стол х90-180; 2бр. посет.стол х40-80, 2бр. ютия х50-100, 2бр. маса за гладене х30-60, 2бр. кош х5-10/; Коридор/шкаф за обувки-200/. -ОП 2 „Доставка и монтаж на компютърна и офис техника“ ПЖ: Охран.техн.-8000лв.; Дневна/комп.конфиг. с мон.,клав. и мишка-1500,UPS-100,муз.уредба-380,тонколони-90,наст.лампа-30, 3бр. разклон.х20-60/; Спални/8бр. наст.лампа х30-240, 4бр. разклон.х20-80/; Офис/3бр. комп.конфиг. с мон.,клав. и мишка х1500-4 500, 3бр. UPS х100-300,прен.комп.-1600,мултифунк.устр.-900,мултифунк.проек.и екран-1000,скенер-1500,шредер-700,гилотина-100,ламинатор-150,фотоапарат-300, 3бр. разклон.х20-60,куфар инструменти-200,стълба-80/; НЖ: Охран.техн.-3000лв.; Дневна/прен.комп.-1600,мултифунк.устр.-900,мултифунк.проек.и екран-1000,скенер-1500,шредер-700,гилотина-100,ламинатор-150,фотоапарат-300,муз.уредба-380,тонколони-90,наст.лампа-30, 3бр. разклон.х20-60,куфар инструменти-200,стълба-80/; Спални/4бр. наст.лампа х30-120, 2бр. разклон.х20-40/. -ОП 3 „Доставка на постелен инвентар и кухненска посуда“ ПЖ: Кухня/тенджери-100,тигани-100,тави-200,кутия за хляб-30,сушилник-40,бурканчета за подпр.-15, 5бр. буркани за продукти х6-30,кутии за подправки-10, 10бр. кутии за храна х3-30, 4бр. дъска х5-20, 4бр. рендех5-20, 4бр. белачка х3-12,преса за чесън-3,цедки-5, 2бр. гевриг х5-10, 8бр. кана х5-40, 10бр. купа х4-40, 8бр. солница х3-24, 8бр. захарница х3-24, 8бр. оливерник х10-80, 8бр. покривка х15-120,перде/щора-250,килим/пътека-200/; Дневна /перде/щора-400,килим-250/; Спални /8бр. летен х25-200 и 8бр. зимен х35-280 компл., 8бр. възгл. х5-40, 8бр. халат х35-280, 50бр. хавлии х5-250, 24бр. вътр. обувки х5-120, 24бр. чехли х3-72, 8бр. шалте х30-240, 4бр. перде х200-800, 4бр. килим х100-400/; Офис /щора-250,пътека-100/; Коридор /пътека-400/; НЖ: Кухня /тенджери-100,тигани-100,тави-80,кутия за хляб-30,сушилник-40,бурканчета за подпр.-15, 5бр.буркани за продукти х6-30,кутии за подправки-10, 10бр.кутии за храна х3-30, 2бр.дъска х5-10, 2бр.ренде х5-10, 2бр.белачка х3-6,преса за чесън-3,цедки-5, 2бр.гевриг х5-10, 4бр.кана х5-20, 5бр.купа х4-20, 4бр.солница х3-12, 4бр.захарница х3-12, 4бр.оливерник х10-40, 4бр.покривка х15-60, перде/щора-250, килим/пътека-200/; Дневна /перде/щора-400, килим-250/; Спални /4бр.летен х25-100 и 4бр.зимен х35-140 компл., 4бр.възгл. х5-20, 4бр.халат х35-140, 20бр.хавлии х5-100 лв., 12бр.вътр.обувки х5-60, 12бр.чехли х3-36, 4бр.шалте х30-120, 2бр.перде-400, 2бр.килим-200/; Коридор /пътека-200/. Закупуването на допълнително оборудване и обзавеждане се налага предвид нуждите на персонала, както и за осигуряване удобство на обитателите, с цел създаване на близки до семейната среда условия., Договорена стойност: 62 144.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Подбор и наемане на персонал, който ще бъде ангажиран в социалните услуги за деца и младежи - "Преходно жилище" и "Наблюдавано жилище": В началото на първия месец от стартирането на проекта, екипът за управление ще започне подготовката на процедура за подбор на кандидати за работа в новите социални услуги, които ще бъдат разкрити. За целта, в регионален вестник, по местното радио и на официалната интернет страница на Община Разград ще бъде обявен конкурс за назначаване на физически лица за изпълнение на експертни и подкрепящи дейности в услугите "Преходно жилище" и "Наблюдавано жилище". Информация за вакантните работни места ще бъде подадена и на Дирекция "Бюро по труда" гр.Разград. Наемането на персонал ще бъде направено на конкурентен принцип, съобразно изискванията за подбор на мотивирани кадри и при спазване условията за недискриминация. Подборът ще бъде извършен от комисия, определена със Заповед на Кмета на община Разград и ще включва ръководителя, координатора и юриста от екипа за управление на проекта. Планира се процедурата за подбор да приключи в рамките на два месеца и одобрените кандидати да започнат работа в началото на третия месец от стартирането на проектните дейности. Кметът на общината ще утвърди длъжностните разписания на социалните услуги. Съгласно Методика за определяне длъжностите на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността, числеността на персонала се калкулира като капацитета на съответната услуга се умножи по препоръчителния коефициент, посочен в приложенията. В съответствие с Методиката, длъжностите в "Преходно жилище" се планира да бъдат определени по следния начин: управител – 0,5 щат, психолог – 0,5 щат, социален работник – 2 щат, трудотерапевт – 1 щат, домакин/ домашен помощник – 1 щат. В "Наблюдавано жилище" следва да бъдат назначени координатор – 0,5 щат и психолог – 0,5 щат. Двете услуги ще имат общ ръководител (управител на "Преходно жилище"/ координатор на "Наблюдавано жилище") и общ психолог. Дейността на служителите в "Преходно жилище" ще бъде организирана на 24-часов работен режим. В допълнение ще бъде гарантирана постоянна охрана на обектите, посредством специализирана охранителна техника, която ще бъде инсталирана в сградите на социалните услуги., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Преместване на децата и младежите от целевата група и настаняването им в новоразкритите услуги от резидентен тип : Основната цел на дейността е да бъде извършена подготовка на децата и младежите, настанени в специализирани институции на територията на страната, за тяхното преместване и настаняване в новите резидентни услуги. Преходът трябва да бъде извършен плавно, с цел негативните последствия от промяната да бъдат сведени до минимум. Дейностите са свързани единствено с подготовката на физическото преместване на децата и младежите, както и самото преместване. Информация за потребителите на "Преходно жилище" и "Наблюдавано жилище" ще бъде осигурена от Агенция „Социално подпомагане“. След получаване на данните за децата и младежите, подходящи за настаняване в новите резидентни услуги, служители от екипите им ще извършат предварително наблюдение за опознаване и анализ на нуждите и особеностите на бъдещите потребители. В рамките на дейността, персоналът ще осъществи по една опознавателна среща /8 за потребителите на "Преходно жилище" и 4 за "Наблюдавано жилище"/ с определените за настаняване в услугите деца и младежи. На тези срещи екипът на резидентните услуги ще им презентира условията, в които предстои да заживеят, с което ще подпомогне адаптацията им към предстоящите промени. За всяка проведена среща ще се води протокол. В тази връзка е необходимо да бъдат закупени преносим компютър, мултимедиен проектор и екран, с помощта на които управителят/ координаторът на услугите да представи "Преходно жилище" и "Наблюдавано жилище". Предвиден е финансов ресурс, в размер на 680лв. /8 пъти по 6 служители от "Преходно жилище" и 1 шофьор по 10лв.=560лв. и 4 пъти по 2 служители от "Наблюдавано жилище" и 1 шофьор по 10лв.=120лв./, за покриване на дневните командировъчни разходи, съгласно Наредба за командировките в страната, на ангажираните в провеждането на 12 опознавателни срещи - 8 с бъдещите потребители на "Преходно жилище" и 4 с младежите, които ще бъдат настанени в "Наблюдавано жилище". Извозването на служителите ще бъде извършено с автомобил на общинската администрация, като за разходите за гориво на транспортното средство са прогнозирани 2 500лв. Планира се преместването на децата и младежите да започне през месец юни, когато учебната година за всички тях ще приключва и няма да даде негативно отражение върху образователната им подготовка. Дейността ще се изпълнява в продължение на 3 месеца, през които се очаква поетапно да бъде запълнен изцяло капацитета на услугите. Във връзка с преместването на децата и младежите в новите услуги е предвиден финансов ресурс, в размер на 520лв. /8 пъти по 4 служители от "Преходно жилище" и 1 шофьор по 10лв.=400лв. и 4 пъти по 2 служители от "Наблюдавано жилище" и 1 шофьор по 10лв.=120лв./, за изплащане на дневните командировъчни разходи, съгласно Наредба за командировките в страната, на служители, които ще придружават потребителите при тяхното пътуване. Извозването ще бъде извършено с автомобил на общинската администрация, като за разходите за гориво на транспортното средство са прогнозирани 2 500лв. За възнаграждения на персонала, за режийни разходи и др. присъщи плащания за месец април, май и юни 2021 г., преди стартирането на двете услуги, са планирани общо 26 670лв. - 19 245лв. /3 месеца х 6 415лв./ за "Преходно жилище" и 7 425лв. /3 месеца х 2 475лв./ за "Наблюдавано жилище": - на назначения персонал ще бъдат определени възнаграждения /съобразно „Методология за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014-2020“/, както следва: в "Преходно жилище" 3 750лв. /за управител–0,5 щат х 1 000лв.=500лв.,психолог–0,5 щат х 800лв.=400лв.,социален работник–2 щат х 750лв.=1 500лв.,трудотерапевт–1 щат х 700лв.=700лв.,домакин/домашен помощник–1 щат х 650лв.=650лв./; в "Наблюдавано жилище" 900лв. /за координатор–0,5 щат х 1 000лв.=500лв.,психолог–0,5 щат х 800лв.=400лв./; - ръководителят на услугите ще разполага с останалите средства за режийни разходи и за др. допустими присъщи плащания, необходими за функционирането на услугите. Финансовият ресурс, необходим за изпълнение на дейността възлиза на 32 870лв., Договорена стойност: 32 870.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Предоставяне на новите социални услуги за деца и младежи - "Преходно жилище" и "Наблюдавано жилище" : Планира се предоставянето на новите социални услуги за деца и младежи в гр.Разград да започне от 01.07.2021 г. Датата за стартиране на резидентните услуги е съобразена с приключването на учебната година за потребителите, които ще бъдат настанени. Периодът от 01.07 до 15.09 ще осигури възможност за адаптация на учениците към новите условия на живот, преди началото на следващата учебна година. На 01.07.2021г. ще бъде организирана церемония по откриване на новите резидентни услуги. Лентата ще прережат Кметът на общината, Председателят на Общинския съвет и Директорът на Регионална дирекция "Социално подпомагане" Разград. Основните цели на социалните услуги "Преходно жилище" и "Наблюдавано жилище" са: създаване на условия за подпомагане, взаимопомощ, ефективна защита и социална интеграция на потребителите; осъществяване на дейности за постигане на социално включване; осигуряване на пълноценен и самостоятелен начин на живот в подходяща преходна среда, с възможност за подкрепа и изява. Основно направление при предоставянето на услугата "Преходно жилище" ще бъде обучението за придобиване на знания и умения за самостоятелен живот, с цел реалната и същинска социализация на потребителите. Предвид факта, че преди преместването, децата са ползвали социални услуги в специализирани институции, ще се наблегне на индивидуалния подход, който да доведе до практически валидни знания, умения и компетентности. Дейността ще бъде съобразена с конкретните потребности на всяко дете, с акцент върху подготовката за независим живот, след напускане на резидентната услуга. "Наблюдавано жилище" ще осигури подкрепа за социална интеграция и професионална реализация при прехода към самостоятелен живот на младежи, които нямат семейства и не получават семейна подкрепа. Услугата ще допринесе за реинтеграция на младите хора в обществото чрез повишаване на образованието и професионалната им квалификация и придобиване на основни умения за независим живот. "Наблюдавано жилище" следва да предоставя възможност за настаняване и на младежи, които напускат "Преходни жилища" и "Защитени жилища", след приключване на процеса на деинституционализация и извеждане на всички деца от домовете за деца, лишени от родителска грижа. През целия период на изпълнение, екипът за управление на проекта ще оказва подкрепа и ще мониторира дейността на персонала на "Преходно жилище" и "Наблюдавано жилище", с цел предоставяне на качествени услуги. За гарантиране устойчивостта на реализираните по ОПРР и ОПРЧР дейности, до края на месец юни 2023 г., Община Разград ще извърши всички необходими подготвителни действия за преминаване на новите резидентни услуги към финансиране като държавно делегирана дейност, считано от 01.01.2024 г., Договорена стойност: 288 430.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ОФИС КОНСУМАТИВИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 15 400.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Деца и младежи настанени в институции, обхванати в интервенции за деинституционализация, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 12.00 , Целева стойност: 12.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Деца и младежи, получаващи социални и здравни услуги в общността, след извеждането им от институция, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 12.00 , Целева стойност: 12.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 0.00 BGN
БФП 0.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 0.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и монтаж на компютърна и офис техника за нуждите на проект "Създаване на нови форми на социални услуги от резидентен тип в община Разград, гарантиращи живот в семейна среда и достъп до грижи и услуги според индивидуалните потребности на децата и младежите", Прогнозна стойност: 16 533.33
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за нуждите на проект "Създаване на нови форми на социални услуги от резидентен тип в община Разград, гарантиращи живот в семейна среда и достъп до грижи и услуги според индивидуалните потребности на децата и младежите", Прогнозна стойност: 15 550.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за нуждите на проект "Създаване на нови форми на социални услуги от резидентен тип в община Разград, гарантиращи живот в семейна среда и достъп до грижи и услуги според индивидуалните потребности на децата и младежите"
    Изпълнител: ОФИС КОНСУМАТИВИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 15 400.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане в помещенията, в които ще се предоставят новите услуги - "Преходно жилище" и "Наблюдавано жилище": - Обособена позиция 1 „Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване“; - Обособена позиция 2 „Доставка и монтаж на компютърна и офис техника“; - Обособена позиция 3 „Доставка на постелен инвентар и кухненска посуда“., Прогнозна стойност: 62 144.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка на материали и консумативи, необходими за функциониране на услугите: - Обособена позиция 1 "Доставка на канцеларски материали и консумативи"; - Обособена позиция 2 „Доставка на хигиенни и почистващи материали“., Прогнозна стойност: 30 806.50
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на дейности за информация и комуникация по проекта: - Обособена позиция 1 "Изработване на информационни дипляни, плакати, стикери и ролбанер"; - Обособена позиция 2 "Организиране и провеждане на публични събития"., Прогнозна стойност: 1 150.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN