Идентификация

Номер от ИСУН BG06RDNP001-7.017-0097-C01
Наименование на проекта „Рехабилитация на съществуващи улици, тротоари и съоръжения и принадлежностите към тях в населени места от Община Котел“
Бенефициент 000590540 ОБЩИНА КОТЕЛ
Източник на финансиране ЕЗФРСР ==> Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)
Дата на сключване на договора/заповедта 09.10.2023
Дата на стартиране 09.10.2023
Дата на приключване 15.09.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Сливен (BG342), Котел

Описание

Кратко описание на проекта
Устойчивото социално-икономическо развитие на селските райони е неразривно свързано със съществуващата инфраструктура и качеството на предлаганите услуги за населението в селските райони. Недостигът на инвестиции за обновяване на съществуващата инфраструктура и неадекватното качество на предлаганите услуги (спрямо градовете) е основният елемент, който продължава да разширява границите на развитие между селските и градските райони в България и който, освен това е пречка за създаването на равни възможности в социално-икономическото развитие на селските райони. Тези фактори водят до влошаване на качеството на живот в селските райони и застрашават способността им да задържат населението и да привличат инвестиции, което ги поставя в социално-икономически спад. За да се намалят съществуващите различия между селските и градските райони, с предоставянето на фокусираната подкрепа ще се създаде, подобри и разшири малка по мащаби инфраструктура в селските райони. По този начин подкрепата ще допринесе до ограничаването на диспропорциите в териториалното разпределение на населението и обезлюдяването на селските райони. Поддържането и стимулирането на икономическото, социално и културното развитие, посредством рехабилитация на съществуваща улична мрежа в двете най-големи села - село Ябланово и село Градец,  ще превърне Община Котел в едно по-привлекателно място за бизнес и за живеене. По този начин ще се постигне икономическо развитие, ограничаване на бедността и обезлюдяването на територията, намаляване на риска от социално изключване и като цяло подобряване на качеството на живот в района. Проектът предвижда подобряване и възстановяване състоянието на уличната настилка и тротоарите, с което ще се преустанови процеса на разрушаването им, ще се гарантира носимоспособността им, като се осигурят условия за безопасност на движението и добро отводняване на улиците и околните пространства.
Дейности
  • Дейност: Извършване на основен ремонт на ул. "Димитър Ганев" в с. Градец и ул. "Котленски проход" в с. Ябланово.: Дейността предвижда извършването на основен ремонт по уличната и тротоарна мрежа на ул.. "Димитър Ганев" в село Градец и ул. "Котленски проход" в с. Ябланово. Това са две от най-големите населени места на територията на Община Котел. Ремонтът ще добринесе осигуряването на безопасност при организацията на движението. С подобрената инфраструктура ще се постигне намаляване на шумовите нива, запрашеност и снижавене на въглеводородните емисии в атмосферата. Подобрените показатели на пътната настилка ще допринесат за намаляване на разходите на населението,свързани с амортизации на превозни средства и машини. Качествените настилки ще спомагат за развитие на облика и туристическия потенциал на общината. 1. Улица "Димитър Ганев" с. Градец - улицата има асфалтова настилка, като общото й състояние е лошо. Наблюдават се пропадания, дупки и пукнатини. Липсва хоризонтална маркировка, което изключително много затруднява движещите се МПС. Тротоарната настилка е в лошо състояние и не са осигурени необходимите напречни наклони, което затруднява движението на пешеходци.Бордюрите, които са налични в малка част са в лошо състояние - не са в проектното предложение или са разрушени. Не са спазени изискванията заложени в Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изиксванията за достъпна среда на населението, сключително за хората с увреждания. На места автомобилите паркират директно върху тротоарната настилка. В техническия проект е предвидено градешките плочи, с които са направени тротоарите, да бъдат заменени с унипавета (бехатон). Това обаче би променило цялостния облик на населеното място. Със Заповед №АГ-06-60(1)22.12.2022 г. (предстои да влезе в сила) на главния архитект на Община Котел, с която се изменя Разрешение за строеж №АГ-06-60/07.12.2022 г. се допуска изпълнение на строителството на етапи - първи етап - настилки пътно платно; втори етап - тротоарни настилки. В тази връзка бе взето решение при изпълнение на проекта да бъде изпълнен първи етап - настилки пътно платно. Тази промяна няма да се отрази на крайния резултат от изпълнението на проектното предложение и постигане на основната цел. 2. Улица "Котленски проход" с. Ябланово - улицата в по-голяма си част няма асфалтова настилка , бордюри и тротоари, като общото й състояние е много лошо. Основно улицата представлява насипани земни маси с множество пропадания и дупки. Липсва хоризонтална маркировка, което изключително много затруднява движещите се МПС. Бордюрите, които са налични в малка част са в лошо състояние - не са в проектното предложение или са разрушени. Тротоарната настилка липсва и не са осигурени необходимите напречни наклони, което затруднява движението на пешеходци. Не са спазени изискванията заложени в Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изиксванията за достъпна среда на населението, сключително за хората с увреждания. На места автомобилите паркират директно върху това, което трябва да е зона за движение на пешеходци. Съгласно разрешение за строеж №АГ-06-59/ 07.12.2022 г. на главния архитект на Община Котел се допуска поетапно изпълнение на основния ремонт на улицата. С настоящото проектно предложение се предвижда изпълнението на 2 етап О.Т. 360-359-357-353-349 от км 0+910 до км 1+625.90., Договорена стойност: 1 976 642.94 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Проектиране и осъществяване на авторски и строителен надзор: Изготвянето на инвестиционния проект е осъществено преди подаване на проектното предложение. Към договора на проектанта са включени и клаузи за изпълнение на авторски надзор. Разходите за това са допустими съгласно т.14.1 от Условията за кандидатстване. След провеждане на процедура за избор на изпълнител ще се сключи договор с изпълнител на строителен надзор на СМР. Консултантът, осъществяващ строителния надзор ще извършва мониторинг на строителните дейности по отношение на линейния график, прави предписания за оптимизиране на изпълнението и изготвя доклади, които се подлагат на съвместни обсъждания между страните в строителния процес. Ще води работните срещи и ще съставя протоколи от тях, които ще се подписват от всички страни, участвали в тях., Договорена стойност: 72 800.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Организация, информация, управление и отчетност: Преди подването на проектно предложение, Община Котел сключи договор за консултантски услуги за подготовка на проектната документация по реда на ЗОП. Разходите за това са допустими съгласно т.14.1 от Условията за кандидатстване. След сключване на ДБФП дейността ще включва избор на изпълнител на консултантски услуги за изпълнение на проекта, управление на проекта, отчитане на дейностите по проекта и предоставяне на информация и публичност за проекта, съгласно РЕГЛАМЕНТ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ (ЕС) № 808/2014 НА КОМИСИЯТА от 17 юли 2014 година за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1305/2013 на Европейския парламент и на Съвета относно подпомагане на развитието на селските райони от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР) и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. След проведен избор по реда на ЗОП на консултант за управление на проекта ще се изготви график за изпълнението на проекта, ще се разпише начина на комуникация с Община Котел в качеството й на бенефициент по договора., Договорена стойност: 28 400.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Няма

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 955 800.00 BGN
БФП 1 955 800.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN