Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-5.001-0147-C06
Наименование на проекта ,,Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“
Бенефициент 000386662 Община Земен
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 01.04.2021
Дата на стартиране 11.01.2021
Дата на приключване 30.09.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Перник (BG414), Земен

Описание

Кратко описание на проекта
Чрез реализирането на настоящия проект в община Земен ще се намали броят на живеещите в бедност, чрез осигуряване на  топъл обяд и чрез предоставяне на подкрепа за задоволяване на основните жизнени потребности, като едновремено с това се минимизира рискът от негативните последици от COVID-19 за всяко лице, ползващо услуги по проекта.
Проектът ще бъде с период на реализация 11.01.2021- 30.09.2022г., като в него ще бъдат включени 85 потребители.
Проектът е насочен към най-уязвимите целеви групи от обществеността в условията на епидемична обстановка и най-пряко засегнати от  COVID-19 :
1.Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.
2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.
3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
Община Земен ще предоставя приготвения топъл обяд при необходимост и до домовете на крайните потребители при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи.
На лицата, включени в проекта, ще бъде осигурена  съпътстваща подкрепа под формата на пазаруване на хранителни продукти и лекарства със средства на потребителя, подкрепа чрез консултиране и съдействие пред различни институции, провеждане на консултации по телефон и други.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи: Основните целеви групи които ще бъдат обхванати по настоящия проект са следните: 1.Лица, без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Основен източник на информация за идентифициране на целевите групи са Дирекция "Социално подпомагане" Радомир, офис Земен, както и РЗИ, за лицата, които са карантинирани по време на заболяване с COVID-19. Изполвани са и ще се използват и неформални източници като открит телефон, чрез централата на община Земен, както и лична информация на граждани. Изготвено е обявление за набиране на кандидат потребители, желаещи да се включат в проекта. Отделно от изготвеното обявление, е ползван наличен списък на лица, отговарящи на заложените целеви групи и потребители ползвали услуги по договор между АСП и община Земен по Целева програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация – 2020 г.“. Като източник на информация е ползван и регистър по проект по ОПРЧР "Патронажна грижа", данните с които разполага община Земен и оперативния щаб в общината във връзка с борбата с COVID-19. Определянето на целевите групи ще се извърши след предоставянето на заявленията и изготвена оценка от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Радомир. В целевите групи за предоставяне на топъл обяд ще бъдат включени всички живущи на територията на община Земен, отговарящи на целевите групи, заложени по настоящата процедура 2014BG05FMOP001-5.001 „3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“ и заложените критерии за подбор. Със заповед на кмета на общината ще бъде сформирана комисия, която ще разгледа подадените заявления на желаещите кандидат-потребители и съгласно критериите за подбор ще бъдат разгледани, оценени и класирани. Списъкът на класираните кандидат-потребители ще бъде поставен на информационното табло в община Земен, като за резултатите от класирането ще бъдат уведомени всички кандидат-потребители устно, по телефона. Предвижда се топъл обяд да се предоставя на 85 потребителя за периода 11.01.2021 - 30.09.2022 г. С всеки избран и класиран потребител ще бъде сключен договор за ползване на услугата "топъл обяд". В случай, че някой от потребителите не е в състояние да продължи участието си в проекта, поради временен отказ или прекратяване на услугата,топлият обяд ще бъде предоставен на следващия класиран кандидат-потребител от резервния списък на класираните кандидати. С тази дейност се цели определяне на основните бенефициенти, на които да бъде предоставен топъл обяд с цел задоволяване на основни жизнени нужди и преодоляване на бедността на територията на Община Земен. Приемът на заявления от кандидати желаещи да се включат в проекта ще бъдат приемани през целия период на реализацията му., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Приготвяне на топъл обяд: За реализиране на дейността е налична материална база и оборудване, подходящи за съхранение и приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене. Осигуряването на топъл обяд ще бъде посредством действащия Домашен социален патронаж към община Земен. Помещенията се намират в гр.Земен, община Земен, ул. Груйова №2. Помещенията разполагат с необходимите документи от Агенция по храните, даваща им възможност да функционират, като трапезария по настоящия проект, в която да се приготвя топлия обяд. Помещенията са с обща площ над 300 кв.м., като е налице достатъчно пространство и възможност както за приготвянето на храна, така и за предоставянето й на място за потребителите на услеги по настоящия проект. Оборудването е съвременно и отговаря на всички изисквания, като същото е закупено по проект осъществен по процедура за безвъзмездна финансова помощ "Нови възможности" по ОП РЧР 2017-2013. Материалната база на посочената организация разполага със собствен кухненски блок, който е изцяло преустроен, реконструиран и приведен в съответствие със законовите и нормативни изисквания за производство на храни. Дейностите по предоставяне на социалните услуги са обезпечени с необходимия брой помещения, офиси и човешки ресурс. Осигурено е подходящо и достатъчно оборудване и обзавеждане на кухненски блок и разливни помещения. Базата е оборудвана и технологично обезпечена с кухненско оборудване, хладилни съоръжения и др. Ежедневно в рамките на 430 работни дни в периода от 11.01.2021 г. до 30.09.2022 г. вкл. ще се осигурява топъл обяд- включващ супа основно ястие и хляб, и поне веднъж седмично десерт за 85 лица. Дейността ще се реализира в една трапезария, в сграда публична общинска собственост с адрес гр.Земен, община Земен, ул. Груйова №2, в която се помещава Домашен социален патронаж., Договорена стойност: 100 183.00 , Отчетена стойност: 73 998.40
  • Дейност: Предоставяне на топъл обяд: Община Земен ще предоставя разнообразно, здравословно и качествено седмично меню, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания. Ежедневно в рамките на 430 работни дни в периода от 11.01.2021 г. до 30.09.2022 г. вкл. ще се предоставя топъл обяд- включващ супа основно ястие и хляб, и поне веднъж седмично десерт за 85 лица включени като потребители по проекта. Потребителите ще получават своя обяд в сградата на Домашен социален патронаж. За представителите на целевите групи, които са под карантина и имат затруднения в придвижването и не могат да отидат до Домашен Социален патронаж за получаване на топъл обяд, ще се организира доставка до дома на потребителя. Община Земен разполага с наличен автомобил за доставка на храна, с която ще се извършва доставката по домовете. Община Земен ще спазва всички противоепидемични мерки, определени в нормативни документи и изисквания на различни органи и нситтуции в борбата с COVID-19. В зависимост от развитието на епидемичната обстановка и при предписание на националните органи в хода на изпълнение на проекта, община Земен ще създаде необходимата организация за доставка на храната до дома на всеки едисн от потребителите. Ще бъде използван транспорт на Домашен социален патронаж, отговарящ на всички изисквания на Закона за храните по отношение на транспортирането на храни. , Договорена стойност: 5 009.15 , Отчетена стойност: 29 884.54
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: В рамките на проекта ще се реализират „съпътстващи мерки“ - дейности, подпомагащи лицата получаващи храна и/или на основно материално подпомагане, с цел намаляване на социалното изключване и миминимизиране на последиците от COVID-19. Дейностите ще се извършва с ресурс на община Земен от лица, имащи опит в работата с хора от целевите групи по проекта. Проблемите и затрудненията на целевите групи по проекта и включените в него потребители са добре познати на работещите в тази сфера общински служители. Предоставянето на съпътстващи мерки ще се реализира през целия период на реализация на проекта, като същите ще включват закупуване на хранителни продукти, лекарства и други необходими стоки със собствени средства на потребителя след отправена заявка от негова страна. На потребителите ще бъде оказвана индивидуална помощ и подкрепа пред различни институции в случай на необходимост, ще бъдат провеждани консултации по телефон, ще се осигури възможност за по-голяма информираност относно разпространението и превантивните мерки срещу епидемията от COVID-19.. Съобразно специфичните потребности на целевите групи, в рамките на проекта ще бъдат извършвани цитираните по-горе съпътстващи мерки, като особено внимание ще има разрешаването на индивидуални проблеми, касаещи и физическото, и психическо здравословно състояние на дадения потребител, предвид наличие на епидемия от COVID-19 и необходимост от прилагане на противоепидемични мерки., Договорена стойност: 5 009.15 , Отчетена стойност: 3 699.94

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 85.00 , Достигната стойност: 110.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 110 201.30 BGN
БФП 110 201.30 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 110 201.30 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 100.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN