Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.002-0123-C02
Наименование на проекта Повишаване на енергийната ефективност в „АПОЛОН – 95“ ЕООД за постигане на устойчив растеж
Бенефициент 104022931 АПОЛОН-95 ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 15.12.2017
Дата на стартиране 15.12.2017
Дата на приключване 29.11.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Горна Оряховица, гр.Горна Оряховица

Описание

Кратко описание на проекта
АПОЛОН-95 ЕООД е учредено през 1995г. в гр. Горна Оряховица. Предприятието е сред водещите производители на мъжко облекло в страната.

Към 2016г., за реализиране на производствения процес, общото годишно потребление на енергия е 3 466144kWh/год. С цел намаляване на енергийната консумация за осигуряване на производството, по настоящото проектно предложение, в рамките на Елемент А и Б, се предвижда да бъдат реализирани следните енергийно спестяващи мерки (ЕСМ): 
ЕСМ 1: замяна на остаряло технологично оборудване за междуоперационно гладене (23бр. стари машини) с нов по-висок клас машини за междуоперационно гладене (23бр.), които се отличават с по-висока енергийна ефективност. Реализирането на тази дейност ще доведе до енергийни спестявания в размер на 1 587489kWh/год.
ЕСМ 2: подмяна на остаряло оборудване за крайно гладене (23 бр. стари машини), и замяната му с високопроизводителни и енергоефективни машини за крайно гладене (23бр.), което ще доведе до енергийни спестявания от 1 765020kWh/год. 
ЕСМ 3: замяна на 6 бр. машини за подготовка на сака и панталони, с 4 бр. нови високоефективни машини за подготовка на сака и панталони, което ще спомогне за постигане на енергийни спестявания от 197512kWh/год.
ЕСМ 4 (допълнителна мярка): изграждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението, обхващаща над 97% от потреблението на енергия от всички консуматори на енергия в предприятието, с която ще се реализират 216571kWh/год. енергийни спестявания. 

В допълнение, АПОЛОН-95 залага като дейности по Елемент Б и използването на консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001, визуализация и одит на проекта. 

Резултати:
+ намаляване на енергийната консумация, разширяване на капацитета и редуциране на разходите
+ планираните енергийни спестявания за цялото предприятие в размер на 3 766592kWh/год. или 64,04%
+ по-ресурсно ефективен и по-екологосъобразен производствен процес
Дейности
  • Дейност: Замяна на 23 бр. стари машини за междуоперационно гладене на сака и панталони с 23 бр. нови машини за междуоперационно гладене на сака и панталони, в изпълнение на Мярка 1 от Доклад от обследване за енергийна ефективност (БП от 2.1. до 2.13.): В изпълнение на препоръчана Мярка 1 от Енергийния одит на АПОЛОН -95 от 10.05.2017 г., в рамките на дейността, ще бъде извършена замяна на 23 бр. стари машини за междуоперационно гладене на сака и панталони с 23 бр. нови, енергоефективни и високопроизводителни машини за междуоперационно гладене на сака и панталони. Реализирането на дейността ще бъде осъществено чрез закупуване на активи по БП от 2.1. до 2.13. За производството на основните фирмени продукти – мъжки сака и панталони, в процеса "междуоперационно гладене", се използват едновременно модерни нови ефективни активи, но и редица стари производствени машини с висок разход на енергия, ниска производителност и незадоволително ниво на ресурсна ефективност, които трябва да бъдат подменени. Част от междуоперационното гладене се извършва с 23 бр. стари машини различен тип, разположени на 13 бр. позиции в производственото хале. Машините притежават редица недостатъци, сред които: + оборудването е морално и технически остаряло, тъй като е закупено преди повече от 10 г. + налагат се чести престои за ремонт, импулсирани от чести повреди по задвижващата електроника и окабеляване на подвижна глава; + висока стойност на резервните части, съпроводено с изчакване за поправка на платките от електрониката, поради липса на производство на стар тип резервни платки (морално остарели). Това налага индивидуални поръчки на висока цена; + трудност за производство на по-сложни изделия поради остаряло техническо състояние , както и поради софтуерни ограничения и малка памет; + липса в машините на топлоизолация на топлоемките участъци, водеща до завишени загуби на топлинна енергия. Наред с това, съгласно таблица 5.1.1. от Доклада, годишният разход за електроенергия и пара за машините, подлежащи на подмяна, е 880 744.15 kWh годишно, средната им производителност е 975 бр. на час, а разходите за експлоатация и поддръжка възлизат на 158 976 лв./год. За да отговори на гореописаните ограничения, препоръчаната мярка 1, която предвижда замяна на 23бр. стари машини за междуоперационно гладене с ново технологично оборудване от 23 бр. високоефективни, ново поколение гладачни машини за междуоперационно гладене, със средна производителност 2 232 бр./ч., което е над 2 пъти по-висока от тази на старите. Новото оборудване ще се използва на същите позиции от етап на производствения процес "междуоперационно гладене" и се състои от: Преса за междинно гладене джобове - 2бр. Преса за междинно гладене предни части - сака - 2бр. Преса за оформяне на ръкави - 1бр. Преса за раменен шев - 1бр. Преса за лепене на вати - 1бр. Преса за подгъва на сака - 2бр. Преса за междинно гладене на лакътния шев - 1бр. Преса за разглаждане - 2бр. Гладачна преса - 3бр. Маса за разглаждане - 2бр. Маса за странични шевове - 3бр. Маса за седалищен шев на панталон - 2бр. Преса за изпичане на капаци - 1бр. Чрез въвеждане на новото технологично оборудване в производството ще се реализират енергийни спестявания в размер на 1 587 489 kWh/год. и спестени емисии CO2 в размер на 427 686 t/год. Новите машини ще притежават съвременни технологични характеристики, изведени и в Доклада: +нов тип задвижваща електроника, с по - ниска стойност; +нов електромотор, по-бърз и икономичен; +по-висока максимална скорост, която се постига за много по-кратко време (времето за достигане на макс. скорост е много по-кратко в сравнение със старата машина); +устройство за програмиране с работно меню на български език; +възможен ръчен и автоматичен режим на работа в зависимост от начина на натискане на старт-педала; +позициониращи светлини; +загряване на формите чрез равномерно разпределяне на парата; +система за отвеждане на конденза; +възможност за работа с рециклирани платове и материали. Изпълнението на мярка 1 ще допринесе освен за постигане на енергийна ефективност на АПОЛОН-95, но и за повишаване на конкурентоспособността, възможностите за привличане на нови клиенти и устойчив растеж на предприятието., Договорена стойност: 1 292 694.10 , Отчетена стойност: 1 292 634.00
  • Дейност: Замяна на 23 бр. стари машини за крайно гладене на сака и панталони с 23 бр. нови машини за крайно гладене на сака и панталони, в изпълнение на Мярка 2 от Доклад от обследване за енергийна ефективност (БП от 2.14. до 2.27.): В изпълнение на препоръчана Мярка 2 от Енергийния одит на АПОЛОН-95 от 10.05.2017 г., в рамките на дейността, ще бъде извършена замяна на 23 бр. стари машини за крайно гладене на сака и панталони с 23 бр. нови, енергоефективни и високопроизводителни машини за крайно гладене на сака и панталони. Реализирането на дейността ще бъде осъществено чрез закупуване на активи по БП от 2.14. до 2.27. За производството на основните фирмени продукти – мъжки сака и панталони, в процеса "крайно гладене" на изделията, се използват едновременно нови ефективни активи, но и редица стари производствени машини, които се характеризират с висок разход на енергия, ниска производителност и незадоволително ниво на ресурсна ефективност. Именно тези активи са обект на подмяна по дейността. Част от производството на процес "крайно гладене" се извършва с 23 бр. стари гладачни преси за крайно гладене. Старите машини притежават редица недостатъци, сред които могат да се посочат: + оборудването е морално и технически остаряло, тъй като е закупено преди повече от 10г. + налагат се чести престои за ремонт, импулсирани от чести повреди по задвижващата електроника и окабеляване на подвижна глава; + висока стойност на резервните части, съпроводено с изчакване за поправка на платките от електрониката, поради липса на производство на стар тип резервни платки. Това налага индивидуални поръчки на много висока цена; + трудност за производство на по-сложни изделия поради остаряло техническо състояние , както и поради софтуерни ограничения и малка памет; + неравномерно загряване на формите, което налага повтаряне на операциите; + честа смяна на терморегулатори Наред с това, съгласно таблица 5.2.1. от Доклада годишният разход за електроенергия и пара за машините, подлежащи на подмяна, е 992 301.1 kWh годишно, средната им производителност е 835 бр. на час, а разходите за експлоатация и поддръжка възлизат на 158 976 лв./год. С цел да адресира гореописаните ограничения, препоръчаната мярка 2, предвижда замяна на 23бр. стари гладачни машини, с 23бр. нови високоефективни машини за крайно гладене на сака и панталони. Средната производителност на новото оборудване е 1 805 бр./ч., което е над 2 пъти по-висока от тази на старите. Новите машини ще се ползват на 14 позиции на етап "крайно гладене" на сака и панталони от производствения процес и включват: Машина за крайно гладене предни части на сака - 1бр. Машина за крайно гладене гърбове на сака - 1бр. Преса за крайно гладене на яка - 1бр. Машина за крайно гладене на рамо - 1бр. Гладачна преса - подмишница - 2бр. Машина за лакътен шев - 1бр. Машина за преден съединителен шев на ръкава - 1бр. Маса за крайно гладене - 5бр. Финиш маса - универсална - 3бр. Гладачна преса - подгъв на панталон - 1бр. Машина за крайно гладене на крачоли - 1бр. Машина за гладене областта на ханша - 3бр. Машина за гладене ръб на панталон - 1бр. Финиш маса - 1бр. Чрез въвеждане на новото технологично оборудване в производството ще се реализират енергийни спестявания в размер на 1 765 020 kWh/год., а очакваните спестявания от разходи за Е и П възлизат на 180 354.71лв./год. Новите машини ще притежават съвременни технологични характеристики, изведени и в Доклада: Нов тип задвижваща електроника, с по - ниска стойност и нов електромер; По-висока максимална скорост, която се постига за много по-кратко време ; Автоматично прехвърляне на програмите; Система за диагностика на електронните детайли; Електронно управление на отстоянието; Възможен ръчен и автоматичен режим на работа; Позициониращи светлини (4/1 точков лазер); Загряване на формите, чрез равномерно разпределяне на парата; Възможност за работа с рециклирани текстилни платове и материали Система за отвеждане на конденза. Изпълнението на мярка 2 ще допринесе както за повишаване на енергийна ефективност на АПОЛОН-95 ЕООД, така и за повишаване на конкурентоспособността, възможностите за привличане на нови клиенти и устойчив растеж на предприятието., Договорена стойност: 1 474 281.20 , Отчетена стойност: 1 474 213.00
  • Дейност: Замяна на 6 бр. стари машини за подготовка на сака и панталони с 4 бр. нови високоефективни машини за подготовка на сака и панталони, в изпълнение на Мярка 3 от Доклад от обследване за енергийна ефективност (БП от 2.28. до 2.30.): В изпълнение на препоръчана Мярка 3 от Енергийния одит на АПОЛОН-95 от 10.05.2017 г., в рамките на дейността, ще бъде извършена замяна на 6 бр. стари машини за подготовка на сака и панталони с 4 бр. нови, енергоефективни и високопроизводителни машини за подготовка на сака и панталони. Реализирането на дейността ще бъде осъществено чрез закупуване на активи по БП от 2.28. до 2.30. За производството на основните фирмени продукти – мъжки сака и панталони, в процеса "подготовка" (скрояване на изделията), се използват стари производствени машини, характеризиращи се с висок разход на енергия и ниска производителност. Тези стари активи (автомат за ролиране на ревери - 3бр., подлепваща преса и 2 робота за кроене Gerber) са разположени на 3 позиции в производствения цех на АПОЛОН-95. Машините притежават редица недостатъци, част от които описани на стр. 32 в Доклада от обследване за енергийна ефективност, както следва: + наличното оборудването е морално и технически остаряло; + случват се чести повреди по задвижващата електроника и окабеляване на подвижна глава, което води до чести престои за ремонт; + висока стойност на резервните части, съпроводено с изчакване за поправка на платките от електрониката, поради липса на производство на стар тип резервни платки (морално остаряли) – правят се индивидуални поръчки на висока цена; + трудност за производство на по-сложни изделия поради остаряло техническо състояние , както и поради софтуерни ограничения и малка памет – машините не могат да приемат по-сложни програми, което ограничава видовете изделия; + времето за подготовка е по голямо от работно; + честа смяна на водещи ролки. Наред с гореописаните недостатъци, съгласно таблица 5.3.1. от Доклада, годишният разход за електроенергия и пара за машините, подлежащи на подмяна, е 151 285.19 kWh годишно, средната им производителност е 204 бр. на час, а разходите за експлоатация и поддръжка възлизат на 121 776 лв./год. С цел да адресира гореописаните ограничения, препоръчаната мярка 3, предвижда подмяна на 6 бр. стари машини за подготовка на сака и панталони с ново технологично оборудване от 4 бр. високопроизводителни и енергийноефективни машини за подготовка на сака и панталони, със средна производителност 375 бр./ч., което е близо 2 пъти по-висока от тази на старите. Новите машини ще се ползват на 3 позиции от етап "подготовка" на сака и панталони и ще включват: Автомат за ролиране на ревери - 1бр. (БП 2.28.) Подлепваща преса - 1бр. (БП 2.29.) Робот за автоматично кроене - 2бр. (БП 2.30.) Чрез въвеждане на новото технологично оборудване в производството ще се реализират енергийни спестявания в размер на 197 512 kWh/год. и неенергийни спестявания (от разходи за експлоатация и поддръжка) в размер на 104 152.94 лв./год. Новите машини ще притежават съвременни технологични характеристики, изведени и в Доклада: Нов тип задвижваща електроника, с по - ниска стойност; Нов електромотрор, по-бърз и икономичен; По-висока максимална скорост, която се постига за много по-кратко време; Автоматично прехвърляне на програмите; Електронно управление на отстоянието; Предотвратява излъчването на топлина, което осигурява приятен климат за работа; Патентовани интегрирани капсуловани нагреватели; Възможност за използване на рециклирани суровини: при скрояването на мъжки костюми, поради спецификата на кроене, остават отпадъчни суровини като хастар, подлепки, джоблъци. Тъй като наличната кроячна техника в момента не е толкова прецизна и не позволява повторната им преработка в самата фирма, в момента АПОЛОН-95 доставя ленти за бие, подлепяне на сака и панталони от външни фирми. Месечно за това предприятието извършва разходи между 5 и 7 хил. лева. Новите кроячни машини със своята прецизност ще позволят на фирмата да изрязва отпадъчните суровини от кроячното и да ги използва като рециклирани суровини на място, за да може да се вложат като ленти за бие, подлепяне на сака и панталони в произвежданият основен продукт. , Договорена стойност: 910 231.79 , Отчетена стойност: 910 215.00
  • Дейност: Въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението, съгласно Мярка 4 от Доклад от обследване на енергийна ефективност (БП 5.1. и 10.1.): Дейността ще се осъществи чрез въвеждане на автоматизираната система за мониторинг и контрол (СМК) на енергопотреблението в АПОЛОН-95. Към момента в обекта не е изградена ефективна система за мониторинг на енергопотреблението, което не допуска осъществяване на енергиен контрол и мениджмънт. Единствените средства за измерване на електроенергия са 1 бр. търговски електромер и 1 бр. търговски разходомер за природен газ. Ето защо няма как да се проведе ефективен процес на вземане на решения, които да повишат енергийната ефективност във фирмата. В резултат на описаното, ръководството на АПОЛОН-95 няма възможност да влияе в реално време на разхода на енергия, на базата на достоверни данни от текущото реално потребление. Единствената възможност е да се анализират месечните показания на търговските уреди за измерване на потреблението за изминал период, което е крайно неефективно. С цел адресиране на горепосочения проблем, в енергийния одит е препоръчана Мярка 4 - Въвеждане на система за мониторинг и контрол на енергопотреблението (СМК), състояща се от следните два компонента - неразривно свързани елементи (БП 5.1. и 10.1. от т. 5 Бюджет): 1. Софтуер за енергиен мениджмънт - 1 бр. Софтуерът за енергиен мениджмънт се състои от Модул за WEB визуализация и публикуване на отчети – 1 бр., Модул за обработка на данни в реално време – 1 бр., Модул за справки и отчети в реално време и история – 1 бр., Алармен модул – 1 бр. 2. Комплект измервателна апаратурa – 1 бр. Комплектът включва 4 бр. електронни устройства за контролни измервания на електроенергията и 1 бр. електронно устройство за измерване на разхода на природен газ. Системата ще позволи записване на потреблението на различни видове енергоносители за основните технологични процеси и системи в предприятието (без енергопотреблението от горива за транспорт). Същевременно СМК ще даде възможност на фирменото ръководство да осъществява контрол и да взема ефективни управленски решения относно общото енергийно потребление. Четирите електронни устройства ще служат за измерване на разхода на електроенергията от всички енергийни консуматори в предприятието с изключение на консуматорите за автомобилен транспорт. Софтуерът за енергиен мениджмънт ще обработва данните от измервателната апаратура, което ще позволи автоматично отчитане на разхода на енергия по видове в реално време. Извлечената информация от електронните устройства за измерване ще се съхранява в архив на софтуера, което ще предостави възможност на фирмата да извършва проверка и сравнение на данните от предишни отчитания. Софтуерът ще отчита всяко отклонение от нормалното енергопотребление и по този начин ръководството на АПОЛОН-95 ще има възможност да контролира разходването на енергия в цялото предприятие ежедневно и в реално време. По този начин СМК ще позволи предаване, както и получаване на данни посредством форма на електронна комуникация. Опциите за текущ и последващ контрол, както и анализът на причините за появата на отклонения ще доведат до повишаване капацитета за вземане на управленски решения за минимизиране на енергийните разходи, което от своя страна ще повиши енергийната ефективност на предприятието. Инвестицията по мярка 4 е показана в Табл. 5.4.4. от Енергийния одит и е на обща стойност 15 366,64 лв. Срокът на откупуване е 0,42 г. Предвижда се системата да обхваща повече от 97% от потреблението на енергия от всички консуматори на енергия в предприятието (без консуматорите за транспортни цели) и очакваните енергоспестявания от нея да бъдат 10%, вземайки предвид липсата на ефективно управление на енергия в предприятието преди въввеждането ѝ. Етапи на изпълнение на дейността 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (1 м.) 2. Подготовка на процедура и избор на изпълнител (1-4 м.) 3. Подписване на договор с избран изпълнител за въвеждане на СМК (5 м.) 4. Въвеждане в експлоатация на СМК (5 - 13 м.), Договорена стойност: 15 366.64 , Отчетена стойност: 15 360.00
  • Дейност: Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (БП 18.1.): Въвеждането на система за управление на енергията (СУЕ), съгласно изискванията на международния стандарт БДС EN ISO 50001:2011, се обуславя от следното: + нужда от ясно дефиниран подход за рационално управление на енергията. Стандартът предоставя стратегическа рамка за мониторинг, управление и контрол на енергопотреблението. Прилагайки БДС EN ISO 50001:2011, АПОЛОН-95 ЕООД ще идентифицира най-енергоемките процеси и ще предприеме мерки по ограничаване потреблението на енергия и енергийни ресурси; + нужда от подобряване на енергийната ефективност във всички аспекти на дейността. Въвеждането на СУЕ ще осигури предпоставки за: по-добро енергийно управление на производствените процеси и електроразпределението; подобряване на енергийната ефективност на производствената сграда на АПОЛОН-95 ЕООД; оптимизация на транспортните дейности и редуциране потреблението на горива; оптимизация на снабдяването. Дейността включва разработване и въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на БДС EN ISO 50001:2011. За тази цел ще бъде избрана фирма-подизпълнител, която ще има следните задачи: 1. Енергийно планиране - определяне обхвата и физическите граници на СУЕ - анализ на процесите в организацията и определяне на енергоемките процеси, подлежащи на мониторинг и контрол - разпределение на отговорности и роли във връзка с поддръжката на СУЕ - разработване на енергийна политика - залагане на общи и конкретни енергийни цели и разработване на програми за постигането им 2. Документиране на Системата - изготвяне на писмени процедури, инструкции, формуляри и наръчник за управление на енергията - идентифициране и оценка на съответствието с приложимите законови и други изисквания във връзка с управлението на енергията - определяне на енергийна базова линия; на енергийните характеристики и показателите им - извършване на енергиен преглед - създаване на записи към СУЕ 3. Интегриране на документацията в АПОЛОН-95 ЕООД - информиране на служителите за целите на СУЕ - разпространение на формуляри, инструкции, наръчник сред работните места, на които са необходими 4. Оценка на съответствието с ISO 50001:2011 и ефикасността на СУЕ - Провеждане на вътрешен одит от квалифициран одитор и изготвяне на доклад от него - Провеждане на Преглед от ръководството и изготвяне на доклад от него 5. Подобрение на СУЕ чрез предписване и изпълнение на коригиращи и превантивни действия, повдигнати във връзка с констатации от одити и преглед на ръководството Стъпки за изпълнение на дейността Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2. Избор на изпълнител на услуги по въвеждане на СУЕ съгласно БДС EN ISO 50001 (месец 2 - 4) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 5) 4. Разработване и въвеждане на СУЕ в съответствие с БДС EN ISO 50001 (месец 5 - 10) , Договорена стойност: 40 000.00 , Отчетена стойност: 39 800.00
  • Дейност: Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (БП 19.1.): Дейността включва сертифициране на СУЕ в съответствие с изискванията на БДС EN ISO 50001:2011. Тя ще бъде изпълнена от сертифициращ орган, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021:2011. Сертифициращата организация ще проведе сертификационен одит на 2 етапа, както следва: 1. Одит на етап 1: На този етап сертифициращата организация ще оцени: адекватността и качеството на разработената документация във връзка със СУЕ: съответствието с ISO 50001:2011 и степента на готовност на АПОЛОН-95 ЕООД за провеждане на одит на Етап 2. Ще бъде разработен одитен доклад, в който ще бъдат документирани наблюденията, констатациите и препоръките на одиторите, изискващи отстраняване преди етап 2. 2. Одит на етап 2 (сертификационен одит): На този етап ще се оцени внедряването и ефикасността на СУЕ на база на събраната информация и доказателства за съответствие с всички клаузи на БДС EN ISO 50001:2011 и свързаните с приложната област на системата законови и други изисквания. След успешно преминаване на одита ще бъде издаден сертификат, удостоверяващ съответствието на АПОЛОН-95 ЕООД с изискванията на БДС EN ISO 50001:2011. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2. Избор на изпълнител на услуга по сертифициране на СУЕ съгласно БДС EN ISO 50001:2011 (месец 9-10) 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 11) 4. Провеждане на одит на етап 1 (месец 12) 5. Провеждане на одит на етап 2 (месец 13) 6. Издаване на сертификат за съответствие с ISO 50001:2011 (месец 14), Договорена стойност: 15 000.00 , Отчетена стойност: 14 800.00
  • Дейност: Публичност и визуализация на дейностите по проекта (БП 22.1. - 22.5): АПОЛОН-95 ЕООД ще осигури визуализация на дейностите по проекта съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013г. За тази цел ще се изработят следните информационни материали: + 2 бр. информационен плакат размер А3 (БП 22.1. от т. 5 Бюджет), които ще бъдат изработени в началото на проекта и ще бъдат поставени в производствената база на АПОЛОН-95 ЕООД в гр. Горна Оряховица, така че да бъдат видими за всички клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни, с цел осигуряване на публичност на дейностите по проекта. Плакатите ще се характеризират със следните задължителни реквизити: - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“ - наименованието на съфинансиращия фонд - ЕФРР - общото лого за програмен период 2014-2020г. - наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 - наименованието на проекта - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева - начална и крайна дата на изпълнение на проекта. ++ 50 бр. информационни стикери (БП 22.2. от т. 5 Бюджет) – за предвидените за закупуване ДМА. Стикерите ще включват информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК и ще бъдат поставени върху всяка от новите машини. +++ 1бр. Билборд (БП 22.3 от т.5 Бюджет) - по време на изпълнението на проекта, бенефициентът ще постави на видимо за обществеността място временен билборд с големи размери, тъй като общата публична подкрепа надхвърля 500 000 евро. ++++ 1бр. информационна табела (БП 22.4. от т. 5 Бюджет) - не по-късно от три месеца след приключването на проекта бенефициентът ще постави на видимо за обществеността място постоянна информационна табела с големи размери, тъй като общата публична подкрепа за проекта надхвърля 500 000 евро. +++++ 1 бр. информационен банер (БП 25.5. от т. 5 Бюджет). Банерът ще се използват по време на двете публични събития за представяне на проекта, като чрез тях ще се осигури необходимата публичност на дейностите по проекта и полученото финансиране. Банерът ще съдържат информация за наименованието, целта, продължителността и бюджета на проекта и ще подчертава приноса на ЕС чрез ОПИК. АПОЛОН-95 ЕООД ще предприеме и следните допълнителни мерки за осигуряване визуализация и публичност на дейностите по проекта: + Организиране на 2 публични събития (информационни дни) за представяне на проекта - в началото и в края на изпълнение; + Осигуряване на визуализация на проектната документация - визуализация ще бъде осигурена и върху всички документи, касаещи проекта в рамките на неговото изпълнение. По време на изпълнението на проекта АПОЛОН-95 ще посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепата на ЕС за осъществяването му върху цялата проектна документация. Етапи на изпълнение на дейността 1) Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2) Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител чрез публикуване на съобщение за събиране на ценови предложения (месец 2 - 3) 3) Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договор с доставчик на услугата (месец 3 - 4) 4) Изработка и предоставяне на информационните материали от избрания доставчик на услугата (месец 5) 5) Разпространение на информация за дейностите по проекта и осигуряване на визуализация през целия период на изпълнение на проекта (до месец16) В допълнение, всички предвидени мерки и материали, имащи за цел да осигурят визуализация, информация и публичност на проекта ще съдържат всички задължителни елементи съгласно изкисванията, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 и съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. , Договорена стойност: 1 510.00 , Отчетена стойност: 1 406.00
  • Дейност: Извършване на финансов одит на проекта (БП 21.1.): В съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и приложимо за проекти с размер на безвъзмездната финансова помощ над 750 000 евро (1 466 872,50 лв.), в рамките на тази дейност АПОЛОН-95 ЕООД, чрез външен изпълнител, ще извърши верификация на направените по проекта разходи. Дейността ще бъде изпълнена чрез изготвяне на доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта от регистриран одитор, съгласно Приложение Ц към Условията за изпълнение по настоящата процедура. Одиторът ще извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ, а докладът за външен одит на счетоводната документация по проекта ще бъде приложен към искането за окончателно плащане по проекта. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2. Подготовка на процедурата за избор на доставчик на услуги за извършване на одит на счетоводната документация по проекта по образец и определяне на Комисия за разглеждане на офертите (месец 11-12) 2. Събиране, разглеждане и оценка на получените оферти за избор на изпълнител за извършване на одит на счетоводната документация по проекта. (месец 13) 3. Изготвяне на детайлна обосновка (протокол) за взетото решение и избран доставчик. (месец 14) 4. Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 15) 5. Извършване на одит на счетоводната документация по проекта на АПОЛОН-95 ЕООД по образец (Приложение Ц към Условията за изпълнение) с изготвен доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта и изготвяне на приемо-предавателен протокол за изпълнение на услугата. (месец 16) 6. Представяне на доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта. (месец 16), Договорена стойност: 4 000.00 , Отчетена стойност: 3 900.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: 3 Енерджи Солюшънс ООД, Договорена стойност по проекта*: 7 680.00 , Отчетена стойност**: 15 360.00
  • Изпълнител: РУЕН МАШИНАРИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 838 531.00 , Отчетена стойност**: 3 677 062.00
  • Изпълнител: ТЮФ НОРД БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 400.00 , Отчетена стойност**: 14 800.00
  • Изпълнител: ЕВРОПЕЙСКИ ЦЕНТЪР ЗА КАЧЕСТВО ООД, Договорена стойност по проекта*: 19 900.00 , Отчетена стойност**: 39 800.00
  • Изпълнител: РТД ОДИТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 950.00 , Отчетена стойност**: 3 900.00
  • Изпълнител: НЮ ГРАФИКС РУСЕ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 703.00 , Отчетена стойност**: 1 406.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3 766.60 , Достигната стойност: 3 766.60
Индикатор 4 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1 166.86 , Достигната стойност: 1 166.86
Индикатор 6 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 3 753 083.73 BGN
БФП 1 876 541.89 BGN
Собствено финансиране 1 876 541.84 BGN
Общо реално изплатени суми 1 876 125.88 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001:2011, Прогнозна стойност: 40 000.00
  • Обособена позиция 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001:2011
    Изпълнител: ЕВРОПЕЙСКИ ЦЕНТЪР ЗА КАЧЕСТВО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 19 900.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка и въвеждане на Автоматизираната система за мониторинг и контрол на енергопотреблението, Прогнозна стойност: 15 366.64
  • Обособена позиция 1: Доставка и въвеждане на Автоматизираната система за мониторинг и контрол на енергопотреблението
    Изпълнител: 3 Енерджи Солюшънс ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 680.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на високоефективно технологично оборудване за мъжки сака и панталони по 3 обособени позиции, Прогнозна стойност: 3 677 207.09
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Високоефективни машини за междуоперационно гладене на сака и панталони
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Високоефективни машини за крайно гладене на сака и панталони
    Изпълнител: РУЕН МАШИНАРИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 737 106.50
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Високоефективни машини за подготовка на сака и панталони
    Изпълнител: РУЕН МАШИНАРИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 455 107.50
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на високоефективни машини за междуоперационно гладене на сака и панталони, Прогнозна стойност: 1 292 694.10
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на високоефективни машини за междуоперационно гладене на сака и панталони
    Изпълнител: РУЕН МАШИНАРИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 646 317.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Извършване на финансов одит на проекта, Прогнозна стойност: 4 000.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на финансов одит на проекта
    Изпълнител: РТД ОДИТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 950.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на публичност и визуализация на проекта, Прогнозна стойност: 1 510.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на публичност и визуализация на проекта
    Изпълнител: НЮ ГРАФИКС РУСЕ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 703.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001:2011, Прогнозна стойност: 15 000.00
  • Обособена позиция 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001:2011
    Изпълнител: ТЮФ НОРД БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 400.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN