Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.008-1863-C02
Наименование на проекта Подобряване на качеството на работните места и условията на труд в БТГ ЕООД.
Бенефициент 103169469 Б Т Г ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 25.05.2017
Дата на стартиране 25.05.2017
Дата на приключване 25.06.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, гр.Варна

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящoто проектно предложение има за цел да подобри качеството на работната среда в БТГ ЕООД чрез осигуряване на по-добри и безопасни условия на труд, както и ефективни и гъвкави форми на организация на труд и управлението на човешките ресурси за по-добро съвместяване на личния и професионалния живот на работещите. Ще се осигурят необходимите инвестиции за създаване на привлекателна и по-безопасна работна среда, по-високо качество на работните места чрез по-ефективни и модерни мерки за превенция на професионалните рискове,  гъвкавост на работните процеси, които пряко ще рефлектират върху по-добрата производителност в БТГ ЕООД. Предвидените по проекта дейности включват внедряване на специализиран софтуер и оборудване, необходими за използване на иновативни подходи при управление на човешките ресурси, оптимизация на работните процеси, създаване на гъвкави форми на заетост, отчитащи индивидуалните нужди на работниците, за по-добро съвместяване на професионалния с личния живот, за постигане на равнопоставеност и избягване на дискриминация.
Реализирането на проекта ще доведе до създаване на привлекателна работна среда, гъвкави форми на заетост, повишаване на професионалните и ИКТ уменията на персонала и дигитализация на работните процеси и управлението на човешките ресурси,  като ще помогне на фирмата и работещите в нея да се адаптират към специфичните особености на трудовия пазар. Проектните дейности отговарят на идентифицираните нужди и индивидуални потребности на целевите групи, съобразени със специфичните особености в дейността и бизнес процесите на компанията и осигуряват устойчивост и синергия между настоящият проект и реализираните през 2010 и 2011г. проекти на фирмата по ОПРКБИ 2007-2013г. Целта на проекта кореспондира с ролята на ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. за активно изпълнение на две от целите на стратегията на ЕС „Европа 2020” в областта на трудовата заетост, както и с целите на настоящата процедура за подбор.
Дейности
  • Дейност: Разработване, адаптиране и въвеждане в действие на система за развитие на човешките ресурси, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси. Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в БТГ ЕООД, насочена към повишаване на производителността и опазване на околната среда. : В рамките на настоящата дейност ще бъде закупена и въведена система за развитие на човешките ресурси, включваща софтуерна платформа, хардуер, необходим за нейното инсталиране и автоматизирана система за контрол на достъпа, чрез които ще се въведе иновативен модел на организация на труда, ще се оптимизират работните процеси в предприятието, ще се въведат гъвкави форми на заетост, ще се подобри вътрешната комуникация и намалят грешките, което ще допринесе за подобряване на производителността на труда.Системата ще дигитализира процесите, свързани с човешките ресурси, обучението, атестациите и др., които са голяма част от вътрешнофирмената документация, като ще се намали драстично използването на хартия и ще окаже благоприятно въздействие върху околната среда като намали вредното въздействие. В рамките на настоящата дейност ще бъдат реализирани следните поддейности: 1.1. Ще бъде закупена и внедрена 1 брой софтуер (вкл. лицензи) за управление на човешките ресурси и ще бъдат обучени целевите групи по проекта за работа с нея - Обща стойност: 35 990 лв. Специализираният софтуер ще дигитализира процесите по наемане, назначаване, поддържане на електронни трудови досиета, включващи лични данни, данни за квалификации, планирани обучения, отсъствия и др. Системата ще дава различни нива на достъп чрез потребителско име и парола с цел защита на личните данни и информация. Служителите ще могат да попълват различни искания в системата, като прекият ръководител ше бъде известен електронно, че е постъпил документ за одобрение. Ще се намалят сроковете за разглеждане и одобряване на искания за издаване на документи, молби за отпуски и др.,свързани с човешките ресурси, които в момента се изготят на хартия от счетоводството, одобряват от прекия ръководител на служителя, а след това от управителя на фирмата. Този процес е ресурсо - и времеемък, а процедурата е тромава и неефективна. Чрез внедряване на системата за управление на човешките ресурси тези дейности ще бъдат максимално оптимизирани, което ще повиши производителността на труда на участниците в процеса. Специализираният софтуер ще създаде нови, по-ефективни методи за се следене срочността на квалификациите на служителите, планиране на обученията,като системата ще има възможност за изпращане на автоматични съобщения за предстоящи изтичащи срокове и др.В момента тези дейности се извършват от ръчно, като често възникват пропуски и грешки поради неактуалност на данните, тъй като в момента БТГ ЕООД не разполага с подходящ софтуер. Доставчикът на софтуера ще проведе обучение на лицата от целевите групи за работа с платформата за повишаване на техните ИКТ познания и придобиване на нови умения. 1.2.Ще бъде закупен 1бр. сървър, необходим за инсталиране на софтуерната платформа.Стойност: 7 490 лв. Закупуването на 1 брой сървър се обуславя от факта, че сървърите,с които БТГ ЕООД разполага в момента, работят на максимален капацитет и за осигуряване на безпроблемна работа на софтуерната система за развитие на човешките ресурси е необходимо закупуването на нов хардуер. 1.3. Ще бъде закупена и инсталирана автоматизирана система за контрол на достъпа до работните помещения. Стойност - 3 900 лв. Автоматизираната система за контрол на достъпа ще позволява гъвкаво отчитане на начало и край на работния ден, като служителите ще имат индивидуални електронни карти /чипове за достъп,с които ще имат достъп до различни помещения и ще се чекират в началото и в края на работния ден. Системата ще има мрежова свързаност и специално софтуерно приложение като ежемесечно ще дава възможност за различни справки - присъствен лист, отчет за работното време и др. Чрез реализиране на настоящата дейност по внедряването на интегрирана система от специализиран софтуер, хардуер и СМР ще се въведат иновативни практики в управление на процесите, свързани с личния състав в предприятието, ще се подобри вътрешната комуникация и обмен на информация, ще се въведат гъвкави форми на заетост, каквито в момента БТГ ЕООД няма., Договорена стойност: 47 380.00 , Отчетена стойност: 47 380.00
  • Дейност: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите.: В рамките на тази дейност са предвидени мерки и инвестиции в средства за колективна защита, лични предпазни средства, специално работно облекло и частична реконструкция на съществуващи помещения за осигуряване на по-добри и безопасни условия на труд. Предвидените под-дейности са следните: 2.1. Изграждане на 1 брой вентилационна система за печатащи машини и 1 брой вентилационна система за лазерно режещо устройство, с цел осигуряване на ефективна колективна защита от прах и вредни вещества - 9 050 лв. 2.2. Закупуване и монтаж на 11 броя климатици за колективна защита от неблагоприятен микроклимат в работните помещенията - 79 350 лв. 2.3. Частична реконструкция на печатница - изграждане на окачен таван с цел намаляване обема на помещението за подобряване на микроклимата - 3000 лв. 2.4. Частична реконструкция на офис етаж - изграждане на преградни стени от закалено стъкло с цел намаляване обема на помещението и подобряване на микроклимата - 14 200.20 лв. 2.5. Закупуване на ергономични работни столове за колективна защита на работещите в седнало положение и подобряване на ергономията на работното място - 6 бр. - 5 400 лв. 2.6. Закупуване на ЛПС и специално защитно работно облекло - зимно и лятно - за представители на целва група работещи в производството - 1 796лв., Договорена стойност: 112 796.20 , Отчетена стойност: 112 796.20
  • Дейност: Поддейност 2.1. Изграждане на 1 бр. вентилационна система за печатащи машини и 1 бр. за лазерно режещо устройство, с цел осигуряване на ефективна колективна защита от прах и вредни вещества - 6450 лв.: В рамките на тази поддейност ще бъдат извършени строително монтажни дейности за изграждане на 1 брой локална вентилационна система в работно помещение печатница , разположено на ет. 1 за аспирация на прах и други вещества, отделяни по време на работа на 3 броя печатащи машини, както и 1 брой вентилационна система в цех (ет.-1) за аспирация на лазерно режещо устройство. Към момента вентилацията на помещенията е естествена чрез осигуряване на приток на чист въздух отвън, но при интензивна натовареност и продължителна работа на машините се оказва неефективна, което налага принудително спиране на производството до нормализиране на микроклимата в помещенията. Вентилационните системи ще бъдат изградени при източника на отделяне на прах и вредни вещества. Ще бъдат изградени общо 4 броя смукателни ширма над печатащи машини в отдел „Печатница“. Вентилационната система за лазерно режещо устройство ще отвежда вредните вещества чрез директно заустване на вентилационната система към машината без допълнителен смукател (ширм). Чрез тяхното изграждане ще се осигури ефективна колективна защита на работещите в помещенията., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Поддейност 2.2. Закупуване и въвеждане в действие 11 броя климатици за подобряване на микроклимата в работните помещения : В рамките на настоящата дейност ще бъдат закупени 11 броя климатици (включващи вътрешно и външно тяло) за монтаж на стена или таван (без вграждане в прилежащи конструкции) за осигуряване на колективна защита от неблагоприятен климат за работещите в производството. Новото оборудването ще замени съществуващите амортизирани и неефективни отоплителни уреди, ще намали рисковете за здравето на работещите в производството като осигури по-високо ниво на колективна защита от неблагоприятен микроклимат. Предвидено е климатичната техника да е високо енергийно-ефективна, с енергиен клас мин. А++ , за да се гарантира положително въздействие върху опазването на околната среда и намаляване на вредното въздействие върху природата. Предвидени за закупуване са климатици, отговарящи на следните минимални изисквания: ---- 8 броя климатици, вътрешно тяло тип таванно, за открит монтаж (без вграждане), с проектен капацитет на охлаждане / отопление минимум 6,8 kW / 7,60 kW, с енергиен клас на охлаждане и /или отопление минимум А++, филтър устойчив на плесени. Част от тези климатици - 6 бр. ще бъдат монтирани в цеха на ет. -1 с площ 575 м2 и обем 2587 м3, като ще заменят неефективното отопление с твърдо гориво в момента, създаващо риск от пожар и ще подобрят микроклимата в помещението както при отопление, така и при охлаждане. 2 броя от същите климатици ще бъдат монтирани в работно помещение за асемблиране и опаковане, находящо се на ет. 1, където съществуващата климатична техника е амортизирана и недостатъчна за осигуряване на оптимална работна среда. Високият енергиен клас на климатиците А++ ще повлияе положително върху опазването на околната среда и намаляване на вредното въздействие върху нея. -----2 броя климатици, вътрешно тяло тип таванно, за открит монтаж (без вграждане) с проектен капацитет на охлаждане / отопление минимум 6,8 kW / 7,60 kW, с енергиен клас на охлаждане и /или отопление минимум А++, филтър устойчив на плесени. Тези климатици ще бъдат монтирани в работно помещение за ел. монтаж и работа с плоскости, находящо се на ет. 1 и ще заменят съществуващият 1 брой амортизиран и неефективен климатик. -----1 брой климатик , вътрешно тяло тип таванно, за открит монтаж (без вграждане) с проектен капацитет на охлаждане / отопление минимум 9,50 kW / 11,30 kW, с енергиен клас на охлаждане и /или отопление минимум А++, филтър устойчив на плесени. Този климатик ще бъде монтиран в печатницата, находяща се на ет. 1 и ще замени амортизирания и неефективен климатик тип колона, марка Hisense, използван в помещението. Високият енергиен клас на климатиците А++ ще повлияе положително върху опазването на околната среда и намаляване на вредното въздействие върху нея. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Поддейност 2.3. Частична реконструкция на печатница - изграждане на окачен таван с цел намаляване обема на помещението за подобряване на микроклимата : В рамките на настоящата поддейност ще бъде изграден окачен таван 60 м2 в печатница с цел намаляване обема на помещението за подобряване на микроклимата. В момента таванът на помещението е скосен, като в най-високата си част достига височина около 7 м, което възпрепятства ефективното поддържане на благоприятен микроклимат. Ще бъде изграден 60 м2 окачен таван от гипсокартон на височина 4.5 м., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Поддейност 2.4. Частична реконструкция на офис етаж - изграждане на преградни стени от закалено стъкло с цел намаляване обема на помещението и подобряване на микроклимата : В рамките на тази поддейност ще бъдат изградени 4 броя преградни стени от закалено стъкло, с обща площ 60 м2 за намаляване обема на помещението, находящо се на ет. 1 и представляващо еднообемно пространство с площ 312м2, използвано като офис на БТГ ЕООД. Големината на помещението прави затруднява поддържането на оптимални фактори на микроклимата в помещението - влажност, температура, въздушен поток. Преградните стени ще бъдат от закалено стъкло, за да се гарантира достъпа на дневна светлина в цялото помещение и да се избегнат рискове от нараняване при евентуално счупване. Чрез частичната реконструкция ще се постигне колективна защита на работещите в администрацията от неблагоприятен микроклимат., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Поддейност 2.5. Закупуване на ергономични работни столове за колективна защита на работещите в седнало положение и подобряване на ергономията на работното място - 6 бр. : По настоящата дейност ще бъдат закупени 6 броя ергономични работни столове за работещите в офиса с цел колективна защита и подобряване ергономията на работното място. Ще бъдат изцяло подменени съществуващите работни столове, които са вече амортизирани и не осигуряват нужният комфорт на работното място., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Поддейност 2.6. Закупуване на ЛПС и специално защитно работно облекло - зимно и лятно - за представители на целева група работещи в производството.: Характера на производството на компанията обуславя използването на различни видове режещи и пробиващи машини и ръчни инструменти, както имонтажни дейности, за които се изисква използването на лични предпазни средства и/или защитно работно облекло от работниците, като някои от тях използват по няколко защитни средства, съгласно изготвената оценка на риска. В отдел печатница работят 3 броя мастилно-струйни печатащи машини, които емитират прах и вредни вещества по време на работа. БТГ ЕООД е осигурила на работещите всички необходими предпазни средства, съгласно приложимито законодателство, видно и от изготвения на 30.06.2014г. списък на ЛПС и видовете работа, при които сеизползват, но срокът има на годност изтича на 30.06.2016г. и те следва да се подменят с нови такива. В рамките на тази поддейност е предвидено закупуване на ЛПС и защитно работно облекло, както следва: Антифони - 5 броя Предпазни очила - 8 броя Защитно работно облекло - зимно - полугащеризон зимен, блуза с дълъг ръкав, яке - 9 комплекта Защитно работно облекло - лятно - полугащеризон летен, блуза с къс ръкав - 9 комплекта Каска - 2 броя Предпазни колани - сбруи - 2 броя Ръкавици - предпазни - 9 броя Обувки с метално бомбе - 4 броя Маска противопрахова - 3 броя , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите - оборудване на места за отдих и хранене в предприятието.: Предвидените ивестиции по тази дейност включват оборудване на места за кратковременен отдих на служителите, като за целта ще бъдат оборудвани 3 броя битови помещения с хладилници, микровълнови печки, маси и столове за хранене, тъй като такива липсват към момента или са напълно амортизирани. Допълнително ще бъдат обособени кътове с мека мебел за почивка на служителите. Предвижда се да бъдат закупени общо: 3 бр. маса за хранене, 12 бр. стол за хранене, 3 бр. хладилник, 3 бр. микровълнова печка, 3 бр. мека мебел, Договорена стойност: 12 243.33 , Отчетена стойност: 12 243.33
  • Дейност: Дейност по организация и управление на проекта: Дейността по организация и управление на проекта ще бъде ръководена от управителя на фирмата, като в подготовката и реализацията на различните дейности ще участват експерти от компанията или външни експерти. Реализирането на проектните дейности и отчетната дейност ще бъдат осъществени при спазване изискванията на Управляващия орган, ДБФП и ръководствата към него, както и цялото приложимото законодателство., Договорена стойност: 17 553.80 , Отчетена стойност: 17 553.80
  • Дейност: Публичност и визуализация на проекта: Визуализация на проекта, съгласно условията на настоящата процедура, при спазване указанията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, Ръководство за изпълнение на ДБФП, договора за БФП и останалото приложимо законодателство. Предвидени са следните мерки за визуализация и публичност: а) информация на интернет страницата на фирмата относно проекта и открояване на финансовата подкрепа от ЕС; б) изработена и монтирана 1 брой временна информационна табела с плакат размер А3 в офиса на фирмата; в) изработена и монтирана 1 брой постоянна информационна табела, размер 500*700 мм на входа на сградата, в която се помещава БТГ ЕООД; г) изработени и монтирани стикери на новозакупеното оборудване., Договорена стойност: 1 200.00 , Отчетена стойност: 1 200.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: БУЛТЕКС 99 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 796.00
  • Изпълнител: Айдиес Глобъл ООД, Договорена стойност по проекта*: 5 132.74 , Отчетена стойност**: 5 132.74
  • Изпълнител: ЕКСПРЕШЪНС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 200.00
  • Изпълнител: Техномаркет България АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 473.33
  • Изпълнител: Орловски Пласт ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 14 200.20
  • Изпълнител: БГсервиз ООД, Договорена стойност по проекта*: 43 480.00 , Отчетена стойност**: 46 365.51
  • Изпълнител: ИЛИОС ИНЖЕНЕРИНГ КОНСУЛТИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 79 350.00 , Отчетена стойност**: 88 400.00
  • Изпълнител: САТЕЛИТ МВ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 000.00
  • Изпълнител: ЕЛ ДЖИ ГРУП АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 16 170.00
  • Изпълнител: СИСТЕМС ЕНД ТЕХНОЛЪДЖИС ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 900.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 16.00 , Достигната стойност: 27.00
Индикатор 3 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 191 173.33 BGN
БФП 191 173.33 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 186 040.59 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка и пускане в експлоатация на 11 бр. климатици за осигуряване на колективна защита от неблагоприятен микроклимат“, Прогнозна стойност: 79 390.00
  • Обособена позиция 1: „Доставка и пускане в експлоатация на 11 бр. климатици за осигуряване на колективна защита от неблагоприятен микроклимат“
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: „Доставка и пускане в експлоатация на 11 бр. климатици за осигуряване на колективна защита от неблагоприятен микроклимат“
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Закупуване и внедряване на ДМА хардуер -1 брой сървър и ДНА - специализиран софтуер (вкл. лицензи) за управление на човешките ресурси.“ Обособена позиция 1: Закупуване и внедряване на специализиран софтуер (вкл. лицензи) за управление на човешките ресурси Обособена позиция 2: Закупуване и внедряване на ДМА - хардуер (1 брой сървър) за инсталиране на софтуера за управление на човешките ресурси , Прогнозна стойност: 43 500.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Закупуване и внедряване на специализиран софтуер (вкл. лицензи) за управление на човешките ресурси
    Изпълнител: БГсервиз ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 43 480.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Закупуване и внедряване на ДМА - хардуер (1 брой сървър) за инсталиране на софтуера за управление на човешките ресурси
    Изпълнител: БГсервиз ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 43 480.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Визуализация и публичност на проект BG05M9OP001-1.008-1863 „Подобряване на качеството на работните места и условията на труд в БТГ ЕООД.“, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Визуализация и публичност на проект BG05M9OP001-1.008-1863 „Подобряване на качеството на работните места и условията на труд в БТГ ЕООД.“
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка и пускане в експлоатация на 11 бр. климатици за осигуряване на колективна защита от неблагоприятен микроклимат, Прогнозна стойност: 79 390.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и пускане в експлоатация на 11 бр. климатици за осигуряване на колективна защита от неблагоприятен микроклимат
    Изпълнител: ИЛИОС ИНЖЕНЕРИНГ КОНСУЛТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 79 350.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Разяснение №1/21.03.18 към публична покана №3 от 15.03.2018г. с предмет "Доставка и пускане в експлоатация на 11 бр. климатици за осигуряване на колективна защита от неблагоприятен микроклимат", Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Разяснение №1/21.03.18 към публична покана №3 от 15.03.2018г. с предмет "Доставка и пускане в експлоатация на 11 бр. климатици за осигуряване на колективна защита от неблагоприятен микроклимат"
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN