Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.012-0001-C01
Наименование на проекта Достоен труд за доставчиците и подизпълнителите на мултинационалните компании
Бенефициент 000703276 СДРУЖЕНИЕ "КОНФЕДЕРАЦИЯ НА НЕЗАВИСИМИТЕ СИНДИКАТИ В БЪЛГАРИЯ"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 18.08.2016
Дата на стартиране 18.08.2016
Дата на приключване 31.12.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект се реализира в изпълнение на чл. 6 от Регламент 1304/2013 г. и представлява съвместни действия на социалните партньори (синдикати и работодателски организации) и държавата в лицето на Министерство на труда и социалната политика. Целта на проекта е да се подобрят условията на труд и повиши качеството на работните места в малките  и средни предприятия-част от производствените вериги и веригите на стойността на многонационалните компании и други големи фирми,  чрез усъвършенстване на системите и механизмите за подпомагане прилагането на трудови, осигурителни и екологични стандарти и добри практики в МСП. В рамките на проекта се предвиждат следните дейности: определяне целеви поделения на МНК и големи предприятия, които имат съществено значение за българската икономика; определяне на МСП, част от производствените вериги и веригите на стойността на целевите поделения на МНК и другите големи предприятия; набиране на информация за икономическото състояние и трудовите отношения в целевите МСП  и дефиниране на проблемите в областта на трудовите, социални и екологични стандарти в тях и техните потребности от консултации и помощ за пренасяне на стандартите и добрите практики от МНК и големите фирми; разработване на информационни и учебни материали, предназначени да запознаят работниците и служителите и работодателите/мениджърите в МСП с международните, европейски и национални стандарти и добри практики в областта на трудовите отношения, социалната и екологична защита, представителството на наемните работници, както и с тяхното прилагане  в МНК  и големите фирми в България; съвместно провеждане от партньорите по проекта (КНСБ, КРИБ и БСК) на консултации по  икономически, социални, екологични, трудово-правни и други въпроси и на кампании в МСП-част от производствените вериги и вериги на стойността на МНК и големите български фирми; оценка на въздействието на проведените консултации и кампании.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1. Развитие на инструменти и политики за подобряване условията на труд и равно третиране на работници и служители, заети в малки и средни предприятия (МСП) - доставчици и подизпълнители на мултинационални компании в България и в техните филиали: Дейност (1 - 1). Анализ на организацията на трудовите процеси и на условията на труд в МСП: Дейността включва изпълнението на под-дейностите: • Анализ на организацията на трудовите процеси и на условията на труд в МСП, част от производствената верига на МНК и на големи предприятия и оценка на въздействието, съгласно приетото Решение N 549 на МС от 25.07.2014 г.; Списъкът на МНК в България се оповестява за всяка календарна година от Българската агенцията за инвестиции. Дейността ще анализира организацията, трудовите процеси и условията на труд във всички, които желаят да се включат в проектните дейности. В този смисъл мярката не е селективна, а обхваща 100% извадка от целевата група. • Предвижда се изграждане на система за мониторинг за прилагане на националните и международни стандарти и правни норми по производствената верига на МНК и на големи предприятия, в подбрани икономически дейности. Системата ще бъде изградена съвместно от КНСБ, КРИБ, БСК и асоциираният партньор МТСП. Включва разработката на образци, стандарти и индикатори, в минимум тематичните области: Икономически, социални и екологични въздействия съгласно Ръководството за оценка на въздействието, прието с Решение N 549 на МС. Дейността е методическа и подготвя конкретната рамка на изпълнение на консултациите в МСП. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 1. Развитие на инструменти и политики за подобряване условията на труд и равно третиране на работници и служители, заети в малки и средни предприятия (МСП) - доставчици и подизпълнители на мултинационални компании в България и в техните филиали: Дейност (1 - 2). Изграждане на система за мониторинг (набор от показатели и индикатори) : Осигуряване на прозрачност на изпълнението на проекта, поддържане на работеща обратна връзка за предприемане при необходимост на своевременни корективни действия за гарантиране на успешно управление на проекта и устойчивост на резултатите му по време на проектния цикъл и след неговото приключване. С цел недопускане на „увреждане и заплашване на конкуренцията и търговията на общия пазар“, цялата дейност ще се реализира със собствено финансиране на Кандидата., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 1. Развитие на инструменти и политики за подобряване условията на труд и равно третиране на работници и служители, заети в малки и средни предприятия (МСП) - доставчици и подизпълнители на мултинационални компании в България и в техните филиали: Дейност (1-3). Подготовка на предложения за промени в нормативната база и под-законовите нормативни актове: Една от заключителните дейности в изпълнението на договора. Комплектова всички предложения за промени или създаване на нови нормативни текстове и представянето им пред МТСП, НСТС, ИСС, български и международни партньори, работещи в областта на пазара на труда и защита правата на работниците и служителите., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 2. Определяне на целевите МСП до 2-о ниво на производствената верига на МНК: Дейност (2-1) Определяне на правила за допустимост: Дейността е методическа и определя обхвата на допустимите МСП, които ще бъдат поканени за участие в Дейност 5, Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 2. Определяне на целевите МСП до 2-о ниво на производствената верига на МНК: Дейност (2-2). Определяне на обхват на консултациите : Определянето на обхвата на консултации е в рамките на разработените по договор BG 051 PO 001-2.1.03 основни тематични разработки в следните направления: 1. Икономически аспекти на управлението на предприятията: 1.1. Възможности за финансиране на бизнеса: • Програми и проекти, свързани с развитието на МСП, специализирани кредитни линии, оптимизация на разходите, търсене на пазари за продукцията на МСП; • Общи икономически аспекти на управление на предприятията. 1.2. Управление на специфичните икономическите процеси в предприятията, в т.ч.: • Отраслови/браншови стандарти по качеството; • Спазване правилата на добро фирмено управление. 1.3. Икономически и организационни измерения на управление и развитие на човешките ресурси и трудовите отношения, в т.ч.: • Осигуряване, заетост и рационално използване на компетенциите и качествата на персонала; • Достъп до програми за подкрепа квалификация и преквалификация на работниците и служителите; • Добри практики в поделенията на многонационалните компании и големи български предприятия. 1.4. Управлението на трудовите възнаграждения, системи по заплащане на труда, въпроси, свързани с оценка на изпълнението и обвързване заплащането производителността на труда. 1.5. "Заплата за издръжка". 1.6. Бенчмаркинг "Работеща България". 1.7. Дейности за приобщаване на работната сила и политики за съвместяване на трудов и семеен живот. 2. Социални аспекти на управление на предприятията и трудовите отношения: 2.1. Трудово-правни аспекти на заетостта: • Общи въпроси на индивидуалните трудови правоотношения, включително защита от дискриминация в трудова среда; • Привличане на чуждестранни работници; • Гарантирани вземания на работниците. 2.2. Развитие на мерки, подобряващи условията и безопасността на труд в МСП: • Оценка на риска на работното място; • Оптимизация на работните процеси - гъвкави форми на заетост, ЛПС и др; • Обучения по безопасност и здраве при работа; • Безплатна храна и добавки към нея. 2.3. Социално-защитни аспекти: • Осигуряване на работниците/служителите; • Обезщетения и помощи от Държавното обществено осигуряване; • Въпроси, свързани с правата на осигурените работници/служители; • Задължително и доброволно осигуряване и възможности за избор. 3.Екологични аспекти на дейността на предприятията и защита на потребителите. 4.Взаимоотношения на работодателите/управляващите предприятията с персонала. • Системи за вътрешна комуникация, диалог и представителство; • Общи механизми за представителство и защита на правата и интересите на наемните работници-международни, европейски и национални стандарти; • Системи за информиране и консултиране и участие в управлението; • Механизми за превенция на колективни трудови спорове и колективно трудово договаряне; • Приложение на политики и практики на организационна култура и развитие на социалната отговорност на предприятията; • Въпроси на организационна култура и правилата на доброто управление в контекста на взаимоотношенията с персонала; • Социална отговорност на предприятията. 5. Услуги за наемните работници. (Продължава в точка 6), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 199 336.52
  • Дейност: Дейност 2. Определяне на целевите МСП до 2-о ниво на производствената верига на МНК: Дейност (2-2). Определяне на обхват на консултациите - продължение: (Продължение на точка 5), Договорена стойност: 200 893.52 , Отчетена стойност: 1 557.00
  • Дейност: Дейност 2. Определяне на целевите МСП до 2-о ниво на производствената верига на МНК: Дейност (2-3): Определяне на целевите сектори за подпомагане на МСП, доставчици на МНК: В рамките на тази дейност, ще се осъществят няколко етапа: 1. Определяне на целите, планиране на посещенията, в 100-те целеви МНК/големи предприятия, работещи в минимум следните области: • електронно/електрическо оборудване, • телекомуникации, • комунални услуги и фармацевтика, • изделия от метал и неметални изделия, • химически продукти, • търговия на едро и дребно, • храни и напитки, • строителство, • енергетика, • други. 2. Дефиниране и разпределение на отговорностите между партньорите. 3. Подготовка на Инструкции-указания за работата на екипите. в т.ч. и на конкретни задания за работата на екипите експерти. 4. Формиране на експертни екипи за среща с оперативния мениджмънт на 100-те предприятия, включващи експерти-консултанти и представители на КНСБ-централа, КРИБ, БСК, федерации/синдикати и съюзи към КНСБ (представителни секторни организации, за съответния бранш). Дейности 1-4 се осъществяват от експерти/анализатори от КНСБ, КРИБ и БСК. 5. Подготовка на 1 дневен инструктаж на експертните екипи: • Осъществява се от експерти/анализатори от КНСБ, КРИБ и БСК. Обемът на експертен труд е: • Ключов експерт и старши експерт/анализатор: • Експерти с минимални изисквания за заемане на позицията: • Висше образование в конкретната експертна област /бакалавър, магистър, доктор/ и над 6 години релевантен опит. Както и всякави допълнителни специализации, сертификати и др. 6. Организиране на посещения на място в МНК от експертните екипи, на които ще се определят: 6.1. Приложимата законова и под-законова нормативна рамка, образци и стандарти в съответното МНК, приложими за доставчиците и под-изпълнителите (част от производствената верига на предприятието); 6.2. Определяне на отрасловата и браншова специфика, приложима и за производствената верига; • Oсобености на отрасъла/бранша; • Oценка на особеностите на отделните икономически дейности; • Характер на труда и специфика на неговата организация; • Особености при реализация на дейности (доставки, подизпълнители и пазар). 6.3. Добри производствени практики (етичен кодекс, правила, стандарти и др.): • Системи на добро корпоративно управление; • Отношения на управляващите екипи с персонала и възможности за усъвършенстване на компетенции и кариерно развитие; • Съответствие на прилаганите трудово – правни норми с основни конвенции на МОТ и стандарти на Европейската социална харта/ревизирана на Съвета на Европа; Хартата за основни права на ЕС; българското законодателство; • Изпълнение на задълженията към държавата - фискална и осигурителна система и др.; • Социален диалог и представителство на интересите на наемните работници; • Прилагане на транснационални и др. споразумения и тяхното разпростиране спрямо предприятията от производствените вериги; • Използване практики на корпоративна социална отговорност; 6.4. Описание на добри практики, стандарти на водещи МНК и големи предприятия от други сектори: • На тази база се формират 100 пакетa с консултации специфично насочена към потребностите на определените за интервенция доставчици, подизпълнители и други свързани предприятия на всяко от 100-те поделения на МНК/големи предприятия. 6.5. След подготовката на пакетите с добри практики, в МНК, ще се проведе инструктаж на анализаторите, които ще се включат в осъществяване на дейност 5. Консултиране на работниците и служителите и работодателите в МСП, част от производствената верига на МНК и на големи предприятия / Компонент 2 от операцията. Инструктажът ще протече по обща методика, с цел осигуряване на равнопоставеност на всички експерти. (Продължава в точка 8), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 106 442.36
  • Дейност: Дейност 2. Определяне на целевите МСП до 2-о ниво на производствената верига на МНК: Дейност (2-3): Определяне на целевите сектори за подпомагане на МСП, доставчици на МНК - продължение: (Продължение на точка 7), Договорена стойност: 106 364.28 , Отчетена стойност: 10.00
  • Дейност: Дейност 3. Надграждане на съществуващата Интегрирана интернет базирана много-модулна платформа: Дейността предвижда (1) надграждане с нови функционалности на съществуващата Интегрирана интернет базирана много-модулна платформа, разработена по договор в BG 051 PO 001-2.1.03 и (2) осигуряване на поддръжката им в рамките на договора. 1) Надграждане с нови функционалности на съществуващата Интегрирана интернет базирана много-модулна платформа, разработена по договор в BG 051 PO 001-2.1.03 За тази цел към функциониращата платформа, насочена към работниците и служителите, обхващаща трудово-правните и социално-осигурителни отношения, ще се разработят специализирани модули с разширена целева група: • Работниците и служителите; • Мениджърите УЧР; • Работодателите. Целта на ново изградените модули е да подпомага и развива дейността на МСП, част от производствената верига на МНК, в минимум 2 допълнителни тематични области: икономически и екологични (с въздействие върху заетостта и условията на труд) аспекти. Допълнително в модула ще бъде интегрирана информация относно трудово-правните и социално-осигурителни отношения, вече разработена в рамките на договор BG 051 PO 001-2.1.03. Предвид заложените дейности, проектът ще подкрепи изграждането на 3 нови модула в отворената част: I. Модул на мултинационални компании (МНК); ІІ Модул за МСП; ІІІ. Разработка на мобилно приложение към платформата. Мобилното приложение, с работно име "ПРАВАТА НИ", представлява бюлетин от кратки текстове с информация за трудови, осигурителни, пенсионни и пр. права. Мобилно приложение ще разработи за операционна система Android, IOS и Windows mobile и ще бъде достъпно безплатно. В рамките на този модул ще се опрости ползването на платформата от страна на младите заети лица. За тази цел ще се разработят: • Дизайн и UX (цветова гама и други особености във външния вид); • Структура и съдържание (начален екран, активни менюта, главни раздели, бутони, форма за контакт и др.); • Подготовка на функционалността на приложението (настройки, входове, уведомления, връзки със социални мрежи и др.); • Избор на операционна система. 2) Осигуряване на поддръжката на платформата в рамките на договора - актуализиране на съдържание и осигуряване на устойчиво развитие. • Администриране и поддръжка (Добавяне на нови потребители, обслужване, обучение, и т.н.); • Осигуряване на динамично развитие на пространствата на основните членове (особено на онези, които са в същите икономически дейности, като обхванатите в проекта целеви МНК и МСП), като напр.: в полетата на съответните основни членове бъде публикувана събраната информация в резултат на проведените анкети, проучвания, допитвания, ще се допълват полетата за придобивки на различните нива. (Продължава в точка 10), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 206 616.50
  • Дейност: Дейност 3. Надграждане на съществуващата Интегрирана интернет базирана много-модулна платформа - продължение: (Продължение на точка 9), Договорена стойност: 206 616.50 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 4 Провеждане на кампания, насочена към предприятията от производствената верига на МНК до 2-ро ниво на производствената верига: Целта на тази дейност е да се даде възможност за участие в дискусиите на политиките и инструментите за защита условията на труд, на всички заинтересовани страни. Партньорите на проекта, са конфедерации, обединяващи редица независими представителни секторни организации на работниците и служителите и на работодателите. Чрез своите представителни организации (КНСБ, КРИБ и БСК) в проекта, ще се включат над 50 представителни секторни организации (федерации и браншови камари на работодателите). В допълнение, регионалната структура на КНСБ покрива 62 областни и големи градове в страната, които обхващат основните синдикални организации. Реализирайки основните дейности, по проекта ще се осигури и достъпност на всички резултати от изпълнението му, както и свободен достъп на целевите групи, икономическите оператори (потенциални) и широката общественост до резултатите от реализираните дейности. С цел недопускане на „увреждане и заплашване на конкуренцията и търговията на общия пазар“, този компонент на дейността ще се реализира по правилата за възлагане на обществени поръчки, посочени в Закона за обществени поръчки (т. 3.1.2. от Насоките за кандидатстване). Дейността включва организиране на публични форуми и дискусии, които ще се проведат на национално, секторно и регионално ниво. 1. Организиране и провеждане на Стартова Национална конференция с участието на: • Представители на КНСБ, представители на основни членове и на регионите на КНСБ, представители на Клуба на председателите на синдикалните организации на КНСБ в поделения на МНК и в големи предприятия; • Представители на ръководствата на КРИБ и БСК-СББ; • Министър на труда и социалната политика, министър на финансите и представители на второстепенни разпоредители с бюджета - ИА”ГИТ”, и др.; • Представители на мениджъри и мениджъри „УЧР” от 100-те поделения на МНК и на големи предприятия, представители на браншовите камари на БСК и КРИБ; • Представители на медиите. 2. Организиране и провеждане на регионални срещи-дискусии по регионални приоритети и теми - 28 бр. Регионалните срещи ще бъдат под формата на панелни дискусии, в които ще се обсъдят основните теми: • Разширяване полето на диалога и договарянето, на информиране и консултиране в МСП - гаранция за спазване на трудовите и социални права; • Развитие на местната икономика, трудов пазар, жизнено равнище, устойчиво развитие. На форумите ще участват големите работодатели от региона, МСП, работници и служители, представители на местната власт, социалните партньори и медии. 3. Организиране и провеждане на секторни дискусионни форуми - 20 бр. Секторните дискусионни форуми, ще бъдат насочени към дискутиране на специфични секторни измерения на разработените теми. Целта на форумите е да се обсъдят основните теми: • Разширяване полето на диалога и договарянето, на информиране и консултиране в МСП - гаранция за спазване на трудовите и социални права; • Развитие на местната икономика, трудов пазар, жизнено равнище, устойчиво развитие. На форумите ще участват: представители на кандидата и партньорските организации, представители на секторните/браншови организации на социалните партньори, представители на държавните институции, работодатели, работници и служители. 4. Организиране и провеждане на Национална конференция за представяне на основните политики и инструменти, разработени в рамките на Компонент 1, с участието на: • Представители на КНСБ, представители на основни членове и на регионите на КНСБ, представители на Клуба на председателите на синдикалните организации на КНСБ в поделения на МНК и в големи предприятия; • Представители на ръководствата на КРИБ и БСК-СББ; • Министър на труда и социалната политика, министър на финансите и представители на второстепенни разпоредители с бюджета - ИА”ГИТ” и др.; • Представители на мениджъри и мениджъри „УЧР” от 100-те поделения на МНК и на големи предприятия, представители на браншовите камари на БСК и КРИБ; • Представители на медиите. (Продължава в точка 12), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 226 876.47
  • Дейност: Дейност 4 Провеждане на кампания, насочена към предприятията от производствената верига на МНК до 2-ро ниво на производствената верига - продължение: (Продължение на точка 11 и продължава в точка 13), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 4 Провеждане на кампания, насочена към предприятията от производствената верига на МНК до 2-ро ниво на производствената верига - продължение: (Продължение на точка 12), Договорена стойност: 227 614.00 , Отчетена стойност: 737.53
  • Дейност: Дейност 5. Консултиране на работниците и служителите и работодателите в МСП, част от производствената верига на МНК / Компонент 2: Предоставянето на консултации на МСП, част от веригата на МНК се извършва на базата на разработените критерии в дейности 2.1 и 2.2. Консултирането в МСП, ще се извършва в следните тематични области: 1. Икономически аспекти на управлението на предприятията: 1.1. Възможности за финансиране на бизнеса: програми и проекти, свързани с развитието на МСП, специализирани кредитни линии, оптимизация на разходите, търсене на пазари за продукцията на МСП; Общи икономически аспекти на управление на предприятията. 1.2. Управление на специфичните икономическите процеси в предприятията, в т.ч. отраслови/браншови стандарти по качеството; Спазване правилата на добро фирмено управление. 1.3. Икономически и организационни измерения на управление и развитие на човешките ресурси и трудовите отношения, в т.ч.: •Осигуряване, заетост и рационално използване на компетенциите и качествата на персонала; •Достъп до програми за подкрепа квалификация и преквалификация на работниците и служителите; •Добри практики в поделенията на многонационалните компании и големи български предприятия. 1.4. Управление на трудовите възнаграждения, системи по заплащане на труда, въпроси, свързани с оценка на изпълнението и обвързване заплащането производителността на труда; 1.5. "Заплата за издръжка"; 1.6. Бенчмаркинг "Работеща България"; 1.7. Дейности за приобщаване на работната сила и политики за съвместяване на трудов и семеен живот. 2. Социални аспекти на управление на предприятията и трудовите отношения: 2.1. Трудово-правни аспекти на заетостта: •Общи въпроси на индивидуалните трудови правоотношения, включително защита от дискриминация в трудова среда; •Привличане на чуждестранни работници; •Гарантирани вземания на работниците. 2.2. Развитие на мерки, подобряващи условията и безопасността на труд в МСП: •Оценка на риска на работното място; •Оптимизация на работните процеси - гъвкави форми на заетост, ЛПС и др; •Обучения по безопасност и здраве при работа; •Безплатна храна и добавки към нея. 2.3. Социално-защитни аспекти: •Осигуряване на работниците/служителите; •Обезщетения и помощи от Държавното обществено осигуряване; •Въпроси, свързани с правата на осигурените работници/служители; •Задължително и доброволно осигуряване и възможности за избор. 3.Екологични аспекти на дейността на предприятията и защита на потребителите. Всички разходи, свързани с консултиране на работниците и служителите и работодателите в МСП от производствената верига на МНК ще се считат за минимална помощ за предприятието получило консултация. Минималната помощ ще бъде предоставена под формата на безвъзмездни консултантски услуги. Размерът на отпуснатата минимална помощ по настоящата процедура ще бъде въведен в Информационната система „Регистър на минималните помощи” от администратора на помощта (Управляващия орган). Помоща de minimis се смята отпусната в момента, когато бъде сключено споразумението за предоставяне на консултантски услуги между конкретния бенефициент, управляващия орган и съответното предприятие. Всички субекти, които се контролират (де юре или де факто) от едно и също предприятие, ще се разглеждат като едно и също предприятие. (Продължава в точка 15), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 1 508 599.10
  • Дейност: Дейност 5. Консултиране на работниците и служителите и работодателите в МСП, част от производствената верига на МНК / Компонент 2 - продължение: (Продължение на точка 14) Допълнително, с цел осигуряване реализацията на самите консултации в МСП, ще се разработят и подкрепящи материали: отпечатване на хартиен носител базов набор от разработените в рамките на дейности 2.2 и 2.3, спомагателни печатни материали (въпросници за МСП, дипляни за подготовка, презентационни материали, анкетни карти на всички включени в консултациите лица и др.), размножаване на въпросници, анкетни карти, комплекти за консултираните лица (програма на консултацията, листа за писане, химикалка) когато е приложимо. Осигуряването на тези материали се включва във финансирането по Компонент 1, и се отнася в бюджетно перо 6.6. Процедурата включва, изработването на: • 1 обзорен материал за добри практики на диалог, договаряне, на информиране и консултиране и обучение в МСП; • Минимум 15 вида информационни пакети по икономически дейности х 1 500 бр.(осреднен тираж). Всеки информационен пакет съдържа Практически наръчник по съответната тема, разработени инструменти за самооценка. (Продължава в точка 16), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 5. Консултиране на работниците и служителите и работодателите в МСП, част от производствената верига на МНК / Компонент 2 - продължение: (Продължение на точка 15), Договорена стойност: 1 516 474.70 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 6. Информиране и публичност: Целта на дейността е да се повиши информираността на заетите, целевите МСП и социалните партньори относно резултатите и добрите практики от дейностите по проекта и да се подпомогне популяризирането на разработените политики и инструменти за подобряване на условията на труд в МСП, в производствената верига на МНК. Описаните по-надолу дейности ще допринесат за повишаване публичността и авторитета на предлаганите от партньорите по проекта (КНСБ, БСК, КРИБ, МТСП) мерки и ще осигурят по-висока степен на обществена подкрепа. 12.1. Подготовка и печат на 1 бр. Информационна брошура; 12.2. Отпечатване на 3 бр. Информационни табели, представящи финансиращата програма, УО, бенефициента и името на проекта; 12.3. Отпечатване на 500 бр. Плакати за осигуряване на информиране и публичност при консултациите в МСП; 12.4. Провеждане на 3 тематични пресконференции; 12.5. Провеждане на 1 заключителна конференция за оповестяване на финалния доклад по дейностите на проекта., Договорена стойност: 1 935.00 , Отчетена стойност: 1 935.00
  • Дейност: Дейност 7. Организация и управление на проекта: Целта на дейността е да се осигури ефективно и ефикасно планиране на дейностите на проекта и осигуряване на изпълнението в срок на всички проектни дейности и обезпечаване на всички необходими ресурси – човешки, административни и материални, в съответствие с изискванията на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020, Наръчника на бенефициента, Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР, правната рамка за регламентиране изпълнението на договори, финансирани със средства на ЕС. Дейността обхваща целия жизнен цикъл на проекта и чрез нея ще бъде постигнат ясен и последователен времеви график с разпределение на задълженията и отговорностите между всички членове на екипа. След подписване на договора ще бъде организирана начална среща с участие на представители на водещата организация и партньорите, екипът за управление на проекта и ключови експерти. Ще бъдат представени целите и графикът за изпълнение на проекта, а при необходимост – актуализирани. Ще бъдат представени основните инструменти за мониторинг и контрол на изпълнението на проекта. Ще бъде направено разпределение на отговорностите за изпълнение на дейностите: 13.1.Процедура по стартиране на договора(подписване на договор с МТСП, сключване на договори с екипа за управление и организация на проекта, подготовка на документи за авансово плащане) 13.2.Организиране на офиса на проекта. Осигуряване на информационна табела, съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 13.3.Осигуряване на материално-техническа база за изпълнение на договора; 13.4.Разработване на профила–задължения и отговорности към всички категории експерти, подготовка на договори 13.5.Подбор и сключване на договори с експертите 13.6.Актуализиране на Системата за управление и контрол на договора, разработка на отчетни образци, съгласуване с ДО 13.7.Разработване на график за срещите между екипа за организация и управление на проекта и ключовите експерти по проекта 13.8.Разработване набор от критерии за изпълнение и оценка за целите на мониторинга и отчитане изпълнението на проекта и процедурите за контрол на качеството – наборът на критериите ще се изработи в началото на проекта, а напредъка на изпълнението ще се оценява всяко шестмесечие от Изпълнителния комитет и годишно от Координационния съвет на КНСБ 13.9.Текущо и окончателно отчитане на резултатите от проекта. Процедури за оценка на качеството на проектната документация и контрол върху изпълнението: 1.Ежемесечен преглед от страна на конгресното ръководство на КНСБ, включващо президента, 4 вицепрезиденти и координаторите на партньорите (КРИБ и БСК), на възложените и изпълнени задачи и дейности и набелязване на конкретни мерки за минимизиране на риска от ненавременно изпълнение 2.Шестмесечно информиране (отчети) пред Координационния съвет на КНСБ (висшия орган за управление на организация, между заседанията на Конгреса), който изпълнява и функциите на Комитет по наблюдение на договора, за хода и резултатите от проектните дейности. Информацията се изпраща предварително и на специално заседание се обсъждани приложимостта на резултатите от проекта и изпълнението на ангажиментите на структурите на КНСБ 3.Подготовка на 2 броя годишни доклади за напредъка на проекта до партньорите Процедури за оценка на качеството от страна на екипа по управление и организация на проекта: •Спазване на нивата на възнаграждения на експертите по проекта, спрямо установените правила, в Методология за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 г.; •Анализ на обхвата на всяка дейност, спрямо Текста за държавни помощи и определяне на вида им, съответно 'помощ" и "непомощ"; •Анализ на обичайните дейности на КНСБ, такива финансирани по други проекти и програми (от ЕС или други донорски институции) и проследяване риска от двойно финансиране; •Анализ на заетостта на експертите, с цел минимизиране на риска от двойно финансиране на експертен труд., Договорена стойност: 240 000.00 , Отчетена стойност: 239 951.17

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: СДРУЖЕНИЕ "БЪЛГАРСКА СТОПАНСКА КАМАРА-СЪЮЗ НА БЪЛГАРСКИЯ БИЗНЕС", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: СДРУЖЕНИЕ "КОНФЕДЕРАЦИЯ НА РАБОТОДАТЕЛИТЕ И ИНДУСТРИАЛЦИТЕ В БЪЛГАРИЯ-КРИБ ГЛАСЪТ НА БЪЛГАРСКИЯ БИЗНЕС", Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: ЛУКСТРЕЙД ООД, Договорена стойност по проекта*: 235 000.00 , Отчетена стойност**: 200 364.00
  • Изпълнител: КРИСТЪН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 31 560.00 , Отчетена стойност**: 31 560.00
  • Изпълнител: АЛФА ЕНЕРДЖИ 08 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 192 435.00 , Отчетена стойност**: 192 435.00
  • Изпълнител: ТРЕЙД ТИЙМ 15 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 25 840.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ПЛАНЕТ ТУРС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 220 111.00 , Отчетена стойност**: 220 111.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой проекти, изцяло или частично изпълнени от социални партньори или неправителствени организации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 250.00 , Достигната стойност: 319.00
Индикатор 3 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2 500.00 , Достигната стойност: 2 788.00
Индикатор 4 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 250.00 , Достигната стойност: 312.00
Индикатор 5 Неактивни участници, неангажирани с образование или обучение, които завършват интервенция, финансирана от ИМЗ, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2 000.00 , Достигната стойност: 2 154.00
Индикатор 6 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 400.00 , Достигната стойност: 482.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 2 499 898.00 BGN
БФП 2 499 898.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 2 491 973.56 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Надграждане на съществуващата Интегрирана интернет базирана много-модулна платформа , Прогнозна стойност: 250 000.00
  • Обособена позиция 1: Интегрирана интернет базирана много-модулна платформа
    Изпълнител: ЛУКСТРЕЙД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 235 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на консултантски услуги на малки и средни предприятия по обособени позиции, Прогнозна стойност: 350 000.00
  • Обособена позиция 1: Предоставяне на консултантски услуги на МСП Обособена позиция 1
    Изпълнител: АЛФА ЕНЕРДЖИ 08 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 98 000.00
  • Обособена позиция 2: Предоставяне на консултантски услуги на МСП Обособена позиция 2
    Изпълнител: АЛФА ЕНЕРДЖИ 08 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 94 435.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Процедура за избор за външен изпълнител за организиране на кампания, насочена към предприятията от производствената верига на МНК и на големи предприятия до 2-ро ниво на производствената верига , Прогнозна стойност: 300 000.00
  • Обособена позиция 1: Организиране, провеждане и участие в публични информационни събития
    Изпълнител: ПЛАНЕТ ТУРС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 220 111.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Процедура за избор на външен изпълнител за печатни материали, Прогнозна стойност: 43 490.00
  • Обособена позиция 1: Предпечат и печат на информационни и печатни материали
    Изпълнител: КРИСТЪН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 31 560.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN