Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 293 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект ще бъде изпълнен от „БЕЙБИ ПЛАСТ" ЕООД - компания, специализирана в производството на изделия и опаковки от пластмаса, като фокуса е върху изделия за хранене на бебета и малки деца.

Проектът предвижда реализирането на мерки за подобряване на енергийната ефективност и повишаване капацитета на предприятието:

1. Мярка 1 - Доставка на нови иновативни електрически шприц машини;

2. Мярка 2 - Доставка на нови, хидравличната серия шприц машини с регулиран по обороти серво мотор на помпата;

3. Мярка 3 - Доставка на нова шприц-стреч-блас машина за производство на два вида бутилки с вместимост минимум 160 мл. и вместимост минимум 270 мл.

Конкретните мерки са основани ни препоръките от извършено Обследване за енергийна ефективност, одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-808/ 11.10.2016 г.

Реализирането на проекта и предвидените мерки ще доведат до:
* Планирани енергийни спестявания (ПЕС) в размер на 56.30%; 
* Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 66.50%.

Срокът за откупуване на предвидените инвестиции е 5.95 години, при вътрешна норма на възвръщаемост от 16.76%

В рамките на проекта са предвидени дейности по:
Елемент А „Инвестиции“: 
* Инвестиции за изпълнение на предвидените мерки за енергийна ефективност - избор на доставчик и доставка на оборудването.

Елемент Б „Услуги“: 
* Извършване на обследване за енергийна ефективност; 
* Въвеждане и сертифициране на Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001; 
* Публичност и визуализация.
* Одит на проекта.

Общата стойност на проекта е 2 136 533.82 лв., без ДДС.
Планираната продължителност е 18 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на енергиен одит (обследване за енергийна ефективност): В съответствие с Условията за кандидатстване по настоящата процедура, дейността е извършена в подготвителната фаза на проекта. Изпълнителят „Хелиос Енерджи“ ЕООД е вписан в в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност, с номер на Удостоверението за вписване 00042. Извършването на одита включва обследване на предприятието и производствената му дейност, идентифициране на „проблеми“ места и набелязване на мерки за подобряване на енергийната ефективност: 1. Мярка 1 - Доставка на нови иновативни електрически шприц машини; 2. Мярка 2 - Доставка на нови, хидравличната серия шприц машини с регулиран по обороти серво мотор на помпата; 3. Мярка 3 - Доставка на нова шприц-стреч-блас машина за производство на два вида бутилки с вместимост минимум 160 мл. и вместимост минимум 270 мл. Идентифицираните мерки са подробно анализирани, в резултат на което одитът доказва значителни спестявания, които ще се постигнат при реализацията на проекта: * Планирани енергийни спестявания (ПЕС) в размер на 56.3%; * Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 66.5%. Освен енергийните спестявания, одитът доказва и икономическата обоснованост от реализацията на проекта: * Вътрешна норма на възвращаемост: 16.76% * Срок на откупуване на инвестицията: 5.95 години. Извършеното Обследване за енергийна ефективност е одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-808/11.10.2016 г. 19 850.00 19 850.00
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на: Шприц машина за чашки за бутилки–1 бр. и за капачки за бутилки –1 бр., Шприц машина за производство на еднократни биберони–1 бр., Шприц машина за производство на вътрешни цилиндри - 1 бр. и на външни цилиндри и адаптори-1 бр., Шприц - стреч –бласт машина за производство на два вида бутилки - 1 бр.): Реализирането на предвидените в Обследването за енергийна ефективност мерки изисква закупуване на следното оборудване: 1. Шприц машина за производство на чашки и капачки от термопласти за инструмент 8 гнезда, за чашки за бутилки – 1 бр. (Мярка 1 от Обследването за енергийна ефективност); 2. Шприц машина за производство на чашки и капачки от термопласти за инструмент 4 гнезда, за капачки за бутилки – 1 бр. (Мярка 1 от Обследването за енергийна ефективност); 3. Шприц машина за производство на еднократни биберони от термопластични еластомери – 1 бр. (Мярка 1 от Обследването за енергийна ефективност); 4. Шприц машина за производство на вътрешни цилиндри - 1 бр. (Мярка 2 от Обследването за енергийна ефективност); 5. Шприц машина за производство на външни цилиндри и адаптори - 1 бр. (Мярка 2 от Обследването за енергийна ефективност); 6. Шприц - стреч –бласт машина за производство на два вида бутилки с вместимост 160 мл и 270 мл с окомплектовка - 1 бр. (Мярка 3 от Обследването за енергийна ефективност). Шприц машините за производство на чашки и капачки от термопласти ще са с мощност на подгряване до 10,5 kW и номинална електрическа мощност до 22,4 kW. Силата им на затваряне ще е минимум 100 тона. Обемът на шприцващия цилиндър ще е минимум 160 куб. см. Шприц машината за производство на еднократни биберони от термопластични еластомери ще е с мощност на подгряване до 10,5 kW и номинална електрическа мощност до 22,4 kW. Ще е окомплектована с пълен комплект оборудване за производство на еднократни биберони от термопластични еластомери. Силата й на затваряне ще минимум 100 тона, а обемът на шприцващия цилиндър ще е минимум 160 куб. см. Шприц машините за производство на вътрешни, външни цилиндри и адаптори ще са с мощност на задвижване до 22 kW, с номинална електрическа мощност до 35,9 kW. Обемът на шприцващият цилиндър ще е минимум 160 куб. см. Серво моторът на помпата ще е с възможност за регулиране по обороти, а силата на затваряне ще е минимум 1500N. Шприц-стреч-бласт машината за производство на бутилки от термопласти (полиолефини) ще е с капацитет от минимум 1200 бр./ч за бутилка с вместимост поне 160 мл и минимум 1000 бр./ч за бутилка с вместимост от поне 270 мл. Моторът на помпата ще е до 37kW, серво моторът ще е до 2 kW. Номиналната електрическа мощност ще е не повече от 65,825 kW. Ще има възможност за автоматично изваждане на готовите изделия от машината в изправено състояние, ориентирани и подаване към следващата операция чрез интегриран транспортен конвейер. 2 098 683.82 1 946 611.51
Дейности по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейностите по въвеждане на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ), съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в "БЕЙБИ ПЛАСТ" ЕООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Диагностика: - Формиране съвместен екип по проекта; - Провеждане на обучение за запознаване със структурата и изискванията на стандарта ISO 50001; - Провеждане на първоначални интервюта; - Извършване на анализ на настоящото състояние на енергийните характеристики; - Анализ на документите и записите, свързани с енергийните характеристики, определяне на необходимата документация, средства (включително и за мониторинг), персонал и обучения, произтичащи от изискванията на стандарта. 2. Проектиране и разработка на СЕМ: - Извършване на енергиен преглед, в който: * ще се определят настоящите енергийни източници; * ще се оцени миналото и настоящето потребление на енергия; * ще се определят областите на значимо използване на енергия; * ще се идентифицират и определят приоритети на благоприятните възможности, водещи до подобряване на енергийните характеристики. - Изготвяне на детайлен план за разработване и внедряване на СЕМ; - Разработка на документите, свързани със СЕМ. 3. Внедряване на СЕМ: - Провеждане на обучение за запознаване на персонала с изискванията на стандарта ISO 50001; - Изменения и корекции на СЕМ; - Провеждане на вътрешни одити на СЕМ. Между внедряването на СЕМ и стартирането на сертификационния одит, СЕМ ще функционира минимум 6 месеца, като по този начин ще се осигури изискването на сертифициращите органи за наличие на минимална продължителност на работеща Система преди процедура по сертификация от 6 месеца. 5 000.00 4 980.00
Дейности по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в „БЕЙБИ ПЛАСТ“ ЕООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Одит на първи етап – преглед и оценка на внедряването на СЕМ на място при „БЕЙБИ ПЛАСТ“ ЕООД за адекватност с изискванията на стандарта – уточняване на обхвата, местоположения, процеси на СЕМ, оценка на готовността за провеждане на втори етап от одита. Изготвяне на доклад от първи етап на одита, получаване и преглед от „БЕЙБИ ПЛАСТ“ ЕООД, планиране на втори етап на сертификационния одит. 2. Одит на втори етап – оценка на внедрената СЕМ: - събиране на доказателства и оценка на внедряването и ефикасността на СЕМ; - анализиране на информацията от събраните доказателства от одита и оповестяване на констатациите и заключението от одита; - документиране на несъответствията (ако бъдат установени); - определяне на срок за отстраняване на несъответствията (ако бъдат установени); - изготвяне на доклад от втори етап на одита, получаване и преглед от „БЕЙБИ ПЛАСТ“ ЕООД. Времето между етап 1 и етап 2 зависи от това, дали са открити проблеми в прилагането на СЕМ, които трябва да бъдат отстранени до одита на етап 2. След преглед на документите от одита, при положителен резултат, се взема решение за сертификация и се издават сертификати, които се предават на „БЕЙБИ ПЛАСТ“ ЕООД. 5 000.00 4 980.00
Дейности за визуализация: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация. Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), 6 бр. стикери и 2 бр. пресконференции ще бъде осъществено чрез външно възлагане. На мястото на изпълнението на проекта - на входа на производствената база на фирмата, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. На временната табела ще бъдат изписани също и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. Временната табела ще бъде монтирана при стартиране на дейностите по проекта, а постоянната табела ще замени временната веднага след приключване на предвидените по проекта дейности. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за широката общественост, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие. Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 18 месеца. Основните стъпки за реализацията й са следните: 1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация. 2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта. 3. Сключване на договор за изработка на 2 информационни табели - временна и постоянна, 6 бр. стикери и 2 бр. пресконеренции. 4. Доставка на средствата за визуализация. 5. Монтиране на временна информационна табела на входа на производствената база. 6. Монтиране на постоянна информационна табела след края на проектните дейности. 3 000.00 2 980.00
Финансов одит на проекта: В съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за проекти със стойност на безвъзмездната финансова помощ над 750 000 евро (1 466 872,5 лв.) е задължително извършването на финансов одит на проекта, от регистриран одитор. Целта на одита ще бъде да се провери дали декларираните разходи са действително направени и платени, точни и допустими в съответствие с договора. Ще се изготви доклад за заверка на разходите, съответстващ на образец, предоставен от Договарящия орган. За провеждане на одита ще бъде привлечен сертифициран одитор с богат практически опит, включително като одитор на проекти за безвъзмездно финансиране. 5 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.