Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0037-C05
Наименование на проекта „Осигуряване на топъл обяд в Община Никопол”
Бенефициент 000413885 ОБЩИНА НИКОПОЛ
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 13.07.2016
Дата на стартиране 01.06.2016
Дата на приключване 29.02.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Никопол

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящето заявление за финансиране по Операция тип 3 „Осигуряване на топъл обяд“ е с цел подпомагане на най-нуждаещите се лица от община Никопол. Общата цел е да се надгради и разшири обхвата на действащата национална програма за подпомагане на обществените трапезарии. С реализирането на проекта на местно ниво ще се постигне допълване, надграждане и разширяване  обхвата на действащите обществени трапезарии, финансирани от фонд "Социална закрила", без да ги дублира. 
С цел изпълнение на заложените резултати ще се реализират следните допустими дейности:
1. Определяне на целеви групи
2. Закупуване на хранителни продукти
3. Осигуряване на топъл обяд
4. Предоставяне на съпътстващи мерки
Дейности
  • Дейност: Определяне на целеви групи : В община Никопол по проект "Осигуряване на топъл обяд в община Никопол" за периода 01.06.2016 г. - 29.02.2020 г. ще се реализират две трапезарии. В продължение на 4 месеца в общо 73 работни дни за 100 лица, живеещи в най-висока степен на бедност и социална изолация. За периода 01.10.2016г. - 30.04.2017г. ще бъде увеличен броя на лицата от целевата група от 100 на 125 и ще се удължи периода на предоставяне на топъл обяд с още 146 работни дни. След 01.05.2017 г. ще се удължи периода на предоставяне на топъл обяд с още 707 работни дни. Определянето на целевите групи по проекта ще се осъществи, съгласно Наредба № РД-07-1 от 4 април 2016 г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най- нуждаещите се лица/ДВ, бр. 29 от 12.04.2016 г./, след предоставена информация за представителите на основната целева група в Община Никопол от Дирекция "Социално подпомагане" Никопол. За участие в проекта, като основна целева група ще се определят общо 100 лица (125 след 01.10.2016г.) от община Никопол, разпределени, като следва: Обществена трапезария 1 - 60 лица (70 лица след 01.10.2016г.) област Плевен, община Никопол, гр. Никопол, ул. "Васил Левски" №35 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“; 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; Обществена трапезария 2 - 40 лица (55 лица след 01.10.2016г.) област Плевен, община Никопол, с. Новачене, ул. "Л. Дочев" №1 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“;. 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност;, Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти за Трапезария 1: Община Никопол през 2014 г. е провела процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП с предмет на поръчката: "Комплексна доставка на хранителни и нехранителни продукти на детските и социални заведения,както и на учебни заведения на бюджетна издръжка с делегиран бюджет с местонахождение - община Никопол, по предварителна заявка и необходимост от съответните бюджетни звена, с транспорт на изпълнителя за 2014 г., съгласно приложената спецификация към тръжната документация" за доставка на хранителни продукти , която обхваща всички заведения на бюджетна издръжка". Доставката на хранителни продукти по настоящия проект ще се извършва от вече избрания от общината изпълнител. Договорът с фирмата доставчик е в сила до 11.09.2016 г., след което Проектът ще се присъедини към новия договор, който предстои да сключи Община Никопол по реда на ЗОП. Закупуването на хранителните продукти по проекта ще се осъществява по прозрачен начин в съответствие на изискванията на националното законодателство. Дата на стартиране на трапезариите: 20.06.2016 г.; Дата на приключване: 29.02.2020г. Общ брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд: 73 за периода от 01.06.2016г. до 30.09.2016г. - Месец Юни: 9 дни - Месец Юли: 21 дни - Месец Август: 23 дни - Месец Септември: 20 дни Общ брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд: 60 За периода от 01.10.2016г. до 30.04.2017г. трапезарията ще преодставя топъл обяд на 70 лица за общо 146 работни дни, както следва: Октомври 2016 г. – 21 работни дни; Ноември 2016 г. – 22 работни дни; Декември 2016 г. – 21 работни дни; Януари 2017 г. – 22 работни дни; Февруари 2017 г. – 20 работни дни; Март 2017 г. – 22 работни дни; Април 2017 г. – 18 работни дни. За 2017 г., считано от 01.05.2017 г. – 167 работни дни За 2018 г. – 249 работни дни; За 2019 г. – 252 работни дни; За 2020 г. – 42 работни дни; Общо за периода – 707 работни дни. Краен срок за изпълнение на договора 29.02.2020 г. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа – проведен избор на изпълнител по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00402-2017-0008, и № на договори с избрани изпълнители - №276 от 21.12.2017г. , Договорена стойност: 156 543.67 , Отчетена стойност: 168 426.09
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти за Трапезария 2: Община Никопол през 2014 г. е провела процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП с предмет на поръчката: "Комплексна доставка на хранителни и нехранителни продукти на детските и социални заведения,както и на учебни заведения на бюджетна издръжка с делегиран бюджет с местонахождение - община Никопол, по предварителна заявка и необходимост от съответните бюджетни звена, с транспорт на изпълнителя за 2014 г., съгласно приложената спецификация към тръжната документация" за доставка на хранителни продукти , която обхваща всички заведения на бюджетна издръжка". Доставката на хранителни продукти по настоящия проект ще се извършва от вече избрания от общината изпълнител. Договорът с фирмата доставчик е в сила до 11.09.2016 г., след което Проектът ще се присъедини към новия договор, който предстои да сключи Община Никопол по реда на ЗОП. Закупуването на хранителните продукти по проекта ще се осъществява по прозрачен начин в съответствие на изискванията на националното законодателство. Дата на стартиране на трапезариите: 20.06.2016 г.; Дата на приключване: 29.02.2020г. Общ брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд: 73 за периода от 01.06.2016г. до 30.09.2016г. - Месец Юни: 9 дни - Месец Юли: 21 дни - Месец Август: 23 дни - Месец Септември: 20 дни Общ брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд: 40 За периода от 01.10.2016г. до 30.04.2017г. трапезарията ще преодставя топъл обяд на 55 лица за общо 146 работни дни, както следва: Октомври 2016 г. – 21 работни дни; Ноември 2016 г. – 22 работни дни; Декември 2016 г. – 21 работни дни; Януари 2017 г. – 22 работни дни; Февруари 2017 г. – 20 работни дни; Март 2017 г. – 22 работни дни; Април 2017 г. – 18 работни дни. За 2017 г., считано от 01.05.2017 г. – 167 работни дни За 2018 г. – 249 работни дни; За 2019 г. – 252 работни дни; За 2020 г. – 42 работни дни; Общо за периода – 707 работни дни. Краен срок за изпълнение на договора 29.02.2020 г. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа – проведен избор на изпълнител по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00402-2017-0008, и № на договори с избрани изпълнители - №276 от 21.12.2017г. , Договорена стойност: 121 870.30 , Отчетена стойност: 110 996.00
  • Дейност: Осигуряване на топъл обяд: В община Никопол по проект "Осигуряване на топъл обяд в община Никопол" ще се реализират две трапезарии. - Обществена трапезария 1 адрес: област Плевен, община Никопол, гр. Никопол, ул. "Васил Левски" №35; Акт №4305/28.02.2014 за частна общинска собственост; Удостоверение за регистрация на заведение за обществено хранене №4282/01.12.2014 г. Кухненският блок на Домашен социален патронаж гр. Никопол се помещава в приземния етаж на масивна сграда и има самостоятелен вход и изход. Общата площ на ДСП Никопол е 51,55 м², в това число: подготвителни помещения за първична обработка на месо, риба и зеленчуци; три броя складови помещения за сухи продукти, за зеленчуци и за яйца, оборудвани с пет броя хладилни съоръжения за плюсово и минусово съхранение на суровините; обособени помещения за разливане на храни и за измиване на външен транспортен амбалаж. Базата разполага с ел. бойлер 300 л., 1 пекарна с 3 фурни, професионална печка с 4 котлона и други 2 печки с котлони и фурни. Капацитетът на заведението е 160 патронирани лица, обслужвани от 7 души квалифициран и помощен персонал /Управител на ДСП Никопол и ДСП Новачене, домакин, готвач, 2 помощник-готвача, 2 шофьора/. - Обществена трапезария 2 област Плевен, община Никопол, с. Новачене, ул. "Л. Дочев" №1; Акт №4362/09.04.2015 г. за публична общинска собственост; Удостоверение за регистрация на заведение за обществено хранене №1367/19.07.2012 г. Домашен социален патронаж с. Новачене се помещава в преустроена сграда за кухненски блок, отговаряща на съвременните хигиенни изисквания за обзавеждане и оборудване, със самостоятелен вход и изход. Кухненският блок се състои от функционално свързани помещения с обща площ: 89 м² с обособени всички необходими подготвителни и складови помещения. Социалният патронаж е оборудван с ел. бойлер 150 л., 1 пекарна с 3 фурни, 3 газови котлона. Капацитетът на социалното заведение е 160 обслужвани лица. Персоналът се състой от 7 души с дългогодишен опит в предоставянето на социалната услуга / Управител на ДСП Никопол и ДСП Новачене, домакин, готвач, помощник- готвач, санитар и 2 шофьора/. В двете социални заведения са въведени добри производствени и хигиенни практики и се изпълнява система за управление безопасността на храните основана на процедури, базирани на принципите на НАССР. , Договорена стойност: 13 920.70 , Отчетена стойност: 13 708.69
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващи мерки е една от спецификите на подпомагането от Фонда за европейско подпомагане на най- нуждаещите се лица. Община Никопол в хода на предоставяне на социалната услуга „обществена трапезария”, финансирана от Министерство но труда и социалната политика, Фонд „Социална закрила” е провеждала анкета/обратна връзка сред потребителите на социалната услуга. В нея анкетираните изразяват мнение за качеството на предоставяната услуга, информират се за видовете социални услуги, предоставяни от Община Никопол и изразяват желание за ползване на някои от тях. В настоящия проект Община Никопол отново ще предоставя съпътстващи мерки, самостоятелно чрез екипа по реализиране на проекта - 4 души. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд по проекта ще се изразяват индикативно в групово и индивидуално консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на Община Никопол; включително и такива, финансирани по ОП РЧР 2014 -2020; - ползването на административни общински услуги, за подпомагане на достъп до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; други форми на подкрепа, съдействие и консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Община Никопол ще реализира съпътстващи мерки през целия период на изпълнение на дейността „Осигуряване на топъл обяд“. , Договорена стойност: 13 919.72 , Отчетена стойност: 13 682.90

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ПЛАМ ПЛАСТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 742.90
  • Изпълнител: ЛЮДМИЛ ВЕЛИЗАРОВ - ЯНИЦА ВЕЛИЗАРОВА ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 611.95
  • Изпълнител: "НОВЕ ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД - ГРАД СВИЩОВ, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 55 553.43
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 125.00 , Достигната стойност: 251.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 306 254.39 BGN
БФП 306 254.39 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 306 254.39 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 423.55 0.00 423.55 "НОВЕ ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД - ГРАД СВИЩОВ
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 295.50 0.00 295.50 "НОВЕ ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД - ГРАД СВИЩОВ
Нарушения в документацията за обществени поръчки 256.98 0.00 256.98 "НОВЕ ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД - ГРАД СВИЩОВ

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на хранителни продукти през 2016/2017 г. за учебните и социални заведения на територията на община Никопол за дванадесет месеца от датата на сключване на договора“ , Прогнозна стойност: 200 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на хранителни продукти през 2016/2017 г. за учебните и социални заведения на територията на община Никопол за дванадесет месеца от датата на сключване на договора
    Изпълнител: "НОВЕ ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД - ГРАД СВИЩОВ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Комплексна доставка на хранителни и нехранителни продукти на детските и социални заведения, както и на учебните заведения на бюджетна издръжка с делегиран бюджет с местонахождение - община Никопол, по предварителна заявка и необходимост от съответните бюджетни звена, с транспорт на изпълнителя за 2014 г. съгласно приложената спецификация към тръжната документация , Прогнозна стойност: 300 000.00
  • Обособена позиция 1: Комплексна доставка на хранителни и нехранителни продукти на детските и социални заведения, както и на учебните заведения на бюджетна издръжка с делегиран бюджет с местонахождение - община Никопол, по предварителна заявка и необходимост от съответните бюджетни звена, с транспорт на изпълнителя за 2014 г. съгласно приложената спецификация към тръжната документация
    Изпълнител: "НОВЕ ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД - ГРАД СВИЩОВ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN