Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.003-1230-C01
Наименование на проекта Ново работно място в "БЛУ ПОЙНТ"ЕАД
Бенефициент 113573168 "БЛУ ПОЙНТ" ЕАД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 29.09.2016
Дата на стартиране 01.10.2016
Дата на приключване 01.02.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Перник, Перник, гр.Перник

Описание

Кратко описание на проекта
Целта на предложението е осигуряване на заетост на безработни и/или неактивни лица чрез създаване на 32 нови работни места. За участие в проектните дейности ще бъдат включени безработни и неактивни лица от следните специфични категории:  продължително безработни и неактивни лица на възраст между 30 и 54 г.; 2 безработни или неактивни лица с увреждания; безработни или неактивни лица на възраст над 54 г. и безработни и/или неактивни младежи до 29 г. вкл. Предвиденото обучение за придобиване на професионална квалификация по професия 542110 Шивач е съобразено с конкретните нужди на работодателя "Блу Пойнт"ЕАД. Проведеното обучение и придобитата професионална квалификация  ще доведе от една страна до постигане на по-високи нива на заетост и от друга страна до по-висока производителност и конкурентоспособност на фирмата.
За позициите "Контрольор" и "Пакетировчик" не се изисква професионална квалификация. Позициите ще бъдат обявени за безработни или неактивни лица с увреждания.
Предвидени са следните дейности:
1. Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 м.; 
2. Професионално обучение за придобиване на първа квалификационна степен;
3. Закупуване на оборудване;
4. Осигуряване на наставник за хората с увреждания;
5. Организация и управление на проекта;
6. Дейности по информиране и публичност.
Целите на проекта допринасят за изпълнението на ОП "РЧР" 2014-2020 г., на две от целите на Стратегията на Съюза за интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж и за постигане на икономическо, социално и териториално сближаване "Европа 2020". Това са: 1. По-висока и по-качествена заетост и 2. Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване. Проектното предложение спомага за повишаване на икономическата активност и достъпа до заетост на търсещи работа младежи, съгласно подхода, залегнал в инициативата на ЕС "Възможности за младежта". В унисон е и с инициатива на ЕС по стратегията "Европа 2020" - "Програма за нови умения и работни места".
Дейности
  • Дейност: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: Разкриване на 32 нови устойчиви работни места, от тях 30 работни места за позиция "Шивач", 1 работно място за позиция "Контрольор" и 1 работно място за позиция "Пакетировач". Новите работни места представляват нетно увеличение на броя на персонала в предприятието. Осигуряване на заетост за период от 12 месеца на лица от целевата група. Наемане на лицата от целевата група по трудово правоотношение. За новоразкритите работни места ще се осигурят средства за трудова медицина с цел осигуряване и поддържане на здравословни и безопасни условия на труд., Договорена стойност: 196 765.68 , Отчетена стойност: 174 097.31
  • Дейност: Предоставяне на професионално обучение за придобиване на първа квалификационна степен по професия 542110 "Шивач" на вече наетите по проекта лица;: Съгласно изискванията за упражняване на професиите от Националната квалификация на професиите(1996 г.), лицата, които заемат позиции "Шивач" е необходимо да притежават първа степен на професионална квалификация по професията 542110 Шивач. Това изискване налага да се организира професионално обучение по посочената професия както следва: 1. Наименование и код на професията, и код на специалността: 542110 Шивач, 5421101 Шивачество 2. Хорариум на обучението - 300 часа 2.1 Теория - 120 часа 2.2 Практика - 180 часа 3. Брой обучавани лица - 30 лица 4. Документ, доказващ завършеното обучение - свидетелство за професионална квалификация. Ще бъде избран изпълнител на провеждане на обучението за професионална квалификация при условията на ПМС 118/20.05.2014 г. Това ще бъде Център за професионално обучение, който е лицензиран от НАПОО за провеждане на професионално обучение по посочената професия. Обучението ще се проведе при спазване на изискванията на Наредба № 19 от 15.12.2005 г. за придобиване на квалификация по професия "Шивач". С тази наредба се определят Държавните образователни изисквания за придобиване на квалификация по професия 542110 "Шивач" от област на образование "Производство и преработка" и професионално направление 542 "Производство на текстил, облекло, обувки и кожени изделия" съгласно Списъка на професиите за професионално образование и обучение по чл.6, ал.1 от ЗПОО. Обучението ще се проведе в обособените за обучение кабинети във фирма "Блу Пойнт" ЕАД. По този начин ще се спази и изискването на Наредба № 19 обучението по практика да се извършва в базови обекти(предприятия). Провеждането на планираното обучение във фирмата работодател, ще позволи при спазване на определените стандарти за качество, обучението да бъде съобразено и с нуждите на работодателя. Планираната стойност за придобиване на професионална квалификация първа степен за един обучаем е в размер на 600,00 лв., Договорена стойност: 18 000.00 , Отчетена стойност: 18 000.00
  • Дейност: Закупуване на оборудване, свързано със създаването на новите работни места: Фирма "Блу Пойнт" разполага с добра материална база. Политика за развитие на дейността на фирмата е поддържане на модерно, енергоспестяващо оборудване. Назначението на лицата от целевата група представлява 80% нетно увеличение на броя на персонала в сравнение със средния брой на персонала през последните дванадесет месеца.Част от новоназначените лица от целевата група ще работят на машини, които са закупени със средства на фирмата. Високият процент новоназначени лица в сравнение със средния брой на персонала налага да се закупят и нови шевни машини. При спазване на изискванията на ПМС 118/20.05.2014 г. ще бъде избран изпълнител за доставка на следните шевни машини: 3 брой Ръкавен оверлог; 3 броя Едноиглова зиг-заг машина; 3 броя Ръкавна двойнопокривна 3-иглова 5-конечна машина подгъвачка; 4 броя Права пълен автомат машина и 1 брой Плосък оверлог. Закупуването на ново оборудване и обучението за придобиване на професионална квалификация на новоназначените лица от целевата група ще доведе до по-голяма ефективност на работата във фирмата от една страна и до развитие на уменията на работната сила в съотвествие с търсените от работодателя умения от друга страна. Закупеното оборудване ще бъде застраховано за срока на изпълнение на поректа. Планирано е да бъде закупено и работно облекло за новоназначените 32 лица от целевата група. Закупуването на работното облекло е с цел да се запази личното облекло на работниците при извършване на възложената им работа, така както е разписано в Наредбата за безплатно работно и униформено облекло., Договорена стойност: 79 349.22 , Отчетена стойност: 78 779.88
  • Дейност: Осигуряване на наставник за хората с увреждания: На позиции "Контрольор" и "Пакетировчик" ще бъдат назначени две безработни и/или неактивни лица с увреждания. За тези позиции не се изисква професионална квалификация, както и специфично оборудване. Отчитайки специфичните потребности на лицата, към тях ще бъдат назначени наставници, които ще им помогнат да се адаптират към съответното работно място. Наставниците ще бъдат лица от фирмата, които са на трудови правоотношения с работодателя. За тримесечния период , в който ще подпомагат назначените хора с увреждания, наставниците ще получават възнаграждение в размер на 1/2 от Минималната работна заплата, установена за страната и всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгласно изискванията на КТ и КСО. Осигуряването на наставници на хората с увреждания е в съответствие с изискването на процедурата да създаде устойчиви работни места за безработни и неактивни лица, включително чрез осигуряване на обучение на работното място. Минималната работна заплата за страната за 2015 г. е 380,00 лв. В сумата, необходима за възнаграждение на наставниците е заложен резерв, който да отчете промяната на Минималната работна заплата за 2016 г. - 420,00 лв., Договорена стойност: 1 484.28 , Отчетена стойност: 1 567.12
  • Дейност: Дейности за организация и управление на проекта: Членовете на екипа на проекта ще отговарят за осигуряване на добро управление и гарантиране на законосъобразността, ефективността и ефикасността при осъществяването на проекта. Успешно ще бъдат реализирани всички дейности по проекта в планирания времеви график и отчетени съгласно изискванията на ДО. Ще се разработят вътрешни правила за работа на екипа. Ще се създаде система за наблюдение и анализ на качественото изпълнение на проекта и управлението на процесите. Прилагането на Системата за управление ще създаде условия за прилагане на мерки за контрол и влияние при неизпълнение. Дейността включва изпълнението на мерки по цялостната организация и управление на проекта, а именно: 1. Определяне на дейностите и задълженията на членовете на екипа. 2. Осъществяване на мониторинг и отчетност на изпълняваните дейности и извършваните разходи. 3. Анализиране напредъка на проекта и постигането на предвидените резултати. 4. Осъществяване на корективни действия при възникване на непредвидени обстоятелства. 5. Съхраняване на проектната документация, съгласно изискванията и правилата на програмата. Екипът за организация и управление на проекта ще се състои от : Ръководител проект; Координатор; Счетоводител; Технически сътрудник; Експерт тръжни процедури. Екипът за организация и управление ще идентифицира и избере лицата от целевата група, които ще бъдат назначени на новосъздадените работни места. Екипът ще проведе и процедурите за избор на изпълнители при спазване на условията на ПМС 118/20.05.2014 г., Договорена стойност: 33 000.00 , Отчетена стойност: 56 154.87
  • Дейност: Дейности по информиране и публичност: Възлагането и изпълнението на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и комуникация на всеки проект, финансиран със средства от европейските фондове. Мерките за осигуряване на информация и публичност ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 -2020 г. и ще гарантират популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица и най-вече пред лицата от целевата група, търсещи работа. По проекта са предвидени следните мерки за информация и комуникация: - Начална пресконференция, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите за целите и дейностите предвидени за изпълнение и финансовата рамка на проекта, целевите групи към които са насочени дейностите, начина и мястото, където могат да подадат заявление за назначаване на работа. - Заключителна пресконференция, която ще се проведе в последния месец от изпълнение на проекта след приключване на предвидените за изпълнение дейности, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите с изпълнението и постигнатите реални резултати по проекта. - В рамките на проекта ще се публикуват 2 обяви в местни вестници, съдържащи информация за проекта и информация за обявените работни места и информация за постигнатите резултати в края на проекта. - Ще бъдат изработени и следните информационни материали: 1 брой информационна табела, която ще бъде поставена на входа на сградата на работодателя, 30 броя плакати с логото на ОПРЧР и ЕС и информация за проекта, които ще бъдат поставени на публични места и в залите за провеждане на пресконференциите и обученията по проекта, 70 рекламни химикали и тефтери с логото на ОПРЧР и ЕС, които ще се раздават на присъстващите на пресконференциите и на участниците в професионалното обучение., Договорена стойност: 3 200.00 , Отчетена стойност: 3 200.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ИН.ВЕНТО Р ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 200.00 , Отчетена стойност**: 3 200.00
  • Изпълнител: ЮНУЗ ООД, Договорена стойност по проекта*: 78 151.00 , Отчетена стойност**: 78 151.00
  • Изпълнител: ДЖУЛИ СТИЛ 75 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 480.00 , Отчетена стойност**: 480.00
  • Изпълнител: ПИ ЕМ КОНСУЛТИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 18 000.00 , Отчетена стойност**: 15 600.00
  • Изпълнител: СВЕТЛА, Договорена стойност по проекта*: 4 752.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЕЛИАНА, Договорена стойност по проекта*: 2 800.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЮЛИЯ, Договорена стойност по проекта*: 6 336.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Западна офис компания ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 640.00 , Отчетена стойност**: 501.71
  • Изпълнител: ЗДРАВЕ-СТМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 474.00 , Отчетена стойност**: 474.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 32.00 , Достигната стойност: 81.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 30.00 , Достигната стойност: 32.00
Индикатор 3 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията придобиват квалификация, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 30.00 , Достигната стойност: 30.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 331 799.18 BGN
БФП 265 439.34 BGN
Собствено финансиране 66 359.84 BGN
Общо реално изплатени суми 265 438.72 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на канцеларски материали за работа на екипа за управление на проекта, Прогнозна стойност: 1 647.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на канцеларски материали за работа на ЕУП
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка на работно облекло , Прогнозна стойност: 483.20
  • Обособена позиция 1: Съобщение за набирана на ценови предложения за доставка на работно облекло
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на обучителна организация за провеждане на професионално обучение за придобиване на първа квалификационна степен по професия 542110 "Шивач" , Прогнозна стойност: 18 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на обучителна организация за провеждане на професионално обучение за придобиване на първа квалификационна степен по професия 542110 "Шивач"
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на организация за осигуряване на дейностите по осигуряване на публичност на проекта , Прогнозна стойност: 3 200.00
  • Обособена позиция 1: Избор на организация за осигуряване на дейностите по осигуряване на публичност на проекта
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на организация за осигуряване на услуги по трудова медицина , Прогнозна стойност: 480.00
  • Обособена позиция 1: Избор на организация за осигуряване на услуги по трудова медицина
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Избор на член от екипа за управление на проекта-Експерт тръжни процедури, Прогнозна стойност: 2 800.00
  • Обособена позиция 1: Избор на член от екипа за управление на проекта-Експерт тръжни процедури
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Избор на член от екипа за управление на проекта-координатор, Прогнозна стойност: 6 336.00
  • Обособена позиция 1: Избор на член от екипа за управление на проекта-координатор
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Избор на член от екипа за управление на проекта-технически изпълнител, Прогнозна стойност: 4 752.00
  • Обособена позиция 1: Избор на член от екипа за управление на проекта-технически изпълнител
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Публична покана "Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на оборудване необходимо за нуждите на новооткритите работни места по проект Ново работно място в "БЛУ ПОЙНТ"ЕАД, , Прогнозна стойност: 78 716.02
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 001: Ръкавен оверлог- 3 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 002: Едноиглова зиг-заг машина-3 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 003: Ръкавна двойнопокривна подгъвачка-3 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция 004: Права машина- 4 бр.;
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 5: Обособена позиция 005: Плосък оверлог 1 бр;
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN