Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFOP001-2.001-0002-C13
Наименование на проекта Администрацията и гражданско общество – партньорство в управлението
Бенефициент 000695025 Администрация на Министерския съвет
Източник на финансиране ЕСФ ==> Добро управление
Дата на сключване на договора/заповедта 05.12.2016
Дата на стартиране 01.10.2016
Дата на приключване 23.05.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Доброто управление е основният принцип на модерната администрация. Усилията на всички правителства са насочени към усъвършенстване на управлението, като един от основните инструменти за това е засилването на широкото участие на обществото в управлението. Обществената среда вече припознава голяма част от принципите на доброто управление като минимални стандарти в дейността на администрацията и тя следва да полага системни действия за посрещане на тези очаквания.
Проектът насърчава и утвърждава проактивната роля на администрацията в привличането на заинтересованите страни в процеса на вземане на решения, при внедряването на нови и привлекателни за обществото инструменти за гражданско участие и при насърчаването на взаимодействието със заинтересованите страни при регулирането на икономическата активност.
Проектът насърчава съвместното между администрацията и обществото формулиране на политики и изработване на нормативните актове.
В пълен синхрон с реалностите на дигиталния век, основната група от интервенции по проекта ще се реализират чрез насърчаване на онлайн инструментите. Основа за това ще бъде извършването на актуализация на  Портала за обществени консултации и развиването на качеството му на контактна точка между администрацията и обществото. Проектът предвижда улеснено представяне на необходимата информация при провеждането на обществени консултации и насърчаване на диалога между институциите и гражданското общество.
Проектът ще се реализира чрез устойчиви и интегрирани подходи по изучаване на добри практики, изграждане на капацитет, включително чрез подхода “учене чрез правене”.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1. Изграждане на механизми и умения за взаимодействие между администрацията и гражданското общество: Дейността е в пълно съответствие с националната стратегическа и нормативна рамка и кореспондира напълно с очакванията на гражданското общество за осигуряване на условия за по-широко участие на заинтересованите страни в процесите по формулиране и обсъждане на политики. Дейността осигурява практическо приложение в административната практика на промените в Закона за нормативните актове (ДВ, бр. 34 от 03 май 2016 г.) по отношение на обществените консултации и подобрява разбирането на държавните служители за тяхното провеждане. Дейността подпомага постигането на основната цел на проекта, тъй като е мултикомпонентна и предлага широк набор от инструменти за изграждане на партньорство между администрацията и гражданското общество при формулиране, обсъждане и изпълнение на политики, както и на специфична цел 1 „Създаване на инструменти и капацитет в администрацията за взаимодействие с гражданското общество“. Предвидено е проучване на практики за насърчаване на гражданското участие и за провеждане на обществени консултации, което ще послужи като отправна точка за изграждането на най-подходящия за България модел. Предвид, че провеждането на обществени консултации с консултационен документ е нов подход в България подобно проучване ще има висока добавена стойност и ще улесни процеса по неговото внедряване. Дейността предвижда да бъдат актуализирани Стандартите за провеждане на обществени консултации. По този начин ще бъде актуализиран основният методически документ за провеждане на обществени консултации, което ще доведе до по-лесното внедряване на новите моменти в административната практика. Ще бъдат създадени нови за администрацията инструменти за привличане на експертиза от гражданския сектор. Чрез създаването на Наръчник за привличане на гражданска ангажираност (Crowdsourcing) и на гражданска ИТ подкрепа (Civic hacking), ще се обогати инструментариумът за партньорство между администрацията и обществото при формулирането и изпълнението на политики и отделни инициативи. Начинът на изпълнение на дейността ще гарантира устойчивост при внедряването на новите подходи за насърчаване на гражданското участие, споделянето на експертиза и провеждане на обществени консултации, тъй като ще бъде разработена програма за обучения. След приключването на проекта програмата ще бъде предоставена на Института по публична администрация за включване в каталога за обучения на държавни служители. В рамките на дейността ще бъдат проведени и пилотни обучения за служители от централната администрация, като при идентифициране на слабости и възможности за подобряване те ще бъдат отразени в програмата. Дейността ще даде възможност и за пилотно практическо приложение на добрите практики чрез реално провеждане на обществени консултации по проекти на нормативни актове, подготвени от администрацията. Използването на метода „учене чрез правене“ ще има силен трансформиращ ефект и ще допринесе за усвояването на добри практики от експертите от администрацията. Дейността ще насърчи и гражданското участие чрез повишаване информираността на гражданското общество за възможностите за участие в процеса на вземане на решения и в обществените консултации. , Договорена стойност: 179 400.00 , Отчетена стойност: 179 400.00
  • Дейност: Дейност 2. Актуализация на Портала за обществени консултации: Изпълнението на дейността е в пълно съответствие с общата цел на проекта и със специфична цел 2 „Подобряване и дигитализиране на процеса по провеждане на обществени консултации“. Дигитализирането ще се осигури чрез надграждане на съществуващия Портал за обществени консултации. Изработеният с национални средства съществуващ портал има остаряла инфраструктура, а нарасналият брой проекти на нормативни актове и документи, които ще бъдат публикувани поставя сериозни изисквания към съдържанието и функционалностите на портала. Функционалностите на портала е необходимо да отговорят на новите потребителски очаквания, да направят връзка между отделните етапи в процеса по нормотворчество, да изпълнят разпоредбите на Закона за нормативните актове и да интегрират най-добрите практики по провеждане на онлайн обществени консултации. Лесно разпознаваемият и популярен домейн на портала www.strategy.bg ще бъде запазен. Изработването на нов портал се обуславя и от факта, че съгласно сключения договор за изработване на портала, изпълнителят запазва авторските си права върху програмния код на портала. Като неразделно приложение към системния проект, ще се изготви и предложение за дизайн и визуална идентичност. Основните функционалности на портала ще осигуряват прозрачност на процеса по нормотворчество и ще интегрират дигитални инструменти за провеждане на обществени консултации и за извършване на оценка на въздействието. Те ще бъдат насочени в следните направления: - Досие на проекта на нормативен акт. За осигуряването на досие на проекта на нормативен акт ще бъде създадена възможност за класификация на проектите на нормативни актове, наречена за потребителско улеснение Timeline. Тази функционалност ще позволява да бъдат проследени законодателната/оперативната програма, предварителните обществени консултации по проекта на нормативен акт, обратната връзка от обществените консултации и окончателния акт от раздел „Правна информация“ на системата. Ще бъде създадена възможност за уеб базирано публикуване на законодателната/оперативната програма на Министерския съвет. - Извършване на оценка на въздействието Порталът ще бъде дигитален инструмент за извършване на оценка на въздействието и на него ще бъдат интегрирани различни инструменти за извършване на оценка на въздействието като Модел на стандартните разходи, мултикритериен анализ, анализ на разходи/ползи, анализ на ефективността на разходите, различни образци като: частична и цялостна предварителна оценка на въздействието, последваща оценка на въздействието и др. Ще бъде създадена и библиотека с извършени оценки и с практики от други държави членки на ЕС. Порталът ще пренасочва и към ресурсни източници на данни като НСИ, страници на други органи и НПО, регистри и Портала за отворени данни и др. В системата на Портала ще бъде създаден раздел „Правна информация“, в който ще бъде възпроизведена логиката на действащата Системата за правна информация на Министерския съвет https://pris.government.bg и ще бъде извършена миграция на данните от нея. На Портала ще бъде изграден и раздел „Консултативни съвети“. Структурната логика и функционалностите на раздел „Консултативни съвети“ възприема генералната структурна логика на съществуващия Портал за консултативни съвети www.saveti.government.bg. Цялата налична информация за консултативните съвети и дейността им от този портал ще бъде мигрирана към новия раздел. За реализиране на основни бизнес процеси Порталът ще поддържа интеграция в реално време с информационни системи на други администрации: • Портал за отворени данни https://data.egov.bg – автоматизирано публикуване •еАвтентикация – за вписване на потребители с електронна идентичност •Facebook и Twitter – автоматизирано публикуване на създадени в системата събития •Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) – за изпращане на успешна законодателна инициатива •Интегрираната информационна система на държавната администрация (ИИСДА) Продължава в Прил. 2, Договорена стойност: 301 655.84 , Отчетена стойност: 13 970.00
  • Дейност: Дейност 3. Прехвърляне на функции по регулиране към заинтересовани страни: Съвместното регулиране и саморегулирането на отделни сектори е идентифициран като ефективен механизъм в различни страни. По този начин се повишава ефективността на администрацията, а процесите се управляват или администрират по-качествено и по-бързо от частни субекти с по-широки знания и експертиза. Заедно с това се стимулира и динамиката на стопанския оборот, повишава се отговорността на частните субекти и се намаляват пресечните процесни точки между икономическите оператори и държавата. Дейност 3 е в пълно съответствие със специфична цел 3 на проекта „Изграждане на практики за съвместно регулиране на икономически сектори между администрацията и заинтересованите страни“ на проекта. Тя включва изследване на опит и практики на други държави-членки при прехвърляне на функции към частни субекти за осъществяване на съвместно регулиране или саморегулиране в икономически сектори. Дейността ще изследва до каква степен страни от ЕС използват механизма на саморегулиране и по какъв начин той е реализиран. Анализът ще акцентира върху това кои от изследваните практики са приложими в България, а тези които не са – какви са причините и съображенията за това. По предложенията ще бъдат изготвен анализ разходи-ползи относно бюджетна икономичност и намалени разходи на регулираните субекти. В рамките на дейността ще бъдат изследвани и практиките в България по извеждането на публични функции по регулирането на икономически сектори и ще бъде извършена оценка на необходимостта от разширяване на тези практики. Ще бъдат изследвани най-малко 5 икономически сектори, за това доколко и в какъв вид може да бъде реализирано извеждане на регулиращи функции от държавата. Ще бъде направена и оценка относно цената за бюджета. В рамките на дейността ще се изготви концепция за саморегулиране на основните икономически сектори. Концепцията ще включва идентифицирани функции и дейности за извеждане от публичния сектор и регулаторни режими за администриране от браншови организации, препоръки за саморегулиране на икономически сектори или части от тях, субектите които да го осъществяват, предложения за нормативни промени и др. Ще бъде изготвена и оценка на въздействието на предложенията от концепцията. , Договорена стойност: 135 240.00 , Отчетена стойност: 135 240.00
  • Дейност: Дейност 4. Информация и публичност: Дейността ще осигури популяризиране на проектните дейности, цели и постигнати резултати. Ще повиши информираността на гражданите, бизнеса и НПО за участие в процеса на обществени консултации. В рамките на дейността се предвижда провеждане на заключително публично събитие за популяризиране на резултатите от изпълнението на проекта. За популяризиране ролята на ЕС, съфинансиращият фонд (ЕСФ) и Оперативна програма „Добро управление“ ще бъдат изработени следните информационни и рекламни материали: - рол банер – 2 бр. Тяхната изработка ще бъде изцяло съобразена с изискванията, посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.”, Договорена стойност: 360.00 , Отчетена стойност: 360.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Милена, Договорена стойност по проекта*: 2 880.00 , Отчетена стойност**: 5 740.00
  • Изпълнител: АСАП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 180 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Георги, Договорена стойност по проекта*: 10 000.00 , Отчетена стойност**: 8 970.00
  • Изпълнител: Петко, Договорена стойност по проекта*: 7 000.00 , Отчетена стойност**: 2 080.00
  • Изпълнител: ИНФОРМАЦИОННО ОБСЛУЖВАНЕ АД, Договорена стойност по проекта*: 5 000.00 , Отчетена стойност**: 5 000.00
  • Изпълнител: Агенция "Стратегма" ООД, Договорена стойност по проекта*: 286 800.00 , Отчетена стойност**: 286 800.00
  • Изпълнител: ДЗЗД "Три-Ай", Договорена стойност по проекта*: 178 920.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Свилена, Договорена стойност по проекта*: 8 896.00 , Отчетена стойност**: 8 139.71
  • Изпълнител: МИНА ТРАВЕЛ ЕНД ИВЕНТ ГРУП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 27 840.00 , Отчетена стойност**: 27 840.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение
  • Член на обединение: Тритон България ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: Ай Ти Флайт ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Служители от администрацията, успешно преминали обученията с получаване на сертификат, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 250.00 , Достигната стойност: 255.00
Индикатор 2 Подкрепени анализи, проучвания, изследвания, методики, одити и оценки за администрацията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 5.00 , Достигната стойност: 5.00
Индикатор 3 Брой проведени информационни кампании, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Служители от администрацията, успешно преминали обучения с получаване на сертификат, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 250.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Брой разработени/надградени информационни системи или онлайн платформи, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Брой подкрепени нови/ осъвременени обучителни модули за администрацията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 2.00
Индикатор 7 Обучени служители от администрацията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 250.00 , Достигната стойност: 255.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 355 554.23 BGN
БФП 355 554.23 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 355 554.23 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Надграждане на Портала за обществени консултации", Прогнозна стойност: 237 960.00
  • Обособена позиция 1: Надграждане на Портала за обществени консултации
    Изпълнител: АСАП ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 180 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: "Предоставяне на консултантски услуги за изграждане на практики за съвместно регулиране на икономически сектори между администрацията и заинтересованите страни", Прогнозна стойност: 200 000.00
  • Обособена позиция 1: "Предоставяне на консултантски услуги за изграждане на практики за съвместно регулиране на икономически сектори между администрацията и заинтересованите страни"
    Изпълнител: Агенция "Стратегма" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 135 240.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: „Актуализиране на Портала за обществени консултации www.strategy.bg", Прогнозна стойност: 295 000.00
  • Обособена позиция 1: „Актуализиране на Портала за обществени консултации www.strategy.bg"
    Изпълнител: ДЗЗД "Три-Ай"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 178 920.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: „Предоставяне на консултантски услуги за изграждане на механизми и умения за взаимодействие между администрацията и гражданското общество“, Прогнозна стойност: 187 695.60
  • Обособена позиция 1: "Предоставяне на консултантски услуги за изграждане на механизми и умения за взаимодействие между администрацията и гражданското общество"
    Изпълнител: Агенция "Стратегма" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 151 560.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на самолетни билети за страната и чужбина за превоз на пътници и багаж; хотелски настанявания в чужбина; хотелски настанявания в София и страната на външни за администрацията на Министерския съвет лица (включително чуждестранни лица), когато разходите са за сметка на бюджета на Министерския съвет; хотелски настанявания в страната за групови мероприятия (10 и над 10 души); конферентни услуги в София и страната и ресторантьорски услуги в София и страната., Прогнозна стойност: 3 000 000.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на самолетни билети за страната и чужбина за превоз на пътници и багаж; хотелски настанявания в чужбина; хотелски настанявания в София и страната на външни за администрацията на Министерския съвет лица (включително чуждестранни лица), когато разходите са за сметка на бюджета на Министерския съвет; хотелски настанявания в страната за групови мероприятия (10 и над 10 души); конферентни услуги в София и страната и ресторантьорски услуги в София и страната.
    Изпълнител: МИНА ТРАВЕЛ ЕНД ИВЕНТ ГРУП ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 27 840.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN