Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.008-2017-C02
Наименование на проекта Модернизация на условията и организацията на работа в "Геострой"АД
Бенефициент 175102326 ГЕОСТРОЙ АД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 01.08.2017
Дата на стартиране 01.09.2017
Дата на приключване 01.08.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
В проектното предложение „Модернизация на условията и организацията на работа в "Геострой"АД“ са предвидени дейности, касаещи:
- иновативни инструменти за развитие, управление на човешките ресурси и подобряване организацията на работните процеси, включващи и специализирани мерки за лица над 54 г. за удължаване на професионалния им живот и съвместяване с личния;
- внедряване на мерки за управление на ползваните ресурси и процеси с цел опазване на околната среда;
- подобряване на личната защита на служителите и намаляване въздействието на вредните фактори от работната среда;
- осигуряване на мерки за лица с увреждане, заети в предприятието.

Проектът е изцяло насочен и отговаря на нуждите на служителите в „Геострой" АД“ -  778 лица, от които 211 над 54 годишна възраст и 9 лица с увреждане, представителите на целевата група и обхваща следните дейности:
-	Управление и организация на проекта;
-	Информиране и публичност за популяризиране на проекта, приноса на Европейския социален фонд и ОП "Развитие на човешките ресурси";
-	Разработване и внедряване на система за оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси, насочена към подобряване на условията на труд на заетите в предприятието лица, повишаване на производителността, оптимизация на работните процеси и въвеждане на мерки за опазване на околната среда; 
-	Повишаване безопасността при работа на заетите в предприятието лица, посредством осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло;
-	Осигуряване на  мерки, насочени към подобряване на физическия и психически комфорт на хора с увреждания, заети в предприятието.

       Предвидените дейности ще допринесат за постигането на стратегическите цели на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" (ОП „РЧР“) при изпълнение на стратегията „Европа 2020“ в областта на трудовата заетост, борбата с бедността и социалното изключване.
Дейности
  • Дейност: Управление и организация на проекта: Дейността "Управление и организация на проекта" цели да се организира ефективното, качествено и акуратно изпълнение на дейностите, заложени в настоящето проектното предложение. Дейността ще се осъществява в пълно съответствие с изискванията на действащата нормативна уредба, Договора за БФП, Насоките за кандидатстване по схемата, Ръководство за бенефициента за управление и прилежащите пояснителни документи. Обхваща следните отговорности и етапи на изпълнение: - Разпределяне на всички отговорности, задължения и функции, както и сключване на граждански договор с ръководителя на проект "Модернизация на условията и организацията на работа в "Геострой"АД". - Планиране, разработване и провеждане на тръжна процедура за избор на външен изпълнител на услуга за осъществяване на дейността за управление и организация на проекта, по реда на ПМС 118 на МС от 20.05.2014г. Ръководителят на проекта ще има следните задълженията: - ръководи, организира, планира и контролира цялостния процес по управление на проекта; - следи за навременното, качествено и законосъобразно провеждане на процедурите за избор на външни изпълнители; - организира, отговаря и следи за административно и финансовото управление и отчитане на всеки един етап от изпълнението на дейностите по проекта; - незабавно оповестява, докладва и сигнализира бенефициента при наличието на установени нарушения и нередности свързани с изпълнението и отчитането на проекта; - обсъжда, предлага и изготвя предложения и решения за предотвратяването или минимизиране на последиците вследствие на възникнали проблеми при реализацията на проекта. С избраният външен изпълнител на услугата „Управление и организация на проекта“ ще бъде подписан договор, с който ще бъдат включени следните задължения: - Осъществяване на кореспонденцията, оперативните комуникации с физически и юридически лица, имащи отношение с реализирането на проекта; - Осъществяване на своевременното и точно свеждане на информацията до ръководителя на проекта, бенефициента и заинтересованите страни по проекта; - Отчитане пред ръководителя на проекта за текущото изпълнение на планираните задачи; - Осъществяване на координация и контрол върху качеството на изпълнение на дейностите; - Изготвяне на технически и финансови отчети и документацията за авансово, междинно и окончателно искане за плащане; - Изготвяне на заданията, организирането и провеждането на процедури за избор на външни изпълнители по проекта; - Осъществяване взаимодействието и координацията между кандидата и доставчиците на външни услуги или други външните организации, имащи отношение за реализирането на проекта; - Проследяване качественото и своевременно изпълнение на услугите и доставките, извършвани от външни доставчици; - Проследяване спазването на изискванията за публичност и мерките за информиране по проекта; - Управление и координация на всички платежни процедури, планиране и контрол на разходите; - Изготвяне на всички работни и отчетни документи по проекта. Съвместно с ръководителя по проекта и бенефициента извършват планиране на изразходването на средства и следи за тяхната законосъобразност; - Завеждане и съхраняване на цялостната документация. Стриктното изпълнение на тази дейност е основата, от която ще зависи качеството на работата по проекта във всяка една фаза от управлението му и е основна предпоставка за постигане на общата и специфични цели на проектното предложение; Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта. Избраният външен изпълнител, заедно с ръководителя на проекта ще: - разработят актуален план за изпълнение на дейностите по проекта, съгласно изготвения в проектното предложение график, които да осигури навременното изпълнение на всички дейности; - планира, разработи и проведе тръжни процедури за избор на външни изпълнители на услуги по проекта по реда на ПМС 118 на МС от 20.05.14г.; - съдействие при изготвянето на цялостната документация за изпълнение и отчитане на дейностите по проекта., Договорена стойност: 28 080.00 , Отчетена стойност: 18 508.00
  • Дейност: Информиране и публичност на проекта и ОП "Развитие на човешките ресурси": Дейността „Информиране и публичност на проекта и ОП “Развитие на човешките ресурси“ цели популяризирането на осигурения финансов принос от Европейския социален фонд и в частност ОП "Развитие на човешките ресурси". Основната цел, която следва да бъде постигната в процеса на осъществяване на дейността, е повишаване на информираността на обществото и потенциалните бенефициенти за значимостта, важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основен инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост, борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на ОП ”РЧР” и на проектното предложение има и следните специфични цели: - популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; - популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ; - популяризиране на важността от инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като успешна практика в бъдеще; - популяризиране на мерките за гарантиране на всеки, пълноценно участие в обществото и право на достоен труд. В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Изпълнението на дейността ще доведе до изработването, доставянето и разпространението на следните материали за информиране и публичност: - Изработени и поставени 10 броя плакати с размер А3. - Изработване и поставяне на информационен банер/транспарант -1 бр. - Изработени и разпространени 400 бр. диплянки. - Реализирани 3 бр. публикации в интернет. - Изработване на 80 бр. химикалки. - Изработване на 80 бр. тефтери. Информационните материали ще бъдат поставяни на видно място и разпространени сред широк кръг потенциални бенефициенти и обществеността. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на ЕС, да се упомене ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР и изискванията в съответствие с графичните правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали – диплянки, плакати, стикери, и публикации при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП „РЧР”, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, договор или друг доказателствен материал се посочва, че финансиращата го Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020” се осъществява с подкрепа на ЕСФ. Финансовият ресурс, необходим за изпълнението на дейността включва и предвижда разходи свързани единствено с обезпечаване на изискванията за популяризиране на финансовия принос на ЕСФ и ОП „РЧР“ и залагането му е от изключителна важност, за да може проектното предложение да отговори в максимална степен на изискванията за кандидатстване по настоящата схема., Договорена стойност: 3 093.51 , Отчетена стойност: 3 013.00
  • Дейност: Разработване и внедряване на система за оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси: В съвременността, човешките ресурси са признати като най-ценния ресурс за съществуването на организацията, гарантиращ конкурентоспособност, растеж и устойчивост. Динамичното развитие на пазарните отношения, агресивната конкуренция и прогресивното развитие на организационните структури са малка част от аргументите, които карат стратегическия мениджмънт да се замисли за решения, които да оптимизират дейността и да сведат до минимум рискът от неефективно управление на човешките ресурси и загубата на кадри. Управлението на човешките ресурси не може да се разглежда като самостоятелни елементи, а като система от съвкупни такива и връзки между тях, работещи като едно цяло. Поддържането на максимално ефективна и работеща система е от съществено значение за мениджмънта на „Геострой“ АД и са изключително ефективен и полезен начин да се обединят човешките с останалите ресурси на организацията, за постигане на мисията на компанията, силно зависима от хората, техните знания, умения, качества, навици и поведение. Във връзка с поддържането на голям брой персонал заети в предприятието, множеството по вид и големина обекти и непрекъснатo променящи се условия на пазара на труда, в организацията възникват множество проблеми свързани с ефективното управление на човешките ресурси. Целта на настоящата дейност е решаването на възникналите проблеми, чрез адаптиране на стратегията, оперативното управление и интегрирани политики за развитие на персонала, по-специално: • Разработване и внедряване на система за оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси; • Разработване на система за оценка на длъжностите; • Изграждане на мотивационна и бонусна система; • Подобряване на комуникацията между служителите; • Запазване на знанията в компанията – Knowledge Management; • Подобряване на процесите по атестации и обучение; • Повишаване на мотивация на служителите, за предоставяне на редовни възможности за изказване на мнението и проблемите, справедлива оценка на представянето и планиране на професионалното развитие съвместно с мениджмънта на компанията; • Подобряване на информираността на висшия мениджмънт, което да способства адекватно делегиране и проследяване на изпълнението на оперативни задачи, както и да концентрира вниманието си върху стратегическото управление на компанията; • Постигане на хармонична работна среда с ясно поставени цели пред служителите; • Система за гъвкаво управление на работното време на персонала, за успешното съчетаване на професионалния и личния живот, която ще позволи да се отчита ефективния труд на служителите при произволно (ненормирано) работно време, работа на различни работни места, включително и извън територията на предприятието; • Практики за удължаване на професионалния живот на служители над 54 год.; • Система за анализ на човешките ресурси, необходими за оптимизацията на предприятието. Разработени са механизми, подпомагащи планирането, подбора и наемането на нови служители; • Мерки за опазване на околната среда, чрез изграждане на електронни досиета на служителите, в които могат да се съхраняват всички документи. Реализиран е принципът на безхартиения документооборот, касаещ трудовите взаимоотношения на предприятието с конкретните служители във връзка с опазването на околната среда. При необходимост ще бъдат поставени допълнителни контейнери за разделно събиране на отпадъци и други мерки за запазване на чиста работна среда; Система за оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси ще бъде разработена специално за всички длъжности и групи служители в „Геострой“ АД – 778 лица, които са целевата група по проекта, в т.ч. 211 лица над 54 години и 9 лица с увреждане. Човешките ресурси създават добавена стойност и тяхното адекватно и компетентно управление е проблем на всяка организация. Създавайки работеща система е предпоставка да се обединят дейностите и да се управляват ефективно от мениджъра по човешките ресурси., Договорена стойност: 28 000.00 , Отчетена стойност: 27 500.00
  • Дейност: Модернизация на личните предпазни средства и специалното работно облекло: Основната цел на дейността е повишаване на нивата на лична защита на работното място, намаляване на въздействието на вредните фактори на работната среда и предотвратяване на рискове от злополуки, чрез осигуряването на нови, съвременни, с по-добри експлоатационни и технически характеристики лични предпазни средства и специално работно облекло, спомагащи за запазване на здравето при извършване на специфичните дейности на служителите, в това число: - строителство на промишлени и граждански обекти; - минна дейност; - изпълнение на инфраструктурни проекти; - хидротехническо строителство - изграждане на пречиствателни станции за питейни и отпадъчни води, водопроводни и канализационни мрежи; - консервация, реставрация и социализация на археологически недвижими културни ценности. Коефициентът за трудов травматизъм, свързан с изпълнението на горепосочените дейности е 1,15 - един от най-високите, което показва ежедневните рискове, на които са изложени служителите и необходимостта от осигуряването на най-високо качество на защитни средства. Върху служителите ежедневно влияят редица вредни фактори като силно запрашена среда, наднормен шум, досег с вредни вещества, работа на открито независимо от сезона, рискове от наранявания, травми и професионални заболявания. Изброените фактори поставят необходимостта за постоянното подобряване и осигуряване на ЛПС с висок клас на защита за служителите, мерки за подобряването на тяхното здравословно състояние и ограничаване на възможностите за професионални травми и рискове. Възможността да се осигури закупуването на нови, съвременни, качествени и по-модерни ЛПС и специално работно облекло ще доведе до още по-висока лична защита на работещите. Съобразявайки се с предписаните мерки за минимизиране на професионалния риск, списъка на длъжностите (към момента на кандидатстване е общо 778 постоянно заети служители на трудов договор, в т.ч. 211 лица над 54 годишна възраст и 9 лица с увреждания, разпределени 110 различни длъжности) и съответстващите им ЛПС, в рамките на дейността ще бъдат осигурени: - Защитно работно облекло със светлоотразителни ленти /зимно/.Комплект гащеризон/топлозащитен панталон, блуза и яке от дишаща материя, топло и ветрозащитен, студозащитен - 382 бр. - Защитно работно облекло със светлоотразителни ленти /лятно/.Комплект гащеризон/защитен панталон, тениска, яке, дишаща материя - 382 бр. - Защитни обувки с метално бомбе /летни/ - 382 бр. - Защитни обувки с метално бомбе /зимни/ - 382 бр. - Шапки, плетена /зимна/ - 382 бр. - Предпазни ръкавици с 5 пръста - 354 бр. - Жилетка /светлоотразителна/ - 398 бр. - Защитна каска - 398бр. - Ботуши гумени, противохлъзгащи - 371 бр. - Дъждобран - 371 бр. - Предпазители за ушите /антифони/ - 176 бр. - Предпазни ръкавици за заваряване, кожени - 11 бр. - Маска за заварчик - 11 бр. - Комплект гащеризон/полугащеризон и сако за заварчик, кожени - 11 бр. - Гамаши - 11 бр. Ще бъдат осигурени и индивидуално изработени ортопедични стелки - 9 чифта за част от лицата с увреждания на опорно-двигателния апарат и затруднена подвижност. Изработката им ще позволи: намаляване на умората, произтичаща от двигателните дефицити, компенсиране разликата в дължините на двата крайника, правилно преразпределение тежестта на тялото, поддържане нормалните за съответното ходило сводове.Тези мерки ще помогнат за намаляване на физическия и психологически дискомфорт и минимизиране на риска за лицата с увреждане, произтичащ от спецификата на тяхното здравословно състояние, което се характеризира с намалена свобода на движение и възможност за реакция при възникване на рискови фактори в работна среда. Изпълнението на дейността ще доведе до намаляване на травматизма, риска за здравето на работното място, запазване и подобряване на здравния статус, мотивацията за труд на работещите в „Геострой” АД. Това ще се осъществи чрез по-добра защита от професионалните рискове и заболявания на работното място., Договорена стойност: 250 177.00 , Отчетена стойност: 190 852.21

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДИСИЖЪН ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 27 500.00
  • Изпълнител: КАММАРТОН БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 190 852.21 , Отчетена стойност**: 190 852.21
  • Изпълнител: СИС ПРОДЖЕКТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 24 748.00
  • Изпълнител: АГЕНЦИЯ ЗА РЕКЛАМА И ДИЗАЙН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 013.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 778.00 , Достигната стойност: 783.00
Индикатор 2 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 309 350.51 BGN
БФП 247 480.40 BGN
Собствено финансиране 61 870.11 BGN
Общо реално изплатени суми 196 769.07 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на специално работно облекло и ЛПС“ , Прогнозна стойност: 250 000.00
  • Обособена позиция 1: „Доставка на специално работно облекло и ЛПС“
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: „Доставка на специално работно облекло и ЛПС“
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: „Доставка на специално работно облекло и ЛПС“
    Изпълнител: КАММАРТОН БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 190 852.21

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN