Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0167-C01
Наименование на проекта Достоен и независим живот
Бенефициент 000817917 ОБЩИНА ОПАН
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 21.12.2015
Дата на стартиране 01.02.2016
Дата на приключване 01.10.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Стара Загора, Опан

Описание

Кратко описание на проекта
Подкрепа на звено за услуги в домашна среда към «Домашен социален патронаж»(ДСП)Опан, в рамките на което ще се извършват три основни типа почасови дейности: 1. Дейности за лична помощ, в т.ч. и дейности с медико-социална насоченост; 2. Дейности за социална подкрепа и социално включване; 3. Комунално-битови дейности. За целта в рамките на звеното ще бъдат наети и обучени  лица в трудоспособна възраст, непридобили право на пенсия, които да обслужват нуждаещите се на територията на община Опан.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: За доброто управление на проекта при неговото стартиране ще бъде проведена среща за сформиране на екипа за управление на проекта. Включва среща на всички членове на екипа, разглеждане на детайлите по проекта и неговото изпълнение, цели и очаквани резултати, дефиниране на отговорностите и задълженията на всеки от екипа, определяне на график за срещи и отчети по време на изпълнение на проекта, както и детайлно запознаване с методите на оценка и анализ на прогреса на проекта и начините за предотвратяване и разрешаване на проблеми свързани с неговото реализиране. Успешното реализиране на проекта ще бъде гарантирано с точно разпределение на задълженията на членовете на екипа, ясно дефиниране на техните задължения и отговорности, както и стриктното спазване на правилата за мониторинг, контрол и отчетност. Ръководител на проекта - следи за изпълнението на проекта като цяло, включително техническата и финансова част. Ще отговаря за връзката между общината и трети страни, както и между общината и финансиращата институция. Координатор - следи графика на проекта, сроковете за изпълнение на отделните дейности. Ще отговаря за координацията между различните членове на екипа. Отговаря за административно-техническата обезпеченост на проекта. Счетоводител - ще отговаря за отчитането на проекта пред финансиращата институция. Ще следи за спазването на срокове, начините на отчитане и типа документи, които трябва да бъдат изготвени., Договорена стойност: 15 837.00 , Отчетена стойност: 15 675.58
  • Дейност: Обучение на персонала за предоставяне на услуги: Предвижда се всички новоназначени лица – персонал за предоставяне на услуги в домашна среда да преминат 1 въвеждащо или 1 надграждащо обучение, всяко от които с минимална продължителност 4 дни /краткосрочно, при пълно откъсване от работата/ по предварително одобрен учебен план в съответствие с Параметрите, заложени в Утвърдените от Изпълнителния директор на АСП Методики за предоставяне на социални услуги в общността, като стриктно се следи да не се допуска включване във въвеждащо обучение на лица, преминали през идентично обучение по други програми или проекти или по друг ред., Договорена стойност: 1 440.00 , Отчетена стойност: 1 200.00
  • Дейност: Супервизия и психологическа подкрепа на персонала: Супервизията е процес на подкрепа на работещите в сферата на предоставяне на социални услуги. Супервизията е средство предлагащо гаранция за качество на всяка социална дейност, където функциите са ясно дефинириуми. Супревизията е процес на взаимодействие между супервизор и супервизиран насочен към неговото (на супервизирания) професионално развитие, емоционална подкрепа и превенция на професионалното прегряване. За целите на проекта е предвидено да се провежда групова супревизия на персонала на звеното веднъж на три месеца. По време на груповите супервизии ще се разглеждат случаи, ще се обсъждат трудности и проблеми възникнали в процеса на предостаняве на услугите, както и начини за тяхното преодоляване. Индивидуалните супревизии ще бъдат осъществявани всеки месец от психолога в звеното. При индивидуалната супервизия ще се обсъжда работата по конкретен случай и вземане на професионално решение, справяне с лични емоции по отношение на потребител или колега; ще се предоставя емоционална и психологическа подкрепа. Провеждането на супервизия на персонала е от особена важност за качеството на предоставяните услуги., Договорена стойност: 2 160.00 , Отчетена стойност: 2 756.61
  • Дейност: Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите: Към звеното за предоставяне на услуги в домашна среда ще бъде назначен психолог. Подкрепата на компетентен психолог е важна за разрешаването на редица житейски казуси. Хората с увреждания повече от всеки друг трябва да преодоляват различни бариери, вътрешни или външни. Затова мотивацията и подкрепата оказани от психолога са важна част за постигане на добър емоционален баланс. , Договорена стойност: 18 171.12 , Отчетена стойност: 17 151.00
  • Дейност: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги: Основната цел на дейността е да бъдат предоставени качествени интегрирани услуги на всеки един потребител, които да обхванат и задоволят в максимална степен неговите потребности. За нормалното функциониране на Звеното и за качественото предоставяне на услугите е необходимо да бъде закупено следното оборудване и обзавеждане: - пълно обзавеждане за два броя работни места включващо бюро, сектор, шкаф, контейнер, офис-стол на колелца, стол-посетителски, метален шкаф, компютърна конфигурация - "Процесор: мин. 2,3 GHz, Твърд Диск: мин 500GB SATA, Памет:мин 4 GB RAM, Оптично устройство: DVD RW, клавиатура и мишка, Монитор: мин 18.5"" Wide, 16:9 a/r, 5ms, 1366 x 768, Динамичен контраст 100 000:1, Яркост 250 cd/кв.м.•, TCO5.0, H170° V160°, UPS: 1250VA, Input 230V / Output 230V, Лазерно многофункционално устройство - рrint, copy, scan. Тази техника е необходима, тъй като по време на проекта се създава голям брой документация, нормално произтичаща от големия брой потребители и служители обхванати в проекта. Ежемесечно ще се налага и принтиране на отчети, графици и планове. Металните шкафове са необходими във връзка със съхраняването на копия на лични данни и документи на потребители и служители. С цел създаване на нормална работна среда на Звеното се предвижда и закупуването на 1 брой климатик. За по-качественото предоставяне на интегрирани социални услуги ще бъде закупено и медицинско оборудване и консумативи, които ще бъдат необходими на медицинската сестра в ежедневните й задължения., Договорена стойност: 360 982.46 , Отчетена стойност: 354 711.49
  • Дейност: Осигуряване на публичност: Община Опан ще предостави информация и ще осигури публичност на изпълнявания проект чрез използване на подходящи комуникационни средства описани по-долу: Ще бъдат осъществени 2 броя пресконференции; Ще бъде изработена 1 бр. информационна табела и 1 брой транспарант; Ще бъдат изготвени и разпространени 500 информационни флаери и 100 информационни плакати; Ще бъдат публикувани 3 прессъобщения в интернет-страницата на община Опан за осъществяването на проекта; Ще бъдат изработени 100 рекламни чанти, 100 химикалки, 100 рекламни чаши, 100 бележника, 1 флаш-банер на интернет-страницата на общината и 100 календара с цел популяризиране на ЕС, ЕСФ, ОПРЧР и проекта, съобразени с правилата за визуализация. Ще бъдат изготвени и 50 стикери за залепване на придобитото обзавеждане и оборудване. По този начин ще бъде постигната една от основните цели на Структурната помощ – а именно публичност и информираност на широката общественост в процеса на усвояване на средства от бюджета на ЕС., Договорена стойност: 4 020.00 , Отчетена стойност: 3 525.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЗАРАФАРМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 967.20 , Отчетена стойност**: 823.00
  • Изпълнител: ДАЯНА Х - ЙОРДАНКА ИВАНОВА ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 3 000.00 , Отчетена стойност**: 3 000.00
  • Изпълнител: КООПЕРАЦИЯ ПАНДА, Договорена стойност по проекта*: 13 376.88 , Отчетена стойност**: 13 092.75
  • Изпълнител: АЛНАРУЗЕ ООД, Договорена стойност по проекта*: 240.00 , Отчетена стойност**: 240.00
  • Изпълнител: ЗАСТРАХОВАТЕЛНО АКЦИОНЕРНО ДРУЖЕСТВО АРМЕЕЦ АД, Договорена стойност по проекта*: 65.46 , Отчетена стойност**: 65.46
  • Изпълнител: ДЪГА ПЛЮС ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 287.40 , Отчетена стойност**: 3 285.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 13.00 , Целева стойност: 38.00 , Достигната стойност: 52.00
Индикатор 2 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 13.00 , Целева стойност: 43.00 , Достигната стойност: 52.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 402 610.58 BGN
БФП 402 610.58 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 394 342.27 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN