Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.021-0054-C01
Наименование на проекта Преодоляване на предизвикателствата на пазара на труда, чрез повишаване на знанията и уменията на заетите лица в "Арко Имоти" ЕООД
Бенефициент 175104569 АРКО ИМОТИ ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 07.03.2018
Дата на стартиране 01.05.2018
Дата на приключване 30.06.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Основно предизвикателство на пазара на труда, формулирано в контекста на ПО 9  на Европейската стратегия за развитие на Дунавския регион и Европа 2020 е изключителната необходимост да се предоставя обучение и образование, което отговаря на търсенето на пазара на труда. Ето защо по настоящия проект е предвидено най-необходимото обучение за служителите на фирмата-кандидат, предвид сферата на действие на компанията, които са заложени, така че да отговарят изцяло на потребностите на служителите.
„Арко Имоти” ЕООД има изградена вътрешно фирмена политика, ориентирана към подпомагане постигането на целите, заложени в националните и европейски стратегически документи. Инвестициите в ЧР на предприятието водят до повишаване на неговата конкурентоспособност на пазара и като следствие - на доходите на служителите му, което допринася за постигане на основната цел, заложена в Националната стратегическа референтна рамка. Финансирането на следните дейностите по проекта ще създаде по-добри работни места и ще допринесе за постигането на конкурентна производителност.
В настоящето предложение са предвидени обучения по професионална квалификация и ключови компетентности за служителите, чрез които ще се инвестира в усвояването на нови знания и умения и ще се съдейства за утвърждаване на практиката за учене през целия живот с цел професионалната им реализация през целия активен трудов живот. Проектното предложение осигурява достъп до качествено обучение, като чрез това се гарантира на всеки от тях пълноценно участие в обществото и правото на достоен труд и възнаграждение. 
Особено важно за кандидата е, че БФП по проекта е в размер на 100%, тъй като той изпълнява основната си дейност в ЮЗР на планиране, където съгласно други регламенти и програми не се предвижда 100% финансиране.

Чрез ОП „РЧР" 2014–2020 и подкрепата на ЕСФ, заложените в настоящия проект дейности ще повишат конкурентоспособността на фирмата, нейния оборот и ще доведе до възможност за разкриване на нови работни места.
Дейности
  • Дейност: Обучение на служителите по професионална квалификация за "Брокер", специалност 3410301 "Недвижими имоти": С настоящата дейност фирмата-кандидат цели да обучи служителите си за професионална квалификация по направление 341 "Търговия на едро и дребно" по професия "Брокер", специалност "Недвижими имоти" за част от професия в трето квалификационно ниво. Необходимостта от тази дейност произтича от изразената нужда на служителите на фирмата-кандидат да повишат своята квалификация и е в пряка връзка с основната икономическа дейност на компанията. Ръководството на "Арко имоти" ЕООД инициализира нуждата от придобиване на допълнително ниво на квалификация на служителите си с цел адаптиране на съществуващото квалификационно равнище на заетите лица към непрекъснато променящата се икономическа среда и новите изисквания на пазара. Чрез него ще се осигури инвестиране в усвояването на нови знания и умения от служителите и ще се съдейства за утвърждаване на практиката за учене през целия живот с цел професионалната им реализация през целия активен трудов живот. С изпълнението на дейността ще се осигури достъп до качествено обучение, като чрез това ще се гарантира на всеки служител пълноценно участие в обществото и правото на достоен труд и възнаграждение, съобразено с представянето. Чрез него ще се съдейства и за повишаване устойчивостта и „активността“ на социалната защита и за осигуряване на равенство на възможностите. Освен с гореизброените ползи, след обучението на служителите ще се постигне и по-високо качество на услугите, както към крайните клиенти, така и към партньорите на кандидата. Обучението, което Ръководството на фирмата-кандидат планира да проведе, включва следните цели, които след приключване, всеки служител ще притежава: • спазва инструкциите за здравословни и безопасни условия на труд; • познава правния режим на сделките с недвижими имоти; • познава облагането с данъци и такси на недвижимите имоти и сделките с тях; • умее да води преговори; • има изградени комуникационни и презентационни умения при информиране на клиентите за офертите с недвижими имоти; • познава основите на градоустройството и строителството на сгради; • описва устройството на територията, архитектурните норми и особеностите на строителството на различни обекти според тяхното предназначение; • има знания и умения за управление на недвижимата собственост; • познава психологическите аспекти в дейността на брокера; • използва статистически методи за проучване и анализ на цените, търсенето и предлагането в сделките с недвижими имоти; • умее да използва снимков материал, скици, схеми и модели при описване на имотите; • използва брокерски техники и практики при: сделки с ново и старо строителство; сделки с наеми; сделки, сключвани от чуждестранни лица; финансиране на сделките; • познава и използва нормативните документи, свързани с кадастъра и имотната регистрация, както и отговорните институции; • и други. Обученията ще бъдат извършени от лицензиран център за професионално обучение, който ще бъда избран по съответният ред на външно възлагане, съгласно ПМС 160/01.07.2016 и ЗУСЕСИФ. Избраният център за професионално обучение ще осигури необходимите материални ресурси на Възложителя, в т.ч. подходящо помещение за провеждане на обучение, необходимите учебни и канцеларски материали, техника и други, произтичащи от нуждите за правилното провеждане на обучението по професионална квалификация. За успешната реализация на обучението първоначално ще бъдат уведомени всички лица за периода, съдържанието и времето за провеждане на обучението. Всеки включен в курса служител ще премине 600 часово обучение, реализирано в рамките на шест месеца, като в края му ще се яви на изпит за проверка на натрупаните знания и умения. Обучението ще се проведе в съответствие с изискванията в чл.29 от ЗПОО, което за трето ниво на квалификация разпределението е 50% теория и 50% практика. Всеки завършил обучението ще получи удостоверение за успешно преминат професионално обучение, трета степен по част от професия "Брокер на недвижими имоти", Договорена стойност: 22 500.00 , Отчетена стойност: 30 110.00
  • Дейност: Обучение на служителите по професионална квалификация за "Сътрудник в малък и среден бизнес", специалност 3450501 "Малък и среден бизнес": С настоящата дейност фирмата-кандидат цели да обучи 31 от служители си за професионална квалификация по направление 345 "Администрация и управление" по професия "Сътрудник в малък и среден бизнес", специалност "Малък и среден бизнес" за част от професия във второ квалификационно ниво. Необходимостта от тази дейност произтича от изразената нужда на служителите на фирмата-кандидат да повишат своята квалификация в областта на управлението и администрирането на бизнес процесите. Ръководството на "Арко имоти" ЕООД инициализира нуждата от пре-квалификация на служителите си с цел подобряване на работната среда, комуникацията с клиенти и партньори, поддържане на икономическите интереси на компанията и други. Чрез него ще се осигурят предпоставки и условия за икономическо и устойчиво развитие на основата на повишаване качеството на труда и стимулиране личностната реализация на заетите лица, което е в съответствие с общата цел на Схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Успешно преминалите обученията реално ще повишат производителността на работното място, от една страна, и от друга ще подобрят адаптивността си към изискванията на пазара на труда, обусловен от непрекъснато променящите се изисквания на икономическото развитие. Преминалите обучение по професия "Сътрудник в малък и среден бизнес", ще могат да сформират и ръководят екипи от брокери, което ще подобри и управленските им качества. По този начин те ще могат да предават знанията си на млади специалисти, което пък ще позволи на фирмата да разшири състава и екипите си, поради факта, че ще има вече обучени и опитни управленски кадри. Обучението, което Ръководството на фирмата-кандидат планира да проведе, включва следните цели, които след приключване, всеки служител ще притежава: - Познава правната рамка за развитие на малкия и средния бизнес в България; - Познава различни комуникационни схеми във фирмения мениджмънт; - Умее да работи с картотеки, дневници и документи; - Познава основните елементи на маркетинговата политика на фирмата; - Умее да прилага основни методи за проучване на пазара; - Познава основни видове реклама и различни средства за осъществяване на реклама; - Умее да изработва елементарни рекламни материали с компютърен софтуер (дипляни, листовки) и компютърна презентация; - Умее да изготвя различни стопански писма (заявка, оферта, рекламация и др.); - Умее да изготвя документи за складиране и експедиране на продукция; - Познава различни канали за дистрибуция на стоки и услуги; - Умее да организира различни видове работни срещи и съвещания и да подготвя документи, свързани с тях (дневен ред, протоколи, помощни материали); - Умее да попълва първични счетоводни документи; - Умее да изработва опростен бюджет на малко предприятие (разпределяне на финансовите ресурси по приоритети); - и други. Обученията ще бъдат извършени от лицензиран център за професионално обучение, който ще бъда избран по съответният ред на външно възлагане, съгласно ПМС 160/01.07.2016 и ЗУСЕСИФ. Избраният център за професионално обучение ще осигури необходимите материални ресурси на Възложителя, в т.ч. подходящо помещение за провеждане на обучение, необходимите учебни и канцеларски материали, техника и други, произтичащи от нуждите за правилното провеждане на обучението по професионална квалификация. За успешната реализация на обучението първоначално ще бъдат уведомени всички лица за периода, съдържанието и времето за провеждане на обучението. Всеки включен в курса служител ще премине 300 часово обучение, реализирано в рамките на четири месеца, като в края му ще се яви на изпит за проверка на натрупаните знания и умения. Обучението ще бъде проведено в съответствие с изискванията в чл. 29 от ЗПОО, което за трето ниво на квалификация разпределението е 60% теория и 40% практика. Всеки завършил обучението ще получи удостоверение за успешно преминат професионално обучение, втора степен по част от професия "Сътрудник в малък и среден бизнес"., Договорена стойност: 18 600.00 , Отчетена стойност: 18 600.00
  • Дейност: Обучения на служителите по ключова компетентност "Английски език": Необходимостта от извършване на дейността се обуславя от необходимостта на 51 служители да осъществяват добра комуникация на "Английски език". Нуждата от подобно обучение е продиктувано и на база на следните мотиви: 1. Арко имоти е част от Arco Vara Group – водеща група компании в областта на недвижимите имоти в Естония. Служителите на компания често се налага да контактуват с други служители на чуждестранните компании, част от групата Arco Vara Group. Комуникацията между отделните страни и компании е на Английски език, като основен език за кореспонденция. Правят се и онлайн съвещяния, в които се засягат въпроси, относно развитието на дейността на фирмата, анализ на пазара, формиране на стратегии, напредък на икономическата дейност, планиране на бюджети и други. 2. Фирмата-кандидат участва и организира симпозиуми, форуми, презентации, семинари и други събития в и извън България. 3. Кандидатът има открити офиси в Слънчев бряг и Пловдив, където има предимно чуждестранни инвестиции и клиенти, с които комуникацията се извършва на Английски език. За служителите на дружеството е необходимо да могат да обяснят характеристиките на имотите, които предлагат, административните и законови рамки на сделките, които се договарят и всички допълнителни детайли, които са строго специфични за сферата на дейност на компанията. Растящия пазар в страната, който е атрактивен за чуждестранни инвестиции и неговото обслужване е предпоставка и условие за развитието на бизнеса на компанията, което води до нуждата служителите да са квалифицирани, така че да могат да отговорят на нуждите на пазара. Анализът на проблемите на целевата група показва, че към момента както работният, така и административният персонал в дружеството-кандидат се нуждае от целенасочено обучение, което да подготви заетите лица за работа при изпълнението, както на ежедневните си дейности, така и на определени събития и кампании, свързани с естеството на работа на фирмата. Успешното изпълнение на дейността ще спомогне за повишаването на знанията и уменията на представителите на целевата група, включени в изпълнението, към предизвикателства от официалната бизнес кореспонденция на Английски език. Дейността е планирана да бъде възложена на изпълнител, който разполага с необходимият опит и капацитет за провеждане на обучение на заетите лица за придобиване на ключови умения по "Английски език". Конкретната обучителна програма ще бъде предложена от изпълнителя, като се вземат предвид специфичните потребности на целевата група – заети лица в сектора на недвижимите имоти. Продължителността на обучението ще бъде минимум 300 учебни часа, за три нива на обучение (по 100уч.ч. за едно ниво на чужд език). Лицата ще бъдат разпределени в различни групи, спрямо настоящото им ниво на знания и умения при разговор, писане и четене, което ще се установи след входящ тест, проведен от избраният кандидат. Целта е да се определят индивидуалните потребности на всеки един служител и тяхното ниво на подготовка. Съотношението между теория, консултации с квалифицирани преподаватели и решаването на практически задачи и казуси, ще бъде изцяло съобразено със заетостта на лицата, които ще се обучават на "Английски език". При завършени три нива на Английски език, обучаемите лица ще получат следните умения: - четене; - писане; - говорене; - разбиране; - делова кореспонденция; - граматика; - и други Успешно завършилите курса на обучение ще получат сертификат, удостоверяващ придобитите умения по Ключова компетентност "Английски език", съгласно предвиденото в Насоките за кандидатстване. С оглед спазването на вече утвърдени добри практики, при провеждането на обучението, изпълнителят и представителите на целевата група, включени в обучение, ще спазват принципите и организацията на обучителния процес, залегнали в Процедурата за организация на дейността и отчетността на доставчиците на обучение, които провеждат обучение за придобиване на ключови компетентности и професионална квалификация., Договорена стойност: 35 700.00 , Отчетена стойност: 35 000.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници, придобили квалификация при напускане на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 51.00 , Достигната стойност: 55.00
Индикатор 2 Заети лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 51.00 , Достигната стойност: 55.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 84 480.00 BGN
БФП 84 480.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 82 170.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Организиране и провеждане на обучения по Професионална квалификация и Ключова компетентност 2 „Английски език” по 3 обособени позиции за общо 51 лица, заети в „Арко имоти“ЕООД„, Прогнозна стойност: 76 800.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1: Организиране и провеждане на обучение за придобиване на професионална компетентност на 20 лица в професионално направление 341 "Търговия на едро и дребно", по професия "Брокер", специалност "Недвижими имоти" за част от професия в трета степен на професионална квалификация (квалификационно ниво).
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2: Организиране и провеждане на обучение за придобиване на професионална компетентност на 31 лица в професионално направление 345 "Администрация и управление", по професия "Сътрудник в малък и среден бизнес", специалност "Малък и среден бизнес" за част от професия във втора степен на професионална квалификация (квалификационно ниво).
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: бособена позиция № 3: Организиране и провеждане на обучение на 51 лица по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“, английски език
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Повишаване на знанията и уменията на заетите лица в „Арко имоти“ ЕООД, Прогнозна стойност: 54 300.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Организиране и провеждане на обучение за придобиване на професионална компетентност на 31 лица в професионално направление 345 "Администрация и управление", по професия "Сътрудник в малък и среден бизнес", специалност "Малък и среден бизнес" за част от професия във втора степен на професионална квалификация (квалификационно ниво)
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: 2. Обособена позиция № 2: Организиране и провеждане на обучение на 51 лица по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“, английски език
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN