Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-0342-C01
Наименование на проекта Създаване и развитие на предприятие за производство на висок клас професионална селективна козметика за коса в град Силистра
Бенефициент 204874586 "Глобал козметик" ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 06.06.2019
Дата на стартиране 06.06.2019
Дата на приключване 25.03.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Силистра (BG325), Силистра, гр.Силистра

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение има за цел реализиране на предприемаческата идея на регистрираното в края на 2017 г. дружество - „Глобал козметик“ ЕООД, за създаване на микро предприятие за производство на висок клас професионална селективна козметика за коса. Създаването на предприятието обединява професионалния опит и образователната квалификация на членовете на семейство от град Силистра, около желанието им, от една страна, за преминаване от търговия с професионална козметика за коса към собствено производство и, от друга страна, за създаване и предлагане на пазара на висок клас български продукти на конкурентни цени. За постигане на поставената цел кандидатът използва комплекс от обстоятелства, които предпоставят успеха на начинанието и съответстват на условията на Процедура BG16RFOP002-2.024: 1) използват се относимите към естеството на предприемаческата идея образователна квалификация и професионален опит, и се осигурява заетост в качеството на предприемач на едноличния собственик на капитала на дружеството - лице от женски пол с трайно намалена работоспособност, на възраст 59 навършени години; 2) използва се натрупания дългогодишен опит и придобитите в резултат от преминати обучения знания на представител на семейството в търговията с професионална козметика за коса, и произтичащото от това познаване на пазара и установени контакти; и 3) за гарантиране постигането на очакваните резултати в екипа се включват специалист с над 20 г. опит в производството на козметика и представител на семейството с опит в търговията и подходяща образователна квалификация за обезпечаване на производствения процес. 
Очакваният резултат от изпълнението на проекта е създадено и въведено в експлоатация микро предприятие за производство на професионална козметика за коса. Предвидени са две групи дейности: 1) Дейности за реализиране на предприемаческата идея: наем на помещение, доставка на оборудване, разработване на козметични формули и стартиране на производство; 2) Визуализация на проекта.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Реализиране на пазара на предприемаческата идея: 1.1.) Наемане на квалифициран персонал; 1.2.) Доставка на ДМА; 1.3.) Доставка на материали и консумативи за производство; 1.4.) Наемане на работно помещение; 1.5.) Възлагане на външни услуги; 1.6.) Стартиране на производството и начало на реализация на продукцията; 1.7.) Участие в изложение. : 1.1. Наемане на квалифициран персонал (4 лица): Предприемач / Помощник фармацевт, Технолог; Началник производство; Оператор на технологично оборудване. Изброените позиции формират оптимален стартов екип за реализиране на предприемаческата идея в трите й основни фази: доставки, производство и пласмент. В основата стои Предприемачът. Той е Помощник фармацевт и притежава необходимите за лабораторната работа на предприятието ключови компетенции. Двигател на бизнеса е Началник производство. Той ще отговаря за вземането на ключови решения, касаещи цялостния производствен процес и, в допълнение, за комуникацията с клиенти и пласмента на продукцията. Технологът ще отговаря за доставката на суровини и за изпълнението на козметичните формули. Операторът на технологичното оборудване ще обезпечава всички дейности по работа с машините до получаването на готов продукт (вкл. опаковане и етикетиране). 1.2. Доставка на ДМА: - Производствено оборудване: 1 бр. хомогенизираща машина (миксер), 1 бр. компресор за пълначните машини. - Лабораторно оборудване: 1 бр. pH метър, 1 бр. аналитична везна и 1 бр. прецизна везна. Заложено е минимално необходимото оборудване за стартиране на производството, което ще даде възможност за постигане на заложените в Бизнес плана показатели за първите 3 години след приключването на проекта. Лабораторното оборудване е необходимо за подготовка на компонентите за козметичните формули. pH метърът е нужен за контрол на киселинността, която е показател за качеството както на суровините, така и на готовата продукция. Аналитичната везна включва специализиран софтуер, осигуряващ комбиниране на работата по измерването със задължителни за типа производство допълнителни функции: измерване на плътност, процентно претегляне, сумиране и др. Прецизната везна е стандартна лабораторна везна, необходима за претегляне на суровините при доставка и разфасоване. Хомогенизиращата машина смесва компонентите, зададени от Технолога и подготвени в лабораторията от Помощник фармацевта. Готовата смес се подава към пълначна машина. Хомогенизиращата машина е с универсално приложение за производството на различни по плътност консистенции. Разработването на формула и стартиране производството на балсам се планира, съгл. Бизнес плана, в година N+1, след успешното стартиране на производството и продажбите на 8-те стартови продукта (6 вида лека почистваща пяна и 2 вида серум). Предвиден е и 1 бр. компресор за въздух за пълначна машина, който е портативен, универсален, и може да обслужва няколко пълначни машини. 1.3. Доставка на материали и консумативи за производство: - Суровини за изпълнение на козметичните формули. - Опаковки за готова продукция (бутилки + капачки и кашони). - Етикети. Необходимите за производството суровини - различни видове билкови екстракти, натурални масла, пенители, стабилизатори и др., ще бъдат дефинирани с максимална конкретика при разработването на козметичните формули. За готовите козметични формули са необходими опаковки. Предвидено e екологосъобразно решение - непрозрачни биоразградими пластмасови бутилки, с вместимост - 250 мл. за лека почистваща пяна и 200 мл. за серум, с приблизителен брой 10 000 бутилки. Бутилките са поставят в кашони - 12 бр. бутилки в един кашон. Последната стъпка е етикетирането на готовия продукт. Съдържанието на етикетите ще бъде подготвяно от Помощник фармацевта. Етикетите се поръчват за отпечатване и се получават на ролка, готови за зареждане в етикетиращата машина. Предвижда се закупуване на приблизително 10 000 бр. етикети. , Договорена стойност: 232 650.00 , Отчетена стойност: 178 421.66
  • Дейност: ПРОДЪЛЖЕНИЕ / Дейност 1: Реализиране на пазара на предприемаческата идея: 1.1.) Наемане на квалифициран персонал; 1.2.) Доставка на ДМА; 1.3.) Доставка на материали и консумативи за производство; 1.4.) Наемане на работно помещение; 1.5.) Възлагане на външни услуги; 1.6.) Стартиране на производството и начало на реализация на продукцията; 1.7.) Участие в изложение. : 1.4. Наемане на работно помещение с площ 160-200 кв. м., състоящо се от: малък склад за суровини, малък склад за опаковки, склад за готова продукция, производствено помещение, опаковъчно помещение, лаборатория за изследване, тоалетна, баня, съблекалня, стая за почивка и малък офис. Помещението ще осигури изпълнение на предвидените в проекта дейности, като заложената в бюджета сума включва наем и режийни разходи за 17 месеца. Периодът на наемане е от месец 2 до месец 18. Предвижда се запазване на помещението за минимум три години след годината на приключване на проекта. 1.5. Възлагане на необходими за успешната реализация на предприемаческата идея външни услуги: 1.5.1. Разработване на технологии за производство 1.5.1.1. Разработване на 8 броя козметични формули за 8 стартови продукта. Козметичната формула е най-важният елемент в един професионален продукт, тъй като от нея зависи постигането на претендирания ефект. Разработването й се извършва от специалист - формулатор. Помощник фармацевтът и Технологът притежават основните знания, но не и опит в разработването на козметични формули за селективна професионална козметика за коса. Затова екипът е стигнал до решението да възложи разработването на козметичните формули на външен изпълнител и да предвиди, при предаването на работата от негова страна, извършване на кратко обучение на екипа на предприятието. Опитът, натрупан с реализирането на готовите козметични формули и придобитите в резултат от обучението допълнителни знания ще послужат на двамата специалисти в екипа като основа за разработването на формулите за следващите продукти. 1.5.1.2. Извършване на изпитвания от Специализирана лаборатория за оценка на безопасността на козметичните продукти върху човешкото здраве. Оценката е задължителен елемент за стартиране на серийно производство и пускане на пазара. 1.5.2. Създаване на интернет страница на предприятието с онлайн магазин. Поддейността е част от реализацията на предприемаческата идея и способства както за представяне на предприятието и неговата дейност, така и за визуализиране на финансовия принос на ЕФРР. Предвидено е и регистриране на домейн и избор на хостинг услуга. 1.5.3. Защита на индустриалната собственост. Регистрирането на търговска марка е задължителна стъпка при реализиране на предприемаческа идея за производство на продукт. Предвижда се възлагането на външен изпълнител на проверка на 1-3 потенциални марки и регистрация на търговска марка на територията на България и ЕС. 1.6. Производство и пласмент. Производството и пласмента на готовата продукция са упоменати в настоящото изложение за пълнота. Тази поддейност не е свързана с разходи в бюджета извън допустимите разходи по останалите поддейности в рамките на Дейност 1. 1.7. Участие в изложение. С оглед предвижданията на кандидата за разширяване и развитие на дейността на предприятието, в т.ч. разширяване на пазара от регионален към национален и, в перспектива, международен, е предвидено представяне на предприемаческите продукти по време на националното изложение "Varna Beauty Speace/за професионалисти/" в неговото есенно издание на 2020 г. Това е специализирано изложение в България, което събира под един покрив производители и вносители на професионална козметика, оборудване и обзавеждане за салони за красота и спа центрове, различни терапии, услуги и обучения за красота и здраве. Заложен е бюджет за участие на двама представители на екипа на предприятието, включващо: такса за участие, пътни разходи, дневни на двама души и разходи на двама души за нощувки., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 6 739.46
  • Дейност: Дейност 2: Визуализация на проекта: С оглед осигуряване на визуализация за получената финансова подкрепа от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020, проектът включва следните мерки: 2.1. Упоменаване на финансовия принос на ЕФРР чрез ОПИК във всички документи, отнасящи се до изпълнението на поддейности по проекта - отчети за изпълнението, официална кореспонденция, обяви, публикации и т.н. Изпълнението на тази мярка не е свързано с разходи, включени в бюджета за Дейност 2. 2.2. Включване на графични изображения и информация за получената от ЕФРР безвъзмездна финансова помощ в интернет страницата на предприятието, която ще бъде разработена в рамките на поддейност 1.5.2. При осъществяване на поддейността ще бъдат спазени условията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, като изискванията за това ще бъдат заложени в договора с избрания изпълнител - разработчик на интернет страницата. Изпълнението на тази мярка не е свързано с допълнителни разходи, извън тези по поддейност 1.5.2. 2.3. Изготвяне на информационна дипляна, която ще представя проекта и предприятието, при спазване изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Дипляната ще съдържа текстова информация и графични изображения, ще бъде двустранна, цветна, сгъната. Предвидено количество - 1000 бр. Ще се разпространява паралелно с пласмента на продукцията: част от крайните клиенти, закупили продукти, ще получават към тях информационна дипляна. Разходите за дизайн и отпечатване на информационната дипляна са включени в бюджета на Дейност 2. 2.4. Изработване на хартиена торбичка с дръжки. Торбичката ще бъде изработена от натурална "еко" хартия. Върху нея ще бъдат отпечатани задължителните елементи, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Предвидено количество - 1000 бр. Ще се разпространява паралелно с пласмента на продукцията: част от крайните клиенти, закупили продукти, ще ги получават в хартиена торбичка. Разходите за дизайн и изработване на хартиената торбичка са включени в бюджета на Дейност 2. 2.5. Изготвяне и поставяне на постоянна упоменателна табела. Предназначението на табелата е да предоставя информация за реализацията на проекта (предприятието) с финансовата подкрепа на ЕФРР чрез ОПИК. Табелата ще бъде поставена на стената на входа на предприятието. Ще съдържа всички задължителни елементи, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Разходите за дизайн и изработване на табелата са включени в бюджета на Дейност 2. 2.6. Изготвяне и поставяне на стикери върху закупеното в рамките на поддейност 1.2. оборудване. Стикерите ще включват всички задължителни елементи, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Предвидено количество - 10 бр. Разходите за дизайн и изработване на стикери са включени в бюджета на Дейност 2., Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 1 998.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Косметикпак ООД , Договорена стойност по проекта*: 11 156.80 , Отчетена стойност**: 13 946.00
  • Изпълнител: Глобал Меншън ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 304.00 , Отчетена стойност**: 7 880.00
  • Изпълнител: ГЕЯ–99–ТЕСТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 111.20 , Отчетена стойност**: 3 889.00
  • Изпълнител: АЗИМУТ - 6000 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 24 800.00 , Отчетена стойност**: 31 000.00
  • Изпълнител: СТЕМА - 08 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 500.00 , Отчетена стойност**: 500.00
  • Изпълнител: Eurochem Ricerche, Договорена стойност по проекта*: 3 880.00 , Отчетена стойност**: 4 850.46
  • Изпълнител: ПК ИНВЕСТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 747.20 , Отчетена стойност**: 6 327.19
  • Изпълнител: МИПО ТРАНС ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 998.00 , Отчетена стойност**: 1 998.00
  • Изпълнител: Си Ес Пи Трейд ООД, Договорена стойност по проекта*: 20 083.60 , Отчетена стойност**: 22 464.60
  • Изпълнител: МУСАЛА КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 160.00 , Отчетена стойност**: 2 700.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 2 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 248.07 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.88 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 215 950.00 BGN
БФП 172 760.00 BGN
Собствено финансиране 43 190.00 BGN
Общо реално изплатени суми 149 337.08 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Визуализация - изработване на информационна дипляна, хартиена торбичка и стикери за оборудване, Прогнозна стойност: 1 450.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Визуализация - изработване на постоянна обяснителна табела, Прогнозна стойност: 550.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Възлагане на външна услуга: извършване на лабораторни изпитвания за кожна поносимост на разработените 8 козметични формули, Прогнозна стойност: 5 300.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Възлагане на външна услуга: разработване на 8 бр. козметични формули, Прогнозна стойност: 12 000.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Възлагане на външна услуга: разработване на интернет страница на предприятието, Прогнозна стойност: 3 000.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Възлагане на външна услуга: регистрация на търговска марка, Прогнозна стойност: 2 700.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Доставка на ДМА - Технологично оборудване с обособени позиции: Обособена позиция №1 ДМА 1 - Хомогенизираща машина (миксер); Обособена позиция №2 ДМА 5 - Компресор за въздух за пълначна машина., Прогнозна стойност: 31 000.00
  • Обособена позиция 1: ДМА 1 - Хомогенизираща машина (миксер)
    Изпълнител: АЗИМУТ - 6000 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 24 800.00
  • Обособена позиция 2: ДМА 5 - Компресор за въздух за пълначна машина
    Изпълнител: АЗИМУТ - 6000 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 24 800.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Доставка на ДМА / ДМА 7, ДМА 8 и ДМА 9 - Лабораторно оборудване, Прогнозна стойност: 3 900.00
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Доставка на етикети за етикетиращата машина, Прогнозна стойност: 500.00
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Доставка на опаковки за готова продукция (бутилки, капачки и кашони), Прогнозна стойност: 14 000.00
Процедура 11 Предмет на предвидената процедура: Доставка на суровини за производство, Прогнозна стойност: 10 500.00
Процедура 12 Предмет на предвидената процедура: Наем на работно помещение за 17 месеца и режийни разходи., Прогнозна стойност: 24 650.00
Процедура 13 Предмет на предвидената процедура: Участия в 2 бр. изложения : Арена на красотата и Арена на красотата за професионалисти, Прогнозна стойност: 5 600.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN