Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.008-0834-C02
Наименование на проекта Насърчаване на добрите и безопасни условия на труд във „Възход манифакчъринг” ЕООД
Бенефициент 120076088 ВЪЗХОД МАНИФАКЧЪРИНГ ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 20.06.2017
Дата на стартиране 20.06.2017
Дата на приключване 20.05.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Смолян, Девин, гр.Девин

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът има за цел да подобри работната среда в дружеството кандидат чрез осигуряването на по-добри и безопасни условия на труд, както и посредством въвеждането на ефективни и иновативни  форми на организация на труд и управлението на човешките ресурси, което от своя страна ще допринесе за подобряване качеството на работните места и пряко ще рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Подобряване на съществуващите и въвеждането на нови организационни практики, модели и системи за управление на човешките ресурси, инвестирането в безопасни и здравословни условия на труд, както и осигуряването на социални придобивки на заетите лица в предприятието, има за цел да осигури по-производителни, безопасни и здравословни условия на труд.
Постигането на предвидените цели и индикатори по проекта ще се осъществи чрез изпълнение на описаните по-долу проектни дейности:
Организация и управление на проекта
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси; 
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд; 
Осигуряване на средства за колективна защита;
Закупуване на ЛПС и специално работно облекло;
Осигуряване на социални придобивки за работещите в предприятието;
Изпълнението на проектните дейности ще резултира във въвеждане на  нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, както и ще позволи внедряването на  нови системи, практики, инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда в предприятието.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Сформирането на квалифициран и опитен екип от експерти, изцяло отговарящ на специфичното изпълнение на проектното предложение, е ключов момент за успешното управление на проекта. Работата в екип, която се изразява в много точно разпределение на задачите и отговорностите между всеки един от членовете на екипа, в пълно съответствие с изготвения план-график и определените сроковете за постигане на всяка една от дейностите, е важен фактор за успешното реализиране а проекта. Като неразделна част от системата за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на проекта, експертите от екипа ще се събират периодично на работни срещи. Работните срещи ще се организират с цел проследяване напредъка по отношение изпълнението на проектните дейности, постигането на дефинираните цели и заложени резултати, както и с оглед навременно идентифициране и успешно отстраняване на потенциални рискове и проблеми в процеса на реализация на проекта. В случай на необходимост, ръководителят на екипа или всеки друг негов член ще има възможността да свиква извънредни срещи. Основни функционални характеристики на екипа ще обхващат: да ръководи цялостното изпълнение на проекта; да ръководи и контролира изготвянето на документация за избор на подизпълнители от страна на бенефициента и провеждането на тръжните процедури; да координира изготвянето на отчети по проекта и да следи за изпълнението на дейностите съгласно план-графика; да координира отношенията с изпълнителите и да осъществява официалната комуникация с представителите на Управляващия и орган; да ръководи срещите на екипа за вътрешен контрол и мониторинг; да отговаря за наблюдението и вътрешната оценка при изпълнението на дейностите; да отговаря за изпълнение на задълженията на бенефициента по визуализацията и публичността на проекта; да отговаря за изработването на техническите отчети по проекта; да координира работата на екипа във връзка с вътрешното наблюдение на проекта и при необходимост предлага корективни действия на ръководителя; да отговаря за всички логистични, организационни дейности, свързани с подготовката за всяка една основна дейност по проекта; да организира и съхранява документацията по проекта; организирането на счетоводната отчетност по проекта; изготвянето своевременно финансовите отчети и отчетите за потвърждение на разходите и др., съгласно изискванията на Управляващия орган; целесъобразното използване на финансовите ресурси, извършването на плащания към изпълнители и изготвянето на съответните документи съобразно българското законодателство; координацията на финансовите дейности по реализацията на проекта и сроковете за плащанията на всеки етап; организиране на съхранението на финансовата документация по проекта., Договорена стойност: 12 888.00 , Отчетена стойност: 12 888.00
  • Дейност: Разработване, адаптиране и въвеждане на иновативната система за организация и управление на човешките ресурси във „Възход манифакчъринг” ЕООД: Развитието на „Възход манифакчъринг” ЕООД, в условията на нарастващи демографски проблеми изисква осигуряване на човешки ресурси с необходимите численост, структура и ниво на компетентности. Към момента дружеството не разполага със стратегически документ, основан на единен системен подход, в който да са формулирани дългосрочните цели и мерки/дейности за тяхното постигане, свързани с осигуряването и развитието на човешките ресурси, в средносрочна и дългосрочна перспектива. Тези обстоятелства налагат разработването на стратегия и прилагането на система за осигуряване на и развитие на човешките ресурси и утвърждаването на нови вътрешни документи (правила, процедури), свързани с управлението на човешките ресурси, които ще допринесат за изпълнението на целите, заложени в стратегията. За целта компетентен външен изпълнител, избран по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС 118, ще извърши подробен анализ по отношение на: - структура на персонала по възраст и пол, по звена и работни единици; - квалификационна структура по звена и работни единици; - организацията на трудовите процеси по звена; - системата за заплащане на труда и механизмите за оценяване и мотивиране на персонала; - необходимите компетентности по работни места; - прилаганата схема за оценка и кариерно развитие на персонала, с особен акцент за лицата над 54 г. възраст; - използвания за управление на човешките ресурси софтуер и техническа инфраструктура; - системата за обучение и повишаване на квалификацията; - преглед и оценка на условията на труд и работните места на работещите на възраст над 54 г. и лицата с увреждания, които могат да бъдат повлияни от условията на труд; - режимите на труд и почивка и начините на провеждане на почивките в отделните звена и по смени; - здравния статус на тези лица по данни от годишните анализи на СТМ за последните три години; - идентифициране на работните места, на които могат да бъдат насочвани лица с ограничена работоспособност; - психосоциалните фактори (ПСФ) при работа, както и съвместяване на личния и професионалния живот; - времето, необходимо при отиване и връщане от работа, като компонент от баланса между професионално и лично време; -обследвани и възможностите за въвеждането на гъвкави форми на заето - социална програма на предприятието, в т.ч. спортни мероприятия, тийм билдинг и др. Ще бъде изготвен доклад за резултатите от анализа, на чиято основа ще се въведе иновативна система за развитието и управлението на човешките ресурси в предприятието, като системата ще се внедри по програма с ясно зададени цели, ресурси, срокове и отговорници за изпълнението. В резултат на това се цели да бъде постигнато: - преструктуриране и организация на трудовата дейност с акцент върху възможностите за използване на потенциала на работещите на възраст над 54 г., в т.ч. чрез ротация по работните места и избор на работни места, съответстващи на техните физически възможности и квалификация; - адаптиране на работните места и работната среда към индивида с предимство за работещите на възраст над 54 г. и хората с увреждане на здравето; - усъвършенстване на системата на заплащане, в т.ч. въвеждане на бонусна система на заплащане, основана на трудовото участие и със специфични стимули за работещите на възраст над 54 г.; - оптимизиране на режимите на труд и почивка, както и на начините на провеждане на почивките (активни, пасивни, полупасивни), в т.ч. за работещи над 54 г. според условията на труд и здравното състояние; - разработване на планове за кариерно развитие на лицата над 54 г. възраст по длъжности, с оглед осигуряване на предвидимост в развитието и поддържане на социалния статус; - планирано и контролирано вграждане и вработване на лицата с увреждане на здравето, на работещите след дълги боледувания с акцент за лицата над 54 г., майки след продължителен отпуск и др; - системно обучение и повишаване на квалификацията; - усъвършенстване на вътрешните комуникации и информираността на работещите и работата на органите на социалния диалог., Договорена стойност: 29 990.00 , Отчетена стойност: 29 990.00
  • Дейност: Осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло за служителите на Възход манифакчъринг” ЕООД: Реализирането на настоящата проекта дейност допринася за постигане на предвидените цели на проекта, респективно на целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като чрез закупуване на нови и по ефективни ЛПС и СРО за служителите ще се подобри работната среда в предприятието и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Предвидените по дейността закупуване на нови по-модерни, по-сигурни и осигуряващи безопасността и здравето при работа лични предпазни средства и специално работно облекло ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Работещите в на „Възход манифакчъринг” ЕООД са осигурени с лични предпазни средства, съобразени с рисковете при работа на постоянни и временни работни места. Някои от средствата, обаче, към настоящия момент са с изтичащ срок на експлоатация, а други се нуждаят от замяна с цел подобряване степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. В условия на динамичен пазар и сериозна конкуренция сред производствения бранш, където борбата за качествена работна ръка е голяма, е важно компанията да запази своите служители като им демонстрира ангажираност към въпросите за безопасност и здраве при работа и предприема активни мерки за социална защита. Закупуването на лични предпазни средства и специално работно облекло е първата стъпка в тази посока. Планираните материали са с качествено по-добри параметри от наличните, много по-леки и комфортни за носене, максимално опростени, което автоматично ще доведе до повишаване производителността на целевата група. Във връзка с реализацията настоящата проектна дейност, на „Възход манифакчъринг” ЕООД представя утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло, въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Породената необходимост от обновяване и закупуване на нови ЛПС и специално работно облекло цели намаляване трудовите злополуки и подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО средства са изцяло съобразени с утвърдения списък на работните места и видове работи при които се използват лични предпазни средства разработен въз основа на оценка на риска на работните места, като част от тях имат надграждащ характер от досега съществуващите. Осигуряване на защитно ЛПС и СРО от най-висок клас е от голямо значение за безопасността на работниците поради опасностите за нараняване на работещите произтичащи от естеството на работа. Всички ЛПС и СРО предвидени за закупуване по настоящата дейност са така подбрани, че да осигуряват максимална защита на служителите по време на работния процес и са подбрани точно такива, които отговарят на европейските извиквания за качество. Ежедневната трудова дейност на заетите лица в дружеството е свързана с определени рискове, които биха могли да се неутрализират или най-малкото драстично да се намалят при използването на по-модерни ЛПС И СРО. Част от предвидените предпазни средства имат надграждащ ефект и ще бъдат съобразени с броя на хората, заемащи съответните длъжности, за които са констатирани рискове на работното място, Договорена стойност: 25 780.00 , Отчетена стойност: 25 780.00
  • Дейност: Осигуряване на средства за колективна защита във „Възход манифакчъринг” ЕООД;: Дейността ще допринесе за постигане на целите на проекта, респективно целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като посредством осигуряване на средства за колективна защита – столове за служителите в дружеството, на които длъжността им изисква принудителна поза в седнало положение ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд на работниците, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда. По дейността се предвижда да се закупят и доставят столове, които се явяват основно средство за защита и превенция на заболявания на скелетно-мускулния апарат, в следствие на продължителна работа в седнало положение. Съгласно спецификата на заеманите длъжности във „Възход манифакчъринг” ЕООД, служителите работят продължително време в седнало положение на тялото, което води до големи рискове от изкривявания на гръбначния стълб. Посредством закупуването на нови столове ще се осигури превенция от заболявания на гръбначния стълб, появата на шипове и др. Сред най-добрите начини за превенция на такъв тип заболявания е наличието на специални столове, които чрез формата си спомагат за поддържане на правилната стойка на тялото и намаляват напреженията в гръбначния стълб и мускулите на работещите., Договорена стойност: 46 870.00 , Отчетена стойност: 46 870.00
  • Дейност: Оборудване на места за отдих и почивка за работещите в дружеството: С изпълнението на дейността се очаква да се подобри качеството на работните места и да се осигурят по-добри условия за създаване устойчива заетост на заетите лица в предприятието, което е в пряко съответствие с постигане на целите на проекта/процедурата за предоставяне на БФП. С осигуряването социална придобивка под формата на обезпечаване на място за отдих и почивка за работниците в дружеството ще се осигури й постигането на индикаторите, предвидени в настоящото проектно предложение. Ще бъдат чувствително подобрени условията на труд в предприятието, като същите ще бъдат адаптирани, както към нуждите на външната икономическа среда, така и най-вече към вътрешните нужди на работниците и служителите в тях. Осигуряването на социална придобивка (място за отдих и почивка ) отговаря на нуждите от подобряване състоянието на работещите и на средата в предприятията. Това от своя страна ще осигури по-дълъг и качествен професионален живот на служителите в предприятието, както и по-високо качество на работната сила като цяло. По дейността се предвижда да бъде закупено обзавеждане и оборудване, което ще се използва от работниците при осъществяваната от тях почивка. , Договорена стойност: 23 786.00 , Отчетена стойност: 23 786.00
  • Дейност: Информиране и публичност: Целта на дейността е популяризация на дейностите и постигнатите резултати по проекта и информиране на обществеността за получената безвъзмездна финансова помощ в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС. „Възход манифакчъринг” ЕООД ще предприеме всички необходими действия за разгласяване на факта, че настоящото проектно предложение се финансира от Европейския социален фонд, посредством Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”2014-2020г. Предприетите за тази цел мерки ще бъдат в пълно съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Основната цел на предвидените в рамките на визуализацията дейности е осигуряване информираността и публичността на предвидените за изпълнение дейности, резултати и дефинирани цели. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички документи, свързани с изпълнението на проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта. В тази връзка ще се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. Широката информираност е безусловно необходима за постигане на траен ефект от проекта., Договорена стойност: 2 800.00 , Отчетена стойност: 2 800.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "Форс консулт" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 42 878.00 , Отчетена стойност**: 43 278.00
  • Изпълнител: АРА Моторспорт ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 38 580.00 , Отчетена стойност**: 40 980.00
  • Изпълнител: "Мебелен салон Дантес" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 57 856.00 , Отчетена стойност**: 57 856.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 115.00 , Достигната стойност: 126.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 142 114.00 BGN
БФП 142 114.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 142 114.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за: доставка на оборудване и обзавеждане по следните обособени позиции: Обособена позиция 1: Доставка на работни столове – 109 броя; Обособена позиция 2: Доставка на оборудване за места за отдих и почивка, включваща: столове – 24 броя, маса – 3 броя, кухненски шкафове горен и долен – 4 комплекта, бар плот – 1 брой, диван – 1 брой; Обособена позиция 3: Доставка на масажен стол – 1 брой., Прогнозна стойност: 57 856.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Доставка на работни столове – 109 броя
    Изпълнител: "Мебелен салон Дантес" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 46 870.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Доставка на оборудване за места за отдих и почивка, включваща: столове – 24 броя, маса – 3 броя, кухненски шкафове горен и долен – 4 комплекта, бар плот – 1 брой, диван – 1 брой
    Изпълнител: "Мебелен салон Дантес" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 386.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Доставка на масажен стол – 1 брой
    Изпълнител: "Мебелен салон Дантес" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 600.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN