Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-1.006-0004-C01
Наименование на проекта Изграждане на социални жилища в град Стара Загора
Бенефициент 000818022 ОБЩИНА - СТАРА ЗАГОРА
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 14.01.2019
Дата на стартиране 14.01.2019
Дата на приключване 10.11.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Стара Загора, гр.Стара Загора

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът цели интеграция на уязвими и други групи в неравностойно положение посредством осигуряване на съвременни социални жилища за настаняването им чрез цялостна реконструкция на 4-етажна сграда, находяща се на ул. „Мусала”№26 в гр. Стара Загора, УПИ XX-3910, кв. 527a по плана на гр. Стара Загора и прилежащите дворни пространства (Акт за частна общинска собственост №15381/22.12.2015). Обектът на интервенция се намира в ЗВІ зона с преобладаващ социален характер. 
Проектът включва следните дейности по реконструкция на обекта, описан по-горе и прилежащите пространства:
•	СМР;
•	Авторски надзор;
•	Строителен надзор;
•	Публичност и визуализация;
•	Одит;
•	Управление и изпълнение.
С реализацията на проекта ще се подсигурят съвременни социални жилища, в които ще бъдат настанени представители на целевите група, съгласно Чл. 6 от Наредба за реда и условията за ползване на социалната услуга „социално жилище” на територията на община Стара Загора, приета от Общински съвет с Решение № 1283 от 18.12.2017 г.; изм. и доп. с Решение № 1480 от 29.03.2018 г.
Проектът предвижда и подобряване на достъпа на лицата с увреждания до упоменатия по-горе обект, като са предвидени само оборудване и обзавеждане, които са част от цялостната модернизация на съответния обект и водят до подобряване качеството на съответната услуга. 
Сградата на ул. „Мусала“ 26 ще бъде преустроена в 69 жилища, където в 8 гарсониери, 19 едностайни и 42 двустайни апартамента се очаква да бъдат настанени общо 232 лица, от които 116 представители на маргинализираните общности, вкл. роми.
Дейности
  • Дейност: Организационна дейност по изпълнение на проекта - управление, наблюдение и отчетност на проекта: За целите на изпълнението на проекта, ще бъде сформиран екип за управление и координация, който ще се състои от хора с различни профили, необходими за качественото реализиране на заложените дейности. Екипът ще следи изпълнението на проектните дейности да се извършва в съответствие с установените процедури и изисквания на Възложителя и съответно заложените в договора. Ще отговаря и за спазване на заложените срокове, ще оказва постоянен мониторинг и контрол върху дейността на подизпълнителите, както и за предоставяне на информация на обществеността. В екипа ще бъдат включени следните позиции: - Ръководител проект; - Счетоводител; - Технически сътрудник; - Инвеститорски контрол части "Строително-конструктивна" и "Архитектурна" - Инвеститорски контрол част "ВиК"; - Инвеститорски контрол част "Електро" След сформирането си, екипът ще разработи график на дейностите и ще определи конкретни отговорни лица за изпълнението им. Периодично ще извършва контрол и по отношение на изразходването на бюджетните средства, ще следи за постигането и измерването на конкретните резултати. Екипът ще подпомогне и дейностите, свързани с изготвянето на конкурсната документация и провеждането на обществените поръчки за избор на изпълнители. Екипът е отговорен и за регулярното отчитане на проекта пред Възложителя, като за целта ще бъдат изготвяни, съгласно образците, приложени към договора: - междинни технически и финансови отчети, съгласно изискванията на Специалните условия на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по схемата. Те ще бъдат изготвяни, когато се представят искания за плащане и ще бъдат представяни в УО на ОПРР; - годишни отчети; - окончателен финансов и технически отчет за цялостното изпълнение на проекта и общо направените разходи. Тези доклади ще бъдат изготвени и представени в рамките на последните два месеца от проекта, последващи приключването на реалните дейности. Екипът ще бъде отговорен и за провеждане на начална пресконференция за популяризиране целите, задачите и дейностите на проекта; провеждане на междинни публични срещи, отчитащи напредъка по проекта; провеждане на заключителна пресконференция за отчитане приключването на проектните дейности и финализирането на проекта. Отговорен: Община Стара Загора, ръководител проект Продукт: Сформиран Екип за управление на проекта – 6 членен екип , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Подготовка и провеждане на тръжни процедури: По настоящия проект ще бъдат подготвени и проведени 6 процедури за възлагане на обществени поръчки, съгласно ЗОП за избор на изпълнители на дейности за публичност, СМР и строителен надзор, които ще бъдат проведени паралелно. Разработването на тръжната документация за провеждането на обществени поръчки за изпълнение на дейности по проекта ще бъде извършено от експерти на община Стара Загора. Изготвената документацията на всяка една обществена поръчка ще бъде изпратена за становище на АОП. Всички процедури по настоящето проектно предложение ще бъдат проведени съгласно ЗОП: a. За СМР; b. За строителен надзор; c. За авторски надзор; d. За възлагане дейностите по публичност и визуализация; e. За финансов одит на проекта; f. За извършване на геодезическо заснемане на обектите за издаване на удостоверение по чл. 54а от ЗКИР., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Извършване на строително-монтажни работи : Преустройство и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на съществуващи сгради с идентификатори 68850.502.342.1 и 68850.502.342.2 в социални жилища, УПИ ХХ 3910, кв. 527а по плана на град Стара Загора, ул. "Мусала" № 26, което включва: На кота +/-0,00 се обособяват следните помещения: Фоайе с обособена стая за портиера и санитарен възел към нея. Схемата на сградата е коридорна. От двете страни на коридора са проектирани 17 бр. жилища, от които: • двустайни апартаменти -12 бр., съдържащи предверие, баня , дневна с кухненски тракт и спалня, от които ап.8 е с два бр. спални. • едностайни апартаменти -5 бр. съдържащи входно предверие, баня, килер и дневна с кухненски тракт. В северната част на коридора са проектирани 4 бр. апартаменти с обособени веранди. Баните и останалите помещения на апартаментите са оразмерени така че нормативно да отговарят на изискванията за достъпна среда. В средната част на коридора е изградено стълбище и фоайе с авариен изход. Авариен изход е оформен и в крайната част на коридора. На кота +3,45 се обособяват следните помещения: • двустайни апартаменти - 10 бр.,съдържащи предверие, баня, дневна с кухненски тракт и спалня. • едностайни апартаменти - 5 бр. съдържащи входно предверие, баня, килер и дневна с кухненски тракт. • гарсониери - 2 бр. съдържащи входно предверие, баня, килер и дневна с кухненски тракт. Дневната част е оразмерена за един обитател. Голямата дълбочина на сградата позволява обособяване на лоджии на апартаментите разположени от южната страна на коридора. На кота +6,90 (разпределението е идентично с разпределението на +3,45) се обособяват следните помещения: • двустайни апартаменти - 10 бр.,съдържащи предверие, баня , дневна с кухненски тракт и спалня. • едностайни апартаменти - 5бр. съдържащи входно предверие, баня, килер и дневна. • гарсониери - 2бр. съдържащи входно предверие, баня, килер и дневна с кухненски тракт. Дневната част е оразмерена за един обитател. Голямата дълбочина на сградата позволява обособяване на лоджии на апартаментите разположени от южната страна на коридора. На кота +10,10 се обособяват следните помещения: • двустайни апартаменти - 10 бр., съдържащи предверие, баня , дневна с кухненски тракт и спалня. • едностайни апартаменти - 4 бр. съдържащи входно предверие, баня, килер и дневна с кухненски тракт. • гарсониери - 4 бр. съдържащи входно предверие, баня, килер и дневна с кухненски тракт. Дневната част е оразмерена за един обитател., Договорена стойност: 2 649 396.78 , Отчетена стойност: 3 003 758.14
  • Дейност: Упражняване на строителен надзор: Упражняване на строителен надзор при преустройството и въвеждането на мерки за енергийна ефективност на съществуващи сгради с идентификатори 68850.502.342.1 и 68850.502.342.2 в социални жилища, УПИ ХХ 3910, кв. 527а по плана на град Стара Загора, ул. "Мусала" № 26, Договорена стойност: 20 000.00 , Отчетена стойност: 6 660.00
  • Дейност: Авторски надзор: Упражняване на авторски надзор при преустройството и въвеждането на мерки за енергийна ефективност на съществуващи сгради с идентификатори 68850.502.342.1 и 68850.502.342.2 в социални жилища, УПИ ХХ 3910, кв. 527а по плана на град Стара Загора, ул. "Мусала" № 26. Авторският надзор ще бъде възложен на проектанта, изработил работния инвестиционен проект, в съответствие с разпоредбите на Чл. 79. (1), т. 3 от ЗОП. Авторският надзор ще следи за точното спазване на изработения инвестиционен проект, оформяне на техническа документация, подготовка на писмени становища и участие в приемателни комисии, съгласно разпоредбите на Закона за устройство на територията., Договорена стойност: 10 000.00 , Отчетена стойност: 3 600.00
  • Дейност: Въвеждане на обекта в експлоатация : Включва дейносттите по изготвяне на геодезическо заснемане за издаване на удостоверение от службата по „Геодезия, картография и кадастър“ по чл. 54а от ЗКИР и въвеждане в експлоатация на асансьори и регистрация на доставените съоръжения пред специализираните органи по техническия надзор съгласно изискванията на Наредбата за безопасна експлоатация и техническия надзор на асансьорите и на Наредбата за съществените изисквания и оценяване съответствието на асансьорите и техните предпазни устройства., Договорена стойност: 15 000.00 , Отчетена стойност: 2 270.00
  • Дейност: Осигуряване на публичност и информираност по проекта: Информационната кампания ще се проведе съгласно минималните изисквания, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. (Приложение 3). Ще бъде изработен билборд с информация за името на проекта, флагът на ЕС, названието “Европейски съюз”, единното лого "Една посока-много възможности", който ще бъде монтиран в непосредствена близост до обекта. След приключване на проектните дейности ще бъде монтирана информационна табела на фасадата на обекта, съдържаща същата информация, както и билборда. Периодично до всички медии в региона ще бъдат изпращани съобщения с информация за хода на проекта. Ще бъдат организирани официални церемонии - при стартирането на строително-монтажните работи -"Първа копка" и при откриване на обекта, на които екипа на проекта ще информира представителите на регионалните печатни и електронни медии за проекта. На Интернет страницата на община Стара Загора ще се публикува информация за проекта. Всички информационни и комуникационни материали, вкл. и тези, разпространявани по електронен път, ще съдържат следната информация - единното лого "Една посока - много възможности", името на проекта, името на ОПРР (изписано изцяло-Оперативна програма “Региони в растеж” 2014-2020), източника на финансиране, флагът на ЕС, българския национален флаг и интернет сайта на ОПРР. При изпълнение на всички дейности за осигуряване на информация и публичност на проекта ще се спазват стриктно техническите изискванията заложени и в „Единният наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” (2014-2020). , Договорена стойност: 10 000.00 , Отчетена стойност: 2 520.00
  • Дейност: Извършване на финансов одит на проекта: Изборът на лицензиран одитор – регистриран експерт счетоводител - ще се извърши с съгласно ЗОП. Одиторът ще провери наличието и правилното попълване на всички разходни документи. Процедурата по одита ще се проведе след извършване на всички разплащания по бюджета на проекта и след приключване на работният вариант на финалният финансов отчет на проекта. Предвижда се това да е предпоследният месец от изпълнение дейностите по проекта. В края на одита ще се подготви одиторски доклад, който ще се приложи към финалния отчет на проекта Одитът на проекта ще бъде извършен от лицензиран експерт-счетоводител и изпълнен преди крайния срок за отчитане на проекта, като докладът за одит ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. Одиторският доклад ще бъде изготвен в съответствие с действащата нормативна уредба, Закона за счетоводството и Международните счетоводни стандарти. , Договорена стойност: 10 000.00 , Отчетена стойност: 10 000.00
  • Дейност: Набавяне на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на компетентните органи: Дейността включва изпълнение на следните поддейности (при възникнала необходимост от изпълнението им): ▪ Заплащане на такса/и за предоставяне на информация от техническата картотека и съгласуване на скици, визи, устройствени планове и схеми от експлоатационните дружества; ▪ Заплащане на такса/и по Тарифа 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители; ▪ Заплащане на такси за присъединяване на обекта към мрежата на експлоатационно/и дружество/а (сключване на предварителни договори или издаване на удостоверения); ▪ Такса/и за обезопасяване на обекта; ▪ Такса/и за издаване на становища; ▪ Други такси, дължими на компетентни органи, свързани с изпълнението на обекта, Договорена стойност: 20 000.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ТРИЕРА КОМЮНИКЕЙШЪНС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 520.00 , Отчетена стойност**: 2 520.00
  • Изпълнител: Маргарита, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Светла, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "РИА КОНСУЛТ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 600.00 , Отчетена стойност**: 3 600.00
  • Изпълнител: Янчо, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "T7 консулт" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 660.00 , Отчетена стойност**: 6 660.00
  • Изпълнител: ВИТО - 95 ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 177 680.71 , Отчетена стойност**: 3 003 758.14
  • Изпълнител: Деница, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Радина, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЕВН България Електроразпределение ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 35.00 , Отчетена стойност**: 35.00
  • Изпълнител: ВОДОСНАБДЯВАНЕ И КАНАЛИЗАЦИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 235.00 , Отчетена стойност**: 2 235.00
  • Изпълнител: ОДИТ КОНСУЛТ КОЛЕВИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 12 000.00 , Отчетена стойност**: 10 000.00
  • Изпълнител: Светлана, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители
  • Подизпълнител: ДЕСКРИЙМ БИЛДИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 794 420.18
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Представители от маргинализирани групи, включително роми, които се ползват от модернизирана социална инфраструктура, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Градско развитие: Рехабилитирани жилища в градските райони, Мерна единица: жилища, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 69.00 , Достигната стойност: 69.00
Индикатор 3 Представители на маргинализирани групи, включително роми с подобрени жилищни условия, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 116.00 , Достигната стойност: 116.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 2 735 718.55 BGN
БФП 2 711 169.55 BGN
Собствено финансиране 24 549.00 BGN
Общо реално изплатени суми 2 710 419.43 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 158 884.04 0.00 158 884.04 ВИТО - 95 ООД
Неизпълнение на мерките за информация и публичност 2.00 60 407.84 2 000.00 62 407.84 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за геодезическо заснемане за издаване на удостоверение от службата по „Геодезия, картография и кадастър“ по чл. 54а от ЗКИР на обекта, Прогнозна стойност: 10 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Извършване одит на проекта, Прогнозна стойност: 10 000.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на одит по проекта
    Изпълнител: ОДИТ КОНСУЛТ КОЛЕВИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на мерки за разпространение на информация и публичност в рамките на проекта, Прогнозна стойност: 10 000.00
  • Обособена позиция 1: Изпълнение на мерки за разпространение на информация и публичност в рамките на проекта
    Изпълнител: ТРИЕРА КОМЮНИКЕЙШЪНС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 520.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Преустройство и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на съществуващи сгради с идентификатори 68850.502.342.1 и 68850.502.342.2 в социални жилища, УПИ ХХ 3910, кв. 527а по плана на град Стара Загора, ул. "Мусала" № 26, Прогнозна стойност: 2 649 396.78
  • Обособена позиция 1: "Извършване на строителни и монтажни работи за обект: Преустройство и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на съществуващи сгради с идентификатори 68850.502.342.1 и 68850.502.342.2, в сгради за социални жилища, УПИ XX-3910, кв. 527a по плана на гр. Стара Загора, ул. „Мусала“ №26"
    Изпълнител: ВИТО - 95 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 177 680.71
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Упражняване на авторски надзор при преустройството и въвеждането на мерки за енергийна ефективност на съществуващи сгради с идентификатори 68850.502.342.1 и 68850.502.342.2 в социални жилища, УПИ ХХ 3910, кв. 527а по плана на град Стара Загора, ул. "Мусала" № 26, Прогнозна стойност: 10 000.00
  • Обособена позиция 1: Упражняване на авторски надзор при преустройството и въвеждането на мерки за енергийна ефективност на съществуващи сгради с идентификатори 68850.502.342.1 и 68850.502.342.2 в социални жилища, УПИ ХХ 3910, кв. 527а по плана на град Стара Загора, ул. "Мусала" № 26
    Изпълнител: "РИА КОНСУЛТ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 600.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Упражняване на строителен надзор при преустройството и въвеждането на мерки за енергийна ефективност на съществуващи сгради с идентификатори 68850.502.342.1 и 68850.502.342.2 в социални жилища, УПИ ХХ 3910, кв. 527а по плана на град Стара Загора, ул. "Мусала" № 26, Прогнозна стойност: 20 000.00
  • Обособена позиция 1: Упражняване на строителен надзор при преустройството и въвеждането на мерки за енергийна ефективност на съществуващи сгради с идентификатори 68850.502.342.1 и 68850.502.342.2 в социални жилища, УПИ ХХ 3910, кв. 527а по плана на град Стара Загора, ул. "Мусала" № 26
    Изпълнител: "T7 консулт" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 660.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN